Strona 5 z 5

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 6 sie 2015, 23:31
przez jaketherake
Niezupełnie: ja mam wersję Active Plus z końca produkcji BK i zegary są właśnie czarne z białymi obwódkami :)

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 7 sie 2015, 06:58
przez some1
Możliwe, pod koniec produkcji namieszali z tymi wersjami.

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 5 paź 2015, 21:02
przez widmo82
Z racji, że kolejny raz na nasze forum trafiło do oceny auto z datą produkcji z innego rocznika niż data 1rejestracji. (Sprzedawca podaje datę pierwszej rejestracji jako datę produkcji –> 2007r a stan faktyczny to 2006).
Mam drobną, ale ważna poradę...
Jeśli chcemy szybko zweryfikować z dużym prawdopodobieństwem faktyczną datę produkcji, należy zerknąć na datę na pasach, znajdującą się na dole przy podłodze. Zwykle jest ona wczesniejsza od daty produkcji auta o kilka miesięcy. Jest to logiczne, data produkcji pasów i po kilku miesiącach data złożenia danego egzemplarza auta. Oczywiście wszystko to przy założeniu, że ten element nie został wymieniony.
Poniżej mój przykład:
... na pasach 03.2008 :)
Urodziny 25.04.2008 .
Pierwsza rejestracja 24.06.2008

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 5 paź 2015, 21:49
przez kropek101
Widmo dobrze że zwracasz na to uwagę
W dzisiejszych czasach to częsty problem data rejestracji różniąca się od daty produkcji.
Sam mam datę produkcji 04r a rejestracji 06r b. duża różnica akurat mnie to lotto auto ma dożywocie w rodzinie.
Tylko że zajedziesz takim samochodem do ubezpieczalni patrzą w dowód i według niego wyceniają AC mają w d.... to jaki jest stan faktyczny. A raczej nie chcą na to patrzeć bo to dla nich zysk problem dopiero gdy klient chce odszkodowanie w tedy wyceniają na stan faktyczny auta i tu tracimy podwójnie.
To samo mają osoby które opłacają kupno/sprzedaż w skarbówce ich interesuje to co w dowodzie chcesz zapłacić parę zł mniej to bierz biegłego rzeczoznawcę stracisz kolejny raz.

PostNapisane: 4 cze 2016, 15:14
przez Mektoncjusz
@Widmo82 – witaj

Moja druga połowica miała przygody z wadami (a głównie z jedną wadą) auta zakupionego od jednego z forumowiczów – sprawa właśnie tyczy się roku produkcji – został jej sprzedany jako 2007 (opis na fakturze) a okazał się 2006 i jako 2006 musiał zostać zarejestrowany. DLatego garść informacji jak rozpoznać z jakim autem mamy do czynienia (dowiedziałem się o tym post factum)

– jeśli chcemy wiedzieć czy nasz mazdamer jest pełnym poliftem to:

The Mazda3 BK facelift starts from VIN 500.001. – więc jeśli dwunasty znak w naszym VIN zaczyna się od cyfry "5" a ostatnia cyfra zaczyna się od "1" – to znaczy że mamy do czynienia z pełnym poliftem

(informacja zaczerpnięta wprost od Mazda Deutschland)

– Data na metkach pasów bezpieczeństwa
– Data na szybach (na ogół jest to ostatnia cyfra na całym wpisie otoczona z prawej lub lewej strony kropkami)

PostNapisane: 23 cze 2016, 20:33
przez marbel007
Dozgonny szacun za poradnik. Świetna robota. Jest to mój podręcznik i Vademecum w poszukiwaniu swojej M3 :)
Dzięki akostarek <spoko>

PostNapisane: 5 paź 2016, 15:02
przez kokosz1981
Z szybami różnie bywa – niektórzy producenci wkładają szyby z minionego roku, z pasami chyba też jest podobnie.
Moja ceed była ewenementem w tej materii – szyby tylne 2007 + pasy, przednie szyby 2008, VIN produkcja 2008 a rejestracja 2009 <lol>

przy okazji gratki za wszystkie instrukcje, poradniki itp. <spoko>

PostNapisane: 6 paź 2016, 23:14
przez Gamboa
no ja mam chyba szyby jak i pasy wszystko 2005

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 10 paź 2016, 18:37
przez widmo82
Baaardzo rzadko spotykany dodatek:

PostNapisane: 19 cze 2018, 14:41
przez q34q344
Siemka!
Pytanko odnośnie ksenonów w poliftach.
Dlaczego niektóre egzemplarze pomimo tego, że mają spryskiwacze i rzekomo ksenony posiadają również regulację wysokości świateł?
Nie powinno to być zlikwidowane w każdym ksenonie? One mają chyba wszystkie autoregulacje ? :|

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 19 cze 2018, 15:59
przez some1
Albo nie mają ksenonów albo są niefabryczne. Jeśli jest fabryczny ksenon, musi być samopoziomowanie. Takie przepisy w EU.

Na rynkach skandynawskich były też sprzedawane konfiguracje ze spryskiwaczami bez ksenonów.

PostNapisane: 27 gru 2018, 21:50
przez mefisto506
Witam,
Trochę odkopię temat :)
Ma ktoś może działający link do PDF'a? Albo ewentualnie udało by się ożywić linki do zdjęć w pierwszym poście?
Dobra udało mi się poradzić. Jest działający link w pierwszym poście. Post do usunięcia.

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 12 lut 2019, 08:43
przez przemo12345
Witam. Nie wiem czy w dobrym temacie, ale zaryzykuję. Zamierzam kupić mazdę 3bk z 2.0 dieslem, 2007r. Właściciel twierdzi, że jak kupił auto w 2016 to już nie miało dpf i nie orientuje się czy wogóle był. Żadnej kontrolki nie ma przy odpalaniu. Nr vin JMZBK14R671589808. Wychodziły mazdy bez tego filtra, czy poprostu ktoś go usunął?!

PostNapisane: 31 mar 2019, 10:14
przez yaro626
Pytanie do posiadaczy 3 z silnikiem 1,6 105km,jak się sprawuje czy ma jakieś wady,na co zwracać uwagę.

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 1 kwi 2019, 21:21
przez RobertPi
Ja na podstawie swoich doświadczeń z ponad 200 kkm przebiegu mogę powiedzieć, że silnik bardzo trwały i niezawodny . W ciągu całej eksploatacji z awarii miałem uszkodzenie czujnika spalania stukowego – typowe oraz zaworu faz rozrządu.
Z eksploatacji olej raz w roku, powietrze co 2 lata, 2 razy świece i raz sprzęgło ( jeśli to element silnika ) i tyle.
Ale pamiętaj, że bardzo dużo zależy od eksploatacji oraz właściciela. Czasami i w 10 kkm można motor zabić. Na forum jest wiele wątków opisujących problemy z tym silnikiem.
Z wad to dynamika na granicy przyzwoitości ale być może paradoksalnie to jest jego zaleta. Na sportowca się nie nadaje i dlatego szanse na trafienie skatowanego egzemplarza są mniejsze niż w przypadku motoru 2.0 gdzie niektórzy traktują go jak wersje sportową.
Zalety to moim zdaniem umiarkowany apetyt na paliwo i przy rozsądnej jeździe średnie spalanie około 7 l/100.
RP

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 5 cze 2020, 16:08
przez Davidtyburek
Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta :)
Dzieki!

Dopisano 5 Jun 2020, 15:08:

Hej! Pytanie oczywiste, jak wyglada zazwyczaj blacharka w Waszych/ogłaszanych Mazdach 3 z okolicy 2007? Mysle zeby sobie sprawic za okolo 13k z silnikiem benzynowym i zastanawiam sie jak wyglada rynek uzywek pod wzgledem korozji. To ze jest jej sporo to wiadomo ale czy taki budzet juz pozwoli znalezc cos po naprawach czy we w miare akceptowalnym stanie? Szczerze jak mam kupic i wstawic na pol roku do blacharza to wole juz nie zmieniac posiadanego auta :)
Dzieki!

PostNapisane: 25 sie 2020, 13:50
przez jozef01
Takie pytanie, czy po nr VIN, po roku modelowym, czy bez zajrzenia pod maskę jesteśmy w stanie odróżnić silnik 2,0 PB, czy posiada VVT, czy jest pozbawiony tego "cudownego" rozwiązania? Dzięki za odp.

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 27 sie 2020, 22:35
przez RobertPi
Variable Valve Timing mają wszystkie.
Chodzi Ci chyba o zmienną długość dolotu czyli klapki w kolektorze ssącym.

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 16 maja 2021, 17:04
przez marcinoss1
Witam.
Proszę o pomoc w zakupie .
Mam nr vin.
Jaka jest wasza opinia.
JMZBK14F241101758

Re: Mazda3 (BK) – Świadomy zakup

PostNapisane: 6 mar 2023, 21:26
przez masseur