Witam. Mam problem z DPF. Nie świeci mi się kontrolka, moc też jest w porządku lecz po podłączeniu komputera wyświetlają mi się dwa błędy których nie mogę skasować:
*P2459 – Częstotliwość regeneracji filtra cząstek stałych jest nie prawidłowa
*P2458 – Czas trwania regeneracji filtra cząstek silnika diesla
Dodam że było dolewany płyn. Samochód jeździ normalnie tylko tak jak pisalem nie mogę się pozbyć tych błędów.
Próbowałem przeprowadzić regenerację filtra komputerem (Delphi) leczę procedura kończy się niepowodzeniem.
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Problem z DPF
Strona 1 z 1
Cześć,
Pytanie mam jak długo jeździłeś bez płynu? Jeśli sporo czeka cię odświeżenie programu, który obsługuje filtr cząstek stałych, ja tak miałem i robiłem to w serwisie Mazdy po wymianie płynu błąd ten się pojawił i serwisant mówi, iż progam jest stary i trzeba go uaktualnić. Od aktualizacji jeździ i nic nie wywala.
Pytanie mam jak długo jeździłeś bez płynu? Jeśli sporo czeka cię odświeżenie programu, który obsługuje filtr cząstek stałych, ja tak miałem i robiłem to w serwisie Mazdy po wymianie płynu błąd ten się pojawił i serwisant mówi, iż progam jest stary i trzeba go uaktualnić. Od aktualizacji jeździ i nic nie wywala.
Ten samochód akurat nie jest mój. Jest on znajomych. Ciężko mi powiedzieć ile było jezdzone bez płynu. Przyprowadzili mi samochód z zapchanym DPF w trybie awaryjnym. Udało mi się go "odblokować". Dolałem płynu (odpowietrzylem itp). Jeździ teraz normalnie. Mam takie wrażenie jakby zablokował się pomiędzy wypalaniem bo wymieniłem olej i po przejechaniu ok 100 km jest go więcej. Po zalaniu płynem a jeszcze przed wymianą oleju też przybywało na bagnecie. Był przepalany na trasie ale nic nie dało.
Dopisano 16 sie 2018, 13:22:
Samochód ma przejechane 144tys km. Wiem że rzadko jeździł po trasie. Patrzę właśnie na komputer
*ciśnienie różnicowe filtra cząsteczek – 0.99kPa
*temperatura filtra cząstek stałych – 102°C
*temperatura silnika – 68°C
*obroty silnika – +/– 750
Dopisano 16 sie 2018, 13:22:
Samochód ma przejechane 144tys km. Wiem że rzadko jeździł po trasie. Patrzę właśnie na komputer
*ciśnienie różnicowe filtra cząsteczek – 0.99kPa
*temperatura filtra cząstek stałych – 102°C
*temperatura silnika – 68°C
*obroty silnika – +/– 750
- Od: 16 sie 2018, 11:35
- Posty: 2
- Auto: Mazda 3 1.6 Y6 2010
Ja jeździłem na kontrolce chack engine koło 3000 tys.km
W serwisie mi odpowietrzyli, wyczyścili dolali i po odpaleniu był ten sam komunikat wiec zadzwonili do siedziby głównej tam powiedzieli, że program obsługujący będzie wyrzucał błąd bo jest już nie aktualny.
W serwisie mi odpowietrzyli, wyczyścili dolali i po odpaleniu był ten sam komunikat wiec zadzwonili do siedziby głównej tam powiedzieli, że program obsługujący będzie wyrzucał błąd bo jest już nie aktualny.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości