Temat poruszany wielokrotnie przez użytkowników forum jak i przeze mnie. Wracam po ponad 2 latach i różnych wymianach/podmianach i diagnozach. W moim przypadku pomogła wymiana poduszki centralnej pod skrzynią. Poduszki do mazdy (inny skok gwintu niż np. ford focus, mimo tej samej budowy) w zamiennikach są trudno dostępne. Finalnie przerobiłem dwa rozwiązania:
1. Poduszka Corteco nr 80001355 od Focusa II + zakup śruby z serwisu forda nr 1445002 M12x1.75
2. Poduszka "no name", którą dostałem w lokalnym sklepie z częściami do Japończyków (gwint Mazdy)
Wnioski:
Poduszka nowa Corteco miała zbliżoną sztywność przy uciskaniu palcami jak stara oryginalna, która była w aucie. Natomiast ta "no name" już w dłoniach była dużo sztywniejsza i nie poddawała uciskowi tak jak Corteco. Po zamontowaniu Corteco minimalnie ustąpiły drgania silnikiem przy ruszaniu, ale to naprawdę niewielka różnica miedzy starą. Natomiast po montażu "no name" biegi zaczęły ładniej wchodzić i duuuuużo łatwiej ruszać i zmieniać biegi by uniknąć szarpnięć, więc finalnie polecam zwłaszcza, że nie kosztowała wiele bo tylko 75zł.
Gdyby ktoś chciał w tej kwocie zakupić taką poduchę to mógłbym wysłać po pokryciu kosztów wysyłki.
Kontakt najlepiej mail:
ttomasz11111@gmail.com