Witam :–)
Jak najbardziej polecam założenie instalacji LPG do tego silnika Mazdy
( tzn.1.6 MZR 105Km 77kW).
Ja w swoim aucie założyłem sekwencyjną instalację polskiej firmy STAG.
Podzespoły:
-Sterownik STAG QNext Plus
https://gazeo.pl/informacje/instalacje/ ... ,8730.html
-Reduktor STAG R02
https://gazeo.pl/informacje/instalacje/ ... ,9345.html
-Wtryskiwacze STAG AC W02
https://gazeo.pl/informacje/instalacje/ ... ,8911.html
Zbiornik toroidalny (w miejsce koła zapasowego) ma pojemność 47 Litrów co pozwala na zatankowanie (zależnie od pompy na stacji paliw) ok. 42-max. 43 Litry LPG. Zasięg to ok. 400 kilometrów na jednym tankowaniu.
Dodatkowo poprosiłem o zamontowanie ,,lubryfikacji" firmy Flashlube oraz ukryty wlew LPG z dokręcaną końcówką pod klapką wlewu benzyny.
Koszt instalacji wyniósł 3000zł, autem robię głównie trasy po autostradach i drogach szybkiego ruchu w Polsce, jeżdżąc często na tempomacie ok. 140km/h , max. 4000obr./min. Przy takich ,,osiągach" Mazda spalała ok. 8-8,5 litra benzyny a teraz pali mi ok. 10litrów LPG.
Liczyłem kiedyś po jakim czasie zwróci mi się koszt instalacji i przy obecnej cenie paliwa i moim spalaniu nastąpi to chyba po jakichś 15 000km (po 6 miesiącach od montażu, przejechałem ok. 8500km).
Co do jazdy na PB a LPG nie czuć praktycznie żadnych różnic, przy zimnym silniku i obecnych temperaturach Mazda przełącza się na gaz po przejechaniu ok 600-700 metrów (wg. mnie bardzo szybko ale w razie czego może to wyregulować montażysta lpg ;–) ).
Jeżeli chodzi o regulację luzów zaworowych, moja mazda jest z 2012 roku, stan licznika niedługo pokaże prawdziwe 94 000km, ja przejechałem nią dotychczas 18 500km i luzów zaworowych ani nie sprawdzałem ani też nie regulowałem, ale chętnie poznam opinie innych forumowiczów na ten temat tzn. czy luzy zaworowe w tym silniku (benzyna 1.6 MZR 77kW) wymagają regulacji ? Co ile kilometrów? Przy jakim przebiegu powinno się to wykonać po raz pierwszy? I gdzie warto to wykonać (polecane warsztaty)
Pozdrawiam, Matheo