Spalanie Mazda3 BK
wróciłem. uf.. ale warunki mało mnie nie wykończyły.
48h, 2500km, paliwo: 1 bak lotos, potem shell i aral. Tempo zawsze jednakowe, 140km/h tempomatem, 95% autostrady. Spalanie: na paliwie lotos 6.5l/100 komputer, 6.8-7 faktyczne. Na pozostalych paliwach komputer 5.5-5.7l/100km, faktyczne ~6.3l/100km.
48h, 2500km, paliwo: 1 bak lotos, potem shell i aral. Tempo zawsze jednakowe, 140km/h tempomatem, 95% autostrady. Spalanie: na paliwie lotos 6.5l/100 komputer, 6.8-7 faktyczne. Na pozostalych paliwach komputer 5.5-5.7l/100km, faktyczne ~6.3l/100km.
A więc mazda 3 wersja sedan pojemność 1.6 model silnika Z6 benzyna. Jazda tylko i wyłącznie miasto oraz dzienne przebiegi od 8 do max 15 km. Przejechany dystans 330 km. Tankowanie pod korek 28 L benzyn-ki (95) na stacji SHELL . Spalanie 8,48 litra nie wiem czy to dużo czy tez mało na ilość przejechanych kilometrów ale na warunki w jakich się poruszam sadzę że spalanie bardzo dobre. Pozdrawiam
- Od: 15 lis 2012, 23:51
- Posty: 84
- Auto: mazda 3 sedan 1.6 Z6 BK 2005r
Nie oszukujmy się wszystko zależy jak kto jeździ 
Tryb mieszany trzeba liczyć 10 l. przy energicznej jeździe
Tryb mieszany trzeba liczyć 10 l. przy energicznej jeździe
-
lukasDD
Jeździłem kiedyś po Krakowie specjalnie gaz-hamulec, prędkość maks 80km/h, dystans około 30 km i ku mojemu zaskoczeniu spalanie wahało się w okolicach 9 litrów. Znacznie gorzej jest gdy stoję w korkach. Wtedy jest 10,5-11 l/100km. Jak widać lepiej jeździć
.
Ja zwoją Madzią robie codziennie 40 km do szkoły gdzie cisne 100km/h i ok. 30 km po mieście.
Zatankowałem do pełna i przejechałem 390 km na połowie baku. Srednie spalanie wyszło mnie ok.6,4L/100km. Silnik 1.6 CTDi 110 km. Więc wydaje mi sie że jest nieźle.
Zatankowałem do pełna i przejechałem 390 km na połowie baku. Srednie spalanie wyszło mnie ok.6,4L/100km. Silnik 1.6 CTDi 110 km. Więc wydaje mi sie że jest nieźle.
-
krzysio13
Poprawiam
Model : Mazda 3 BK hatchback
Silnik : 2.0 150kM
Tryb: Miasto 10,5l, trasa do 90 km/h- 7.5, 150 km/h 9,5 LPG
Model : Mazda 3 BK hatchback
Silnik : 2.0 150kM
Tryb: Miasto 10,5l, trasa do 90 km/h- 7.5, 150 km/h 9,5 LPG
Przy ostatnich mrozach i wiecznej ciapie na drodze spalanie mi wzrosło o jakieś 0,3 l/100, ale wynik ponad 9 raczej wymaga sprawdzenia czy termostat nie wariuje, no chyba że wypalasz non stop lub robisz trasy ~5km.
U mnie 100% miasto przy dużych mrozach, śniegu i grzaniu rano i po pracy po ok 10min też wyszło ponad 9l/100km, bo na baku zrobiłem 430km! Owszem byłem w szoku, ale teraz już spadło do ok 7 w trybie miejskim.
- Od: 19 cze 2011, 12:54
- Posty: 235
- Skąd: Murowana Goślina/Grajewo
- Auto: Mazda 3 Y6 '05 już bez FAP
Maksymalne spalanie jakie mialem przy dużych mrozach tej zimy i jeżdzeniu 98% miasto było 7.1 
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
akostarek napisał(a):Przy ostatnich mrozach i wiecznej ciapie na drodze spalanie mi wzrosło o jakieś 0,3 l/100, ale wynik ponad 9 raczej wymaga sprawdzenia czy termostat nie wariuje, no chyba że wypalasz non stop lub robisz trasy ~5km.
Myślę, że u mnie problemem są pokonywane krótkie odcinki około 6-7km w jedną stronę, auto stoi 8h i powrót do domu równiez podobny odcinek. Poza tym miasto jest tak rozkopane (remonty dróg), że gdzie nie pojadę to stoję w korku. Technicznie auto jest sprawne. Silnik grzeje się jak zawsze – OK.
Czekam na wiosnę i wskakuję na rower
Diesel 1.6 + FAP. Ostatnie 250km zrobiłem tylko po mieście. Komputer pokazuje średnie spalanie 7,2l i średnią prędkość 22km/h (nie ma to jak korki 
Czy 7,2l to nie za dużo ? Jak tak czytam inne raporty to, mam wrażenie jakby moja Mazda byłą wyjątkowo paliwożerna,a staram się jezdzić ECO (oczywiście, bez zamulania;).
Czy 7,2l to nie za dużo ? Jak tak czytam inne raporty to, mam wrażenie jakby moja Mazda byłą wyjątkowo paliwożerna,a staram się jezdzić ECO (oczywiście, bez zamulania;).
według mnie trochę dużo u mnie nie ma mowy o korkach zawsze płynna jazda srednio 5,5l trasa zawsze poniżej 5l może coś doskwiera silnikowi był czas że miałem wysoki spalanie ponad 8l okazało się że turbo powoli umierało wymieniłem i od razu 2l mniej
Od niedawna mami Ibize 1,9 tdi (po modyfikacjach około 170 HP) i spalanie w granicy 6,0-6,3 więc zdecydowanie nasze mazdy wszystko co powyżej 7l to jak dla mnie zbyt dużo
Od niedawna mami Ibize 1,9 tdi (po modyfikacjach około 170 HP) i spalanie w granicy 6,0-6,3 więc zdecydowanie nasze mazdy wszystko co powyżej 7l to jak dla mnie zbyt dużo
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
aingeru napisał(a):Czy 7,2l to nie za dużo ?
Normalnie.
Przecież piszesz, że korki i średnia prędkość 22km/h.
Ci co mają zużycie po 5L to jeżdżą w trasy i nie przekraczają 120km/h, jazda płynna (w miarę).
Zrób taką trasę z 800km przy powyższych parametrach to ujrzysz tą "piątkę" na komputerze
Ja ostatnio miałem ponad 9L 100% miasto, a jak miałem wyjazd nad morze to komputer wskazał 4,9L.
Niskie temperatury + jazda po mieście + korki = wysokie spalanie, u mnie przy średniej ~33km/h wychodzi też w okolicach 7l teraz.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Ja jak nawet jezdze trasy Radom-Warszawa to zauwazam ze pali przy mrozach o litr wiecej. Zastanawialem sie nawet nad zaslonieciem wlotu powietrza.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Przy jeździe po mieście może zacząć Ci się grzać wtedy.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Zima powoli dobiega końca to i spalanie spada – miasto 100% 10,6 
radzi89 napisał(a):Zima powoli dobiega końca to i spalanie spada – miasto 100% 10,6
Hehe to ja mam podobne kolo 10,3 tylko 80% miasto 20% trasa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości