Strona 1 z 1

Jaką lejecie benzynę?

PostNapisane: 18 mar 2013, 22:52
przez tata1989tom
siemka
mam pytanie do benzyniakow:
jakie paliwo tankujecie do swojej 3?
tzn. ilu oktanowe? sam tankuje 100 oktanowe i nie wiem czy to jakis efekt ,, halo,, ale wydaje mi sie ze autko jest zrywniejsze

PostNapisane: 18 mar 2013, 23:20
przez KMBak
tata1989tom napisał(a):siemka
mam pytanie do benzyniakow:
jakie paliwo tankujecie do swojej 3?
tzn. ilu oktanowe? sam tankuje 100 oktanowe i nie wiem czy to jakis efekt ,, halo,, ale wydaje mi sie ze autko jest zrywniejsze


Z tymi oktanami trzeba uważać, żeby nie było spalania stukowego. Nasze silniki (w Europie) ustawione są na (zapłon) paliwo 95. Ja osobiście leje tylko VPowera 95. Nie wiem czy mamy w silnikach jakiś układ adaptacyjny... <co?>

Re: Mazda3 (BL) – Szybkie pytania

PostNapisane: 18 mar 2013, 23:25
przez Ścibi85
Ja również leję tylko 95.

Re: Mazda3 (BL) – Szybkie pytania

PostNapisane: 18 mar 2013, 23:36
przez tata1989tom
wlasnie ostatnio czytalem ze nasze 3 posiadaja owy system adaptacji do paliwa wiec jakis efekt musi byc?

PostNapisane: 19 mar 2013, 00:03
przez mysiak
w kwestii paliwa to wg mojej wiedzy i znajomości instrukcji obsługi wystarczy zwykła Pb95. o Zadnym układzie adaptacji wzmianki nie ma.
Sam leję od czasu do czasu Vpowera – tego najtańszego ( przy okazji nie ma czegoś takiego jak V power 95. Każdy v power ma minimum 98)

Co do inspekcji serwisowej – możesz sam sobie ustawić na nowo czas w dniach i przebieg w km do odliczania do serwisu. Robi się to przyciskami z kierownicy

PostNapisane: 19 mar 2013, 00:42
przez KMBak
mysiak napisał(a):Sam leję od czasu do czasu Vpowera – tego najtańszego ( przy okazji nie ma czegoś takiego jak V power 95. Każdy v power ma minimum 98)


Eee, co Ty za bzdury opowiadasz i ludzi w błąd wprowadzasz? <co?>
98 (lub więcej – ponoć nawet do 100) ma V Power Racing.
Zwykła V Power ma 95! Popatrz załączony rachunek... Od nowości leje tylko na Shellu i tylko i paliwo. Już myślałem, że sam zgłupiałem. Nie czaruj. <oczy>

Auto Świat 13.05.2010 napisał(a):(...)
Pod koniec stycznia br. firma Shell wprowadziła do sieci swoich stacji w Polsce nową bezołowiową 95-oktanową etylinę Shell V-Power. Nowością jest zastosowanie w niej specjalnych aktywnych substancji, które penetrują osady, wypłukują i zmiękczają je, a wreszcie rozpuszczają.
(...)

Ja ją używam, bo ponoć jest czystsza, z Niemiec (zwykłe PB95 są z polskich rafinerii). Może coś daje, może nie. Kto bogatemu zabroni... <lol>

EDIT:
Zwykły VPower może (nie musi) mieć więcej niż 95, ale nigdy nie dochodzi do 98 (max 96-97 dzięki uszlachetniaczom) i nie może być sprzedawany jako 98.

PostNapisane: 19 mar 2013, 13:42
przez marcin255
KMBak napisał(a):Z tymi oktanami trzeba uważać, żeby nie było spalania stukowego.

Od tego jest czujnik spalania stukowego który w takim przypadku opóźnia zapłon żeby nie uszkodzić silnika na klapce pisze minimum Ron 95

PostNapisane: 19 mar 2013, 14:32
przez bigboy177
Tak, jak pisze marcin255 – na klapce nie jest wymagane paliwo, tylko minimalne. Lepsze oczywiście może być, komputer sobie poradzi z tym aby spalania stukowego nie było.

Ja osobiście leję głównie PB95 na Statoilu, przynajmniej raz w miesiącu PB98 zalewam żeby lekko silnik "przeczyścić" różnic, jak dla mnie, nie ma żadnych. Bardziej zauważalne różnice są wedle warunków atmosferycznych. Zawsze jak jest lekki mróz i mała wilgotność powietrza, Madzia zbiera się znacznie lepiej.