Strona 1 z 1

Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 23 sty 2018, 17:43
przez Burza92
Cześć wszystkim,

Otóż zgubiłem kluczyk (pilot – scyzoryk) do swojej Madzi.
Rozmawiałem z serwisem ASO odnośnie części tj pilota oraz grota.

Nr części dla grota – G28A582GXC
Nr części dla pilota – CC93675RYC

Pilot znalazłem na (link poniżej) – pytanie czy ma on wszystko to co mi jest potrzebne do zaprogramowania go po dorobieniu grota?
http://allegro.pl/kluczyk-pilot-mazda-3-5-6-cx-5-433mhz-chip-4d63-i7069549554.html

Zastanawiałem się czytając niektóre posty z forum, że koledzy szukają nr Visteon, ten kluczyk akurat go nie posiada jak mniemam? (Bo istnieją również z Visteon'em ale mają tego kodu co podano mi w ASO po wpisaniu mojego nr VIN).
http://www.autokeys.us/product_details.php?item_id=1841

Grot – właśnie, nie mogę go namierzyć w sieci, widziałem go tylko z końcówką "B". Czy ten podany z aukcji w 1 linku, będzie można przyciąć i dorobić aby było możliwe włożenie go do stacyjki? Czy trzeba szukać jakiegoś konkretnego modelu?
(Czy ślusarz będzie mógł normalnie na podstawie jednego kluczyka odwzorować na drugim grocie go bez problemu? Ktoś się orientuje ile taka usługa może kosztować?)

Jeśli się okaże, że pilot z aukcji jest w porządku i dotną mi u ślusarza grot wg wzoru z kluczyka, którym się teraz posługuję to jedynie wystarczy mi instrukcja kodowania, która jest dostępna na stronie?

Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Zablokuj i odblokuj zamki – ja to opuściłem i działa
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk do pozycji ON i z powrotem do OFF (nie ACC) wykonaj czynność trzykrotnie w przeciągu 10 sekund. Pozostaw kluczyk w stacyjce! – WAŻNE niektóre procedury mówią o wyciągnięciu kluczyka co w przypadku M5 nie jest prawdą
Krok 5: Otwórz i zamknij drzwi kierowcy trzykrotnie (drzwi powinny pozostać otwarte po tym kroku) – tak naprawdę 2 i pół raza a nie trzy bo trzeba (otworzyć, zamknąć, otworzyć, zamknąć, otworzyć)
Krok 6: Komputer powinien odpowiedzieć blokując i odblokowując zamki drzwi
Krok 7: Najpierw naciśnij przycisk (np. CLOSE) na pierwszym pilocie dwukrotnie. Komputer odpowie blokując i odblokowując zamki. – pierwszy pilot to ten, który nie jest programowany

Krok 8: Naciśnij przycisk (np. OPEN) na drugim pilocie dwukrotnie – tym programowanym, który jest w stacyjce. Za każdym razem komputer odpowie blokując i rozblokowując zamki –

Krok 9: Wyjmij kluczyk ze stacyjki, Komputer zareaguje finalnie seria zablokowań I odblokowań zamków – po wyciągnięciu u mnie kluczyka nic się nie stało, a nowy pilot działa.ja


P.S jeśli bym kupił sobie kluczyk z trzema przyciskami np. z dodatkową funkcją otwierania bagażnika, to byłbym w stanie go zaprogramować po docięciu grota?

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi.
Pozdrawiam,

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 31 sty 2018, 20:44
przez Burza92
Ok, kluczyk kupiłem z transponderem po zapewnieniu, że będzie pasował do auta. (z aukcji w poście powyżej). Faktycznie, po dorobieniu grota przez ślusarza, auto mi odpala. Transponder był ponoć zaprogramowany – tak mi powiedział ślusarz.

Mam tylko jedną zagłowstkę. Jest na forum opisanych kilka sposobów programowania centralnego zamka aby dodać pilota. Niestety żadnym mi się nie udaje go dodać. Patrzyłem również filmiki na YT, sposób który wykonuje jest prawidłowy, jednak nie przynosi rezultatu, czy ktoś może mieć pomysł co może być nie tak?

Moja sekwencja (w sensie, otwieram drzwi, wkładam kluczyk, trzy razy przekręcam zapłon, następnie biorę na off i 3x otwieram zamykam drzwi, auto się aktywuje włączając centralny zamek, po tym klikałem różne kombinacje przy kilku nieudanych próbach – wyłączenie 2x, włączenie 2x i na przemian raz wył, raz wł – ale centralny zamek się nie załączył informując, że zakodował kluczyk. Gdy wyjmowałem, kończył procedurę włączając kilkukrotnie centralny zamek. I efektu brak. Dodam, że również to robiłem odpalając na starym kluczyku w stacyjce jak i nowym. Światła w aucie wewnątrz są ustawione tak, że zapalają się po otworzeniu drzwi.

Czy jeśli Mazda reaguje a kluczyka nie mogę dodać, to jest elektronika w środku pilota popsuta?
Ma ktoś z Was jakiś pomysł?

Dodam, że pilot rozkręcałem, złożyłem z powrotem. Bateria działa bo jest dioda, która zapala się gdy jakikolwiek przycisk wcisnę.

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 7 wrz 2019, 13:40
przez djborsi
Witajcie,

Jestem świeżo po zaprogramowaniu sobie nowego kluczyka.
Posłużyłem się angielską wersją, która różni się minimalnie od instrukcji przytoczonej przez kolegę "Burza92".

Instrukcja:
1. Sit in vehicle & open driver’s door (all other doors & boot closed).
2. Insert original key in to the vehicle’s ignition & turn from On to Lock 3 times leaving the key in the ignition (Lock position) after the final turn.
3. Close and open the driver’s door 3 times, leaving the door ajar.
If performed correctly the door locks will sequence. You are now in Learn Mode.
4. Press the Lock button on the new remote twice. The door locks will sequence when accepted.
5. Press the Lock button on all previous remotes twice. The door locks will sequence when accepted.
6. Turn the key to the On position followed by the Lock position and remove the key to exit Learn Mode.

Tip: If you cannot get the vehicle to go in to Learn Mode after step 3: Sit in the vehicle with the driver’s door open and leave the key in the vehicle’s ignition. It should beep at you to indicate that the key has been left in the ignition.
If it does not, change Step 2 to ‘On to Accessories leaving the key in the accessories position after the
final turn”.


W moim przypadku programowanie udało się za pierwszym razem :)

Ps.
Kluczyk kupiłem u chinczyków, czyli na Aliexpress.
Słowa kluczowe dla poszukujących aukcji to:
– Car Remote Key Fit for MAZDA SKE126-01 ,
– 433Mhz, 4D63 Chip.
– nazwa sprzedającego to: QCONTROL Store

PostNapisane: 28 wrz 2019, 19:03
przez jfk
Zastanawiam się nad zmówiniem nowego klucza z AE. Ale mam pytania.
Oryginalny kluczyk nie ma przycisku otwarcia bagażnika.
1. czy moge kupić zamiennik z otwarciem bagażnika i będę mógł tą funkcję "obudzić" w aucie? Jeśli nie, to co mi jeszcze brakuje?
2. kupić z funkcją otwarcia bagażnika, ale nie będę jej mógł wykorzystać, ale też nie będzie przeszkadzała?
3. kupić bez f. "bagażnika" – jak oryginał?
Dodam, że można zamówić z "bagażnikiem" jak i bez z numerem SKE126-01 i kosztują tyle samo.

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 7 paź 2020, 18:50
przez Burza92
Cześć,

Ja kupiłem z opcją bagażnika. Oryginał nie miał. Bagażnik działa na kluczyk.

PostNapisane: 8 paź 2020, 08:47
przez djborsi
Hej,

W moim przypadku, gdy otwieram bagaznik recznie, to po nacisnieciu klasycznego przycisku tak czy siak musze klape recznie otworzyc, w przeciwnym wypadku po kilku sekundach znowu sie blokuje/zamyka.

Stad jestem ciekawy jak sie bagaznik zachowuje po otwarciu za pomoca pilota?

PostNapisane: 11 paź 2020, 18:28
przez Burza92
Heh, dokładnie tak samo jest u mnie. Dlatego bardziej to służy jako bajer niż praktyczne rozwiązanie również dla mnie. Otwieram poprzez wciśnięcie przycisku w klapie bagażnika.

PostNapisane: 27 lis 2021, 13:47
przez erem
djborsi napisał(a):[...]
Instrukcja:
1. Sit in vehicle & open driver’s door (all other doors & boot closed).
2. Insert original key in to the vehicle’s ignition & turn from On to Lock 3 times leaving the key in the ignition (Lock position) after the final turn.
3. Close and open the driver’s door 3 times, leaving the door ajar.
If performed correctly the door locks will sequence. You are now in Learn Mode.
4. Press the Lock button on the new remote twice. The door locks will sequence when accepted.
5. Press the Lock button on all previous remotes twice. The door locks will sequence when accepted.
6. Turn the key to the On position followed by the Lock position and remove the key to exit Learn Mode.

Tip: If you cannot get the vehicle to go in to Learn Mode after step 3: Sit in the vehicle with the driver’s door open and leave the key in the vehicle’s ignition. It should beep at you to indicate that the key has been left in the ignition.
If it does not, change Step 2 to ‘On to Accessories leaving the key in the accessories position after the
final turn”.

[...]


Cześć, zastosowałem sposób kolegi djborsi i procedura zadziałała częściowo, tzn.:
1) Otwieranie i zamykanie z kluczyka działa poprawnie;
2) Mimo tego samego ułożenia przycisków alarmu i bagażnika, w nowym kluczyku działają na odwrót, tzn. czerwony przycisk alarm otwiera bagażnik, natomiast przycisk bagażnika wywołuje alarm;
3) Nie mogę uruchomić samochodu z nowego kluczyka. Po przekręceniu stacyjki kontrolka immobilizera mruga i nie gaśnie tak jak dla oryginalnego kluczyka;
4) Nie mogę otworzyć drzwi starym kluczykiem (jest docięty poprawnie, jednak coś go blokuje – może też immobilizer?)

Czy macie jakieś pomysły na rozwiązanie punktów 2-4? Próbowałem procedury programowania immobilizera ale posiadam tylko jeden oryginalny kluczyk.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... o&start=40
Informacje o samochodzie i kluczyku:
Mazda 3 BL 2.0 2011 z USA
Kluczyk z Aliexpress z parametrami identycznymi do oryginału tj. BGBX1T478SKE125-01

PostNapisane: 11 lut 2022, 18:54
przez PitrekT
erem napisał(a):3) Nie mogę uruchomić samochodu z nowego kluczyka. Po przekręceniu stacyjki kontrolka immobilizera mruga i nie gaśnie tak jak dla oryginalnego kluczyka;


W nowym kluczyku trzeba zaprogramować immobiliser.

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 25 maja 2022, 20:52
przez Teq
Cześć, podpowie ktoś jak zakodować immobiliser

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 28 maja 2022, 10:45
przez PitrekT
Immo można zakodować przy użyciu programu FORSCAN oraz interfejs ELM.

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 24 cze 2022, 11:05
przez Teq
Mam Forscan + Vxdiag, mam również ELM 327. Ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Z innymi markami sobie radzę ale Mazdę mam od niedawna.

Re: Mazda 3 BL Z6-VE '10 Pilot (kluczyk)

PostNapisane: 2 lip 2022, 09:12
przez PitrekT
Na Youtube są filmiki pokazujące proces programowania przy użyciu Forscana. Głównie dotyczy to Forda ale te same kroki są podobne dla Mazdy.