Moja 3BK 1.6 benzyna ma dziwna przypadłość. podczas przyspieszania zaczynała się dławić. Przeważnie na 4 biegu (potem już na 2) i zapalała się kontrolka check engine. Jak dla mnie to był problem z zaworem EGR ale nie przeszkadzało mi to za bardzo, bo błąd się resetował po jakimś czasie.
Kumpel pożyczył auto, udał się w trasę i auto zaczęło słabnąć. Zatrzymał się zgasił silnik i już nie dało rady go odpalić. Mechanik stwierdził, że padł ECU. Teraz szukam zamiennika z kluczykiem i całym tym pierdolniczkiem zaprogramowanym w kluczyku.
Mazda 05 rocznik i mogę kupić te części od Mazdy 07. To będzie to samo? Silnik 1.6 benzyna w obu autach.
Szybkie pytanie o ECU. 1.6 BK benzyna.
Strona 1 z 1
Czujniki były sprawdzane, wymienione – to nie to. Dopytamn się o resztę.
EDIT:
Ponoć zrobili test ECU.
Czy jest możliwym aby w przypadku całkowitej rozwałki zaworu EGR, silnik nie mógł odpalić?
EDIT:
Ponoć zrobili test ECU.
Czy jest możliwym aby w przypadku całkowitej rozwałki zaworu EGR, silnik nie mógł odpalić?
Ostatnio edytowano 16 paź 2018, 21:12 przez szpynda, łącznie edytowano 1 raz
Raczej nie możliwe.
Główne bezpieczniki pod maską sprawdzone?
Skąd ta pewność na Ecu przez mechanika?
Wymiana bez pewności to nie jest dobra droga.
Główne bezpieczniki pod maską sprawdzone?
Skąd ta pewność na Ecu przez mechanika?
Wymiana bez pewności to nie jest dobra droga.
Dziwne to wszystko. Wiązki które idą do skrzynki w nogach pasażera też sprawdź. U kolegi w audi choinka na desce się pojawia gdy próbuję się połączyć przez viakena i nie łączy, Delphi działa bez zarzutu.
Na początku może spróbuj podłączyć przez inny interfejs, jak nie pójdzie, wyjmij kompa i zawieź na sprawdzenie do elektronika lub tunera.
Na początku może spróbuj podłączyć przez inny interfejs, jak nie pójdzie, wyjmij kompa i zawieź na sprawdzenie do elektronika lub tunera.
Ach... Gdybym tylko mieszkał w Polsce, a nie w zatęchłej Irlandii. Tu gdybym coś takiego mechanikowi powiedział to by się w głowę popukał i kazał mi iść po nowe auto. Dobrze, że jakiemuś Litwinowi chce się to robić. Wszyscy inni pokazali mi kierunek na złomowisko.
szpynda napisał(a):Teraz szukam zamiennika z kluczykiem i całym tym pierdolniczkiem zaprogramowanym w kluczyku.
Mazda 05 rocznik i mogę kupić te części od Mazdy 07. To będzie to samo? Silnik 1.6 benzyna w obu autach.
Obie mają taki sam typ skrzyni biegów? Widziałem przynajmniej dwa typy ECU i sądząc po tym temacie https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=114&t=198744 to przy AT jest chyba inny niż przy MT, większość sprzedawanych ECU do 1.6 to 279721-3990 i są one tańsze. Najlepiej sprawdź nr na płytce.
Możesz zajrzeć tutaj za częścią https://www.autovillage.co.uk/car-parts
A kluczyka nie musisz mieć do tego o ile ten twój magik ma odpowiedni sprzęt i wie co robić.
- Od: 29 kwi 2017, 20:27
- Posty: 6
- Auto: Mazda3 BK sedan Active+ 1.6b '08
UCU wymienione na inne o takich samych numerach. Jak sie okazało później było z silnika 1.4 ale pracuje teraz z silnikiem 1.6 bez problemu. Tzn bez problemu po pełnym resecie ECU podłączonego do kompa. Żadnych błędów co prawda nie wywalał ale dławił się powietrzem albo za mała dawką benzyny. ECU wywaliło błąd na selftest i po full resecie zaczęło wszystko na nowo banglać tak jak powinno.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości