Zmienna faza rozrządu

Mazda3 2008–2013

Postprzez kamilekp93 » 4 lut 2020, 22:13

Witam serdecznie,
kiedys mialem przyjemnosc jazdy Mazdą trójką przed liftem, przy wkreceniu się na obroty ponad 3000, czuć bylo wyraźny wzrost mocy. Czytałem o tym i wplyw na to ma podobno zmienna faza rozrządu.
Niedawno wlaśnie kupiłem mazde trojke po lifcie i brakuje mi właśnie tego wyraźnego przyspieszenia. Czy w wersjach po lifcie byly jakies zmiany w konstrukcji silnika? czy jest to moze spowodowane jakas usterka, jak to wyglada w waszym przypadku?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 4 lut 2020, 22:07
Posty: 14

Postprzez rav 75 » 5 lut 2020, 06:02

Pewnie wiele osób odpowiedziało by na twoje pytanie jakbyś podał jakiego silnika dotyczy objaw. 1.6,2.0 czy diesla?
Czy aby na pewno jechałeś M3? Nie Hondą?
rav 75
 

Postprzez kamilekp93 » 5 lut 2020, 06:29

Temat dotyczy obu mazd trojek 1.6 benzyna, jedna przed liftwm druga po. :)
Początkujący
 
Od: 4 lut 2020, 22:07
Posty: 14

Postprzez Ths » 5 lut 2020, 09:06

kamilekp93,
w silniku 1.6 wyczuwam chwilowy przyrost mocy w okolicach 3tys. obrotów.
Zjawisko to występuje tylko w sytuacji kiedy "silnik" jest zimny.
Mam tak od 3 km przebiegu :)

Gdzies na forum było już o to tym zjawisku. Poszukaj.
Ths
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2012, 20:24
Posty: 56 (3/2)
Skąd: Polska
Auto: Mazda 3 BL

Postprzez Płomień » 5 lut 2020, 14:08

Paradoksalnie, to właśnie zmienna faza rozrządu dba o to żeby auto przyspieszało płynnie. Mazda w swoim S-VT stosuje wariatory na wałku ssącym, które starają się cały czas utrzymać optymalny kąt przesunięcia wałka dla danych obrotów i obciążenia. Jeśli przyspieszamy z gazem w desce od niskich obrotów do odcięcia, to wariator powinien dokonać 5-6 zmian fazy, które są niewyczuwalne dla kierowcy. Każdy nagły skok momentu może (ale nie musi) oznaczać brak precyzji w sterowaniu, tzn kiepski olej, zużyty wariator, albo problemy z czujnikami.

Tyle z teorii, tego konkretnego problemu w tym silniku nie znam, ale wg mnie jeśli przyspiesza płynnie, to oznacza że jest dobrze. Najlepiej zrobić sobie test przyspieszenia i elastyczności, i porównać dane z innymi autami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2020, 18:36

Mazda ma tylko przesunięcie w fazie czy też zmiany skok zaworu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 5 lut 2020, 19:02

L i Z seria, tylko zmiana fazy.

Skyactiv nie udało mi się znaleźć takiej informacji w katalogach prasowych, jeśli chodzi o silniki benzynowe. Z drugiej strony, patrząc na głowice, podpory dźwigienek sprawiają wrażenie jakby mogły być regulowane ciśnieniem oleju. Jak Wam zależy to mogę zbadać sprawę, i poszukać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 5 lut 2020, 19:20

Tak tylko pytam z ciekawości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kamilekp93 » 5 lut 2020, 21:30

Czyli mogę spać spokojnie ;) rzeczywiscie rano na zimnym silniku sprawdziłem i wszystko gra, później jakby po podgrzaniu efekt zanika. W takim razie już się tym nie przejmujemy. Dziekuje za wyprowadzenie mnie z błędu, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2020, 22:07
Posty: 14

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323