Strona 9 z 9

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 16 wrz 2017, 21:38
przez Gnat80
Panowie,dziś i u mnie zaczęła mrugać pomarańczowa kontrolka i stop,system oczywiście nie działa.
Kilka dni temu zauważyłem że auto dość słabo kreci,ale odpalało od razu.Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?

PostNapisane: 18 wrz 2017, 17:25
przez robin92
Podejrzewam słabe aku – teraz pytanie czy spróbować podładować najpierw główne aku i potem to od i stop? Czy to może pomóc,czy od razu wymieniać – tylko które główne czy od i stop?

W BL akumulator główny ładuje pomocniczy (i-Stop). Sprawdź najlepiej oba. Jeśli główny ma problemy, wymiana pomocniczego nie pomoże.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 18 wrz 2017, 17:54
przez Gnat80
Główny ładowałem,po 10-ciu godzinach zaczęła dopiero zażyć się lampka od prostownika,pomocniczy trochę lepiej ale szału nie ma,jutro założę nowy pomocniczy,a główny będę obserwował co się dzieje po naładowaniu.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 28 wrz 2017, 20:30
przez Ścibi85
Słaby aku od i-stopu osłabia ten główny i odwrotnie. U mnie tak było. Sprawa zakończyła się wymiana obu aku w bardzo krótkim czasie.

PostNapisane: 27 sty 2018, 05:40
przez Artanis02
Witam.
Dorzucę od siebie.
Kupiłem wersję Sport 151 KM i w trasie powrotnej wyszło, że i-stop padł z powodu zużytego akumulatora pomocniczego.
2 tygodnie temu wziąłem się i wymieniłem oba akumulatory (z 2 tygodniowym odstępem), oba firmy Yuasa, modele: główny – YBX 5005 , pomocniczy – YBX 3009 – tak jak nakazywał wątek viewtopic.php?t=159602
Serwis Fox Rzeszów musiał mi jeszcze usunąć błąd (migająca żółta dioda i-stop). No i wszystko działa super, ostatnio przy rozgrzanym silniku i -4 stopniach na zewnątrz system ładnie zadziałał, rozruch szybki itd – jestem zadowolony. Trzeba tylko dbać o wymianę akumulatorów.
Mały problem to jeśli parkujemy i chcemy zgasić silnik, ale system się załączy przed naszym zgaszeniem silnika, wtedy samochód wyda kilka dźwięków, że coś jest nie tak – trzeba go wybudzić z i-stop'u i zgasić normalnie.
Pozdrawiam

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 6 mar 2018, 11:34
przez quzio
Nie wiem czy już to było ale mi mechanik w ASO powiedział aby przy ładowaniu pomocniczego akumulatora odłączać i-stop od niego.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 20 mar 2018, 20:09
przez Artanis02
Witam.
Moje wrażenia z i-stop są ambiwalentne, czasem potrafi zainicjować w nieodpowiednim momencie, czasem w ogóle nie zadziała.
Ale mam też do Was pytanie, ponieważ gdy i-stop mi się załącza i zdejmę nogę z hamulca i zaciągnę ręczny (lub nawet będę trzymał tylko nogę na hamulcu), to po kilkunastu sekundach silnik sam się uruchomi. Nie wiem czy zależy to od konkretnych funkcji samochodu aktualnie włączonych, ale w takich momentach miewał włączone tylko radio. Oba akumulatory nowe.
Co myślicie?
Pozdrawiam

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 20 mar 2018, 20:12
przez Robur1978
To normalne, tez tak mam. Kilkanascie sekund, moze pol minuty i nagle zaczyna migac zieona lampka i-stop po czym silnik sie wlacza. Z tym, ze ja zawsze jezdze z wlaczona klima i przewaznie wlaczonym radiem.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 20 mar 2018, 21:41
przez twardy103
Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s. Ten system nie jest super dopracowany. Ojciec ma w GLK (samochód z automatem, więc fajnie się to sprawdza) i nie zdarzyło mi się, żeby się silnik sam załączył przy postoju na światłach. Ale aku ma jeden i 90 Ah :D

PostNapisane: 21 mar 2018, 09:03
przez petros99
Artanis02 napisał(a): Oba akumulatory nowe.

Dopóki nie miga ci kontrolka i-Stopu na pomarańczowo to nie przejmuj się. Jest wiele zależności które wpływają na czas działania tego systemu, nie tylko akumulator.
Ja kiedyś zmierzyłem i max jaki udało mi się uzyskać to 45 s

dokładnie to samo, zobaczymy latem czy ten czas będzie inny.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 5 cze 2018, 21:03
przez Maverick07
Witem, niedawno kupiłem Mada 3 BL i od razu trafiam do tematu z istopem. Otóż akumulator od istopu jest rozładowany i do wymiany , oraz padł mi akumulator główny. Wymieniłem akumulator główny, nie ruszałem tego od istopu. Czy mogę tak jeździć, w sensie czy nie zabiję szybko nowego akumulatora skoro istop nie działa czy to nie ma związku ?

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 5 cze 2018, 22:29
przez twardy103
Wg mojej wiedzy nie ma związku. Po prostu będziesz miał żółtą kontrolkę od i-stopu zapaloną na desce, samochód nie będzie gasł na postoju. Są osoby, które całkowicie wyjęły ten aku do i-stopu i tak jeżdżą.

Re: Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 15 cze 2018, 21:58
przez Ścibi85
Podobno jazda z uszkodzonym akk i-stop obciąża główny bo chce go doładowywać i tym samym skraca żywotność głównego. Info z ASO.

PostNapisane: 17 cze 2018, 03:22
przez Artanis02
Ścibi85 napisał(a):Podobno jazda z uszkodzonym akk i-stop obciąża główny bo chce go doładowywać i tym samym skraca żywotność głównego. Info z ASO.

Też spotkałem się z taką opinią.

PostNapisane: 6 sie 2018, 17:17
przez marek_Lno
Potwierdzam ,to czego dowiedział się Ścibi85, doświadczyłem osobiście.