Utrata oleju

Mazda3 2008–2013

Postprzez gosiaczek.prosiaczek » 27 paź 2020, 18:48

Dzień dobry, na wstępie chciałabym się przywitać. Jestem początkująca w temacie marki MAZDA.
Jest to mój 3 samochód. Posiadam ją od sierpnia, przy kupnie była świeżo po konserwacji podwozia, teraz już się domyślam że silnik też musiał być umyty bo wyglądał dobrze.
Mój problem polega na:
1. Po kupnie, pojechałam na zmianę oleju. Mechanik zauważył mały wyciek w okolicach rozrządu.
2. Po przejechaniu około 5 tys. km (jeżdżę raczej szybciej niż wolniej :P), przypadkowo zauważyłam że bagnet jest suchy ;oo
3. Wlałam około 2.2 l oleju, po przejechaniu autostradą 300 km trochę oleju ubyło znowu.

Mam pytanie:
1. Pierwszy mechanik przedstawił mi wizję o 3 tysiącach i remoncie silnika bo na pewno on bierze. Bo z góry widać że suchy.
2. Drugi mechanik nie jest w stanie stwierdzić bez rozkręcenia silnika czy on bierze. Ale kiedy usłyszał że nie kopci, to zaczął myśleć o ew. wycieku.
3. Dopiero trzeci mechanik od razu zabrał go na kanał a tam? silnik od spodu cały mokry. Powiedział że uszczelniacz wałka rozrządu i wału korbowego do wymiany (możliwe że pomyliłam nazwy ale coś z rozrządu na pewno). Brudna jest nawet miska olejowa od spodu.

– Niestety ale plamy na ulicy są niewielkie, ale też brak objawów żeby pierścienie były nieszczelne. Auto nie dymi, fajnie się prowadzi, silnik pracuje normalnie.

Wiem że już pewnie wcześniej musiało z niego lecieć a sprzedający to zatarł. ale zastanawiam się czy olej który cieknie może bardziej uciekać podczas szybszej jazdy a nie podczas gdy auto stoi?

ponad 2 litry ubytku na 5 tyś. ?? boje się że jak porobię te wycieki to i tak będzie mnie czekał remont silnika, bo niestety nastraszono mnie. Niestety nie mam zdjęcia wycieków, ale widać dwa ogniska.

Proszę o odpowiedź czy ktoś miał aż tak duży ubytek, bo umre do przyszłego czwartku z nerwów.


Dziękuje chłopaki :D

Dopisano 27 paź 2020, 18:52:

p.s wlany mam słaby olej 10w40 .... myśle o zastosowaniu oleju który zaleca producent samochodu może to też coś pomoże <rotfl>
Początkujący
 
Od: 27 paź 2020, 18:24
Posty: 1
Auto: Mazda 3, 1.6 + gaz, 2005 r.

Postprzez zadra » 28 paź 2020, 15:58

nie są tu tylko "chłopaki" ..
2l /5000 km, ..
Wynik taki sobie -przecież to tylko 0,4l /1000km.
Zajmij się przede wszystkim likwidacją nieszczelności i powinno się znacznie poprawić.
Przy wyższych szybkościach są też wyższe obroty silnika, więc automatycznie wyższe ciśnienie oleju i jeśli jest nieszczelność, to olej wyciska się znacznie szybciej; również wałki szybciej się obracają i nieszczelność jest jakby "większa" w jednostce czasu..
Przy wyższych obrotach jest również "jakaś" konsumpcja oleju przez silnik.
Gdy nałożymy ze sobą te dwie dane, to sumarycznie wychodzi już jakaś strata.

Myślę, że ,byt wcześnie na remont kapitalny.
Uszczelnisz, pojeździsz, opiszesz i zdecydujesz...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (33/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323