Wersja wyposażenia (import z Austrii)

Mazda3 2008–2013

Postprzez onn » 16 mar 2014, 13:13

Witam,

Dopiero zaczynam swoją przygodę z Mazdą i jestem u progu zakupu używanej, młodej przebiegiem M3BL z rocznika 2010 sprzedanej w regionie AT.

Zapoznałem się już z kilkoma egzemplarzami sprowadzanymi z DE i AT, wszystkie po naciśnięciu sprzedawcy miały z góry deklarowane jakieś mniejsze lub większe przygody, w zdecydowanej większości przypadków opis tych przygód bladł w konfrontacji z inspekcją auta.

Mógłby to być z powodzeniem temat na odrębny, choć w sumie mało oryginalny wątek, np. jedno auto miało "dostać lekko hakiem", a w rzeczywistości oparło się silnikiem o dno rowu, inne z kolei było całkiem niezłe poza... brakującą belką pod tylnym zderzakiem (mistrz) i oponami z sierpnia 2013 zjechanymi do markerów.

Koniec końców trafiłem jednak na coś, co przykuło moją uwagę. M3BL z 2010 r. w najbardziej pasującym mi kolorze Gunmetal Blue, które inspekcję przeszło... wzorowo. Do tego stopnia, że po deklarowanej przez sprzedawcę przygodzie nie zostało ani śladu – uszkodzone miały być delikatnie przednie nadkole, maska i przednia szyba (stłuczona) po spotkaniu z niemetalowym użytkownikiem drogi; wszystkie części wymienione na nowe, polakierowane zgodnie ze sztuką i w ogóle. Auto wzorowe technicznie, zupełnie jakby faktycznie "Niemiec tylko do kościoła jeździł". Czy tam dajmy na to Austriak.

Czyli ideał? Prawie...

Jedyna wada to niestety niskie wyposażenie. Autko zdecydowanie było low-endem w tej kategorii, ale nie potrafię sobie poradzić z ustaleniem "jak bardzo". Na pewno jest ono dużo lepiej wyposażone od polskiego bazowego egzemplarza, ale przydałaby mi się pomoc w ustaleniu, czego może jej brakować "under the hood".

Co ona ma:

  • czujnik parkowania tył (w polskiej bazie chyba nie było)
  • elektrycznie sterowane i składane lusterka (w polskiej bazie chyba nie było)
  • manualną klimatyzację
  • sterowanie radiem w kierownicy (wiem, że nie zawsze było)
  • felgi stalowe (w oryginale, do sprzedaży założone 16" alu, ma być opcja 17")
  • szyby elektryczne przód
  • RVM (w polskiej bazie chyba nie było)
  • światła p-mgielne przód i tył (w polskiej bazie na pewno nie było)
  • podłokietnik (chyba nie było wersji bez)

Czego ona nie ma, a co mnie nie boli:

  • tempomatu (nie znajduję potrzeby)
  • elektrycznych szyb z tyłu (zwykle tam nie siedzę, więc jestem w stanie zaakceptować)
  • fotochromatycznego lusterka (nie używałem, więc nie kusi)
  • czujnika deszczu i zmroku (dla mnie nawet lepiej, nie ufam)
  • podgrzewanych przednich foteli (też not an issue)
  • bi-ksenonów (nie lubię)
  • modułu bluetooth (wolę słuchawkę w uchu, jest prywatniej)
  • klimatronika wraz z dwustrefowością (tak już mam, że i tak od klimy wolę jednostrefowe, otwarte okno)

Pozostałe, czyli właściwe problemy lub "co mnie boli":

  • Nie ma tweeterków przy lusterkach, czyli razem są 4 głośniki; tu pytania: Czy ktoś próbował je kiedyś dokładać do takiej wersji? Czy to może wymagać dołożenia radia?
  • Radio, pytanie: Czy wszystkie radia, niezależnie od wyposażenia (w szczególności zmieniarka CD) mają ten same faceplate? Czy jeżeli jest przełącznik "DISC up/down" to mogę założyć, że zmieniacz do płyt jest obecny?
  • Czujnik ciśnienia w oponach pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny, od strony auta? Zakładam, że właściwy czujnik jest montowany w feldze i w przypadku wymiany felg muszę się liczyć z ewentualnym uzupełnieniem/dokupieniem takiego czujnika (chyba że Mazda daje je z felgą), ale pytanie, czy będzie się on miał z czym połączyć po stronie auta?
  • Czujnik płynu do szyb pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny? Może był obecny we wszystkich wersjach?


I być może najbardziej podstawowe pytanie: Czy ktoś ma doświadczenie z rynkiem AT i jest mi w stanie powiedzieć, jakie były tam opcje wyposażenia M3BL i jak bardzo były one elastyczne?

Dodatkowe pytanie: Czy patrząc na tą listę ktoś jest w stanie wskazać jakiś element wyposażenia na który nie zwróciłem uwagi, a może być istotny? :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez ZOOMik » 16 mar 2014, 20:12

Witaj,

onn napisał(a):Jedyna wada to niestety niskie wyposażenie. Autko zdecydowanie było low-endem w tej kategorii, ale nie potrafię sobie poradzić z ustaleniem "jak bardzo".

Z Twojego opisu wynikałoby, że jest to podstawowa wersja (CE), tylko dziwi mnie RVM na wyposażeniu, bo nie powinno go być. Tyle, że z Mazdą to wszystko jest możliwe – przeciętny śmiertelnik nie jest w stanie ogarnąć mnogości konfiguracji i zmian, jakie zachodziły na poszczególnych rynkach.

onn napisał(a): Nie ma tweeterków przy lusterkach, czyli razem są 4 głośniki; tu pytania: Czy ktoś próbował je kiedyś dokładać do takiej wersji? Czy to może wymagać dołożenia radia?

Nie próbowałem, bo nie miałem takiej potrzeby, ale myślę, że jest to możliwe. Niewykluczone, że nawet jest już okablowanie, wystarczy tylko głośniki dokupić i zainstalować – trzeba sprawdzić. Radio raczej powinno być to samo.

onn napisał(a):Radio, pytanie: Czy wszystkie radia, niezależnie od wyposażenia (w szczególności zmieniarka CD) mają ten same faceplate?

Nie, ale różnice są nazwijmy to kosmetyczne.

onn napisał(a):Czy jeżeli jest przełącznik "DISC up/down" to mogę założyć, że zmieniacz do płyt jest obecny?

Nie, ten przełącznik jest w każdej wersji.
W tej zmieniarki na bank nie ma.

onn napisał(a):Czujnik ciśnienia w oponach pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny, od strony auta? Zakładam, że właściwy czujnik jest montowany w feldze i w przypadku wymiany felg muszę się liczyć z ewentualnym uzupełnieniem/dokupieniem takiego czujnika (chyba że Mazda daje je z felgą), ale pytanie, czy będzie się on miał z czym połączyć po stronie auta?

W tej wersji wyposażenia nie ma systemu TPMS.
Jeśli chcesz sam sprawdzić, upuść powietrza z dowolnego koła – powinna zapalić się żółta kontrolka.

onn napisał(a):Czujnik płynu do szyb pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny? Może był obecny we wszystkich wersjach?

Czujnik poziomu płynu do spryskiwacza był nie we wszystkich wersjach – w tej nie ma.
Jeśli chcesz sam to sprawdzić wystarczy pozbyć się płynu ze zbiornika (wypsikać lub odciągnąć) a wtedy powinna zaświecić się pewna niebieska kontrolka.

onn napisał(a):I być może najbardziej podstawowe pytanie: Czy ktoś ma doświadczenie z rynkiem AT i jest mi w stanie powiedzieć, jakie były tam opcje wyposażenia M3BL i jak bardzo były one elastyczne?

O ile dobrze pamiętam, jak się jeszcze mocno interesowałem tematem (przed zakupem), to wersje wyposażenia były podobne jak u nas (oczywiście z pewnymi różnicami). Najbardziej optymalną była TX, czyli odpowiednik naszego Exclusive+
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez onn » 16 mar 2014, 20:55

ZOOMik napisał(a):
onn napisał(a):Czy jeżeli jest przełącznik "DISC up/down" to mogę założyć, że zmieniacz do płyt jest obecny?

Nie, ten przełącznik jest w każdej wersji.
W tej zmieniarki na bank nie ma.

Czy to może stanowić przeszkodę w instalacji ew. "emulatorów zmieniarki" czyt. jakiegoś urządzenia pozwalającego podłączyć po USB przenośny dysk twardy? (dajmy na to XCar Link chyba, sam temat odkryłem dopiero dziś).

ZOOMik napisał(a):
onn napisał(a):Czujnik ciśnienia w oponach pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny, od strony auta? Zakładam, że właściwy czujnik jest montowany w feldze i w przypadku wymiany felg muszę się liczyć z ewentualnym uzupełnieniem/dokupieniem takiego czujnika (chyba że Mazda daje je z felgą), ale pytanie, czy będzie się on miał z czym połączyć po stronie auta?

W tej wersji wyposażenia nie ma systemu TPMS.
Jeśli chcesz sam sprawdzić, upuść powietrza z dowolnego koła – powinna zapalić się żółta kontrolka.

Rozumiem, że po ewentualnej zmianie felg i "wyjechaniu" czujników z zasięgu systemu kontrolka i tak paliłaby się na żółto?

ZOOMik napisał(a):
onn napisał(a):Czujnik płynu do szyb pytanie: Jak nieinwazyjnie ustalić, czy jest obecny? Może był obecny we wszystkich wersjach?

Czujnik poziomu płynu do spryskiwacza był nie we wszystkich wersjach – w tej nie ma.
Jeśli chcesz sam to sprawdzić wystarczy pozbyć się płynu ze zbiornika (wypsikać lub odciągnąć) a wtedy powinna zaświecić się pewna niebieska kontrolka.

Tu może wystarczyć wymiana zbiornika vel wkręcenie czujnika? Czy też w grę wchodziłaby raczej wymiana zegarów + dołożenie kabli? Nie znam Mazd, nie wiem jakie oni praktyki w produkcji stosują :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez KMBak » 16 mar 2014, 22:42

ZOOMik napisał(a):Jeśli chcesz sam to sprawdzić wystarczy pozbyć się płynu ze zbiornika (wypsikać lub odciągnąć) a wtedy powinna zaświecić się pewna niebieska kontrolka.


Według mnie żółta (taką przynajmniej mam u siebie). Ale z drugiej strony czy tak trudno zajrzeć po maskę raz na jakiś czas celem obadania wężyka? Ja bym się nie bawił w modyfikacje w tym zakresie. <oczy>


Swoją drogą ciekawa hybryda wyposażenia, pewne rzeczy z TOPa a pewne z dołu...

Nasuwają mi się jeszcze pytania, czy jest:
– kierownica skórzana?
– schowek na okulary przy lampkach?
– podgrzewana przednia szyba?

Zadziwia mnie Mazda, że tak chce im się auta różne wypuszczać a jednocześnie tak życie utrudniać w personalizacji.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez onn » 17 mar 2014, 00:07

KMBak napisał(a):Nasuwają mi się jeszcze pytania, czy jest:
– kierownica skórzana?
– schowek na okulary przy lampkach?
– podgrzewana przednia szyba?


– kierownica jest skórzana,
– na schowek na okulary akurat nie patrzyłem, ale spróbuję ustalić
– podgrzewanej przedniej szyby nie ma i wydaje mi się, że w wersji z manualną klimą nikt nie przewidział miejsca na przycisk do niej

Obrazek

Dopisano 17 mar 2014, 08:49:

Wg wskazań ASO wygląda na to, że wariantem wyjściowym dla tego modelu był "Exclusive". Czyli AT musiało pozwolić na dość szeroki downgrade.

Czy fakt, że bazowo był to model "Exclusive" może jakoś wpłynąć na udzielone przez Was odpowiedzi?
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez ZOOMik » 17 mar 2014, 10:57

onn napisał(a):Czy to może stanowić przeszkodę w instalacji ew. "emulatorów zmieniarki" czyt. jakiegoś urządzenia pozwalającego podłączyć po USB przenośny dysk twardy? (dajmy na to XCar Link chyba, sam temat odkryłem dopiero dziś).

Nie.

onn napisał(a):Rozumiem, że po ewentualnej zmianie felg i "wyjechaniu" czujników z zasięgu systemu kontrolka i tak paliłaby się na żółto?

Tak.

onn napisał(a):Tu może wystarczyć wymiana zbiornika vel wkręcenie czujnika? Czy też w grę wchodziłaby raczej wymiana zegarów + dołożenie kabli? Nie znam Mazd, nie wiem jakie oni praktyki w produkcji stosują :)

Zbiornik w wersji z czujnikiem jest zdaje się inny, kable pewno trzeba ciągnąć, kontrolka być może , ale to tak z głowy piszę –trzeba by to wszystko sprawdzić. W mojej ocenie gra jest nie warta świeczki, ale oczywiście możesz mieć inne zdanie i spróbować taka modyfikację przeprowadzić, jeśli będzie możliwa a Ty będziesz miał wystarczająco silną motywację ;)

KMBak napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Jeśli chcesz sam to sprawdzić wystarczy pozbyć się płynu ze zbiornika (wypsikać lub odciągnąć) a wtedy powinna zaświecić się pewna niebieska kontrolka.


Według mnie żółta (taką przynajmniej mam u siebie).

Oczywiście żółta…chyba o niebieskich migdałach myślałem jak to pisałem <lol>

onn napisał(a):– na schowek na okulary akurat nie patrzyłem, ale spróbuję ustalić

Nie powinno go być w tej wersji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez onn » 18 mar 2014, 20:06

ZOOMik napisał(a):
onn napisał(a):– na schowek na okulary akurat nie patrzyłem, ale spróbuję ustalić

Nie powinno go być w tej wersji.


Coraz bardziej fascynuje mnie ten egzemplarz. Schowek na okulary jest :)

Obrazek
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez KMBak » 18 mar 2014, 20:11

onn napisał(a):Coraz bardziej fascynuje mnie ten egzemplarz.


Oby to nie był jakiś wynalazek składany. :|
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez onn » 18 mar 2014, 21:01

KMBak napisał(a):Oby to nie był jakiś wynalazek składany. :|


W tym zakresie zdałem się na opinię ASO (Anndora Kraków) i zakładam, że jeżeli w poprzednich autach wyczuli wszystkie, drobne nawet szwindle, to w tym też by wyczuli. Mam nadzieję, że się nie przejadę :)
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez ZOOMik » 19 mar 2014, 19:26

Bardziej prawdopodobne, że te drobne różnice wynikają ze zmian, jakie zaszły w tzw. międzyczasie – konia z rzędem temu, co ogarnia każdą wersję z każdego rynku oraz co i kiedy w trakcie produkcji japońce w nich "zamieszali".
Mam jeszcze pytanko...
Czy została kupiona przez pierwszego właściciela w Austrii w tamtejszym salonie Mazdy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez onn » 19 mar 2014, 20:40

Tak, pierwszy właściciel kupił auto w Austrii. Przynajmniej tam zarejestrowany jest pierwszy przegląd w DSB (6km).

W kolejnych latach auto również jeździło na przeglądy do tego samego ASO, co jednak ciekawsze, gwarancję Mazdy ma do września 2014. Czyli albo dostał gwarancję na 4 lata (da się?) albo przez rok robił za "półkownika" (w pierwszym roku zrobił jednak 7000km).

Zastanawiam się, czy auto nie robiło przez ten czas za egzemplarz do jazd próbnych. To by tłumaczyło dziwaczne wyposażenie (fajnie jest na próbnej pokazać klientowi RVM oraz przyszpanować elektrycznymi lusterkami) oraz skłonność Mazdy do wyprodukowania tak nietypowego egzemplarza.

Dopisano 19 mar 2014, 21:54:

OK, zdaje się, że znalazłem odpowiedź na swoje początkowe pytanie.

Po dłuższej grzebaninie po austriackich ofertach i znalezieniu kilku identycznych wyposażeniem egzemplarzy (wizualnie) wygląda na to, że upolowane przeze mnie auto to bardzo konkretna, ale jednak seryjnie produkowana wersja:

Mazda 3 Sport 1.6i Special Edition

Niestety dalej jestem zielony co do detali. O ile zdjęcia wszystkich egzemplarzy tego wariantu "wizualnie" pokrywają się co do wyposażenia, opisy szczegółowe rozchodzą się na wszystkie strony.
Początkujący
 
Od: 16 mar 2014, 12:21
Posty: 11

Postprzez Ścibi85 » 20 mar 2014, 00:09

Serio namieszane w tym wyposażeniu. Moja z Holandii jest EX+ i poza RVM ma to co mieć powinna. Samościemniającego się lusterka w tej "Twojej" wersji też nie ma. Dziwacznie skonfigurowany samochód. Ale pisz co ustaliłeś...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 20 mar 2014, 00:19

Na tak, zapomnieliśmy, że Mazda czasami wypuszczała różne edycje specjalne, więc to może być to. Zdecydowanie odpada natomiast wcześniejsza Twoja hipoteza o wersji doposażonej przez dealera (np. na potrzeby prezentacji), bo te elementy wyposażenia, które masz „extra” nie były dostępne, jako opcja, więc nie byłoby to możliwe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323