Strona 1 z 1

Mazda 3 BL Facelifting (2011)

PostNapisane: 12 gru 2012, 09:16
przez KMBak
W 2011 roku Mazda wproadziła facelifting modelu BL.
http://moto.pl/Testy/1,113532,10632881.html
W zasadzie model po-lift nie różni się niczym oprócz kilku detali wizualnych... Choć katalogowe spalanie spadło... <lol>

PostNapisane: 14 gru 2012, 20:41
przez ZOOMik
KMBak napisał(a):Z tego co wiem FL nie różni się niczym oprócz kilku detali wizualnych...

Mylisz się, zmiany nie ograniczyły się jedynie do stylistyki...
Mazda 3 Facelifting 2011 w zbliżeniu <czytaj>

bigboy177 napisał(a):Nawet bym powiedział, że wspomaganie na postoju jest dość "słabe"

<ok>

PostNapisane: 14 gru 2012, 21:37
przez KMBak
ZOOMik napisał(a):
KMBak napisał(a):Z tego co wiem FL nie różni się niczym oprócz kilku detali wizualnych...

Mylisz się, zmiany nie ograniczyły się jedynie do stylistyki...
Mazda 3 Facelifting 2011 w zbliżeniu <czytaj>


Rozmawiałem z mechanikami w ASO co do aspektów mechanicznych – to tylko marketing, zmiany mechaniczne to kosmetyka na miano liftu nie zasługują, w większości to marketingowa papa...

Co do wizualnych... Z tego co przytoczyłeś...
Mazda3 facelift daje jeszcze większe odczucie jakości niż wcześniej dzięki nowym materiałom i kolorom, poprawionej ergonomii miejsca kierowcy i tablicy przyrządów.


Bzdura do kwadratu... Kolory – wymienili srebrne na czarne... 30 cm kwadratowych.
Ergonomia? Miejsce? Bez jaj – siedziałem w FL – wszystko jest TO SAMO!
Nowy zderzak przedni zmniejsza opór powietrza, oba zderzaki są lżejsze, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji wersji po faceliftingu...

Faktycznie – mega zmiany... 300-500 gram różnicy – no i ten super nowy kształt...

Co rusz to kwiatki w stylu:
Sztywniejsze koła w celu zapewnienia lepszej stabilności przy jeździe na wprost
Strukturę spodu usztywnia wzmocnienie przedniej poprzeczki wykonane ze stali o podwyższonej wytrzymałości przy większej liczbie zgrzein oraz nowa pojedyncza nakładka zwiększająca sztywność na zginanie.
Sztywność owiewek przednich kół jest zwiększona o 50% w celu poprawy stabilności


Ponoć efekt placebo wyszedł nawet w niektórych testach... A w innych odwrotnie...

W zasadzie jedyne co ciekawe się pojawiło, to wskaźnik zmiany biegów... Ale to też nie wiem czy w "naszych" wersjach wyposażenia. Zmienili ohydny czerwony wyświetlacz na szaro-niebieski... Tego zazdroszczę FL.

Kiedyś czytałem wywiad z jakimś bossem z Mazdy, stwierdził, że BL im wyszła i w zasadzie nic w niej nie zmieniają...

Tylne lampy są mocno przesunięte na boczne ściany, nadając mocny, atletyczny wygląd (tylko w wersji hatchback).

I to – czytałem to już wiele razy (jeszcze przed premierą FL) i dalej nie wiem o co chodzi... Ktoś sobie jaja z ludzi robi... Lampy są identyczne przecież... A może jestem ślepy... Może... :|

A wracając do tematu tego wspomagania...
Nowa charakterystyka pompy układu wspomagania kierownicy EHPAS zapewnia szybką reakcję i wyczucie drogi przy średnich i dużych prędkościach.


Co to znaczy nowa charakterystyka pompy? <oczy> No kurde... Zoomik przecież Ty twardo stąpasz po ziemi, a tu takie coś przytaczasz...

Reasumując: FL = BL + trochę bełkotu + nowy wyświetlacz

FL – temp

PostNapisane: 15 gru 2012, 00:12
przez JakiśKtoś
Według katalogu FL ma inne (mniejsze) niż BL przełożenie na 6-tym biegu – stąd pewnie mniejsze spalanie.

PostNapisane: 15 gru 2012, 23:22
przez ZOOMik
KMBak napisał(a):No kurde... Zoomik przecież Ty twardo stąpasz po ziemi, a tu takie coś przytaczasz...

:)
Posłużyłem się tym artykułem, mając świadomość tego, że tekst ma charakter informacyjno-reklamowy (więc siłą rzeczy jest nieco „podkolorowany”), bowiem wyszedł „spod pióra” speców Mazdy od PR. Nie mniej po przymrużeniu oka na pewne informacje tam zawarte, do zaprzeczenia tezie, którą postawiłeś a mianowicie, że 3 BL po FL nie różni się niczym poza paroma detalami wizualnymi, wystarczy :P

KMBak napisał(a): Tylne lampy są mocno przesunięte na boczne ściany, nadając mocny, atletyczny wygląd (tylko w wersji hatchback).


I to – czytałem to już wiele razy (jeszcze przed premierą FL) i dalej nie wiem o co chodzi... Ktoś sobie jaja z ludzi robi... Lampy są identyczne przecież... A może jestem ślepy... Może... :|

Nie jesteś ślepy ;) Niefortunnie zostało to ujęte już w oryginale, ale jeszcze gorzej przetłumaczone. Tak naprawdę chodzi o te światła odblaskowe, które po FL są umieszczone bliżej bocznych ścianek zderzaka, co ma optycznie poszerzać tył, nadając mu mocny, atletyczny wygląd :)

KMBak napisał(a):A wracając do tematu tego wspomagania...

Nowa charakterystyka pompy układu wspomagania kierownicy EHPAS zapewnia szybką reakcję i wyczucie drogi przy średnich i dużych prędkościach.



Co to znaczy nowa charakterystyka pompy? <oczy>

Przez nową charakterystykę pompy układu wspomagania kierownicy EHPAS należy rozumieć zmodyfikowanie ustawień (sterownika silnika, który ją napędza).