Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Broko » 23 maja 2009, 21:17

Czy ktoś orientuje się, kiedy będzie prezentowana nowa "trójka" w Polsce?
Podobno ma być w czerwcu, tylko kiedy dokładnie?
Z niecierpliwością czekam na "drzwi otwarte" aby zapoznać się z autkiem.
Wszystkie dotychczasowe opinie, które mogłem na jego temat przeczytać, są dość niejednoznaczne, dlatego chciałbym wyrobić sobie własną.
Tak przy okazji podaję link do artykułu w GW na temat nowej mazdy:
http://www.wysokieobroty.pl/auto/1,7135 ... twiej.html
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez Kamil » 23 maja 2009, 21:36

dni otwarte, (prezentacja nowej 3) w ASO księżyno są 23 i 24 Maj więc zapraszam . jutro jadę ocenić, porównać nową "trójeczkę" z "szóstkom"
Kamil
 

Postprzez Broko » 23 maja 2009, 22:14

palczak napisał(a):dni otwarte, (prezentacja nowej 3) w ASO księżyno są 23 i 24 Maj więc zapraszam . jutro jadę ocenić, porównać nową "trójeczkę" z "szóstkom"


Tak, właśnie się przed chwilą dowiedziałem, że tak jest w całej Polsce.
Też jutro jadę obejrzeć "trójkę" w moim mieście.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez kocio » 24 maja 2009, 08:31

Mazda 3 BL sedan – 1170 kg, mój BK odpowiednik (silnik, nadwozie) waży 1240. Auto dłuższe o 9 cm a lżejsze o 70kg.. To jeden pasażer mniej! Ciekawe jak oni to zrobili.. Wie ktoś jakie zmiany w tej dziedzinie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 08:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez Adamos » 24 maja 2009, 09:17

kocio z tego co pamietam to było celem mazdy. i chyba uzyskali to za pomoca nowej ramy.
żadnej ściemy chyba nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2008, 09:03
Posty: 2280 (4/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Ford Focus C-MAX mk1

Postprzez Mibay » 24 maja 2009, 09:40

Dokładnie, żadnej ściemy. Nowa rama zrobiła swoje....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2007, 14:06
Posty: 212 (0/1)
Skąd: Kolonia Łucka
Auto: M3 1.6 PB 04'BK
Premacy 1.8 PB 03'CP

Postprzez Kamil » 24 maja 2009, 15:35

jak dla mnie auto lekko przereklamowane. Na zdjęciach wygląda świetnie jednak w rzeczywistości nie robi aż takiego wrażenia (ale mimo wszystko uważam że w swojej klasie jest najładniejszym autem). Wnętrze całkiem schludne, przejrzyste wszystko pod ręką... Niestety z powodu limitu czasowego nie pozwoliłem sobie na jazdę. :/
Kamil
 

Postprzez Reiko » 24 maja 2009, 15:47

Tył autka jest ok, ale ten przód... jakbym widzial peugeota 307 mojej sąsiadki ;/
Dźwięk V6 mmm.... bezcenny ^^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 19:47
Posty: 36
Skąd: Czarna Białostocka
Auto: X-type 3.0 V6 / 323F V6

Postprzez Kamil » 24 maja 2009, 15:56

Reiko napisał(a):Tył autka jest ok, ale ten przód

dokładnie... tył (oczywiście mówię o sedanie) wygląda bardzo ładnie, gdyby nie gabaryty mógłbym powiedzieć, że to M6. Przód szpecą czarne plastiki (w okolicy przeciwmgłowych). Zamiast tego widziałbym plasticzki w kolorze nadwozia, wtedy by było ok :)
Kamil
 

Postprzez Broko » 24 maja 2009, 17:02

Byłem, widziałem.
I muszę powiedzieć, że nie jest to żadna rewelacja.
W porównaniu do zmian, jakie poczyniono w nowych modelach np Hondy civic względem poprzedniej, 7. generacji, Seata leona, Toyoty corolli htb –> auris, Citroena xsary –> C4, Forda focusa I –> II, Opla astra II->III, nowy model "trójki" określiłbym jako głęboki face-lifting, modelu poprzedniego.
Nadwozie zostało nieco rozciągnięte i nieco bardziej "wykantowane", ale gdzieś tam ciągle wychodzi z niego sylwetka charakterystyczna dla poprzedniego modelu.
To samo wewnątrz, niby nowe zegary, ale w sumie podobne do starych, układ przełączników również taki sam. Lekko zmieniona konsola środkowa i przemieszczenie wyświetlacza z jej górnej części na podszybie.
Tunel środkowy bez zmian: dźwignia zmany biegów, holdery do butelek, hamulec ręczny – takie same. Podłokietnik pozbawiony podwójnego schowka.
Nieco inne materiały – moim zdaniem nieco gorsze, oraz mniej efektowne podświetlenie wskaźników.
Pod maską silnik wygląda IDENTYCZNIE jak w modelu poprzednim. I jest to ponoć ten sam silnik, tylko z innym oprogramowaniem, nastawionym na ekonomikę spalania, ale kosztem przyspieszenia.
To samo bagażnik. Tylko sposób jego otwierania wyraźnie gorszy niż poprzednio ...

W sumie nieco zmieniona poprzednia Mazda 3, której duch ciągle obecny jest w tym nowym modelu.
Za cenę podstawową (64 000PLN) nie dostanie się tyle ile oferowano w starej. Mniej więcej równoważne wyposażenie uzyskuje się przy cenie 73 000PLN.

Podobno prowadzi sie wyraźnie lepiej od modelu dotychczasowego.
Nie sprawdzałem, ale prawdopodobnie w przyszłym tygodniu umówię się na jazdę próbną i się przekonam.

W sumie nadal całkiem udany samochód, ale niewiele różniący się od modelu poprzedniego.
Mam nadzieję, że oprócz wyglądu zachował również wszystkie swoje dotychczasowe zalety...
Początkujący
 
Od: 23 sty 2009, 21:26
Posty: 13
Skąd: polska północno-wschodnia
Auto: mazda 3, benzyna 1,6

Postprzez CezaR83 » 24 maja 2009, 21:33

Broko napisał(a):Byłem, widziałem.
I muszę powiedzieć, że nie jest to żadna rewelacja

Też dziś Odwiedziłem salon Odyssey w Wawie, Szału na mnie nie zrobiły prezentowane modele, zdecydowanie wole swój model z 2008 niz te ktore stały dzis w salonie.
Wszystko to co kolega BROKO napisał, ja także zauważyłem oglądając ja w środku i na zewnątrz zarówno HB i Sedana, jedno stwierdziłem na + patrząc na obydwa nadwozia... teraz wybrałbym Sedana jakby byl w tej konfiguracji silnikowej i wyposażeniowej co moj HB.

Broko napisał(a):W sumie nieco zmieniona poprzednia Mazda 3, której duch ciągle obecny jest w tym nowym modelu.
Za cenę podstawową (64 000PLN) nie dostanie się tyle ile oferowano w starej. Mniej więcej równoważne wyposażenie uzyskuje się przy cenie 73 000PLN.

heh to samo pomyślałem, dodatkowo za ta wersje co mam musiałbym teraz wydac pewnie ok 90tys. Pan w salonie tłumaczył mi ze: kursy walut, silnika 2.2 w Polsce nie bedzie bo akcyza i słaby popyt itp itd :) Utwierdziłem sie w tym ze dobrze jest sobie sprowadzić od Niemców konkretny model jaki sie chce a nie wybierać z konfiguracji jaka prezentuje MMPOL :P

Broko napisał(a):Podobno prowadzi sie wyraźnie lepiej od modelu dotychczasowego.
Nie sprawdzałem, ale prawdopodobnie w przyszłym tygodniu umówię się na jazdę próbną i się przekonam.

Też mam w tyg przyjść pojeździć i zobaczyć jak to na prawdę jest... ale silnik 1.6 benz 105KM tylko do jazd próbnych przeznaczyli :) Szału nie bedzie ale... prowadzenie i kulturke pracy można będzie sprawdzić.
Ostatnio edytowano 25 maja 2009, 08:06 przez CezaR83, łącznie edytowano 1 raz
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 16:47
Posty: 2093 (44/7)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez J.Beck » 25 maja 2009, 08:04

Też wypróbowałem nową 3 i powiem krótko , jest super !
Miałem okazje jeździć trochę dłużej 5dr 1,6 105 KM ,
silniki bez rewelacji ale cała reszta ..
Po pierwsze auto jest przepiękne , uważam że nowa 3 jest najładniejszym compaktem na rynku , spojler dodaje charakteru. ;)
W środku poprawnie , w sumie nie ma sie do czego przyczepić , plastki jak wszędzie.
Osobiście największy plus za właściwości jezdne , po prostu świetnie sie trzyma drogi :D
Testowałem auto w kolorze niebieskim i bardzo mi sie podoba ,
jak mnie tylko będzie stać to na pewno sobie kupie.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2008, 23:11
Posty: 27

Postprzez max720 » 25 maja 2009, 13:07

No cóż, rewolucja to nie jest. Stylistycznie nowa 3 zyskała sporo świeżości i generalnie nie odstaje od średniej w tej klasie. Ostrzejsze kształty, bardziej agresywna linia boczna (+), wypukłe klosze lamp (–), dużo plastiku z przodu (–). Ale w gruncie rzeczy to w dalszym ciągu ta sama bryła (szczególnie z tyłu). Podejrzewam (bo jeszcze nie jeździłem), że własności jezdne i dynamika również nie odbiega znacząco od poprzedniej wersji. Lżejszy ale bardziej ekologiczny – czyli bez zmian. Jeśli zawieszenie będzie się lepiej spisywało niż w BK to tylko bić brawo.
Aha no i słyszałem, że jest cichsza – za to duży plus.
Początkujący
 
Od: 2 lut 2009, 15:06
Posty: 18
Auto: Mazda 3 BK (2008) 1.6 benz. hatch

Postprzez patrizio1985 » 29 maja 2009, 08:59

Moje zdanie jest takie, samochód z Japonii, także Niemcy się umywają pod każdym względem, ale, jedno wielkie ale to że trochę wygląda jak Peugeot 308. A z poza tym wielki pozytyw!!!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 maja 2009, 07:24
Posty: 28
Skąd: Wieruszów
Auto: Mazda MX-3; B6

Postprzez wadim87 » 30 maja 2009, 21:44

Zacznę od tego że byłem i widziałem, ale nie jeździłem

2 miesiące temu kupiłem 3 jeszcze w 1 wersji, troszkę się martwiłem że mogłem poczekać na nowszą itd.
Teraz ani trochę nie żałuje, dla mnie kompletna PORASZKA! oglądałem w salonie auto w wersji podstawowej
1. Co zrobili ze sterowaniem w kierownicy? wygląda teraz jak tania zabawka TRACER do komputera
2. Co zrobili z Panelem? mam bardzo podobny w chevrolecie (jakość, wygląd)
3. Przód to Mazda czy Peugeot? jak ktoś napisał na zdjęciach wygląda OK ale tylko na zdjęciach

Panowie nawet pułeczka od strony pasażera mnie poprostu razi jestg mniejsza, jakaś taka nieudana

Już raz to napisałem może to surowa opinia Panowie, ale aż mam chęć przeklinać "popsuli" naszą 3!
Moja "stara" trójeczka to satysfakcja podczas wsiadania, tutaj wsiada się jak do chevroleta, jakość materiałów wydaje mi się beznadziejna.
Byłem ze wspólnikiem który stwierdził że poczeka na nową mazdę teraz pluje sobie w brode, wybierze LANCERa który jest sporo tańszy i w środku o niebo lepszy.

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem! To tylko moja opinia i troszkę gniew po zobaczeniu nowego PEUGOTA 3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 09:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Postprzez corky1 » 30 maja 2009, 22:30

Ja z kolei mialem dzisiaj okazje przejechac sie nowa 3-ka.

Zaczne od pozytywow:

1. Subiektywnie moge potwierdzic, ze nad wyciszeniem mazdy troche popracowali, zwlaszcza jesli chodzi o zawieszenie (poziomu halasu przy wiekszych predkosciach niestety nie moglem stwierdzic, bo obok jechal sprzedawca:(. Byc moze wynika to rowniez z tego, ze wreszcie zrezygnowali z Bridgestone'ow ER30, ktore sa potwornie glosne, na rzecz Toyo.
2. Skrzynia biegow chodzi lekko i precyzyjnie, o wiele lepiej niz w nowej 6-ce.
3. Tyl nowej 3-ki, zwlaszcza w hatchbacku, bardziej mi sie podoba, niz w poprzedniej wersji.
4. W klapie bagaznika sedana zamontowali wreszcie uchwyt na dlon do zamykania. W podlokietniku na tylnej kanapie dolozyli dwa uchwyty na kubki.
5. Przedni schowek po stronie pasazera jest gleboki i pojemny.
6. W wersji najdrozszej przedni podlokietnik jest regulowany (tak jak w nowej 6-ce).
7. Podstawowe radio ma w koncu mp3.
8. Deska rozdzielcza przy blizszym poznaniu zyskuje na wartosci. Najbardziej podobaja mi sie obudowy zegarow skierowane ku kierowcy, dzieki czemu zona na siedzeniu obok nie bedzie widziala predkosci <lol>

A teraz negatywy:

1. Testowalem wersje z silnikiem diesla 1,6. Wydaje mi sie, ze w nowym modelu chodzi on bardziej "mulowato". Troche mnie to zaskoczylo, bo waga calkowita samochodu nie zmienila sie...
2. Przylaczam sie do powyzszych opinii, ze przod jest dosyc kontrowersyjny. Moze w ciemnym kolorze nie bedzie sie rzucac w oczy:) Ponadto, nie podobaja mi sie te ostre krawedzie w liniach (po bokach, na nadkolach i reflektorach). Wersja BK jest IMHO bardziej harmonijna...
3. Plastiki wydaja sie byc rzeczywiscie gorszej jakosci. Owszem, gorna czesc deski jest wykonana z miekkiego tworzywa, co dla niektorych moze byc wazne, ale pozostale plastiki, lacznie z tymi na drzwiach, wydaja sie byc gorsze...
4. Szkoda, ze zrezygnowali z dwukomorowego przedniego podlokietnika, tak jak to jest w BK.

Podsumowujac, nowa 3-ka w niektorych rzeczach jest lepsza od poprzedniczki, w innych gorsza. Gdybym mial teraz kupowac kompakta, pewnie bym ja kupil. Jednak zamiana BK, ktora posiadam, na nowszy model nie wchodzi w gre ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 592 (13/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Postprzez Globy » 30 maja 2009, 23:36

wadim87 napisał(a):Byłem ze wspólnikiem który stwierdził że poczeka na nową mazdę teraz pluje sobie w brode, wybierze LANCERa który jest sporo tańszy i w środku o niebo lepszy.

Nie przepadam za przeciąganiem liny, ale proponuję palcami obmacać deskę rozdzielczą Mazdy 3 i Mitsubishi Lancera, żeby zobaczyć, że do wykończenia tego drugiego użyto trzeszczących, twardych plastików.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez J.Beck » 3 cze 2009, 10:52

a gdzie robią Lancera , w Japoni ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2008, 23:11
Posty: 27

Postprzez ntgale » 3 cze 2009, 14:54

J.Beck napisał(a):a gdzie robią Lancera , w Japoni ?

tak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 21:18
Posty: 145
Skąd: SC/WB
Auto: Accord Tourer 2.0 Exe '08 VIII

Postprzez wadim87 » 4 cze 2009, 14:28

Tu nie chodzi o samego Lancera, tylko o to co moim zdaniem pokazała Mazda myślę że każdy idąc i przyglądając się nowej mazdzie będzie w stanie zrozumieć o czym napisałem pare postów wyżej.
Nie mam zamiaru zachwalać czegoś co moim zdaniem jest porażką, bo środek zamiast ulepszyć to popsuli (ale to tylko moje zdanie)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 09:43
Posty: 30
Skąd: LUBLIN
Auto: MAZDA 3 1.6 BENZYNA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323