wydziargane na petorowym SGS3
Spalanie Mazda3 BK
Na autostradzie przy prędkości ok 110-120 km/h można spokojnie zmieścić się między 7-7.5 l. Mowa o M3 z silnikiem 2.0 benzyna. Inna sprawa, że takie prędkości raczej przyjemności na banie nie dają. 
wydziargane na petorowym SGS3
wydziargane na petorowym SGS3
Trzymając prędkość na liczniku 140-160 spalił mi równe 8 litrów (wg tankowania).
Na wakacjach zrobiłem 4tyś km ze średnim spalaniem 7,6 litrów i prędkością 76km/h. Większość z tego na autostradach. Najniższe średnie spalanie na baku jakie uzyskałem to 6,1 litra/100km. Największe ~~11litrów po mieście. Generalnie jest całkiem dobrze jak na benzynę.
Na wakacjach zrobiłem 4tyś km ze średnim spalaniem 7,6 litrów i prędkością 76km/h. Większość z tego na autostradach. Najniższe średnie spalanie na baku jakie uzyskałem to 6,1 litra/100km. Największe ~~11litrów po mieście. Generalnie jest całkiem dobrze jak na benzynę.
- Od: 5 lut 2013, 20:11
- Posty: 6
- Skąd: Szczecin
- Auto: mazda 3 BK 1.6 Z6 2007r
U mnie najniższe spalanie na baku to 6.63 a najwyższe ponad 10 (można oglądać na moim motostacie), także jak się komuś bardzo chce to można ekonomicznie i 2 litrową benzyną (ale jak długo można się tak katować
)... Z resztą co do ekonomicznych wyników, to kolega Petoro by Wam niejedno mógł pokazać ale i tak nikt nie uwierzy 
- Od: 2 mar 2010, 12:12
- Posty: 161 (0/2)
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09
u mnie głownie same miasto w tym prawie codziennie ok 6km autostrady wychodzi 8,5 l/100 w październiku przejechałem już 1300km a wydatek na paliwo to 570zł ;/ i myślę poważnie o gazie, prawie za połowę można taniej jechać. a mój rekord to 6,3 na trasie katowice – kraków przez olkusz.
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
U mnie: Mazda 3, 2005, 150 km, 2.0 na gazie LPG – firmy KME.
LPG:
– trasa mieszana 9.5l/100
– długa trasa 8,7l/100
– miasto 11l/100
generalnie przy pełnym baku LPG – 32 litry przejeżdżam:
– 270 km / miasto
– 300 km / miasto-trasa
– 330 km/ długa trasa-autostrada
LPG:
– trasa mieszana 9.5l/100
– długa trasa 8,7l/100
– miasto 11l/100
generalnie przy pełnym baku LPG – 32 litry przejeżdżam:
– 270 km / miasto
– 300 km / miasto-trasa
– 330 km/ długa trasa-autostrada
3mm3 napisał(a):Wystarczy zmienić na +20% w kompie i pokazuje spalanie LPGWiadomo że każdy komputer to orientacyjne uśrednione spalanie. Mi pali między 9 a 10 L / 100 według przejechanych km i nie ma dużego znaczenia jak jeżdżę.
a jak to zmienić??
- Od: 1 cze 2012, 17:03
- Posty: 54
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda BK 2004r, Top Sport 2.0 PB, 150PS
Wpadły zimówiki + jakoś tak wyszło że ostatnio krótkie odległości pokonywałem i spalanie wzrosło...
6,0l/100km spala Madzia. Dodam że jakies 80 % albo nawet więcej to miasto.
6,0l/100km spala Madzia. Dodam że jakies 80 % albo nawet więcej to miasto.
Przedstawiciel regionalny VOTUM SA
Moja madzia to smok! 
jak narazie 15l/100km ! czy to możliwe?
chociaż dziś inny kierowca jeżdził i już na wyświetlaczu widnieje 10.9l/100km
nie powiem 10l jest dla mnie do przyjęcia, ale 15!? nie ma mowy!
co myślicie o spalaniu w moim aucie? może być jakaś tego przyczyna mechaniczna?
zmienialiście świece w swoim aucie? spalanie spadło?
jak narazie 15l/100km ! czy to możliwe?
chociaż dziś inny kierowca jeżdził i już na wyświetlaczu widnieje 10.9l/100km
nie powiem 10l jest dla mnie do przyjęcia, ale 15!? nie ma mowy!
co myślicie o spalaniu w moim aucie? może być jakaś tego przyczyna mechaniczna?
zmienialiście świece w swoim aucie? spalanie spadło?
green01 napisał(a):jak narazie 15l/100km ! czy to możliwe?
Jak widać możliwe
ps. zima to tak do 12 jest normą , jakie odcinki robisz ?
ja robie krótkie odcinki glowie po miescie i moja pali grubo ponizej 10L a nie jezdze spokojnie
ja zmieniłem swiece odrazu po zakupie wraz z płynami i płukaniem silnika wiec ciezko mi porwnac.
Przepływomierz przeczyszczony ostatnio silnik stał sie zywszy i elastyczniejszy ale pali 0.5 wiecej ale za to jest frajda z jazdy
ja zmieniłem swiece odrazu po zakupie wraz z płynami i płukaniem silnika wiec ciezko mi porwnac.
Przepływomierz przeczyszczony ostatnio silnik stał sie zywszy i elastyczniejszy ale pali 0.5 wiecej ale za to jest frajda z jazdy
kuman1987r napisał(a):ja robie krótkie odcinki glowie po miescie i moja pali grubo ponizej 10L a nie jezdze spokojnie![]()
ja zmieniłem swiece odrazu po zakupie wraz z płynami i płukaniem silnika wiec ciezko mi porwnac.
Przepływomierz przeczyszczony ostatnio silnik stał sie zywszy i elastyczniejszy ale pali 0.5 wiecej ale za to jest frajda z jazdy
Zgadzam się z kuman1987r. Podczas spokojnej jazdy trzymam się raczej przedziału 2-3 tysiące obrotów, ale często (niektórzy z mojej rodziny uważają że za często;) lecę "ile fabryka dała"
Ze zmian eksploatacyjnych też raczej standard: świece, płukanka silnika, filtry i olej co 10-12tyś, czyszczenie przepustnicy, przepływomierza, krokowca.. chyba tyle z silnika.
Witam,
moja Mazda pali około 7 l/100 km (wyliczone z tankowania do pełna, komputer wskazywał 6,5 l/100 km). Jednak ostatnie tankowanie trochę mnie zaniepokoiło. Dodam że tankuje zawsze w tej samej sieci (O). Według ostatniego tankowania przejechałem 169 km i weszło mi 14,64 dm3 co wychodzi 8,67 l/100 km (komputer wskazuje 6,8 l/100 km). To jest bardzo duża różnica, chociaż mogę założyć, że 80 km zrobiłem spalając normalnie 7 l/100 km (jazda w normalnych warunkach), pozostałe kilometry niestety w uciążliwych warunkach: złapał mnie Orkan "Ksawery" w trasie i przez blisko 10 km na przemian bardzo powolna jazda i postój w celu wyczekania lepszych warunków (miejscami nie było widać końca maski
), dodatkowo ogrzewanie włączone bardziej niż zwykle. Jeśli pierwsze 80 km zrobiłem w dobrych warunkach spalając tak jak wcześniej 7 l/100 km to pozostałe kilometry przy pomocy Ksawerego zrobiłem spalając 10,3 l/100 km. Czy to jest możliwe? komputer pokazuje dużo mniej. Ewentualnie czy coś nie tak z dystrybutorem na stacji i wlali mi mniej niż pokazał?
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Sławek
moja Mazda pali około 7 l/100 km (wyliczone z tankowania do pełna, komputer wskazywał 6,5 l/100 km). Jednak ostatnie tankowanie trochę mnie zaniepokoiło. Dodam że tankuje zawsze w tej samej sieci (O). Według ostatniego tankowania przejechałem 169 km i weszło mi 14,64 dm3 co wychodzi 8,67 l/100 km (komputer wskazuje 6,8 l/100 km). To jest bardzo duża różnica, chociaż mogę założyć, że 80 km zrobiłem spalając normalnie 7 l/100 km (jazda w normalnych warunkach), pozostałe kilometry niestety w uciążliwych warunkach: złapał mnie Orkan "Ksawery" w trasie i przez blisko 10 km na przemian bardzo powolna jazda i postój w celu wyczekania lepszych warunków (miejscami nie było widać końca maski
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Sławek
- Od: 16 wrz 2013, 20:16
- Posty: 5
- Skąd: Nisko/Pińczów/Kraków
- Auto: Mazda 3, Z6-VE, 2005
myślę że nie ma sensu porównywać tego co wskazuje komputer który nie jest w tym dokładny. Jechałeś w trudnych warunkach więc nie ma co panikować różnica 1,5L to nie koniec świat poobserwuj jak nagle auto zacznie palić ponad 10l to trzeba zacząć się szukać problemu.
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]

- Od: 21 mar 2008, 21:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Koledzy mam pytanie co do spalanie mojej mazdy LF 2.0. Otóż pokonuje małe dystanse, tzn. jazda do pracy głównie niecałe 2 km i w drugą stronę do domu. Silnik nie zdąży się jeszcze nagrzać a ja już dojeżdzam. Do tego pokonuje średnio na jedno tankowanie dwie-trzy trasy po 18km i powrót. W ten sposób zrobiłem ok. 830km tankując dwa razy po 48l co daje spalanie na poziomie 11,5l przy spokojnej jeździe maks 90-100km, spalanie jest normalne czy troche jednak za duże?
Dodam jeszcze, że przed 2 tankowaniem wyskoczył mi check (błąd drugiej sondy lambda) ale myślałem, że to przez syf w zbiorniku może (jeździłem na rezerwie), zatankowałem do pełna 48L i błąd się nie pojawiał aż do następnego tankowania (też 48L i przejechanych ok.450km). Niewiem czy to koniec sondy, katalizatora, czy może słaba jakość paliwa (ostatnio 2 razy zatankowałem Verve 98 ale błąd i tak wyskoczył), czy może sonda dostaje po pupie przez tak krótkie odcinki pokonywane..
Dodam jeszcze, że przed 2 tankowaniem wyskoczył mi check (błąd drugiej sondy lambda) ale myślałem, że to przez syf w zbiorniku może (jeździłem na rezerwie), zatankowałem do pełna 48L i błąd się nie pojawiał aż do następnego tankowania (też 48L i przejechanych ok.450km). Niewiem czy to koniec sondy, katalizatora, czy może słaba jakość paliwa (ostatnio 2 razy zatankowałem Verve 98 ale błąd i tak wyskoczył), czy może sonda dostaje po pupie przez tak krótkie odcinki pokonywane..
Sprzedam radio, panel climatronic http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=165205
W okresie świąteczno-noworocznym udało mi się nakręcić 929,7km w 90% za miastem (kilka kursów po rodzinę plus wypad z żonką na Litwę). Wynik wyszedł może nie imponujący, ale przyzwoity bo 5,59 l/100km. Styl jazdy: przepisowe 90-100km/h w zakresie 1800-2000rpm.
Na niekorzyść zaliczam:
– szersze niż przystało zimówki (Pirelli SC3 – 205/55/R16 91T) – chociaż i tak jestem z nich mega zadowolony
– warunki pogodowe na Litwie (nocą grubo poniżej -20C i trochę trzeba było skrobać, chuchać i dmuchać, ale stosunkowo sprawny aku oraz ropa nitro+ z "muszli" dały radę i palił od ręki)
Jestem przekonany, że przy korzystnych uwarunkowaniach mój Y6 jest w stanie zejść ze spalaniem mocno poniżej 5l i dowiodę tego przy jakimś długodystansowym wypadzie.
Na niekorzyść zaliczam:
– szersze niż przystało zimówki (Pirelli SC3 – 205/55/R16 91T) – chociaż i tak jestem z nich mega zadowolony
– warunki pogodowe na Litwie (nocą grubo poniżej -20C i trochę trzeba było skrobać, chuchać i dmuchać, ale stosunkowo sprawny aku oraz ropa nitro+ z "muszli" dały radę i palił od ręki)
Jestem przekonany, że przy korzystnych uwarunkowaniach mój Y6 jest w stanie zejść ze spalaniem mocno poniżej 5l i dowiodę tego przy jakimś długodystansowym wypadzie.
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2298 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości