Części zamienne (łożysko, olej, rozrząd)
Chodzilo mi o to czy 1,6 l to jest pojemnosc lacznie podzialek na bagnecie silnika dieslowskiego takiego jak u mnie? Co prawda zostalo to potwierdzone ale jest to przynajmniej dla mnie przez dobor slow nie do konca pewne. Chce wiedziec czy na pewno jedna z trzech podzialek odpowiada okolo 0,5 l?
tak w temacie i dla potwierdzenia tego co napisał marcin to ostatnio sprawdzałem olej w silniku koleżanki. Samochód to audi 80 z 1.9 tdi. od wymiany minał prawie rok a ona nigdy nie kontrolowała stanu. Jak można było podejrzewać na miarce było sucho. A teraz uwaga dolałem jakiej 2.1 litra...
A do silnika wchodzi około 4.1 litra. Nie zapalała sie jej kontrolka ciśnienia oleju. Także chyba dolna granica poziomu oleju to tyle żeby pompa nie "siorbała" powietrza i była w stanie wypełnić wszystkie kanały olejowe w silniku utrzymując odpowiednie ciśnienie. Jak widać w 1.9 tdi 2 litry oleju to jeszcze nie jest ta dolna granica
A do silnika wchodzi około 4.1 litra. Nie zapalała sie jej kontrolka ciśnienia oleju. Także chyba dolna granica poziomu oleju to tyle żeby pompa nie "siorbała" powietrza i była w stanie wypełnić wszystkie kanały olejowe w silniku utrzymując odpowiednie ciśnienie. Jak widać w 1.9 tdi 2 litry oleju to jeszcze nie jest ta dolna granica

Wg. mnie to podzialka ma na celu ulatwienia stwierdzenia czy zaczyna nam ubywac oleju i w jakim tempie. W niektorych przypadkach pomaga w diagnozie czajacej sie usterki lub w przypadku skrajnym kiedy juz cos ...j€bło 
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Wg. mnie podziałka ma nam umożliwić to ,że będziemy jeździć na optymalnej ilości oleju
hej,
przeszukałem forum i nie mogę znaleźć informacji jakie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy) są zamontowane fabrycznie. Czy może ktoś podać linka do jakiejś stronki ze stockowymi częściami do m3?
Chętnie też dowiem się czy warto zakładać sportowy filtr powietrza (czy dodaje kilka km), a jak tak to jaki wybrać
każda opinia będzie cenna
Łączę z Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny).
przeszukałem forum i nie mogę znaleźć informacji jakie filtry (oleju, paliwa, powietrza, kabinowy) są zamontowane fabrycznie. Czy może ktoś podać linka do jakiejś stronki ze stockowymi częściami do m3?
Chętnie też dowiem się czy warto zakładać sportowy filtr powietrza (czy dodaje kilka km), a jak tak to jaki wybrać
Łączę z Mazda3 (BK) – Przeglądy okresowe (oleje, filtry, płyny).
- Od: 8 gru 2013, 23:01
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BK MZR 1.6 '04
jezeli chodzi o dolot powietrza to w pl ciezki temat z kupnem dedykowanego. Trzeba ściągać z ameryki bądź od angoli.
Co do czesci to gdzies na forum bylo porównanie filtrow od oleju i mazdowski original byl identyczny jak bosha wiec moze wystarczy kupic bosha. Chodź ja polecam knechta, pozdro
Co do czesci to gdzies na forum bylo porównanie filtrow od oleju i mazdowski original byl identyczny jak bosha wiec moze wystarczy kupic bosha. Chodź ja polecam knechta, pozdro
-
Pyton162
luc_waw napisał(a):sportowy filtr powietrza
Pyton162 napisał(a):jezeli chodzi o dolot powietrza to w pl ciezki temat
http://www.knfilters.com/search/appsear ... ZMsG7UXeQh

filtr to łatwo kupić, chodzi o CAI co do silnika 1.6 jest ciężko dostać. Ja sam składam graty do dolotu i trzeba kombinować, pozdro
-
Pyton162
Cześć wam.
Prześledziłem wszystkie strony tego tematu ponieważ przymierzam się do zakupu mazdy 3 1,6 benzyna.
A więc chciałem się rozeznać jakie płyny, filtry i olej wybrać na tzw. pakiet startowy by wszystko po zakupie powymieniać.
Nie będę powielał pytania w stylu "co polecacie" bo to nie ma sensu.
Pragnę tylko poddać pomysł, że można by było zrobić ranking filtrów, płynów i olei.
Wtedy każdy oddałby głos i większość laików już miałaby swoja odpowiedź co jest godne polecenia a co nie i nie zadawałaby tylu pytań takich samych.
Bo ja po przeczytaniu tylu stron po prostu zgłupiałem
Ps. Wiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o olej to motul eco-nergy 5w30,
płyn chłodnicy to Prestone
hamulcowy to Dot3-4 (nie wiem jakiej firmy ale pewnie motul)
filtry nie mam pojęcia jakie bo jak już mówiłem
Pozdrawiam.
Prześledziłem wszystkie strony tego tematu ponieważ przymierzam się do zakupu mazdy 3 1,6 benzyna.
A więc chciałem się rozeznać jakie płyny, filtry i olej wybrać na tzw. pakiet startowy by wszystko po zakupie powymieniać.
Nie będę powielał pytania w stylu "co polecacie" bo to nie ma sensu.
Pragnę tylko poddać pomysł, że można by było zrobić ranking filtrów, płynów i olei.
Wtedy każdy oddałby głos i większość laików już miałaby swoja odpowiedź co jest godne polecenia a co nie i nie zadawałaby tylu pytań takich samych.
Bo ja po przeczytaniu tylu stron po prostu zgłupiałem

Ps. Wiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o olej to motul eco-nergy 5w30,
płyn chłodnicy to Prestone
hamulcowy to Dot3-4 (nie wiem jakiej firmy ale pewnie motul)
filtry nie mam pojęcia jakie bo jak już mówiłem

Pozdrawiam.
- Od: 25 paź 2013, 20:20
- Posty: 25
- Auto: Mazda 3 BK, 1.6l, 105 KM, Z6, 2006r
luki987 napisał(a):Wiem tylko tyle, że jeżeli chodzi o olej to motul eco-nergy 5w30,
płyn chłodnicy to Prestone
hamulcowy to Dot3-4 (nie wiem jakiej firmy ale pewnie motul)
Olej – pełen syntetyk 5W30 , może być Motul, Mobil
Prestone w chłodnicy

Hamulce , płyn DOT3 – firma bez znaczenia
Filtry – polecam Mann https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... 3.9.0.49.9
Są dobre, tak FomoCo, zachowałem je w garażu, jak ktoś będzie potrzebował to dołożę razem z Mazdą, jak będę w przyszłym roku sprzedawał. Nie lubię kombinacji i założyłem wszystko Kayaba. Troszkę zmieniła się charakterystyka auta w zakręcie, ale nie wbijam głową w sufit na każdej dziurze
+ sporo do prześwitu dostało. Zapewne w celu sprawdzenia bezkolizyjności, będę musiał się wybrać do ASO.
OBD2 w wersji 2004 może pokazać faktyczny przebieg? Czy raczej nie rejestrują?
OBD2 w wersji 2004 może pokazać faktyczny przebieg? Czy raczej nie rejestrują?
Witam. Mam pytanie dotyczace akcji serwisowych przeprowadzanych na naszych mazdach, powiedzcie mi co bylo/ jest warunkiem zalapania sie na akcje serwisowe? w sensie czy zeby zalapac sie na akcje to oprocz oczywiscie odpowiedniego numeru vin trzeba bylo auto caly czas serwisowac w aso?. Jesli tak to co oznacza pojecie "cały czas"? – z jaką czestotliwością powinny być wykonywane przeglady/serwisy zeby zalozenie "caly czas" zostalo spelnione. Jak wyglada udzielenie takiej informacji przez aso, jest to bezplatne?, musza mi udzielic takiej informacji?. Chciałby sie dowiedzieć czy na moim egzemplarzu mazdy byly przeprowadzane jakies akcje serwisowe w przeszlości i czy może zalapie sie na jakies terazniejsze. Mazda jezdzila w wermachcie
w sensie w dojczach:) 

Niestety, półtora tygodnia temu padła mi turbina. Przy okazji okazało się, że fap w mojej madzi leży i kwiczy, zatem mechanik polecił przy okazji go wyciąć. Oczywiście turbo do regeneracji, czyszczenie wszystkiego itp. Problem w tym, że pamiętając, że na oleju, który miałem wlany przejechałem raptem 3tys. km (na Dexelii 5w30 dedykowanego dla samochodów z dpf-em), postanowił go nie wymieniać, co mnie zresztą zaskoczyło. Jak zrobiłem 200km i pojechałem do niego kontrolnie, powiedział, że może jednak na wszelki wypadek mi wymieni olej i zalał, jak się dziś okazało, 5w40 (nie wiem czy nie zrozumiał, że w bagażniku miałem Dexelię, czy jak?). Niby nigdy nigdzie mi nic nie ciekło, ale mam mieszane uczucia. No i turbina, która po regeneracji jest ok. Siedząc wewnątrz auta, z zamkniętymi szybami ledwo słychać silnik, nie mówiąc o innych dźwiekach. Jednak jak się otworzy okna, to przy około 1500 obrotów turbina delikatnie pogwizduje (czego wcześniej nie było). Czytałem, że to efekt wycięcia fap-a (niby brak jakiś dodatkowych simmeringów czy czegoś). Co o tym myślicie? Jeździłem do mechanika to powiedział, że jest ok, a jak coś mam przecież gwarancje na turbinę. Trochę mnie wkurzają już mechanicy.
- Od: 10 gru 2011, 21:31
- Posty: 23
- Skąd: Augustów
- Auto: Mazda CX-5
Koledzy,
jestem świeżym posiadaczem Mazdy trójeczki...
Niedawno własnoręcznie wymianiałem sobie olej i filtr oleju no i niepokoi mnie jeden fakt.
Otóż po wymiane tegoż filtru na nowy i podczas dokręcania obudowy (tej kopułki) usłyszałem głośny trzask. Wiem, że należy go dokręcać do pewnego momentu (dokładnie 25 Nm), ale że nie miałem odpowiedniego klucza to zaznaczyłem sobie położenie kopułki wzgledem reszty obudowy żeby potem dokręcić do tego samego miejsca (czyli teoretycznie z tym samym momentem).
No ale właśnie dokładnie w momencie gdy moje miejsca się zgodziły usłyszałem ten trzask.
Pytanie czy sobie coś uszkodziłem (coś pękło) czy może zadziałało jakieś zabezpieczenie od momentu?
Wmontowałem filtr: Knecht OX 171/2D
jestem świeżym posiadaczem Mazdy trójeczki...
Niedawno własnoręcznie wymianiałem sobie olej i filtr oleju no i niepokoi mnie jeden fakt.
Otóż po wymiane tegoż filtru na nowy i podczas dokręcania obudowy (tej kopułki) usłyszałem głośny trzask. Wiem, że należy go dokręcać do pewnego momentu (dokładnie 25 Nm), ale że nie miałem odpowiedniego klucza to zaznaczyłem sobie położenie kopułki wzgledem reszty obudowy żeby potem dokręcić do tego samego miejsca (czyli teoretycznie z tym samym momentem).
No ale właśnie dokładnie w momencie gdy moje miejsca się zgodziły usłyszałem ten trzask.
Pytanie czy sobie coś uszkodziłem (coś pękło) czy może zadziałało jakieś zabezpieczenie od momentu?
Wmontowałem filtr: Knecht OX 171/2D
- Od: 2 sie 2014, 15:52
- Posty: 8
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 1.6 Diesel MZR-CD 2007r 136KM (chiptuning)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości