Wibracje podczas jazdy, stuki przy zmianie biegów.

Mazda3 2003–2008

Postprzez cojesthe » 21 wrz 2018, 20:38

Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich :–)

Od dłuższego czasu zmagam się z problemem wibracji (całego) auta podczas jazdy. Drgania zaczynają się od 100km/h do 120 km/h. Pomiędzy tymi prędkościami są momenty, kiedy auto nie wibruje w ogóle. Przykładowo, jadę 100 – są wibracje, przyśpieszam do 105 – wibracji nie ma, przyśpieszam do 110 – znowu wibruje, wracam do 100 – nie wibruje.

Przy puszczonym gazie, lub na luzie wibracje nie ustępują.

Zawieszenie sprawdzone, wymienione tuleje wahacza z przodu (obie strony), amortyzatory z przodu, połoś prawa. Więcej luzów nie znaleziono :-D

Geometria koł zrobiona. Od razu zaznacze, ze opony i felgi wykluczam, mam 3 komplety koł i na wszystkich to samo.

Ponadto podczas zmiany biegu z 1 na 2 jest szarpnięcie jakby silnik wysuwał się do tyłu i gdy wrzucam 2 to przy puszczaniu sprzęgła słychać stuknięcie.

Macie Panowie i Panie jakieś pomysły co tej mojej 3 może dolegać?

Dziękuje z góry za pomoc.

Pozdr. Kamil
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2018, 20:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 Benzyna

Postprzez M@ti » 23 wrz 2018, 17:22

To stuknięcie przy puszczaniu sprzęgła występuje zawsze czy tylko pierwszy raz po uruchomieniu silnika? Jeśli tylko raz to jest to dźwięk uzbrajania ABS. Co do reszty nie mam pomysłów.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 21:29
Posty: 29 (0/2)
Skąd: Pułtusk/Wyszków/Warszawa
Auto: Mazda 3 BK sedan Z6 2004
Mazda 626 GD coupe FE 1987

Postprzez grafipl » 23 wrz 2018, 20:12

u mnie też występuje takie stuknięcie, i też się zastanawiałem co to. A może te wibracje to któraś z poduszek silnika? na filmikach widać że łatwo można tą od strony pasażera sprawdzić, zdejmując zbiorniczek z płynem chłodzącym, niestety ta od kierowcy to już by trzeba było aku zdejmować. np. https://www.youtube.com/watch?v=fBQdhuBXxkw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2013, 21:34
Posty: 83 (3/2)
Skąd: Stryków
Auto: Mazda 3 BK14 HB LF 2.0 12.2004

Postprzez Marcis » 24 wrz 2018, 21:30

Jeśli pojedyncze stuknięcie przy jeździe przód tył lub zmiana biegów to są dwie opcje – poduszka skrzyni lub silnika, półoś.
Jeśli wibracje nie są wywoływane przez silnik podczas jazdy, to tylko i wyłącznie coś w kołach. Masz 3 komplety, a czy są wyważone? Z Twojego opisu z prędkości tak to właśnie wynika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez cojesthe » 7 paź 2018, 09:29

Za stuki odpowiedzialna byla lapa/poduszka skrzyni biegow.

Drgan nadal nie wyeliminowalem.

Wszystkie komplety kol sa wywazone. Na kazdych to samo....

Dodam, ze na oponach letnich i zimowych na stalowych felgach (15", wysoki profil opony, miekka guma) wibracje sa mniej odczuwalne anizeli na felgach aluminiowych (17, niski profil).
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2018, 20:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 Benzyna

Postprzez johnny1836 » 9 paź 2018, 01:26

Podepnę się pod temat.
Posiadam BK od ponad roku i również zmagam się z problemem wibracji. U mnie są to drgania kierownicy przechodzące nieraz w drgania całego samochodu, przy prędkości około 120 km/h. Przerobiłem już 3 komplety opon i na każdym wygląda to identycznie. Aktualne opony wyważałem już dwa razy w ciągu tego sezonu, a wcześniej prostowałem też felgę.
Co może być problemem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2016, 20:03
Posty: 100 (11/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero

Postprzez KrzyzakMitsu » 9 paź 2018, 15:33

Wibracje przy przyśpieszaniu to najczęściej przeguby wewnetrzne zużyte.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Marcis » 9 paź 2018, 19:08

Winna stukaniu była poduszka pod aku, czy ta mała pod skrzynią?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez cojesthe » 10 paź 2018, 17:56

Winowajca stukania byla ta "lapa" – zdjecie w zalaczniku.
Załączniki
20180929_122512.jpg
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2018, 20:26
Posty: 3
Auto: Mazda 3 BK 2005 1,6 Benzyna

Postprzez Marcis » 16 paź 2018, 00:46

A myślałeś o tarczach hamulcowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez johnny1836 » 19 paź 2018, 11:43

Marcis napisał(a):A myślałeś o tarczach hamulcowych?


Jeśli chodzi o mnie, to na starych, zużytych tarczach były wibracje i na nowych od razu od założenia nadal są wibracje. (Założone 4x tarcze TRW i 4x klocki Ate)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2016, 20:03
Posty: 100 (11/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero

Postprzez Marcis » 19 paź 2018, 17:03

Cyrk dosłownie. Nie wiem jak to możliwe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez KrzyzakMitsu » 19 paź 2018, 21:06

Pisałem to w innym temacie już, ale się powtórzę – też miałem efekt wibracji przy dodawaniu gazu i były to przeguby wewnętrzne. Natomiast efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu – w moim przypadku "Specjalistyczny zakład naprawy opon i felg Tujko" z Gdańska. Z 4 tylko 1 nie wymagała prostowania – felgi mogą bić na boki jak i osiowo, góra/dół. Ponadto opony też tam optymalizują sprawdzając bicie występujące przy różnym położeniu opony, ustawiają ją na feldze w wielu położeniach wybierając te najlepsze. Następnie maszyna wyważająca dobiera parametry laserem bez ręcznego wprowadzania, nie ma mowy o pomyłce.
No i kwestia przylegania koła do maszyny – w Tujko mają takie tarcze z wypustkami, które symulują szpilki/nakrętki a nie sam klin wciskany w w otwór centrujący.
To jest jedyny warsztat po którym mogę autem jechać z każdą prędkością i nie ma żadnego bicia...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 19:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez johnny1836 » 20 paź 2018, 16:09

KrzyzakMitsu napisał(a):efekt bicia zależny od prędkości udało mi się zlikwidować, gdy oddałem felgi do renowacji do porządnego warsztatu


Tak jak pisałem wyżej, moje felgi są proste i wyważone. Opony też są w porządku – tym bardziej, że problem występuje na 3 różnych kompletach – zarówno letnich jak i zimowych. Wibracje występują tylko w przedziale 110-130 km/h i są to przede wszystkim wibracje kierownicy.

Jeśli chodzi o wibracje przy przyspieszaniu – są, ale nie wielkie – raczej normalna praca silnika (jedyny problem jaki miałem to rezonujące plastiki deski rozdzielczej), a przeguby były sprawdzane niedawno i są w porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2016, 20:03
Posty: 100 (11/1)
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 Sedan
EX: Mazda 3 BK Aero

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323