Odczytane kody błędów – pomoc w interpretacji
Witam.
Proszę o pomoc w odczytania bledu,
Sonda Lambda rząd 1 czujnik 2, wysokie napięcie.
Proszę o pomoc w odczytania bledu,
Sonda Lambda rząd 1 czujnik 2, wysokie napięcie.
-
chyli88
Beznzynka,gazu nie ma..
Dopisano 11 lis 2014, 00:19:
Nie posiadam nr. kodu błędu,ponieważ diagnostyke przeprowadzono mi w niemczech,otrzymalam tylko taka informacje..
Jaki moze byc mniej wiecej koszt naprawy,jesli trzeba wymienić sonde?
Dopisano 11 lis 2014, 00:19:
Nie posiadam nr. kodu błędu,ponieważ diagnostyke przeprowadzono mi w niemczech,otrzymalam tylko taka informacje..
Jaki moze byc mniej wiecej koszt naprawy,jesli trzeba wymienić sonde?
-
chyli88
Witam, podepnę się pod temat.
Mam wahania obrotów na biegu jałowym w mazdzie3 (benzyna 1.6, przebieg ok 80 tyś).
Zapaliła się kontrolka check engine, numery błędów p2187 i p2177.
Przepustnica przeczyszczona, świece wymienione ale nic to nie dało.
Może mi ktoś doradzić w tym temacie?
Mam wahania obrotów na biegu jałowym w mazdzie3 (benzyna 1.6, przebieg ok 80 tyś).
Zapaliła się kontrolka check engine, numery błędów p2187 i p2177.
Przepustnica przeczyszczona, świece wymienione ale nic to nie dało.
Może mi ktoś doradzić w tym temacie?
-
robsad
Chodzi o egr wiem wiem wątków tysiące ale mój blad kompa to c1994 wiecie co to ? Mazda 3 1.6 D z 2004
109 km
Dołącze zdjęcia by wyjaśnić o co mi chodzi . Problem mam z podłączeniem nowego egr a kupić starego sie juz nie da . Proszę o informacje kolejności podłączenia przewodów było by naprawde bosko
-
slawek1212...
P0420
Catalyst system efficiency below threshold
DETECTION CONDITION
• The PCM compares the number of front HO2S and rear HO2S inversions for a predetermined time. The PCM monitors number of inversions rear HO2S performs while front HO2S inverts for a specified number of times when the following monitoring conditions are met. The PCM detects inversion ratio. If the inversion ratio is below threshold, the PCM determine that catalyst system has deteriorated.
MONITORING CONDITION
– Engine speed is 1,410- 3,100 rpm.
– Calculated TWC temperature in PCM is above 574 °C {1065 °F}.
– Calculated load is 15- 50% (at 2,000 rpm)
Diagnostic support note
• This is a intermittent monitor. (CATALYST)
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction conditions in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• DIAGNOSTIC MONITORING TEST RESULTS and PENDING CODE are stored if PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S
DTC P2006
Variable tumble shutter valve stuck closed
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors mass air amount. If the actual air flow amount is below estimated air flow amount when the following monitoring conditions are met. The PCM determines that the variable tumble shutter valve has been stuck closed.
MONITORING CONDITIONS
– Engine coolant temperature is above 70 °C {158 °F}.
– Engine speed is 3,500 rpm or more.
– Throttle valve opening angle is above 75 %.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• ECT sensor malfunction
• TP sensor malfunction
• CKP sensor malfunction
• Variable tumble solenoid valve malfunction
• Variable tumble shutter valve malfunction (stuck closed)
• Variable tumble shutter valve actuator malfunction (stuck closed)
• Short to ground in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2AI
• PCM malfunction
Catalyst system efficiency below threshold
DETECTION CONDITION
• The PCM compares the number of front HO2S and rear HO2S inversions for a predetermined time. The PCM monitors number of inversions rear HO2S performs while front HO2S inverts for a specified number of times when the following monitoring conditions are met. The PCM detects inversion ratio. If the inversion ratio is below threshold, the PCM determine that catalyst system has deteriorated.
MONITORING CONDITION
– Engine speed is 1,410- 3,100 rpm.
– Calculated TWC temperature in PCM is above 574 °C {1065 °F}.
– Calculated load is 15- 50% (at 2,000 rpm)
Diagnostic support note
• This is a intermittent monitor. (CATALYST)
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction conditions in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• DIAGNOSTIC MONITORING TEST RESULTS and PENDING CODE are stored if PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• TWC deterioration or malfunction
• Exhaust gas leakage
• Loose front HO2S
DTC P2006
Variable tumble shutter valve stuck closed
DETECTION CONDITION
• The PCM monitors mass air amount. If the actual air flow amount is below estimated air flow amount when the following monitoring conditions are met. The PCM determines that the variable tumble shutter valve has been stuck closed.
MONITORING CONDITIONS
– Engine coolant temperature is above 70 °C {158 °F}.
– Engine speed is 3,500 rpm or more.
– Throttle valve opening angle is above 75 %.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.
POSSIBLE CAUSE
• ECT sensor malfunction
• TP sensor malfunction
• CKP sensor malfunction
• Variable tumble solenoid valve malfunction
• Variable tumble shutter valve malfunction (stuck closed)
• Variable tumble shutter valve actuator malfunction (stuck closed)
• Short to ground in wiring harness between variable tumble solenoid valve terminal B and PCM terminal 2AI
• PCM malfunction
Witam mam problem z rozłączaniem silnika podczas przyspieszania:
Okazało się niedawno, że filtr paliwa był zapchany. Po wymianie na nową spadło spalanie auta. Jednak problem po tygodniu powrócił. Ktoś coś? Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD 2004r.
Okazało się niedawno, że filtr paliwa był zapchany. Po wymianie na nową spadło spalanie auta. Jednak problem po tygodniu powrócił. Ktoś coś? Mazda 3 BK 1.6 MZ-CD 2004r.
Witam wszystkich ! Od niedawna stałem się szczęśliwym posiadaczem Mazdy 3 w dieselku 1,6 z roku 2005, przebieg na budziku 220 tysi, ale wiadomo trzeba się liczyć że może być ze 300
. Otóż temat w tym, że podpiąłem owego wspomnianego automobila do komputera a ten zrewanżował się trzema błędami:
– P138B – napięcie układu modułu sterującego świecy żarowej (stały)
– P0220 – włącznik pedału przyspieszenia/ przepustnicy B – usterka w obwodzie (nieciągły)
– B2212 – włącznik podświetlenia wskaźników.
O ile pierwszy jest zrozumiały – albo przekaźnik albo świece, o tyle dwa pozostałe to trochę zagadka.
Drugiego błędu nie rozumiem, nie wiem co to może być, a na Internecie nic a nic o tym błędzie
.
Trzeci błąd niby jasny, ale włącznik podświetlenia działa jak należy (więc co tam się niby zepsuło ?). Ten trzeci błąd mogę jedynie tłumaczyć tym że ktoś mądry mógł się podpiąć pod zasilanie włącznika bo zauważyłem że montowany jest niefabryczny zestaw głośnomówiący. Ale pewności co do tego że akurat tam się podpiął nie mam.
Czy coś się zmieniło w jeździe ? TAK – stał się słabszy, nie dramatycznie słaby ale jednak czuć że coś jest nie tak. Jestem wdzięczny za każdą odpowiedź. Mam nadzieje że rozwikłamy sprawę
.
– P138B – napięcie układu modułu sterującego świecy żarowej (stały)
– P0220 – włącznik pedału przyspieszenia/ przepustnicy B – usterka w obwodzie (nieciągły)
– B2212 – włącznik podświetlenia wskaźników.
O ile pierwszy jest zrozumiały – albo przekaźnik albo świece, o tyle dwa pozostałe to trochę zagadka.
Drugiego błędu nie rozumiem, nie wiem co to może być, a na Internecie nic a nic o tym błędzie

Trzeci błąd niby jasny, ale włącznik podświetlenia działa jak należy (więc co tam się niby zepsuło ?). Ten trzeci błąd mogę jedynie tłumaczyć tym że ktoś mądry mógł się podpiąć pod zasilanie włącznika bo zauważyłem że montowany jest niefabryczny zestaw głośnomówiący. Ale pewności co do tego że akurat tam się podpiął nie mam.
Czy coś się zmieniło w jeździe ? TAK – stał się słabszy, nie dramatycznie słaby ale jednak czuć że coś jest nie tak. Jestem wdzięczny za każdą odpowiedź. Mam nadzieje że rozwikłamy sprawę
-
marcinos201
1. mało komu padają przekaźniki sprawdź ile świec grzeje, najlepiej wymień jak padły wszystkie
2i3 sprawdź wtyczki i wykasuj błędy mógł ktoś po prostu wypiąć wtyczki na zapłonie bądź są luźne. Zobacz czy i które błędy powracają
2i3 sprawdź wtyczki i wykasuj błędy mógł ktoś po prostu wypiąć wtyczki na zapłonie bądź są luźne. Zobacz czy i które błędy powracają
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Witam wszystkich
Moja mazda wypluwa następujące błędy,
P1412
P0404
P024F
P023 auto zbadane elm327, torque pro
nie wiem czy gmerac coś w silniku, czy są ta istotne błędy, wpływające na żywotność silnika? źle wpływają na silnik? i trzeba je jak najszybciej usunąć, czy nie się co martwić na zapas , bo są mało istotne
Nie zapala się kontrolka check, jedyne co zauważyłem to ciężko rusza się autem, tzw samym sprzęgłem, trzeba dodać sporo gazu...
Pozdrawiam
Moja mazda wypluwa następujące błędy,
P1412
P0404
P024F
P023 auto zbadane elm327, torque pro
nie wiem czy gmerac coś w silniku, czy są ta istotne błędy, wpływające na żywotność silnika? źle wpływają na silnik? i trzeba je jak najszybciej usunąć, czy nie się co martwić na zapas , bo są mało istotne
Nie zapala się kontrolka check, jedyne co zauważyłem to ciężko rusza się autem, tzw samym sprzęgłem, trzeba dodać sporo gazu...
Pozdrawiam
- Od: 15 lip 2015, 15:54
- Posty: 6
- Auto: Mazda 3BK, 1.6 CDTi 109KM
błąd P1412 czyli egr się przycina – czyszczenie lub wymiana
P0404 "Układ recyrkulacji spalin – sygnał poza zakresem/wydajność" > EGR
P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera
P023 (E023) ..................... Electronic Spark Timing (EST) Signal problem [EGR] czyszczenie EGR / wymiana
opcja szukaj nie boli, nie bój się jej używać
P0404 "Układ recyrkulacji spalin – sygnał poza zakresem/wydajność" > EGR
P024F – wysokie napięcie w obwodzie czujnika położenie zaworu bypassu intercoolera
P023 (E023) ..................... Electronic Spark Timing (EST) Signal problem [EGR] czyszczenie EGR / wymiana
opcja szukaj nie boli, nie bój się jej używać
- Kod: Zaznacz cały
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=469&t=71466&p=2335934&hilit=p024f#p2335934
górny prawy róg > szukaj
, było omawiane, może DPF/FAP :\, nie zagłębiałem się
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=p024f
http://www.fordownersclub.com/forums/topic/44431-help-on-fault-code-p024a-p024b-p024f/
Dopisano 3 wrz 2015, 17:32:
takie coś przy fordzie jeszcze znalazłem
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=p024f
http://www.fordownersclub.com/forums/topic/44431-help-on-fault-code-p024a-p024b-p024f/
Dopisano 3 wrz 2015, 17:32:
- Kod: Zaznacz cały
P024F – Charge Air Cooler Bypass Position Sensor "A" Circuit High – czujnik chłodnicy doładowania powietrza
takie coś przy fordzie jeszcze znalazłem
Witam,
Oglądałem dziś Mazdę 3.
Jestem na jutro umówiony na "drugie" oglądanie, plus przejażdżkę na stację kontroli pojazdów.
Podłączyłem dziś super zaawansowany ELM327 i wyskoczyły następujące błędy.
Proszę o pomoc w ich interpretacji i podstawowe pytanie – czy warto kupić samochód z takimi błędami, czy to "studnia bez dna" może się okazać?

Oglądałem dziś Mazdę 3.
Jestem na jutro umówiony na "drugie" oglądanie, plus przejażdżkę na stację kontroli pojazdów.
Podłączyłem dziś super zaawansowany ELM327 i wyskoczyły następujące błędy.
Proszę o pomoc w ich interpretacji i podstawowe pytanie – czy warto kupić samochód z takimi błędami, czy to "studnia bez dna" może się okazać?

Od ponad 4lat jestes na forum i nadal nie potrafisz użyć wyszukiwarki?
Odczytanie błędów przez Torque jest mało profesjonalnym rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcesz kupić auto za ...20-30tyś? Na moje oko od kilku stówek do 1.5 i będzie jeździł jak trzeba. Szkoda, ze ich nie skasowałeś i przy następnej wizycie sprawdziłbyś co wróciło.
Odczytanie błędów przez Torque jest mało profesjonalnym rozwiązaniem w sytuacji kiedy chcesz kupić auto za ...20-30tyś? Na moje oko od kilku stówek do 1.5 i będzie jeździł jak trzeba. Szkoda, ze ich nie skasowałeś i przy następnej wizycie sprawdziłbyś co wróciło.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Z forum długo nie korzystałem. Mazdę sprzedałem, a teraz dla żony szukam.
Z wyszukiwarki korzystałem, i mniej więcej wiem, że na pewno chodzi o FAP. Tak czy inaczej jestem zdecydowany go usunąć po kupnie auta.
Nie doszukałem się niestety większej ilości informacji. Czy chodzi "tylko" o FAP (po jego usunięciu te problemy się skończą? Nie miałem nigdy diesla), czy o jeszcze jakieś podzespoły?
Dzięki za informację.
Dopisano 19 wrz 2015, o 08:58:
Wyjaśni ktoś? To tylko błędy Przez FAP i po usunięciu go będzie w porządku, czy coś jeszcze?
Z wyszukiwarki korzystałem, i mniej więcej wiem, że na pewno chodzi o FAP. Tak czy inaczej jestem zdecydowany go usunąć po kupnie auta.
Nie doszukałem się niestety większej ilości informacji. Czy chodzi "tylko" o FAP (po jego usunięciu te problemy się skończą? Nie miałem nigdy diesla), czy o jeszcze jakieś podzespoły?
Dzięki za informację.
Dopisano 19 wrz 2015, o 08:58:
Wyjaśni ktoś? To tylko błędy Przez FAP i po usunięciu go będzie w porządku, czy coś jeszcze?
Cześć, kolega z forum pomógł mi odczytać takie błędy i powiedzcie mi proszę co to za błąd jest
Test report:
------------------
MID:$01 TID:$01
Rich to Lean sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$02
Lean to Rich sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$03
Low sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,35148V Min: 0,35148V
Test result value: 0,35148V
PASS
----
MID:$01 TID:$04
High sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,55168V Min: 0,55168V
Test result value: 0,55168V
PASS
----
MID:$10 TID:$b4
– O2 Bank 4 Sensor 4
Max: 41 242ms Min: 4 160ms
Test result value: 46 096ms
FAIL
----
MID:$21 TID:$80
– Catalyst Monitor Bank 1
Max: 255,99281Ratio Min: 1,12499Ratio
Test result value: 255,99281Ratio
PASS
----
koniec raportu.
Test report:
------------------
MID:$01 TID:$01
Rich to Lean sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$02
Lean to Rich sensor threshold voltage(constant) – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,4492V Min: 0,4492V
Test result value: 0,4492V
PASS
----
MID:$01 TID:$03
Low sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,35148V Min: 0,35148V
Test result value: 0,35148V
PASS
----
MID:$01 TID:$04
High sensor Voltage for switch time calculation – O2 Bank 1 Sensor 1
Max: 0,55168V Min: 0,55168V
Test result value: 0,55168V
PASS
----
MID:$10 TID:$b4
– O2 Bank 4 Sensor 4
Max: 41 242ms Min: 4 160ms
Test result value: 46 096ms
FAIL
----
MID:$21 TID:$80
– Catalyst Monitor Bank 1
Max: 255,99281Ratio Min: 1,12499Ratio
Test result value: 255,99281Ratio
PASS
----
koniec raportu.
- Od: 29 maja 2014, 10:35
- Posty: 44
- Auto: 3 BK 2006 1.6 Benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości