Strona 1 z 49

Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

PostNapisane: 8 maja 2009, 08:20
przez demonst
OPINIE O MODELU
Prosze zbytnio nie odbiegac od tematu
Hej, widzieliście już na żywca nową mazdę 3 ? Mi się wczoraj udało obejrzeć hatchback'a i sedana :) Muszę przyznać, że jestem mile zaskoczony – obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...

Galeria zdjęć nowej Mazdy 3
Randall_Mazda3_Smile.jpg

PostNapisane: 8 maja 2009, 12:19
przez nicek777
Mnie Jaroslaw przewiozl MPSem. Drzwi sie trzymalem. To jest rakieta nie auto :].

Re: Nowa Mazda 3

PostNapisane: 8 maja 2009, 17:36
przez Waikiki
demonst napisał(a):obie wersje bardzo ładne, jednak cena ma się ponoć zaczynać od 63 tysięcy...


To raczej nie możliwe... chyba od 73 tysięcy? Za nowy model, produkowany w Japonii, z silnikiem 1.6 i z dobrym wyposażeniem już w standardowej wersji (jak to w Mazdzie)cena poniżej 70 000 PLN to wręcz okazja. Zwłaszcza jeśli wygląda przynajmniej w połowie tak dobrze jak na fotkach :)

PostNapisane: 8 maja 2009, 19:34
przez Krisek
przody maja dziwnie usmiechniete tyl super :)
pare osob juz nimi smiga ... :) z TM3

PostNapisane: 10 maja 2009, 20:36
przez Piotr25
Witam wszystkich i powiem wam ze dzis testowalem nowa mazde 3 w bylem na drzwiach otwartych w salonie mazdy we wloszech poniewaz tutaj teraz mieszkam i tez tutaj kupilem moja mazde. wyglad super motorki fajne juz te testowane jak i nowe ja osobiscie jezdzilem z silnikiem 2,2 150KM bardzo fajnie sie prowadzi trzyma sie niebalansuje po drodze (4 osoby na pokladzie )i kopytko powiem wam ze ma 10 koni wiecej niz moja 6 ale tego bardzo nieodczulem wage tez ma zblizona do 6 a to za sprawa nowego silnika. srodek piekny wszystko pod reka i oczywiscie wszystkim sie steruje z kierownicy wersja ktora jechalem z nawigacja klima bi zone audio bose swiatla bi ksenonowe i tam inne bajery kosztuje w itali 24000 euro napewno cos mozna zbic a n ajdrozsza wersja zeskorka to wydatek ponad 26000 tys euro .pozdrawiam

PostNapisane: 14 maja 2009, 14:24
przez Globy
Na Ogólnym wrzuciłem temat o relacji z polskiej premiery auta => http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75022

Na żywo wygląda jeszcze lepiej, ach. Nie lubię małych samochodów, ale "trójka" kosi nawet kosmicznego Civica – i bardzo dobrze! Info o premierze i nowa reklama na Moto.pl => http://moto.pl/MotoPL/1,88389,6607217,N ... 00_zl.html

PostNapisane: 14 maja 2009, 20:55
przez Adaś
–>

proszę o połączenie z tematem wskazanym przez Marcina :)

PostNapisane: 14 maja 2009, 20:58
przez Globy
Adasiu, zróbmy z tego temat o Opiniach o nowej 3... Tylko nie znam jeszcze symbolu, wtedy się go podwiesi ;) Tamten temat jest nowszy, więc nie da się ich spiąć.

PostNapisane: 15 maja 2009, 05:33
przez Waikiki
Symbol nowej Mazda3 to ofkorz BL ! ;)

PostNapisane: 15 maja 2009, 12:25
przez Globy
Dziękuję <usmiech> Tak strzelałem, BH było bądź co bądź wykorzystane w latach 90. do sedanów i 3-drziwowych odmian wersji BA. Wrzucam tu również oficjalne cenniki i wykaz wyposażenia:

Wyposażenie wersji Comfort: kontrola trakcji, ABS, asys. hamowania, 6 poduszek, klima, felgi stalowe 15", el. sterowane przednie szyby i lusterka w kolorze czarnym, podgrzewane fotele, audio/mp3 z 4 głośnikami, komputer pokładowy.

Exclusive: dodatkowo alusy 16", el. szyby z tyłu, lusterka składane elektrycznie i w kolorze nadwozia, klima auto. 2-strefowa, skórzana kierownica i gałka biegów, sterowanie audio z kierownicy + 6 głośników.

Exclusive Plus: dodatkowo alusy 17", czujnik deszczu i zmierzchu, podgrzewana przednia szyba, światła przeciwmgielne, fotochromatyczne lusterko wew., tempomat, czujniki parkowania, Bluetooth.

Sport: dodatkowo RVM, system kontroli ciśnienia, AFS i tylne światła w technologii LED, zestaw Sport Apperarance Pack, zamykanie i otwieranie kartą Smart, tapicerka skórzana z elektryczną regulacją i pamięcią fotela kierowcy, audio BOSE + zmieniarka 6CD + 10 głośników, interaktywny system oświetleniowy ILC i alarm.

Ceny:
1.6 Comfort 63900 zł
Exclusive 68900 zł
Exclusive+ 72900 zł

2.0 MZR DISI i-stop Exclusive+ 78900 zł (6 biegów M/T)
2.0 MZR DISI i-stop Sport 93900 zł (6 biegów M/T)

2.0 MZR Activematic Exclusive+ 82900 zł (5 biegów A/T)

1.6 MZ-CD Exclusive 81900 zł
1.6 MZ-CD Exclusive+ 85900 zł

(wersje sedan +1000 zł, lakier metallic/mica +1900 zł)

PostNapisane: 15 maja 2009, 15:21
przez corky1
Mysle, ze ceny, w stosunku do wyposazenia, nie sa takie zle. Troche mnie rozczarowuja osiagi silnika benzynowego 2.0 – 151 KM i az 10.4 do setki. Nowej 3-ce z silnikiem diesla 1,6 ma to zajmowac tylko 0,6 sek. wiecej (w praktyce niezauwazalne). No, ale sa to jedynie osiagi "na papierze", w praktyce moze byc inaczej...

PostNapisane: 15 maja 2009, 20:11
przez zbylon
osiagi fatalne!
2.0 benzyna ponad 10,4s do 100km/godz!!! to porażka poprzedni mial kolo 9s.Takie osiągi były dobre w latach 90!
To chyba najwolniejsze auto w segmencie!!! Każdy golf, civiv, focus, megana objedzie nową M3 nawet z silnikiem 1.4 !!!!!

Panowie o czym oni myśleli projektując te auta??? ekologia ale nie za wszelka cene!!!

PostNapisane: 16 maja 2009, 13:13
przez wOOx
Byłem dziś w rajdzie po salonach:) I zahaczyłem o mazde widziałem nowa 3 i powiem szczerze ze z zewnatrz jest ładna. Ale srodek wykonczenie i maetriały w srodku to totalna kaplica tandeta. Wczesniej byłem w salonie vw przymierzac sie do scirocco i niestety nie ma najmnejszego porownania jakosciowo.

PostNapisane: 17 maja 2009, 21:44
przez Barty_L
Witam!
Ja duzo czytalem i ogladalem na temat "3". Widziałem kilka modeli na zywo w salonach, siedzialem w srodku z wlaczonym zaplonem.
Wg mnie fantastyczne autko z zewnatrz i wewnatrz takze.
Cena jak na ta marke japońca, z tym wyposazeniem jest w sam raz. (Bravo, i30 z podobnym wyposazeniem ok.5 tys. taniej). Ale marka Mazdy jest nieoceniona. Ile jej widzimy na drogach? Bardzo indywidualny samochodzik i jestem jak najbardziej za.
;)

PostNapisane: 18 maja 2009, 20:09
przez mxx_rs
Oglądałem <jupi> Jest świetna. Dużo miejsca w środku, super wygodna, jak zawsze w maździe mega ilość schowków, wszystko z bardzo dobrej jakości materiałów (ostatnio byłem w skodzie i vw to wg mnie się nie umywają do mazdy swoim wszechobecnym plastikiem) bardzo duży bagażnik jak na hatchback'a. No i cena jak na japońca 63 tysie to naprawdę ciekawa oferta. Jedyne co można by troszkę polepszyć to drążek zmiany biegów. Ot taki jakiś za skromny... Reszta miodzio.

PostNapisane: 18 maja 2009, 22:22
przez ntgale
Miałem dziś krótkie rendez-vous z nową "trójką".
W salonie stały: czarny sedan 1,6 exclusive oraz grafitowy htb exclusive. Przód (pyszczek) aut w tych ciemnych kolorach ginie, co pozytywnie wpływa na ogólny wygląd. Wg mnie nowy hatchback jest mniej brzydki od poprzedniego, ale mi z wersji htb podoba się jedynie MPS. Sedan natomiast wygląda świetnie, choć mały kuperek skutkuje równie małym otworem bagażnika. A skoro już przeszedłem do bagażnika to... niestety nie jest lepiej niż było. W htb znów wymyślili zaczepy do siatki z 10 cm nad podłogą (pewnie trzeba dokupić kuwetę pod podłogę aby dobrze działały). Ale to nic bo w htb przynajmniej są bo w sedanie ich wcale nie ma. Ogólnie wykończenie bagażnika to słaby punkt nowej 3. Pomimo, że w htb jest minimalnie lepiej niż w sedanie to i tak jest kiepsko. Jeśli tak samo wygląda bagażnik w wersji 5d Sport 2,0, która z metalicznym lakierem kosztuje ok. 96 tys zł to trochę kicha.
Wnętrze. Tu pierwsze co zauważyłem to lepsze fotele niż w "6", lepiej mi się siedzi i szybko znalazłem wygodną pozycję, gdzie mogę oprzeć głowę o zagłówek. Schowek przed pasażerem jest tak samo duży jak w poprzedniczce, ale poza nim, schowkiem w podłokietniku i małą wnęką na lewo od kierownicy nigdzie więcej miejsca na drobiazgi nie znajdziemy. W obsłudze przycisków na drzwiach przeszkadza trochę pionowa rączka do zamykania drzwi. W 6-tce z tego elementu zrezygnowano i dobrze.
Trochę dziwnym materiałem obita jest pokrywa podłokietnika/schowka. To coś przypomina gumę i może parzyć, gdy się mocno nagrzeje. Dziwne, że zastosowano takie coś przy materiałowej tapicerce. Pozostałe materiały są raczej przeciętne i twarde (np. schowek może się tłuc na dziurach) ale należy wspomnieć o przyjemnym w dotyku i miękkim wykończeniu deski rozdzielczej. Zegary fajne, kierownica o odpowiedniej wielkości (choć jestem przyzwyczajony do trochę grubszej). Duża ilość i często małych przycisków radia może trochę dezorientować, ale pewnie można się ich nauczyć. Zresztą jeśli sterowanie z kierownicy jest podobne do tego z "6" to musi być dobrze. W obsłudze klimatyzacji, a zwłaszcza przycisków pod pokrętłami przeszkadza dźwignia zmiany biegów, szczególnie w położeniach biegów 1, 3, 5. Trochę trzeba wyginać dłoń aby zmienić kierunek nawiewu. Pasażer również będzie narzekał na sterowanie ogrzewaniem siedzeń przy włączonym 5-tym biegu.
Nie czepiając się szczegółów jestem skłonny uznać wnętrze za przyjemne w codziennym użytkowaniu. gdyby tylko nie... cena. 70 tys zł za auto z takim wyposażeniem to niby dobrze, szkoda tylko, że w tej cenie silnika nie dają. Mazda ma w ofercie przecież silnik 1,8 i w tej cenie to już on powinien siedzieć. (znajomy kupił początkiem roku z odbiorem na marzec 09 nowe megane coupe za ok. 72 tys zł, tyle, że ma trochę lepsze wyposażenie niż ta nowa "3" a do tego 2,0 turbo benzyna 180KM)
Co prawda ja już dokonałem wyboru, ale gdybym teraz podejmował decyzję o zakupie nowego auta Mazda 3 mocno by mnie interesowała. Nowa 3 sedan 2,0 wersja Sport w kolorze Grafite Mica (piękny kolor) – taką wersję brałbym pod uwagę, ale raczej pod koniec roku. Obecna cena 97 tys zł jest wielce nieatrakcyjna, choć wiem, że w tej konfiguracji to np. Focus sedan będzie droższy.

PostNapisane: 21 maja 2009, 21:07
przez marcin - staffs
Czy to nie pomylka, ze tylko 4 poduszki powietrzne??? W mojej 3 z 2005 r, poprzedni model, jest ich 8 !

PostNapisane: 22 maja 2009, 13:12
przez Globy
W serii jest 6 poduszek, sorry i mea culpa.

PostNapisane: 22 maja 2009, 13:32
przez kocio
marcin – staffs napisał(a):W mojej 3 z 2005 r, poprzedni model, jest ich 8 !

Chyba sześć.
Osiem to jest znaczków z napisem "air-bag" ;)

PostNapisane: 23 maja 2009, 11:10
przez Adamos
no to dzis odbyłem jazde nowa 3 w sedanie. silnik niestety 1.6 (2.0 nie mieli do jazd)

pomijam wygląd na zewnątrz. w środku jest fantastyczna. wygodna, ergonomia super, wszystko po ręka i materiały też dobre :)

silnik 1.6 srednio daje rade.....jak na 1.6 może byc.....dobrze, że przebieg momentu jest dość równy i nawet od dołu w miare ciągnie, to na plus. ale przyspieszenie odczuwane, porównywalne z moim 1.5 w 323c.

lekki minus dla zawieszenia. troche miekkie. chociaż może miałem tylko takie wrażenie.

w środku cisza nawet przy 140km/h.

myślę, że jak bym miał kase to bym kupił :)