Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Gnat80 » 16 wrz 2017, 20:38

Panowie,dziś i u mnie zaczęła mrugać pomarańczowa kontrolka i stop,system oczywiście nie działa.
Kilka dni temu zauważyłem że auto dość słabo kreci,ale odpalało od razu.Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 17:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez robin92 » 18 wrz 2017, 16:25

Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?

W BL akumulator główny ładuje pomocniczy (i-Stop). Sprawdź najlepiej oba. Jeśli główny ma problemy, wymiana pomocniczego nie pomoże.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez Gnat80 » 18 wrz 2017, 16:54

Główny ładowałem,po 10-ciu godzinach zaczęła dopiero zażyć się lampka od prostownika,pomocniczy trochę lepiej ale szału nie ma,jutro założę nowy pomocniczy,a główny będę obserwował co się dzieje po naładowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 17:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Ścibi85 » 28 wrz 2017, 19:30

Słaby aku od i-stopu osłabia ten główny i odwrotnie. U mnie tak było. Sprawa zakończyła się wymiana obu aku w bardzo krótkim czasie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Artanis02 » 27 sty 2018, 04:40

Witam.
Dorzucę od siebie.
Kupiłem wersję Sport 151 KM i w trasie powrotnej wyszło, że i-stop padł z powodu zużytego akumulatora pomocniczego.
2 tygodnie temu wziąłem się i wymieniłem oba akumulatory (z 2 tygodniowym odstępem), oba firmy Yuasa, modele: główny – YBX 5005 , pomocniczy – YBX 3009 – tak jak nakazywał wątek viewtopic.php?t=159602
Serwis Fox Rzeszów musiał mi jeszcze usunąć błąd (migająca żółta dioda i-stop). No i wszystko działa super, ostatnio przy rozgrzanym silniku i -4 stopniach na zewnątrz system ładnie zadziałał, rozruch szybki itd – jestem zadowolony. Trzeba tylko dbać o wymianę akumulatorów.
Mały problem to jeśli parkujemy i chcemy zgasić silnik, ale system się załączy przed naszym zgaszeniem silnika, wtedy samochód wyda kilka dźwięków, że coś jest nie tak – trzeba go wybudzić z i-stop'u i zgasić normalnie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 12:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez quzio » 6 mar 2018, 10:34

Nie wiem czy już to było ale mi mechanik w ASO powiedział aby przy ładowaniu pomocniczego akumulatora odłączać i-stop od niego.
Załączniki
aku i-stop.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 12:42
Posty: 82
Skąd: Warszawa
Auto: Jest Mazda 3 BL 2.0 MZR DISI i-Stop HB '11 Gunmetal Blue Mica
Była Mazda 6 GG CiDT 2.0 '05 Black Mica

Postprzez Artanis02 » 20 mar 2018, 19:09

Witam.
Moje wrażenia z i-stop są ambiwalentne, czasem potrafi zainicjować w nieodpowiednim momencie, czasem w ogóle nie zadziała.
Ale mam też do Was pytanie, ponieważ gdy i-stop mi się załącza i zdejmę nogę z hamulca i zaciągnę ręczny (lub nawet będę trzymał tylko nogę na hamulcu), to po kilkunastu sekundach silnik sam się uruchomi. Nie wiem czy zależy to od konkretnych funkcji samochodu aktualnie włączonych, ale w takich momentach miewał włączone tylko radio. Oba akumulatory nowe.
Co myślicie?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 12:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez Robur1978 » 20 mar 2018, 19:12

To normalne, tez tak mam. Kilkanascie sekund, moze pol minuty i nagle zaczyna migac zieona lampka i-stop po czym silnik sie wlacza. Z tym, ze ja zawsze jezdze z wlaczona klima i przewaznie wlaczonym radiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 17:24
Posty: 37 (1/1)
Skąd: Lusk, Co Dublin, Ireland
Auto: Mazda 3 Sport, 2.0 benzyna DISI, manual 151 KM, '09 Ocean Blue, right-hand drive

Postprzez twardy103 » 20 mar 2018, 20:41

Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s. Ten system nie jest super dopracowany. Ojciec ma w GLK (samochód z automatem, więc fajnie się to sprawdza) i nie zdarzyło mi się, żeby się silnik sam załączył przy postoju na światłach. Ale aku ma jeden i 90 Ah :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez petros99 » 21 mar 2018, 08:03

Artanis02 napisał(a): Oba akumulatory nowe.

Dopóki nie miga ci kontrolka i-Stopu na pomarańczowo to nie przejmuj się. Jest wiele zależności które wpływają na czas działania tego systemu, nie tylko akumulator.
Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s

dokładnie to samo, zobaczymy latem czy ten czas będzie inny.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2015, 16:52
Posty: 78
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BM 2.0 120 KM SkyPassion
Mazda 3 BL 2.0 151KM
Mazda 3 BK 1.6 CD 109 KM
Winning Blue 27B

Postprzez Maverick07 » 5 cze 2018, 20:03

Witem, niedawno kupiłem Mada 3 BL i od razu trafiam do tematu z istopem. Otóż akumulator od istopu jest rozładowany i do wymiany , oraz padł mi akumulator główny. Wymieniłem akumulator główny, nie ruszałem tego od istopu. Czy mogę tak jeździć, w sensie czy nie zabiję szybko nowego akumulatora skoro istop nie działa czy to nie ma związku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 20:50
Posty: 77 (0/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez twardy103 » 5 cze 2018, 21:29

Wg mojej wiedzy nie ma związku. Po prostu będziesz miał żółtą kontrolkę od i-stopu zapaloną na desce, samochód nie będzie gasł na postoju. Są osoby, które całkowicie wyjęły ten aku do i-stopu i tak jeżdżą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2010, 23:25
Posty: 686 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez Ścibi85 » 15 cze 2018, 20:58

Podobno jazda z uszkodzonym akk i-stop obciąża główny bo chce go doładowywać i tym samym skraca żywotność głównego. Info z ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Artanis02 » 17 cze 2018, 02:22

Ścibi85 napisał(a):Podobno jazda z uszkodzonym akk i-stop obciąża główny bo chce go doładowywać i tym samym skraca żywotność głównego. Info z ASO.

Też spotkałem się z taką opinią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2017, 12:23
Posty: 113 (4/4)
Auto: Mazda3 BL 2009 2.0 151KM

Postprzez marek_Lno » 6 sie 2018, 16:17

Potwierdzam ,to czego dowiedział się Ścibi85, doświadczyłem osobiście.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2016, 14:08
Posty: 5
Skąd: wielkopolskie
Auto: Mazda 3 BL 2,0 DISI Sport 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323