Różnice między wersją europejską i USA (A-Spec)

Mazda3 2003–2008

Postprzez puchal » 30 lip 2008, 21:16

dodam ze jezeli ktos bedzie chcial zmienic farenheity na celsiusze w mazdzie 3 z automatyczna klima to trzeba nasisnac prycisk wlaczajacy radio i guzik "media" jednoczesnie przez ok 3 sek i przeskoczy

a nie wiecie czy mozna zmienic info o spalaniu w komputerze z mil/galon na l/km????
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 23:51
Posty: 18
Skąd: elblag
Auto: mazda 3 s gt 2007 usa

Postprzez MaciejZKS » 30 lip 2008, 23:10

Zauważyłem że przy wersji 2.3 sport jest automatyczna klima, czy w innych też można taką spotkać? Chodzi mi o 2.0 ;) Pozdrawiam ;) Jak z częściami typu żarówki, świece no i czy śruby są w calach?
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 21:29
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: Astra II 16.16V 100KM Gaz

Postprzez puchal » 31 lip 2008, 02:21

MaciejZKS napisał(a):Zauważyłem że przy wersji 2.3 sport jest automatyczna klima, czy w innych też można taką spotkać? Chodzi mi o 2.0 ;)


tu jest podana pelna specyfikacja sedanow

http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... leCode=M3S

z tego wynika ze silnik 2.0 ma manualna.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 23:51
Posty: 18
Skąd: elblag
Auto: mazda 3 s gt 2007 usa

Postprzez MaciejZKS » 2 sie 2008, 10:31

Mam zamiar kupić tą Mazde : http://allegro.pl/show_item.php?item=407738734 Ale czy ktoś mi może powiedzieć jak się sprawuje automat ? Niby 150KM to jest coś, ale czy przy tym automacie ładnie wyprzedza, nie mija godzina zanim zredukuje itp ? Mam dopiero 22lata i jak narazie jeździłem tylko maluchem i od trzech lat Astrą II 100KM ale nigdy nie jechałem automatem i się szczerze mówiąc troche obawiam <jelen>
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 21:29
Posty: 7
Skąd: Rzeszów
Auto: Astra II 16.16V 100KM Gaz

Postprzez LemJohny » 4 sie 2008, 16:54

hellow

Sprawdziłem swoje radio i oczywiście też mam przeskok fal o 0,2 MHz czyli same radia z końcówką nieparzystą tzn 104,9 106,1 itp gdzie się kończy nieparzyście

Radia nie da rady przestroić – trzebaby ingerowac w procesor radia aby zmienić skok częstotliwości... więc pozostaje słuchac tylko wybranych stacji i zadowolić się zmieniarką CD :D ( planuje do siebie dorzucić zmieniarkę typu mp3 – taką co emuluje zmieniarkę i wkłada się tam pendriva lub kartę SD i działa sterowanie z kiery )

co jeszcze z różnić USA – Europa – a mianowicie z tyłu w USA mamy 2 lampki cofania a w Europie jedna jest czerwona i robi za przeciwmgielne

Widziałem też Mazdy ze stanów które maja z tyłu całe czerwone światła ( kierunki czerwone które trzeba przerobić ) ale to rzatkość...

Mam pytanie do tych co mają M3 2,3 z USA... czy macie tłumik jedynie przed tylnią osią a za osia już tylko rurę czy macie jeszcze jakiś tłumik za tylnią osią?? – pod bagażnikiem??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez miro1 » 5 sie 2008, 11:04

"LemJohny
czy macie tłumik jedynie przed tylnią osią a za osia już tylko rurę czy macie jeszcze jakiś tłumik za tylnią osią – pod bagażnikiem??"

Tłumik jest tylko przed tylną belką za jest jedynie rura wydechowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2008, 16:41
Posty: 39
Auto: Mazda CX-3 2019 USA 2.0 AT 148HP
Mazda CX-9 2021 USA
2.5 AT 250HP

Postprzez LemJohny » 5 sie 2008, 18:35

No to widze ze wszyscy tak maja:) bo tam pod bagażnikiem jest wiele miejsca tak jakby miał by byc tam tłumki końcowy...

Dzieki miro1

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2008, 10:29
Posty: 109
Auto: Mazda 3 2,3l

Postprzez zoom3 » 7 sie 2008, 21:45

Chciałem się podzielić kilkoma doświadczeniami dotyczącymi konieczności przeróbek wersji amerykańskiej M3, którą posiadam (2005 M3 2.3L):

1. Tylne światło przeciwmgielne.
Oryginalna nowa lampa z czerwonym kloszem jest do kupienia w jednym z polskich sklepów internetowych. Koszt bardzo niski – trochę poniżej lub powyżej 100 złotych w zależności od tego czy sedan czy hatchback. Kolejna sprawa, o której warto wiedzieć, to kwestia włącznika lampy. Pasuje włącznik tylnej lampy przeciwmgielnej do Mazdy 323 – idealnie wchodzi w jedną z zaślepek po lewej stronie od kolumny kierownicy. Kosztuje około 30 zł. Z przeróbką instalacji jest trochę "zadymy" ponieważ trzeba powyjmować trochę plastików z tyłu samochodu, aby poprowadzić instalację. Ja u elektryka samochodowego w średniej wielkości mieście zapłaciłem za robociznę oraz materiały 100 zł. Aha – elektryk dodał przekaźnik, bo twierdził, że w przeciwnym razie przełącznik może się przepalić. Ostatnia sprawa to podświetlenie przełącznika od 323, o którym pisałem. Standardowo jest chyba tak, że przełącznik jest ciągle podświetlony po włączeniu świateł. Ja poprosiłem elektryka, aby podłączył podświetlenie tak, aby paliło się tylko po włączeniu lampy przeciwmieglnej. Gdzieś czytałem, że jest polski przepis wymagający, aby włączenie światła przeciwmgielnego było sygnalizowane kontrolką. W tej sposób obeznany policjant nie powinien się już przyczepić. Nie jestem pewien czy jest także konieczność istnienia kontrolki zapalenia przednich świateł przeciwmgielnych, ale tak czy tak zdecydowalem, że gdzieś jest koniec i przerabiał tego nie będę (mam przednie przeciwmgielne ale standardowo w wersji USA bez kontrolki).

2. Reflektory.
Niestety są symetryczne, choć gołym okiem różnicy dostrzec raczej nie sposób. Teoretycznie można byłoby jeździć po przerobieniu pomarańczowych postojówek na białe. Same światła raczej nie oślepiają (jeździłem miesiąc czasu i ludzie mi nie mrugali światłami). Pomarańczowe postojówki to jak przysłowiowa czerwona flaga na byka, ponieważ obeznani policjanci od razu będą wiedzieli, że auto jest z USA i może się skończyć zabraniem dowodu. Aut z USA coraz więcej więc i świadomość policji rośnie... Osobiście jeździłem kiedyś wiele lat Hondą z symetrycznymi reflektorami oraz przerobionymi postojówkami na białe i nie było nigdy problemów. Postojówki miałem przerobione na zasadzie wywiercenia dziurki w reflektorach i wmontowanie tam żaróweczek wraz z obsadkami. Nie mniej jednak w mojej M3 reflektory zdecydowałem wmienić z następujących względów:

(a) Europejskie reflektory posiadają silniczki regulujące wysokość światła, co w polskim klimacie się bardzo przydaje (jesień, zima).

(b) Nie tak strasznie wysoki koszt używanych reflektorów (kupiłem za 500 zł jeden w bardzo dobrym stanie).

(c) Mimo wszystko jest zawsze jakieś ryzyko, że policja podczas kontroli wyczai, iż reflektory są amerykańskie. Mało prawdopodobne, ale np. po zaświeceniu na jakąś powierzchnię (ścianę) widać baaardzo wyraźnie które reflektory są symetryczne a które asymetryczne.

Niestety mimo niedawnej zmiany reflektorów okazało się, że dwuwłuknowa żarówka (kierunkowskaz oraz postojówka) jest w pomarańczowej obudowie i nadal mam pomarańczowe postojówki. W moim przypadku musiałem wydać jeszcze około 100 zł na obie plastikowe obsadki żaróweczek (zdzierstwo serwisu!), które pasują do otworów postojówek wersji europejskiej oraz musze teraz dokonać drobnej przeróbki instalacji (odłączyć kabel z wiązki reflektora i doprowadzić do do osobnej postojówki).

3. Poziomowanie reflektorów.
Włącznik poziomowania reflektorów (montowany także w miejsce jednej z zaślepek) sprowadzałem z USA. Kosztował 55 USD (bez przesyłki). W Polsce ten sam włącznik był 3 lub 4 razy droższy. Paranoja! Część nazywa sie Headlight level switch i jej numer to BP4K-66-6F0. Nie mam jeszcze podłączonej instalacji poziomowania. Jeden z warszawskich serwisów Mazdy zażyczył sobie 600 zł za samo podłączenie instalacji poziomowania oraz przerobienie przednich postojówek. Wydaje mi się to dużym zdzierstwem i jestem na etapie poszukiwania schematu instalacji poziomowania.

4. Ostania generalna uwaga. Części w większości wypadków warto będzie zapewne sprowadzać z USA. Miałem osobiście jeszcze jeden epizod z częściami oprócz opisanego powyżej. Chciałem kupić tzw. seatbelt extender. Jest to taki 15 centymetrowy pas bezpieczeństwa, który fajnie sprawdza się przy fotelikach dziecięcych – jeden koniec wpina się do wejścia na pas i łatwiej jest zapinać dziecko pasem bezpieczeństwa (nie trzeba nurkować tak głęboko po końcówkę pasa). Otóż kupiłem taki egzemplarz kiedyś w USA za 33 USD (oryginał u dealera Mazdy). W Polsce chcieli za niego 453 zł czyli równowartość 226 USD!!!!!!!!!!!!! Nie wiem jak wygląda sprawa z innymi częściami – sporo przywiozłem z USA jakby sprawę przewidując. Przyszłość pokaże, ale czuję, że wszystko będę sprowadzał, bo to jest po prostu "rip off" co dealerzy polscy wyprawiają.

Pozdrawiam,
zoom3

P.S. Jakby ktoś chciał się podzielić instalają poziomowania świateł, byłbym bardzo wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 19:53
Posty: 18
Auto: Mazda 3 2.3L 2005

Postprzez newuser » 11 sie 2008, 19:27

Panowie prosze bardzo o rade potrzebuje wymienic alternator i w zwiazku z tym pytanie czy do wersji sedan z silnikiem 2,3 bedzie pasowal alternator z innych wersji silnikowych (na aukcjach ludzie podaja raczej rocznik auta niz rodzaj silnika), jakby ktos jeszce mial jakies namiary gdzie mozna tanio kupic alternator tez bede wdzieczny, podobnie kwestia dyszy do spryskiwaczy na maske czy musze kupic koniecznie do wersji usa czy z europejskich podejda.....z gory dzieki za pomoc
pozdarwiam
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez artom » 21 sie 2008, 13:20

Próbuje znaleźć swiatło tylne przeciwmgielne do mojej Mazdziuni- jest to wersja Sedan z 2008 i niestety z marnym skutkiem. Czy ktoś się orietuje może gdzie można kupic taka lampe na Internecie. U dealera powiedzieli mi 600 zlotych- chłopaki przesadzaja (chyba że lapma jest wysadzana złotem).
Proszę o podesłanie linka, gdzie można takową lampe kupic.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 16:45
Posty: 11
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 3

Postprzez becool » 22 sie 2008, 21:48

za namowa prezesa ;) zakladam nowy temat w dziale i wklejam poprzedni watek moze bedzie wiekszy odzew :]

Przeczytalem na forum ze ludzie ktorzy sprowadzali mazdy 6 z USA mieli juz reflektory niesymetryczne...a jak jest z mazda 3? czy jest szansa ze tez bedzie miala reflektory niesymetryczne?

ii wklejony watek odnosnie przerobki reflektorow z symetrycznych na niesymetryczne w mazdzie 3 :
"pare godzin wertowania i mam metlik w glowie :( bo niby mozna ale zawsze jest jakies ale....albo jednak w koncu ktos sie zdecydowal na zakup nowych....moze ktos krotko i rzeczowo napisac w paru zdaniach jak przerobic reflektory symetryczne na niesymetryczne w mazdzie 3 z USA? ewentulanie czy tam mozna juz kupic niesymetryczne i wyslac do Polski? no i po czym poznac niesymetryczne poza swiatlem na scianie bo przy kupnie np reflektora z allegro nie mamy tej mozliwosci a jak napiszemy komus ze musi byc to lub to albo nie moze to lub to zawsze latwiej, mysle ze wielu ten temat sie przyda wiec prosze o skonsolidowana solidna porade " <głaszcze>
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 13:44
Posty: 5

Postprzez Adaś » 22 sie 2008, 21:58

niestety ale będzie kosz gdyż http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13448
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez becool » 22 sie 2008, 23:04

Adaś napisał(a):niestety ale będzie kosz gdyż http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13448



heh czytalem i konkretne info to tylko to ze trzeba zmienic postojowki na biale "Postojówki miałem przerobione na zasadzie wywiercenia dziurki w reflektorach i wmontowanie tam żaróweczek wraz z obsadkami"


a gdzie reszta pytania?czy sa sprowadzone 3 juz z niesymetrycznymi reflektorami jak 6? ewentualnie czy mozna tam kupic niesymetryczne wiadomo tam wszystko w cenach przez pol...czy podany tu sposob wystarczy zeby sie nikt nie przyczepil typu Policja czy to naprawde juz wszystko co wystarczy zrobic, ze nawet podczas przegladu nie maja prawa sie przyczepic...takze watkow jest wiele i nie wydaje mi sie zeby od razu musial byc kosz, jest na forum duzo watkow dublowanych wiec rozumie ze dbacie o porzadek ale tu akurat widze sens pozostawienia tego tematu
Początkujący
 
Od: 21 sie 2008, 13:44
Posty: 5

Postprzez Globy » 23 sie 2008, 13:45

Adasiu, zlituj się ;) Wydzielę ten wątek na chwilę, może jakaś konkretna dyskusja się wywiąże na temat szczegółów przeróbki lub przeszczepienia reflektorów z wersji europejskiej, OK?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Malinakra » 27 sie 2008, 00:17

Nie jestem pewien na 100% ale filtr oleju w amerykanskiej mazdzie jest inny. Zamiast normalnej metalowej puszki jest taki http://www.knfilters.com/search/product ... od=HP-7013
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez tomekr » 27 sie 2008, 08:33

Malinakra napisał: "Nie jestem pewien na 100% ale filtr oleju w amerykanskiej mazdzie jest inny. Zamiast normalnej metalowej puszki jest taki http://www.knfilters.com/search/product ... od=HP-7013"

Bzdura, w M3 jest "normalna metalowa puszka".
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Malinakra » 28 sie 2008, 01:51

tomekr --> w wersji amerykanskiej mazdy 3 2.3L i mazdy 6 2.3L nie ma puszki tylko standartowo montowany jest cartridge oil filter. Jak chcesz to mozesz kupic specjalny kit ktory umozliwia zmiane na filtr metalowy. Mazda 3 z silnikiem 2.0 i mazda 6 z silnikiem 3.0 maja metalowe filtry. Zreszta sprawdz sobie na stronie K&N jaki jest filtr oleju do mazdy z silnikiem 2.3L. U mnie jest cartridge oil filter. Taka sama sytuacja jest w CX 7.
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 06:00
Posty: 39
Skąd: Krakow/Warszawa
Auto: Mazda Speed6 MPS

Postprzez tomekr » 28 sie 2008, 07:43

Jest dokładnie tak jak piszesz, dziękuje za precyzyjną odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 16:50
Posty: 54
Skąd: Białystok
Auto: 3 LF

Postprzez Hops » 25 lis 2008, 23:55

Witam,
powracam to tematu różnic. Czeka mnie wymiana paru elementów w Mazdzie 3 sedan 2007r z usa i szukam wskazówek. Może ktoś z was przechodził już przez to i bedzie w stanie mi pomóc. A więc po kolei:

1) Zderzak (przód , tył)– czy zderzak po lifcie w wersji europejskiej różni się czymś od ver USA, chodzi mi tu głównie o mocowanie, zaczepy itp, bo wizualnych różnic się nie dopatrzyłem. Ponadto czy ślizgi do zderzaka są takie same jak w ver USA.

2) Błotnik – analogicznie czy są jakieś różnice, głównie w sposobie mocowania, i to samo pyt odnośnie ślizgów.

3) Drzwi przednie i znowu pytanie o ewentualne róznice w sposobie mocowania lub ich brak.

pozwole sobie jeszcze dokleić jeden temat: Poszukuję dobrego lakiernika z Łodzi lub okolic, dobrze by było żeby cena była ok nie musi byc najniżej ,tak mniej wiecej w środku stawek, a propo czy ktoś orientuje się o koszt lakierowania za element?

Pozdrawiam
Krzysiek,
Hops
 

Postprzez Murek » 23 gru 2008, 02:45

Prosta sprawa, swiatło zarówek xenonowych jeśli pada na klosz brudnej lampy to się rozczepia (rozprasza)– oślepiając przy tym samochody z naprzeciwka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2007, 16:05
Posty: 32
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3, 2.0 150KM 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323