ZOOMik napisał(a):KMBak napisał(a):Z tego co wiem FL nie różni się niczym oprócz kilku detali wizualnych...
Mylisz się, zmiany nie ograniczyły się jedynie do stylistyki...
Mazda 3 Facelifting 2011 w zbliżeniu 
Rozmawiałem z mechanikami w ASO co do aspektów mechanicznych – to tylko marketing, zmiany mechaniczne to kosmetyka na miano liftu nie zasługują, w większości to marketingowa

...
Co do wizualnych... Z tego co przytoczyłeś...
Mazda3 facelift daje jeszcze większe odczucie jakości niż wcześniej dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów.
Bzdura do kwadratu... Kolory – wymienili srebrne na czarne... 30 cm kwadratowych.
Ergonomia? Miejsce? Bez jaj – siedziałem w FL – wszystko jest TO SAMO!
Nowy zderzak przedni zmniejsza opór powietrza, oba zderzaki są lżejsze, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji wersji po faceliftingu...
Faktycznie – mega zmiany... 300-500 gram różnicy – no i ten super nowy kształt...
Co rusz to kwiatki w stylu:
Sztywniejsze koła w celu zapewnienia lepszej stabilności przy jeździe na wprost
Strukturę spodu usztywnia wzmocnienie przedniej poprzeczki wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości przy większej liczbie zgrzein oraz nowa pojedyncza nakładka zwiększająca sztywność na zginanie.
Sztywność owiewek przednich kół jest zwiększona o 50% w celu poprawy stabilności
Ponoć efekt placebo wyszedł nawet w niektórych testach... A w innych odwrotnie...
W zasadzie jedyne co ciekawe się pojawiło, to wskaźnik zmiany biegów... Ale to też nie wiem czy w "naszych" wersjach wyposażenia. Zmienili ohydny czerwony wyświetlacz na szaro-niebieski... Tego zazdroszczę FL.
Kiedyś czytałem wywiad z jakimś bossem z Mazdy, stwierdził, że BL im wyszła i w zasadzie nic w niej nie zmieniają...
Tylne lampy są mocno przesunięte na boczne ściany, nadając mocny, atletyczny wygląd (tylko w wersji hatchback).
I to – czytałem to już wiele razy (jeszcze przed premierą FL) i dalej nie wiem o co chodzi... Ktoś sobie jaja z ludzi robi... Lampy są identyczne przecież... A może jestem ślepy... Może...
A wracając do tematu tego wspomagania...
Nowa charakterystyka pompy układu wspomagania kierownicy EHPAS zapewnia szybką reakcję i wyczucie drogi przy średnich i dużych prędkościach.
Co to znaczy nowa charakterystyka pompy?

No kurde... Zoomik przecież Ty twardo stąpasz po ziemi, a tu takie coś przytaczasz...
Reasumując: FL = BL + trochę bełkotu + nowy wyświetlacz