Mazda 3 BL spalanie – ile pali Twoja Mazda3

Mazda3 2008–2013

Postprzez Ścibi85 » 26 lut 2016, 18:54

Najnowsze doniesienia z tamtego tygodnia i z dziś :)
Wyjazd w góry :) 950km delikatnej przewagi lokalnych nad autostradami. Średnia ok 80km/h spalanie ok 6,1 l/100km na dystrybutorze. Włączona klima, grzane fotele, ładowarka do telefonu, CB i zapakowany bagażnik.
Dziś wyjazd do Łodzi. 640km po drogach ekspresowych i autostradach w większości. Średnia ok 90km/h na dystrybutorze 6,70 l/100km. Osobiście jestem zadowolony. Jazda na Vervie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez twardy103 » 27 lut 2016, 19:28

Ścibi85 napisał(a):Najnowsze doniesienia z tamtego tygodnia i z dziś :)
Wyjazd w góry :) 950km delikatnej przewagi lokalnych nad autostradami. Średnia ok 80km/h spalanie ok 6,1 l/100km na dystrybutorze. Włączona klima, grzane fotele, ładowarka do telefonu, CB i zapakowany bagażnik.
Dziś wyjazd do Łodzi. 640km po drogach ekspresowych i autostradach w większości. Średnia ok 90km/h na dystrybutorze 6,70 l/100km. Osobiście jestem zadowolony. Jazda na Vervie.


Świetny wynik! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Ścibi85 » 28 lut 2016, 19:00

Prawdopodobnie 11.03 znowu będę do Łodzi jechał, więc sprawdzę czy wyniki są powtarzalne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez djborsi » 6 mar 2016, 15:19

Wrocław-Warszawa, 375km
średnia na komputerze 11,9 litra przy średniej prędkości 116km/h.

Kręcenie się po mieście, regularne dojazdy do pracy 7km w 1 str., sporo świateł,
spalanie 13,5 l, przy średniej prędkości około 22km/h.

Jeżdzę raczej dynamicznie.

Proszę o opinię, czy to w miarę normalne wyniki jak dla tej wersji auta?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 20:45
Posty: 10 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 / 2011, 2.0 MZR, 150KM, automat

Postprzez KMBak » 6 mar 2016, 16:58

W mieście ok. To z trasy bardzo wysokie. Ale chyba momentami musiałeś mieć 200...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez mysiak » 6 mar 2016, 20:38

To z trasy to jakaś masakra. Ja przy spalaniu typowo z autostrady średnią prędkość miałem 126 km/h i spalanie 9,8 l/100 km
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Norreca » 7 mar 2016, 15:55

z trasy zalezy od warunkow.
ja wiem ze srednio okolo 1 do 1,2 wiecej spala mi na trasach w Polsce niz w DE. (coz jakos wykonania trasy ma duze znaczenie zwlaszcza kawalek od swiecka do poznania jest masakra)
wystarczy ze napotkamy jakis maly korek lub pare razy damy w palnik i spalanie w trasie skacze jak powalone! a na sredniej predkosci nie bedzie tego za bardzo widac.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez djborsi » 7 mar 2016, 19:27

KMBak napisał(a):W mieście ok. To z trasy bardzo wysokie. Ale chyba momentami musiałeś mieć 200...

200 to nie, ale fakt, że jak było luźniej to tempomat i 170 ustawiałem.
Momentami mogło wskoczyć 180, ale tylko na 30-60 sek.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 cze 2015, 20:45
Posty: 10 (1/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 / 2011, 2.0 MZR, 150KM, automat

Postprzez Ścibi85 » 17 mar 2016, 22:03

Potwierdzam spalanie na dystrybutorze na trasie Lublin – Łódź. W sumie byłem 3 razy, ta sama trasa i prędkości. 2 razy 6.7l/100km, dziś 6,6l/100km. średnie prędkości z 650km to ok 85km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez emer » 10 kwi 2016, 20:55

silnik 1.6 MZ-CD 115KM
Nie sprawdzałem wczesniej, ale dzisiaj dolałem do pełna (jak i poprzednio), dolałem 36.7 l , a przejechałem 790km. Wychodzi że mi spala 4.65 l/100km. Wskazania były 5.1/100km przy średniej 61km/h. Jeździłem max oszczędnie, połowa tego dystansu to jazda autostradą, około 120km/h (tam mi podniosło średnią).
Wyglądało to tak, ze wyświetlacz "mówił", że mam paliwa na 235km, a wg wskazań tych miedzy licznikami, to że mam jeszcze conajmniej 1/4 zbiornika. Wygląda, że TO wskazanie drugie bardziej odpowiadało prawdzie, wg tego ile wlałem, było w baku ok 18l . No i pytanie, czy jak wyświetlacz "powie", ze mam 0 (zero) kilometrów do przejechaania, to wtedy zacznie sie rezerwa ?
Muszę jeszcze jeszcze potwierdzić te róznice w spalaniu, ale co zrobić, jak poprawić software'owo, gdyby potwierdziło się, że za duze są wskazania spalania ? Czy to możliwe w ogóle ?
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 21:01 przez emer, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez ZOOMik » 10 kwi 2016, 20:59

Nie poprawisz, ale w ogóle bym się tym nie przejmował...najważniejsze, że realu spala mniej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez emer » 10 kwi 2016, 21:02

edytowałem – ZOOMik, mógłbyś jeszcze odpowiedziec na te moje wątpliwości ?
Że ja nie poprawie, chyba wiem ... ale czy np IDS-em czy jakos inaczej, nie da poprawic sie ?
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez ZOOMik » 10 kwi 2016, 21:13

Jest obszerna dyskusja (nie tylko w tym dziale modelowym) na temat wskaźnika paliwa, komputera oraz wartości rezerwy – jak będziesz chciał poczytać to znajdziesz. Napiszę Ci w skrócie moje rady: nie kieruj się ilością km do przejechania (zasięgiem) estymowanym przez komputer pokładowy, przyjmij, że wartość paliwa w zbiorniku od momentu zapalenia się kontrolki rezerwy to ok. 10L. Znając śr. spalanie pozwoli Ci to zawsze oszacować ile jeszcze możesz zrobić km. To wystarczy. Nikt normalny nie będzie czekał, aż "osuszy zbiornik". Innymi słowy, jak Ci się "żebraczka" zapali możesz jeszcze bez stresu jechać, rozglądając się za stacją paliw i tyle :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez emer » 10 kwi 2016, 21:17

jest wieeeele topiców z tymi zagadnieniami – fakt.
Ale takie JEDNO pytanie – gdy wyświetlacz "powie" ze mam 0 km (zero), to wtedy zaczyna sie niby rezerwa, czy że niby skończyło mi się paliwo ?
Co do zaświecenia się rezerwy, to wiem od około 10 lat w mojej 323F DiTD, ze przejade forsiur 100km czyli na pewno ponad 10l, a podobno 13l) – sprawdzałem kilka razy .... ;)
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 21:20 przez emer, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez ZOOMik » 10 kwi 2016, 21:19

"że niby skończyło się paliwo"
Tak jak wspomniałem, patrz na kontrolkę a nie wskazanie komputera.

Dopisano 10 kwi 2016, 22:20:

emer napisał(a):Co do zaświecenia się rezerwy, to wiem od około 10 lat w mojej 323F DiTD, ze przejade forsiur 100km – spradzałem kilka razy .... ;)

No i tak samo w 3BL :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez emer » 10 kwi 2016, 21:22

ok .... to już wiem ....
No cóż, kiedys sprawdzę, dojadę do tych ZERO do przejechania i zobacze co dalej .... moze w minus pójdzie :D
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez ZOOMik » 10 kwi 2016, 21:26

Nie, będzie "0" a Ty będziesz jechał i jechał i jechał... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 10 kwi 2016, 21:38

I jechał... I staniesz w polu.
Nie ogarniam po co to testować.
Rezerwa –> tankujesz –> jedziesz –> rezerwa... itd.
W głowie tez żelazny zapas ale tylko od wielkiego dzwonu.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez emer » 10 kwi 2016, 21:45

właśnie chodzi o ten "wielki dzwon" – nie chodzi o to żeby tak jeździć, ale o "wielki dzwon" ;)
Ja, gdy testowałem w swojej 323F DiTD to, że 100km przejechałem po zaświeceniu się rezerwy, to tylko po to aby wiedzieć, ze na pewno 100km przejadę, dgybym znalazł sie w ekstremalnej sytuacji. No i oczywiście miałem przy testowaniu ze sobą 5l w kanisterku ;)
BTW – nie chodziło mi generalnie o to , a o co innego ... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 14:41
Posty: 101 (0/3)
Skąd: Galicja
Auto: 323F/2002/BJ/2.0DiTD/RF4F/101KM
Mazda3/2012/BL/1.6 MZ-CD/115KM

Postprzez e-tomek » 10 kwi 2016, 21:48

KMBak napisał(a):I jechał... I staniesz w polu.
Nie ogarniam po co to testować.
Rezerwa –> tankujesz –> jedziesz –> rezerwa... itd.
W głowie tez żelazny zapas ale tylko od wielkiego dzwonu.


Konrad – od momentu, kiedy u mnie się zapala rezerwa (przy ok. 60 km do przejechania), mogę przejechać jeszcze ok. 200km, dlatego tak szybko nie padnie.
To, że sprawę skopali dobitnie, to jest opisane w temacie o kontrolce, dla mnie powinno być tak:
100 km do przejechania = zapala się rezerwa.
0 km do przejechania = stajesz, logiczne, rozumne, rozsądne.

A nie, że ja mam 60 km do przejechania i zapala się rezerwa, a gdy 0 km do przejechania ... to ja jeszcze mogę przejechać ok. 160 km (ok. 12 litrów w baku) <cisza>

Gdyby ktoś jechał w dłuższą trasę i miał tankować wtedy, kiedy się rezerwa zapali, to by musiał "co chwilę" się zatrzymywać.

Oczywiście jest jeden plus całej historii, bo przeważnie każdy wystraszony rezerwą tankuje, a w baku jest jeszcze trochę paliwa, a to lepsze, niż tego paliwa miałoby być mniej. Z drugiej strony, gdyby było tak jak pisałem – rezerwa zapalana przy 100 km, to ktoś widząc 200 km do przejechania – równie dobrze mógłby zatankować wówczas do pełna, by nie dopuszczać do sytuacji, że w baku zostaje mało paliwa. Chociaż może kontrolka rezerwy jest bardziej widoczna / rzuca się bardziej w oczy, aniżeli wskazanie ile km zostało do końca (można przeoczyć) ... z tym, że warto system rozpracować, by wiedzieć na czym się stoi i nie panikować, kiedy zapali się kontrolka.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 16:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323