Strona 1 z 1

Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 7 mar 2017, 17:17
przez jokerkr
Witam,
Rok temu sprzedałem swoją mazdę 3 z silnikiem 1.6 diesel,byłem z niej bardzo zadowolony,ale lata lecą i musiałem się jej pozbyć.Na tą chwilę posiadam Subaru outback , nie jest źle ,ale taki słoniowaty , za duży.
Sercem wciąż jestem z Mazdą ,i w kwietniu planuję kupić Mazdę 3 BL.
Samochód będę użytkował 80% – miasto , 20% trasa , dwa razy do roku dalszy wyjazd.Do dyspozycji będę miał około 35 tys zł na zakup.Mam dylemat jaki silnik wybrać , 1.6 diesel (115km poprawiona jednostka) czy 2.0 benzyna (151km bezpośredni wtrysk).
Poprzednią mazdę kupiłem z przebiegiem 18000 tys ,i nic poważnego się nie stało przez 60 tys.użytkowania.Obawiam się w nowszych silnikach DPF/FAP , jak to będzie w mieście ?
Co do benzyny, boje się spalania w mieście ,choć zapewne mniej awaryjny silnik.
Proszę Was bardo o jakąkolwiek opinię na ten temat, czytam już od pewnego czasu artykuły, opinie,forum,ale zawsze to lepiej jak ktoś się wypowie na ten temat.
Pozdrawiam Bartosz

Re: Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 7 mar 2017, 17:34
przez SVVR
Na taką eksploatację lepsza benzyna, szybciej się grzeje i dogrzewa wnętrze, jak sam piszesz mniej awaryjna i do tego wskazany automat dla komfortu :) (ja takiego mam) i jest ok.
Jak koszt eksploatacji-spalanie przeraża to LPG i do przodu (automaty występowały tylko z silnikiem na pośrednim wtrysku więc LPG podchodzi bez problemu i jest w przystępnej cenie), spalanie LPG realne około 10 mieszana eksploatacja, i coś tam benzyny ( u mnie 100 zł na 3-4 miesiące).

PostNapisane: 7 mar 2017, 17:46
przez jokerkr
Dzięki za odpowiedź,masz jakieś problemy z instalację gazową?Jaki koszt instalacji pod ten silnik?
Myślałem nad automatem , jedynie ciężko znaleźć taki model.A Jak z dynamiką przy automacie?
Sory że tak zasypałem pytaniami;–)

PostNapisane: 7 mar 2017, 17:58
przez SVVR
Z instalacją ZERO problemów, z autem też, zakupiony został z przebiegiem 58 tyś teraz ma 64 tyś.
Instalacja BRC koszt coś około 2800 zł +–.
Dynamika jest ok, żona jeździ i nie narzeka.. :) auto lekkie (w miare) więc jest ok.
Kurde ciężko opisać dynamikę auta-każdy ma inne oczekiwania :|
Jest możliwość zmiany biegów ręcznie (działa to poprawnie i przydaje się przy wyprzedzaniu).

Re: Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 9 mar 2017, 09:51
przez Norreca
Diesel nie ma zadnych problemow :) ale jezeli nie bedzie tras poza miasto w okolo 50/50 (gdzie 100 to pelen bak) to sie pojawia predzej czy pozniej.

PostNapisane: 9 mar 2017, 12:54
przez jokerkr
Dzięki za odpowiedź SVVR.
Rozważam opcję gazu,choć wybór 2.0 pod gaz marny,a 1.6 nie kupię bo się zamęczę :) Chciałbym wersję mazdy z nagłośnieniem bose, i zastanawiam się co z subwooferem który jest w miejscu gdzie trafi budla z gazem, hmm ...

Re: Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 12 mar 2017, 14:21
przez Artanis02
Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.

Silnik 1.6 będzie Ci więcej palił na dłuższych dystansach, ponieważ ma 5-cio biegową skrzynię. Znajomy przy 140km/h ma jakieś 4 tyś obrotów.

Nie mam natomiast doświadczenia z systemem I-Stop (skoro dużo będziesz jeździł po mieście to mógłby być przydatny), gdyż w moim egzemplarzu mam awarię, od kiedy kupiłem – podobno częsta sprawa. Do tego dochodzi cała kontrowersja tej technologii.

Mam 69 tyś. przebiegu i nie ma żadnych oznak/przedsmaków awarii.

System BOSE występuje m.in. w wersji Sport, która jest spotykana tylko z silnikiem 2.0 – czy znajdziesz BOSE w egzemplarzu z jednostką 1.6 – nie wiem. Polecam natomiast szukać z dostępem bezkluczykowym (a co za tym idzie z przyciskiem do odpalania silnika) oraz skrętnymi ksenonami – świetnie się sprawuje. Sprawdzaj też czy tyle światła są ledowe.

Pomimo tego, że nawigacja (ta z malutkim ekranem) w tym modelu jest tragiczna to i tak polecam kupić egzemplarz z nawigacją – dostajemy wtedy kolorowy, bardziej czytelny wyświetlacz pokazujący informacje o spalaniu, ustawieniach, muzyce itd.

PostNapisane: 12 mar 2017, 18:45
przez twardy103
Artanis02 napisał(a):Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.


Mogę potwierdzić w miarę spalanie :) W swoim wątku mam zamieszczony wykres spalania w zależności od średniej prędkości. W mojej opinii ten silnik nie pali dużo. W mieście – wiadomo, to 2.0 a nie 1.6, więc musi spalić. W trasie pali mniej niż 1.6. KMBak pokazywał ile paliła jego 1.6.
Ja bym brał 2.0 z DISI w wersji SPORT (sam taką mam) :)
Co dla mnie jest super z wyposażenia:
– ksenony skrętne
– podgrzewana przednia szyba
– audio BOSE (nie gra wyśmienicie ale jak dla mnie wystarczy)
– czujnik martwego pola
– 6 bieg

PostNapisane: 12 mar 2017, 23:10
przez Artanis02
twardy103 napisał(a):
Artanis02 napisał(a):Spalanie w mieście silnika 2.0 to dość słaba strona, mi wyszło 11L/100 w korkach, przed wjechaniem do miasta 7,5L – irytujące.


Mogę potwierdzić w miarę spalanie :) W swoim wątku mam zamieszczony wykres spalania w zależności od średniej prędkości. W mojej opinii ten silnik nie pali dużo. W mieście – wiadomo, to 2.0 a nie 1.6, więc musi spalić. W trasie pali mniej niż 1.6. KMBak pokazywał ile paliła jego 1.6.
Ja bym brał 2.0 z DISI w wersji SPORT (sam taką mam) :)
Co dla mnie jest super z wyposażenia:
– ksenony skrętne
– podgrzewana przednia szyba
– audio BOSE (nie gra wyśmienicie ale jak dla mnie wystarczy)
– czujnik martwego pola
– 6 bieg


Do tego grzane fotele <3

PostNapisane: 13 mar 2017, 14:27
przez twardy103
Artanis02 napisał(a):Do tego grzane fotele <3


To też – super sprawa :)

PostNapisane: 13 mar 2017, 17:07
przez mysiak
Grzane fotele to i w 1.6 benzynie uświadczysz bez łaski :D

PostNapisane: 13 mar 2017, 18:53
przez rav 75
Tak samo ogrzewana przednia szyba,RVM,Bose – w 1.6 mam. A ze spalaniem... Mnie na autostradzie paliła 6,odejście podobne jak GH 2.0.

PostNapisane: 13 mar 2017, 20:42
przez Artanis02
rav 75 napisał(a):Tak samo ogrzewana przednia szyba,RVM,Bose – w 1.6 mam. A ze spalaniem... Mnie na autostradzie paliła 6,odejście podobne jak GH 2.0.


Wszystko zależy od prędkości :)

PostNapisane: 13 mar 2017, 23:09
przez jokerkr
Czyli mam się liczyć ze spalaniem w mieście (Kraków) około 11 litrów.80% to właśnie miasto.Kusi mnie silnik 2.0 151 ;–)Do tego wersja sport hmm, [tiiit]:–)System start/stop nic nie zmniejsza spalania w korkach?

PostNapisane: 14 mar 2017, 07:38
przez rav 75
Artanis02 napisał(a):
Wszystko zależy od prędkości :)


Tempomat,ustawione 140,lato,trasa A1.
Zmierzone spalanie na podstawie dystrybutora.

Re: Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 4 kwi 2017, 20:13
przez Dominik90
Hej,
pozwólcie, że się podepnę pod temat. Byłem dzisiaj oglądać jedną trójeczkę BL, z 2011 r. po FL.
Auto kupione w salonie, potem zwrócone w rozliczeniu. Nie umiem się doszukać zdjęć, czy ten baranek co jest na progach jest też na kawałku dolnej części drzwi?
Prawda była taka, że auto nie było idealnie czyste, ale nie umiałem się go z jednej strony doszukać, miałem wrażenie, że drzwi są do samego dołu gładkie. Jeszcze tak jakby.... nie wiem czy to można nazwać zaciekiem. Ale coś podobnego na progu. Nie wiem czy wyszło by tak z fabryki...
Dodatkowo pomiary miernikiem grubości lakieru, co prawda takie pobieżne, nie co parę cm ale w dobrych kilku punktach na elemencie. Całe auto praktycznie w granicach 60-80 mikronów, a jedna strona. właśnie te drzwi bez baranka, 110-130 mikronów. Oczywiście kwestia uzasadniająca, że z lewej strony musiała być polerka i dlatego jest mniej. Ale prędzej podejrzewam, że coś było robione tam gdzie nie ma tego delikatnego baranka na drzwiach i jest grubszy lakier. Bo i baranek i grubość lakieru wydaje mi się, że powinna być symetryczna :)
Najbardziej mi chodzi jak jest z tym barankiem na progu i drzwiach w modelu BL. I chyba, że ktoś wie jak z grubością lakieru. Bo w nowych czytałem, że zdarza się 110-120 mikronów. A w BL?

Re: Dylemat przed kupnem!!!

PostNapisane: 4 kwi 2017, 20:48
przez rav 75
Na BM też jest wspomniana mastyka (baranek), powłoka lakieru mieści się w przedziale 110-120 mq,na mastyce 200 mq. Gładkość dolnej części drzwi może świadczyć o naprawie/wymianie.