Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)

Mazda3 2003–2008

Postprzez Krisek » 23 gru 2008, 06:54

Hey,

w 2.3Litra US jest Kartdridz nie wymieniasz calej puszki tylko odkrecasz plastikowa pokrywke I Sam wklad ... Dopasuj dobrze klucz a najlepiej oryginalny I dokrecaj dynamometrycznym kluczem bo te obudowy lubia cieknac :)

co do filtrow to WIX w Polsce produkowany robi odpowiedni filtr swietnej jakosci .
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez newuser » 19 sty 2009, 10:12

Jestem aktualnie na jakis czas w USA, moja mazda zostala w Polsce a ja zastanawiam sie co warto zabrac stad do Polski do mojej mazdy? Pierwsze co przychodzi mi do glowy to klocki hamulcowe, moze cos doradzicie co jeszcze?, wiadomo tu czesci duzo tansze i jest gwarancja ze na bank beda pasowac do wersji amerykanskiej, za wszelkie sugestie z gory dzieki :]
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez LemJohny » 19 sty 2009, 10:55

Bierz cały komplet :D Paski, filtry, i inne :D
Filtry są u nas dostepne, świece też... nawet przyzwoite ceny ale można z USA jak masz możliwośc...

Opony w USA też tańsze:)

najlepiej tio weź cały silnik na wymianke ;)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez artom » 19 sty 2009, 15:35

Witam
Z mojego doswiadczenia wynika z prawie wszystkie czesci pasuja od wersji europejskiej. Roznica jaka znalazlem to podczas wymiany przednich tarcz hamulcowych- okazuje sie ze do wersji z silnikiem 2.0 z USA pasuja tarcze hamulcowe od wersji 1.6 Europa. W wersji 2.0 europejskiej tarcze sa wieksze ok 1 cm jesli chodzi o srednice. Wezcie to pod uwage przy kupowaniu tarcz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 16:45
Posty: 11
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 3

Postprzez Karwoś » 19 sty 2009, 22:03

Kloczki, Tarcze, z tego co wiem to tam jest łańcuch rozrządu – mam 2.3 – ale do tej pory nie wiem. Olej – niestety nie można przewozić przez granicę czegoś takiego ale zawsze paczkę można wysłać z kilkoma bańkami po 5 litrów – koszt to ok 25$ za 5 litrów seper extra oleju lub 8$ za 5l półsyntetyku Castrola czy mobila. Jak masz automat to półosie :) – w stanach 250$ a w Polsce 4600zł za sztukę (poważnie 4600 a nie 460).
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez ROBIN HOOD » 25 sty 2009, 06:35

newuser napisał(a):Jestem aktualnie na jakis czas w USA, moja mazda zostala w Polsce a ja zastanawiam sie co warto zabrac stad do Polski do mojej mazdy? Pierwsze co przychodzi mi do glowy to klocki hamulcowe, moze cos doradzicie co jeszcze?, wiadomo tu czesci duzo tansze i jest gwarancja ze na bank beda pasowac do wersji amerykanskiej, za wszelkie sugestie z gory dzieki :]



najlepiej paliwo
Robin Hood
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2009, 05:35
Posty: 29
Skąd: lasy Sherwood
Auto: mazda 6 GG 3.0

Postprzez topik » 25 sty 2009, 13:16

Witam! W którym miejscu jest przykręcony filtr oleju w silniku 2,3 litra? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Karwoś » 25 sty 2009, 17:12

U mnie nie ma filtra olej tylko wkład – odkręca się plastikową "część" – najpierw wykręcając śrubę na środku tego plastiku – wkłada się nowy wkład i uszczelkę – piszcząc wcześniej o filtrze miałem na myśli wkład.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez zibi789 » 21 lut 2009, 12:46

Witam,

Jak rozwiązać sprawę związaną ze światłem przeciwmgielnym tył, w mazdzie 3 sedan. Rok produkcji 2007 wersja po liftingu.
Początkujący
 
Od: 21 lut 2009, 12:07
Posty: 6
Skąd: kraków

Postprzez artom » 22 lut 2009, 13:09

Trzeba założyć przełącznik- ja mam od Mazdy 323 wyłącznik świateł przeciwmgielnych zainstalowany po lewej stronie kierownicy- tak gdzie przyciemnia sie podświetlenie tablicy. Pasuje "prawie" idealnie. Swiatło najlepiej kupic na znanym polskim portalu aukcyjnym- koszt to ok 200zl i poprowadzic przewod. Ja to zrobilem sam- zajelo mi to ok 3 godzin. Aha dobrze jest zalozyc przekaznik bo zarowka ma 21W w swietle przeciwmgielnym. Poydrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 16:45
Posty: 11
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 3

Postprzez Karwoś » 22 lut 2009, 13:33

Tak jak pisałem wcześniej – co prawda nie znam budowy lampy tylniej lewej "3" – ale w miejsce gdzie niema światła STOP (lewa strona) – czyli chyba po prawej od kierunkowskazu jest światło cofania – ze zdjęć "3" widać że ma 2x światło cofania – wystarczy lewe światło cofania zamienić na światło p/mgielne – tzn – wstawić żarówkę czerwoną 21W – odłączyć obwód cofania i podłączyć to pod obwód świateł mijania i zamontować dodatkowy przycisk który uruchomi p/mgielne tylko w momencie gdy włączone są światła mijania – oczywiście żeby wszystko było zgodnie z przepisami całe podłączenie powinno odbywać się przy skrzynce z bezpiecznikami – włącznik też powinien być odpowiedni – tzn – jak zapalimy p/mgielne i zgasimy mijania to te p/mgielne też musi zgasnąć i już sie nie zapalic jak się znowu włączy mijania. Jak zapala się światła drogowe to też p/mgielne powinno zgasnć. Ale to oczywiście przepisy – ważne żeby można było zapalać p/mgielne przy włączonych mijania.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Karwoś » 22 lut 2009, 13:48

A co do świateł przednich – ja mam "6" z 2004 i tam światła są asymetryczne orginalne z USA – normalnie przechodza przegląd – byłem na takim wczoraj i jest bardzo widoczna linia załamania światła – może w 3 z 2007 są swatła symetryczne – trudno mi powiedzieć. A co do pomarańczowych obrysówek – wyjąłem żarówki i po kłopocie – może kiedyś podłącze je pod obwód kierunkowskazów – w lacerze się sprawdziło i z przodu po każdej ze stron mam 3 żarówki kierunkowskazów – 1duży w kloszu, 1 z obrysówki w kloszu i 1 w błotniku przednim.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez zibi789 » 22 lut 2009, 13:59

Dziękuje za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2009, 12:07
Posty: 6
Skąd: kraków

Postprzez Amalgamat » 16 lip 2009, 11:14

Witam,

Cały czas zastanawia mnie sprawa montowania przełącznika do tylnego światła przeciwmgielnego.
Nie można po prostu wykorzystać oryginalnego tzn. pierścienia z wajchy kierunkowskazów ??
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez zio » 19 sie 2009, 20:31

Bo xenon oddaje dużo więcej energi w postaci światła niż tradycyjna żarówka. Energia – jeżeli klosz jest brudny nie jest oddawana – co za tym idzie wszystko się grzeje i można łatwo spalić przetwornice. A te z kolei to wydatek całkiem inny niż koszt nowej żarówki :).

Oczywiście wszystko zależy od temperatury żarników – wiem że słabsze xenony wsadzają ludzie do zwykłego klosza z soczewką – takiego jak choćby 232F BA i nic się nie dzieje.
Nowy zoom zoom,stare uczucia :)
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2005, 12:11
Posty: 137
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 sport 2.0

Postprzez Amalgamat » 31 sie 2009, 15:53

Pytanie do właścicieli jankeskich trójeczek dotyczące felg.
Pytam ponieważ ostatnio pan w sklepie zapytał się mnie czy jestem pewny, że do wersji USA mocowanie itd jest takie samo jak EU no i zasiał tym samym we mnie ziarno niepewności...
Wystarczy, że felgi mają otwory 5x114,3 czy trzeba jeszcze na coś zwrócić uwagę ??
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez cult1 » 31 sie 2009, 19:51

Amalgamat napisał(a):Wystarczy, że felgi mają otwory 5x114,3 czy trzeba jeszcze na coś zwrócić uwagę pytajnik

Są jeszcze 2 parametry:
– średnica piasty – wersje EU mają 67,1 mm
– ET czyli odsadzenie (odpowiada za to czy koło jest bardziej za zewnątrz czy bardziej schowane w nadkolu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez Amalgamat » 1 wrz 2009, 12:26

cult1 napisał(a):– średnica piasty – wersje EU mają 67,1 mm

a w amerykańskiej jest inna ??

cult1 napisał(a):– ET czyli odsadzenie

To chyba nie jest zależne od wersji USA/EU i chyba ET w granicach 35-38 będzie odpowiednie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 12:34
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 USA 2,3l 2004r. HB

Postprzez cult1 » 1 wrz 2009, 13:40

wersja USA to w wielu wydawałoby się podobnych aspektach trochę inne części więc średnicę by trzeba sprawdzić.
W M3 standardowym odsadzeniem ET dla felg 16" jest 52,5 mm i to jest felga chyba 6,5" szeroka. Gdy inne rozmiary felgi trzeba patrzeć jaka jest szeroka i odpowiednio dobrać ET. Jeśli będzie za duży koło za bardzo będzie siedzieć w wnęce, a jeśli zbyt mały to za bardzo na zewnątrz. Wiązać sie to może z ocieraniem nadkola lub nawet błotnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2008, 23:16
Posty: 304 (0/2)
Skąd: Kielce

Postprzez Adrien » 24 paź 2009, 16:40

Witam. Zastanawiam sie nad kupnem Mazdy tyle ze z USA. I mam wobec tego pytanie. Kiedys na aukcji widzialem hatchbacka z silnikiem 2.0L. Teraz przegladajac przerozne oferty nie moge znalesc zadnego. Wszystkie maja silnik 2.3L. I dlatego kieruje swoje pytanie do WAS: Czy jest możliwość kupna Mazdy 3 Hatchback z USA z silnikiem 2.0L?
Adrien
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323