Witam. Dołączając się do tematu , ostatnio zrobiłem zapewne według niektórych niezbyt mądry eksperyment ale bardzo mnie to męczyło jaka jest faktyczna pojemnosc baku w naszych mazdach , wiec tak: po wyjeżdzeniu paliwa prawie do konća bo auto zaczeło sie dusic jak jechałem pod gorke, (gdyby nie to to myśle ze dałbym rade obrocic jeszcze z 10km może 15km co wskazuje przy moim spalaniu ze w baku moglem miec jeszcze z litr paliwka) dolałem z kanisterka rowne 5L benzyny na tym przejechałem około 10 km do stacji i zatankowałem pod korek 51L co wskazuje ze bak rzeczywiscie ma 55L( 4L zostały z dolewki z kanisterka). U mnie rezerwa zapala sie jak mam reaming 50km wtedy zapewne mam jeszcze 10L w baku, myśle ze rezerwa jest spora i bez stresu mozna jezdzic autem do komputerowego zerowego zasiegu i tankowac, wtedy pod korek mozna max wlac okolo 47 litrow.
Dane ze wskazan komputera:
Przy wskazaniach komputera 0 zasiegu przejechałem 70km
Srednie spalanie wedlug kompa 9,4L kompa wyzerowałem po osiagnieciu zerowego zasiegu wiec sa to wskazania tylko dla tej totalnej rezerwy( myśle ze moze byc ciut wiecej bo komp prawdopodobnie zaniza mi spalanie o 0,2-0,4L)
Ogółem na jednym baku zatankowanym na maxa pod korek zrobiłem 635km z czego 70 na totalnej rezerwie, przy srednim spalaniu wedlug kompa 8,6L na 100km (wskazania do osiagniecia 0 zasiegu) i 9,4L na 100km dla totalnej rezerwy.
Pozdrawiam , moze komus sie przyda

:)
Przy okazji moze ktos wie czy jest jakis "reczny" odpowietrznik baku w mazdzie 3bk, bo cos tam niby jest obok wlewu paliwa ale nie wiem czy to odpowietrznik czy taki kolek ktory trzyma klapke od baku
Ps; Ja tez juz nie bede robił tego testu to byl 1 i ostatni raz
