Strona 3 z 9

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 25 mar 2012, 20:11
przez Ścibi85
Mam takie dodatkowe pytanie dotyczące i-stop. Wczoraj zatrzymałem się przed garażem włączył się i-stop rozpiąłem pasy i wysiadłem, samochód dalej był wyłączony. Gdy wsiałem do niego spowrotem, dalej paliła się sygnalizacja i-stop ale samochód nie chciał odpalić po wciśnięciu gazu czy sprzęgła tylko po przekręceniu kluczyka. Jest to normalne?

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 27 mar 2012, 00:56
przez ZOOMik
<ok>
Przeglądnij dokładnie instrukcję obsługi.

[Usunięte]

PostNapisane: 27 mar 2012, 01:18
przez rafalST
PostTen post został usunięty przez Magdalena 30 mar 2012, 20:30.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 27 mar 2012, 08:05
przez ZOOMik
Lakier BL-ki zaliczyłbym raczej do miękkich, ale tragedii nie ma. Właściwa procedura mycia pozwoliła praktycznie wyeliminować nawet najdrobniejsze rysy możliwe do powstania z tego tytułu, ale już przed niespodziankami typu kamienie, parkingowi wandale, uchronić się nie sposób i niestety moje autko parę tego typu „ran” już zaliczyło. Bez drastycznych testów nie sposób obiektywnie stwierdzić czy lakier „trójki” jest mniej czy bardziej odporny od tego z Lancera.

P.S.
Pytanie zadałeś w niewłaściwym temacie – prośba do moderatora o „przeszczep” ;)

PostNapisane: 27 mar 2012, 15:33
przez Ścibi85
ZOOMik napisał(a):<ok>
Przeglądnij dokładnie instrukcję obsługi.


Nie czytam biegle po Holendersku :D
Ale jeśli <ok> to wierzę, że tak ma być... Dziękuję :–)

PostNapisane: 28 mar 2012, 08:06
przez ZOOMik
Ścibi85 napisał(a):Nie czytam biegle po Holendersku :D

Aaaa to wiele wyjaśniło...w takim razie gdybyś miał jeszcze jakieś podobne pytania to wal śmiało...już nie będę się czepiał, że nie "odrobiłeś lekcji" :P <oczko>

PostNapisane: 28 mar 2012, 08:19
przez Tytan
Ścibi85 napisał(a):Nie czytam biegle po Holendersku :D
Ale jeśli <ok> to wierzę, że tak ma być... Dziękuję :–)


Namawiam gorąco do zakupu instrukcji polskiej np na Allegro
Sam tak zrobiłem bo mam auto z Belgii i wszystko stało się jasne :)

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 10 kwi 2012, 23:35
przez widmo82
Da sie ten system wylaczyc? Co sie dzieje jak gniote gaz, turbo czerwone i zatrzymuje sie na swiatlach... ała ?:) Wszystko niby ok jak ktos jezdzi w dosc spokojny sposob i wtedy i-stop jakos nie sprawia ze turbo nagle stygnie z kosmicznych temperatur ale w przeciwnym przypadku moze to drogo kosztowac.

PostNapisane: 11 kwi 2012, 08:57
przez Silo
Jak wszystko da się wyłączyć :) Jeden przycisk i gotowe.
Poza tym to nie wiem, czy jest już istop w dieslu, bo mps na pewno nie ma...

PostNapisane: 18 kwi 2012, 23:03
przez ZOOMik
widmo82 napisał(a):Da sie ten system wylaczyc? Co sie dzieje jak gniote gaz, turbo czerwone i zatrzymuje sie na swiatlach... ała ?:) Wszystko niby ok jak ktos jezdzi w dosc spokojny sposob i wtedy i-stop jakos nie sprawia ze turbo nagle stygnie z kosmicznych temperatur ale w przeciwnym przypadku moze to drogo kosztowac.

Nie wiem czy czytałeś cały ten wątek, ale wszystkie te kwestie już zostały poruszone…i-stop da się wyłączyć i prawdę mówiąc nie wyobrażam sobie żeby mogło być inaczej, bo są sytuacje kiedy jest to wręcz konieczne. Z oczywistych względów ten system przez Mazdę nie jest stosowany w żadnych silnikach z turbiną, choć są też producenci mniej zapobiegawczy/ostrożni w tym względzie.

PostNapisane: 15 paź 2012, 08:29
przez Silo
Ok, odgrzewam temat.
Mój i-stop przestał działać – a dokładnie nie wyłącza mi silnika na skrzyżowaniach.
Oczywiście na początku myślałem, że akumulator jest nie doładowany, ślinik za zimny, wyłączyłem grzanie na szybę, ale po przejechaniu trasy 120km wydawało by się, że akumulator powinien już się doładować.
Oczywiście trzeba będzie zajrzeć do serwisu – ale jak na razie nie wyłącza mi się silnik na światłach – trochę kiepsko, jak już się przyzwyczai do wysprzęglania, no ale cóż...

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 15 paź 2012, 23:54
przez ZOOMik
Przerabiałem temat i...obstawiam, że powodem nie działania i-stop u Ciebie są jednak „kłopoty z prądem”. Teoretycznie aku powinien w czasie wspomnianego dystansu doładować się do poziomu pozwalającego działać ww. układowi, ale w praktyce może okazać się to (już) niemożliwe. Dlatego w pierwszej kolejności naładuj akumulator, ale za pomocą prostownika i wtedy sprawdź czy układ i-stop działa. Jeśli masz możliwość to dobrze byłoby przetestować akumulator w warsztacie posiadającym stosowny sprzęt, bo może się okazać się radość po naładowaniu (o ile to się w ogóle uda) będzie krótkotrwała (aku nie będzie trzymał) i niestety przyjdzie kupić nową baterię.

PostNapisane: 16 paź 2012, 08:14
przez Silo
Ok, dzięki za odpowiedź, dziś postaram się podładować.
Widziałem, że pod maską są dwa, czy ten mały jest do istopu?

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 16 paź 2012, 15:04
przez dar1605
Witam.
Właśnie w niedzielę przestał mi działać i-stop i zaczęła migać na żółto jego lampka.
Dzięki temu, że jest jeszcze auto na gwarancji wstawiłem dziś do serwisu.
Właśnie dzwonili, że to wina akumulatora – trzeba było doładować no i oczywiście resetować/aktywować od nowa i-stop w komputerze.
Jak będę odbierał auto zapytam się czy to wina kiepskiego akumulatora ;) czy tego, że nie robię żadnych większych tras (prawie wyłącznie jazda po mieście – auto ma 2 lata) – kiepskie ładowanie?
Ciekawe ile będzie kosztowała taka przyjemność po gwarancji, doładowanie akumulatora to "pestka" – zrobię sam, gorzej z resetem/aktywacją i-stopa w komputerze.

Pozdrawiam

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 16 paź 2012, 17:26
przez Tomek79
Pytaj, pytaj bo moja Trójka w tym samym wieku i takie info może się przydać – chociaż lepiej żeby nie :|
Różnica jedynie taka, że ja raczej latam głównie po autostradach, mam już 52tkm – jaki u Ciebie przebieg?
Daj znać na ile wyceniają taką usługę.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 16 paź 2012, 20:04
przez dar1605
Witam ponownie.
Mazda odebrana, wszystko gra. Doładowali jak pisałem akumulatory i restartowali i-stop.
Akumulatory były po gwarancji (jest chyba roczna) więc teoretycznie powinni mi coś policzyć za usługę ale wspaniałomyślnie, ze wzgledu na to że u nich robię przeglądy, nic nie zapłaciłem.
Generalnie to jechałm do serwisu samochodem na gwarancji z usterką i-stopa i bym się nieźle wku... jak bym miał płacić <klotnia> udowadniając mi że to wina rozładowanego akumulatora.
Wg. informacji z serwisu w Mazdzie w pierwszej kolejności jest ładowany akumulator główny (większy), a następnie ten do obsługi i-stop (mniejszy). Ja robiąc małe przebiegi z częstym używaniem w mieście i-stop teoretycznie nie mam szans dobić tego mniejszego do pełnej pojemności.
Wg. mnie powinny być ładowane dwa na raz.
Nie udzielili mi informacji ile będzie kosztował komputerowy restart i dopasowanie i-stop gdyby coś takiego wydarzyło sie po gwarancji.

p.s wypada mi jak nie bedę robił większych przelotów raz lub dwa w sezonie doładować akumulator :( .

Pozdrawiam wszystkich

PostNapisane: 28 paź 2012, 13:16
przez ZOOMik
Silo napisał(a):Ok, dzięki za odpowiedź, dziś postaram się podładować.
Widziałem, że pod maską są dwa, czy ten mały jest do istopu?

Tak, z tego co wiem to akumulator "pomocniczy" do rozruchu silnika po zadziałaniu i-stopu.

dar1605 napisał(a):Jak będę odbierał auto zapytam się czy to wina kiepskiego akumulatora ;) czy tego, że nie robię żadnych większych tras (prawie wyłącznie jazda po mieście – auto ma 2 lata) – kiepskie ładowanie?

To nie akumulator jest kiepski, lecz jego kondycja spowodowana jazdą na krótkich odcinkach, ale chyba już to wiesz.

dar1605 napisał(a):Wg. informacji z serwisu w Mazdzie w pierwszej kolejności jest ładowany akumulator główny (większy), a następnie ten do obsługi i-stop (mniejszy). Ja robiąc małe przebiegi z częstym używaniem w mieście i-stop teoretycznie nie mam szans dobić tego mniejszego do pełnej pojemności.
Wg. mnie powinny być ładowane dwa na raz.

Nie posiadam wiedzy na ten temat, więc ciężko mi się odnieść do informacji uzyskanej z serwisu, ale jakoś wydaje mi się to mało prawdopodobne – sprawdzę. Jedno jest pewne – jeśli rzadko jeździsz i głównie na krótkich odcinkach to bez okresowego doładowywania głównego aku prostownikiem, o działaniu i-stop możesz zapomnieć. Zadbać o to należy również a może nawet przede wszystkim, jeśli w ogóle chcesz jeździć, bo jak wiadomo permanentny stan nie doładowania a tym bardziej głębokie rozładowanie na zdrowie akumulatorom nie wychodzi.

dar1605 napisał(a):p.s wypada mi jak nie bedę robił większych przelotów raz lub dwa w sezonie doładować akumulator :( .

Być może nawet częściej, jeśli chciałbyś aby i-stop działał. Niestety system jest dość "wymagający", m.in. pod względem „energetycznym” i wiele osób ma dokładnie ten sam problem, co my – eksploatuję auto w podobnych warunkach jak Ty. To co nas różni, to w moim przypadku, nawet mimo przypadków całkowitego rozładowania akumulatora nigdy kontrolka (napis i-stop) nie migał i nie było potrzeby resetowania/adaptacji systemu.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 26 lis 2012, 15:22
przez dar1605
Witam ponownie.
Po lekko ponad miesiącu od wizyty w serwisie mam ponownie "przygodę" <płacze> z i-stop.
Znów przestał działać i zaczęła migać jego kontrolka.
Ciekawe co powiedzą w serwisie teraz – znów akumulator?
Umówiłem się na jutro, ostatnim razem sprawdzili i naładowali akumulatory i stwierdzili , że są ok :) .
Tym razem na skrzyżowaniu po wciśnięciu pedału sprzęgła i-stop uruchomił silnik i dopiero wtedy zaczęła migać kontrolka (poprzednio nie chciał uruchomić auta). Ale co ciekawe radio wyłączyło/włączyło się ponownie – tj. jest tak jak przy włączeniu samochodu z kluczyka . Czyżby spadło napięcie głównego akumulatora?
Dziś rano przed uruchomieniem auta mierzyłam napięcie: główny – 12,2V, pomocniczy (i-stop)– 12,6V.
Po uruchomieniu auta pojawia się ładowanie na głównym akumulatorze ok. 14V, na pomocniczym dalej ok. 12,4V.
Dam znać po wizycie w serwisie.
Pozdrawiam
dar1605

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 29 lis 2012, 09:51
przez dar1605
Witam.
Już po wizycie w serwisie.
Jak myślałem – akumulator i-stop :] . Podobno nie trzyma pojemności czyli do wymiany (koszt akumulatora ok 250zł).
Ciekawe ? :(
Czyli co?, Mazda z systemem i-stop kiepsko nadaje się do jazdy miejskiej?
Stałe niedoładowanie akumulatora szkodzi ale czyżby Mazda nie wzięła takich przypadków pod uwagę?
Dlaczego ten akumulator jest ładowany w drugiej kolejności, a nie obydwa naraz?
LIPA !!!!!!!!!!!!! <glupek2>
A już z innej beczki to przestał mi grzać kawałek przedniej szyby, ciekawe czy zatwierdzi Mazda do wymiany ? serwis ma pisać o zgodę.

Pozdrawiam

PostNapisane: 30 lis 2012, 00:18
przez ZOOMik
dar1605 napisał(a):Dziś rano przed uruchomieniem auta mierzyłam napięcie: główny – 12,2V

Za mało!

dar1605 napisał(a):pomocniczy (i-stop)– 12,6V.

Może być.

dar1605 napisał(a):Jak myślałem – akumulator i-stop :] . Podobno nie trzyma pojemności czyli do wymiany (koszt akumulatora ok 250zł).

Kupisz już od ok. 170 zł – szczegółowo o aku do 2.0 i-stop napiszę wkrótce w poświęconym zamiennikom temacie.

dar1605 napisał(a):Dlaczego ten akumulator jest ładowany w drugiej kolejności, a nie obydwa naraz?

Nie wiem...z ciekawości sprawdzę u siebie czy jest tak samo.