Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez VHD » 6 lip 2015, 13:52

Cześć,

Niedawno system i-stop w moim aucie przestał działać. Silnik zgasł na światłach, po kilkunastu sekundach chciałem ruszyć i wcisnąłem sprzęgło. Usłyszałem, że silnik chce zastartować ale to się nie powiodło. Musiałem uruchomić auto tradycyjnie, kluczykiem. Od tego momentu dioda i-stop zaczęła mrugać na pomarańczowo sygnalizując błąd. Program FORScan wykrył błąd P0A0F:00-2F (P0A0F oznacza "engine failed to start"; co znaczy 00-2F nie udało mi się ustalić samemu). Usunąłem błąd ale przy następnej okazji sytuacja się powtórzyła. Próbowałem jeszcze kilka razy i raz systemowi i-stop udało się uruchomić silnik jednak na następnych światłach już zawiódł. Oba akumulatory są naładowane i sprawne. Czy ktoś może ma pomysł lub może sprawdzić czy 00-2F przy kodzie błędu ma jakieś znaczenie, które może pomóc ustalić przyczynę awarii.

--
Dziękuję i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 21:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Postprzez KMBak » 6 lip 2015, 14:00

VHD napisał(a):Oba akumulatory są naładowane i sprawne.


A jesteś tego pewny? Jak to sprawdziłeś? Według mnie ten od I-Stop nie jest.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Brunek » 2 sie 2015, 21:49

Hej. Czy bez problemu można ładować akumulator od i-stop prostownikiem do zwykłych akumulatorów?
Zauważyłem, że i-stop wyłącza się na światłach i utrzymuje wyłaczony samochód przez ok. 30-40 sekund (włączona klima, radio, stoję na wciśnięty hamulcu nożnym). Nie wiem czy tak krótko i-stop powinien działać? Zauważyłem również co jakiś czas włącza się kontrolka silnika "check engine" i wtedy i-stop przestaje działać. Jak ta kontrolka się wyłaczy to wtedy system działa normalnie. Domyślam się, że akumulator jest rozładowany stąd takie sytuacje. Samochód mam od niedawna (kupiony jako używany), a wcześniej przed zakupem trochę stał nie używany, wiec pewnie dlatego aku się rozładował.

Dzięki za pomoc i poradę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2010, 12:49
Posty: 76
Skąd: Warszawa / Bielany
Auto: Mazda 3 HB BL Sport DiSi i-stop 2011/2012 2.0 Benzyna

Postprzez ZOOMik » 2 sie 2015, 22:18

Możesz ładować prostownikiem – to jest zwykły akumulator. Czas wyłączenia silnika przez i-stop może się znacznie skrócić, m.in. właśnie z powodu niskiego poziomu naładowania baterii. Przy okazji ustal, z jakiego powodu pojawia się kontrolka „check engine”, bo to nie jest normalne :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez DawidR » 3 sie 2015, 21:28

A ją ostatnio jak byłem w serwisie to dostałem informacje że akumulatora od i-stopu nie można ładować..choć sam go już kiedyś ładowałem za nim usłyszałem tą informacje.. Ale na długo to ładowanie nie pomogło <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 21:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez ZOOMik » 4 sie 2015, 15:21

?!
W moim przypadku doładowywanie to stały rytuał, bez którego akumulator(y) by popadały jak muchy <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Brunek » 6 sie 2015, 21:09

ZOOMik napisał(a):Możesz ładować prostownikiem – to jest zwykły akumulator. Czas wyłączenia silnika przez i-stop może się znacznie skrócić, m.in. właśnie z powodu niskiego poziomu naładowania baterii. Przy okazji ustal, z jakiego powodu pojawia się kontrolka „check engine”, bo to nie jest normalne :)

Super dzięki za odpowiedź. Jutro podładuję bo będę miał taką możliwość.
Auta na razie od ostatniego weekendu nie używałem. Jednak ostatnio jak podładował się akumulator podczas jazdy to "chec engine" się wyłączył a działał ponownie i-stop. Domyśliłem się, że kontrolka jest spowodowana właśnie tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2010, 12:49
Posty: 76
Skąd: Warszawa / Bielany
Auto: Mazda 3 HB BL Sport DiSi i-stop 2011/2012 2.0 Benzyna

Postprzez piotr881 » 25 wrz 2016, 23:14

Witam wiem że jestem świeżakiem" na forum ale mam poważne problemy z mazda 3 skyenergy BM Automat 2013r. Otóż mama moja jadąc autem w centrum Częstochowy miała wypadek choć nie z własnej winy .Uszkodzeniu uległo całe prawe nadkole i karoseria wokół j.w. do tego zderzak z tyłu .Wczoraj odebrałem pojazd z ASO i odpoczątku następował w trakcie jazdy nie miły dla uszu świst ( w między czasie przypuszczałem że to nędzne klocki hamulcowe z przodu) które to owe musiałem wymienić już po zrobieniu 39 tys km;Wytzymały zmienione z przodu oprócz tarcz jedynie 12 miesięcy od chwili wypadku Jednak świst następuje sównież w takcie przyśpieszania jak i hamowania silnikem. Poza tym w aso mieli problem z prawą lampą ze złączem kostki . Kolejnym niuansrm jest brak zielonej kontrolk i popularnego i-stop jedynie po zmianie na desce rozdzielczej świeci się pomarańczowa lampka i stop. Myślałem napoczątku że musi minąć przysłowiowe parę kilometrów zanim uruchomi się stojąc na czerwonym świetle zielona kontrolka , która przy wyprostowanej kierownicy i zacisniętym hamulcu zgasi moj silnik benzynowy ale nic bardziej mylnego ani drgnęła W Na koniec chciałem dodać że.nie długo moja gwatancje na auto szlag trafi bo miną już trzy lata od zakupu . Pomomo wszystko po takiej kolizji auto zachowuje sie tak jak przed wypadkiem ładnie przyśpiesza najpoważniejsza wada świszczący chochlik! Nie jestem żadnym mechanikiem ani nic z tych rzeczy ale prosto myśląc wydaje mi się że to może być wina alternatora jakiegoś sprzęgła altetnatora stąd ten dysonans lub wina elektryki (wykonanej przez konkutencyjne ASO w Częstochowie ), ponieważ dealer mazdy jest jeden w mojej miejscowości lecz nie mam do niego zaufania. PS Jeszcze winą mógłbyć zniszczone pojemnik od płynu spryskiwaczy auta , prawdopodobnie źle podładowany złym prostownikiem akumulator gdyż auto na parkingu ASO prztrzymane przez ponad 3 tyg na parkingu po wypadku ze względu na regres UbezpieczycielA . Byćmoże ten świst spowodowało stacie łożyska w wyniku cholowania tj . tylnego napędu po asfalcie przez Pana z autopomocy. Prosze znawców maji 3 BM o oponie na temat wskazanych przez mnie usterek. liczę na ztozumiałości treści pomimo że całkowicie nieskładnej.
piotr881
 

Postprzez rafs24 » 26 wrz 2016, 06:58

Jedź czym prędzej do aso i zareklamuj naprawę, powiedz w czym problem, zresztą jak cały czas ten świst występuję to niech pracownik się przejedzie Twoją Mazdą by ocenić samemu. A co do niedziałającego i-stop to prawdopodobnie wina niedoładowanego akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2016, 06:15
Posty: 136 (12/7)
Auto: Mazda 3 BM 2016, HB, 2.0 Sky-G 120KM, 6MT, Skyenergy + Xenon, Blue reflex

Postprzez robin92 » 20 lut 2017, 17:26

Problem z i-Stop pojawił się u mnie (2013, 20800km). Stałem sobie na światłach, system wyłączył silnik, ale już nie chciał wystartować automatycznie. Konieczne było użycie kluczyka, oczywiście pomarańczowy i-Stop mryga i denerwuje.

Czytając ten wątek postanowiłem podłączyć się pod ODB2, ale żadne błędy nie są widoczne w OBD Car Doctor (android). Próbowałem skonfigurować FORScana na Linux (przez Wine), niestety bez rezultatu. Jeśli ktoś z Wrocławia ma laptop z Windowsem i Bluetooth to za złocisty napój chętnie podłączyłbym się do FORScana.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez Robur1978 » 21 lut 2017, 08:10

Być może jest to pierwszy objaw, że akumulator główny masz już na wykończeniu. Tak było u mnie – kilkaset metrów w korku i nagle i-stop już nie wstał – zaczęła się palić pomarańczowa dioda. Co dziwne silnik odpalał od pierwszego razu, ale akumulator był już tak słaby, że 15-minutowe słuchanie radia z wyłączonym silnikiem potrafiło go zabić.

PS. Ech, Wy fani Linuxa – wszystko idzie dobrze, dopóki jakieś niestandardowe oprogramowanie się pojawia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 17:24
Posty: 37 (1/1)
Skąd: Lusk, Co Dublin, Ireland
Auto: Mazda 3 Sport, 2.0 benzyna DISI, manual 151 KM, '09 Ocean Blue, right-hand drive

Postprzez robin92 » 21 lut 2017, 08:56

Robur1978 napisał(a):Być może jest to pierwszy objaw, że akumulator główny masz już na wykończeniu.

Nie wiem ile warty jest kontroler, który używam, ale wskazywał napięcie akumulatora na 14V. Z tego co mi wiadomo to raczej dobre jest. Niestety nie mam miernika żeby potwierdzić. Będę musiał podjechać do mechanika, zobaczymy co powie.

Swoją drogą w ASO za zdiagnozowanie usterki zażyczyli sobie 285zł (Jaremko) i 250zł (TEAM Pasierbski). Jak dla mnie drogo jak na samą diagnozę, spodziewałem się czegoś w okolicy 150zł.

Robur1978 napisał(a):Ech, Wy fani Linuxa – wszystko idzie dobrze, dopóki jakieś niestandardowe oprogramowanie się pojawia

Oprogramowanie nie jest problemem. Problem jest z udostępnieniem połączenia Bluetooth do Wine (emulator). Niby wszystko jest zrobione według instrukcji, ale program ciągle nie widzi portów szeregowych. Muszę potestować trochę więcej, wszystko jest kwestią czasu :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez moor » 21 lut 2017, 11:24

W moim przypadku próbowałem kilku aplikacji. Wszystkie połączyły się z kontrolerem i wykryły autko jak należy, ale błędy udało mi się znaleźć tylko przy użyciu forscana. Też bawiłem się laptopem z Windowsem póki Forscan nie wyszedł na androida (niestety płatny). Teraz kasuję pomarańczową lampkę i-stop (niestety zakupiłem za mocny akumulator do i-stop i co jakiś czas muszę go doładować ręcznie, bo inaczej zapala się i-stop) z komórki.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 14:19
Posty: 18 (1/3)
Auto: Mazda 3 Sport 2009
2.0 DISI

Postprzez Ozi_Ocb » 3 sie 2017, 08:44

A czy istnieje jakieś rozwiązane, które pozwala wyeliminować problem z i-stop a jednocześnie pozwala na korzystanie z tej technologi i nie martiwienie się, ze za którymś razem auto na skrzyżowaniu nie odpali? Jakiś np. nowoczesny akumulator? Dziwne jest dla mnie ze od pojawienia się tej technologi minęło już ok 8-9 lat i nadal nie można znaleźć rozwiązania, który by problem raz na zawsze zakończył.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2017, 17:13
Posty: 6
Auto: Mazda3 BL 2010, 2.0L DISI i-stop, 151KM

Postprzez Robur1978 » 3 sie 2017, 15:48

A czemu ma nagle nie odpalić? Jeśli akumulator będzie na wykończeniu, tak że groziłaby sytuacja w której auto nie odpali, wówczas za wczasu iStop przestanie działać. Miałem tak u siebie – po 6 latach akumulator główny był tak słaby, że słuchanie radia przez 15 minut na postoju powodowało jego niemal całkowite rozładowanie. Jakieś 2-3 miesiące wcześniej iStop przestał działać sygnalizując to pomarańczową kontrolką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 17:24
Posty: 37 (1/1)
Skąd: Lusk, Co Dublin, Ireland
Auto: Mazda 3 Sport, 2.0 benzyna DISI, manual 151 KM, '09 Ocean Blue, right-hand drive

Postprzez Ozi_Ocb » 3 sie 2017, 16:06

Robur1978 napisał(a):A czemu ma nagle nie odpalić? Jeśli akumulator będzie na wykończeniu, tak że groziłaby sytuacja w której auto nie odpali, wówczas za wczasu iStop przestanie działać. Miałem tak u siebie – po 6 latach akumulator główny był tak słaby, że słuchanie radia przez 15 minut na postoju powodowało jego niemal całkowite rozładowanie. Jakieś 2-3 miesiące wcześniej iStop przestał działać sygnalizując to pomarańczową kontrolką.

Co do nie odpalenia, przeczytałem kilka wypowiedzi osób na tym forum które miały sytuacje taka, ze podczas stania na światłach, i-stop wyłączył silnik i przestał działać, potrzebne było wtedy odpalenie z kluczyka.
Mówisz ze po 6 latach miałeś tak słaby akumulator ze i-stop przestał działać, czy to znaczy ze przez 6 lat nie miałeś z nim ani razu problemu?
Początkujący
 
Od: 17 lip 2017, 17:13
Posty: 6
Auto: Mazda3 BL 2010, 2.0L DISI i-stop, 151KM

Postprzez robin92 » 3 sie 2017, 20:12

Ozi_Ocb napisał(a):Co do nie odpalenia, przeczytałem kilka wypowiedzi osób na tym forum które miały sytuacje taka, ze podczas stania na światłach, i-stop wyłączył silnik i przestał działać, potrzebne było wtedy odpalenie z kluczyka.


Ja miałem taką sytuację, podjeżdżam do świateł, zatrzymuje się, silnik gaśnie. Czekasz na zielone, wciskasz sprzęgło, ale zamiast zaskoczenia silnika słyszysz alarm od iStop (ten sam jak go wyłączasz) a a samochód nie startuje. Natychmiastową reakcją było przekręcenie kluczyka, od razy zadziałało (tak jak samochód na iStop i wychodzisz z niego). Bardziej problematyczne było miganie pomarańczowej kontrolki od iStop kiedy system nie działał, po paru dniach myślałem że zwariuję.

Ciekawi mnie ile wytrzyma nowy akumulator pomocniczy. Jeśli wierzyć handlarzowi to poprzedni miał 3 lata.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez Ozi_Ocb » 4 sie 2017, 09:26

robin92 napisał(a):
Ja miałem taką sytuację, podjeżdżam do świateł, zatrzymuje się, silnik gaśnie. Czekasz na zielone, wciskasz sprzęgło, ale zamiast zaskoczenia silnika słyszysz alarm od iStop (ten sam jak go wyłączasz) a a samochód nie startuje


No i właśnie takiej sytuacji choć chciałbym uniknąć. Ciekawią mnie dwie rzeczy, czy miałeś wcześniej jakieś obiawy wskazujące na problem z i-stop, czy stało się to z zaskoczenia? I jak długo jeździłeś z użyciem i-stop zanim wystąpił problem?

Podejrzewam ze tak jak ja masz system Start-Stop, czyli w monecie kiedy silnik nie chciał odpalić musiałeś szybko znaleźć pilocik, wyjąc z niego kluczyk, zdjąć "kapsel" ze stacyjki, włożyć kluczyk i dopiero przekręcić. Sporo roboty, szczególnie stojąc na światłach z zatłoczonym mieście.

Dlaczego w ogóle o to wszystko pytam, wyczytałem z tego (i z innych) wątku, ze za cały problem odpowiedzialny jest akumulator i-stop, a tak naprawdę sposób w jaki jest on ładowany. Żeby w czasie jazdy naładować owy akumulator najpierw akumulator główny musi być naładowany a dopiero później, prąd idzie do aku od i-stop. Wiec w moim przypadku raczej nie możliwe jest naładowanie tego drugiego, ponieważ dziennie robię łącznie ok. 15km (7km do pracy i 7km z pracy), a w weekendy podobnie lub wcale nie ruszam auta.
Tak wiec zastanawiam się czy istnieje w tym monecie (2017r.) jakiś szybko ładujący się akumulator, tak jak np. nowe baterie w smartphonach, które w porównaniu z bateriami z przed paru lat ładują się o niebo szybciej. Dzięki temu główny akumulator lądował by się szybko i tym samym szybciej zaczynało by się lądowanie aku od i-stop.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2017, 17:13
Posty: 6
Auto: Mazda3 BL 2010, 2.0L DISI i-stop, 151KM

Postprzez robin92 » 4 sie 2017, 14:38

Ozi_Ocb napisał(a):czy stało się to z zaskoczenia?

Raczej tak, nie przypominam sobie żadnych oznak zużycia akumulatora pomocniczego. Może jakbym dłużej miał samochód to zauważyłbym, np. krótsze czas z iStop (na wyłączonym silniku).

Ozi_Ocb napisał(a):I jak długo jeździłeś z użyciem i-stop zanim wystąpił problem?

Problem z akumulatorem miałem w marcu albo kwietniu 2017. Samochód użytkuję od sierpnia 2016. Pierwsza rejestracja w sierpniu 2013.

Ozi_Ocb napisał(a):Podejrzewam ze tak jak ja masz system Start-Stop, czyli w monecie kiedy silnik nie chciał odpalić musiałeś szybko znaleźć pilocik, wyjąc z niego kluczyk, zdjąć "kapsel" ze stacyjki, włożyć kluczyk i dopiero przekręcić. Sporo roboty, szczególnie stojąc na światłach z zatłoczonym mieście.

Nic z tych rzeczy, mam normalny fizyczny kluczyk, a nie startowanie z przycisku. Uruchomienie samochodu sprowadziło się po prostu do przekręcenia kluczyka, który już był w stacyjce.

Swoją drogą nie wierzę, że mając przycisk do startowania silnika byłoby tak jak mówisz. Z doświadczenia, to co się stało wyglądało tak samo jakbyś wyszedł z samochodu, który miał włączony iStop (wyłączony silnik) – pojazd wyda dwa piski, kontrolka iStop zmieni kolor na pomarańczowy i samochód się wyłączy. Nie wiem, jak ta sytuacja wygląda w aucie z przyciskiem, ale myślę, że byłaby to ta sama procedura.

Ozi_Ocb napisał(a):Żeby w czasie jazdy naładować owy akumulator najpierw akumulator główny musi być naładowany a dopiero później, prąd idzie do aku od i-stop.

W BL tak rzeczywiście tak jest. Podobno w BM akumulator jest ładowany poprzez odzyskiwanie energii z hamowania (i-ELOOP?).

Ogólnie system Silnik-Start/Stop wydaje mi się wymysłem tylko na potrzeby spełnienia norm emisji. Mimo wszystko jako pieszy doceniam, kiedy samochody stoją na światłach z wyłączonymi silnikami. Mimo to nie bał bym się tego systemu, a na pewno nie bardziej niż kluczyków z zdalnym otwieraniem samochodu czy popularnego obecnie systemu bezkluczykowego :–)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2016, 17:57
Posty: 28 (5/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-5 RF 2017, SkyActiv-G 2.0
Mazda 3 BL 2013, MZR 2.0 DISI i-Stop

Postprzez Ozi_Ocb » 4 sie 2017, 19:22

robin92 napisał(a):
Swoją drogą nie wierzę, że mając przycisk do startowania silnika byłoby tak jak mówisz. Z doświadczenia, to co się stało wyglądało tak samo jakbyś wyszedł z samochodu, który miał włączony iStop (wyłączony silnik) – pojazd wyda dwa piski, kontrolka iStop zmieni kolor na pomarańczowy i samochód się wyłączy. Nie wiem, jak ta sytuacja wygląda w aucie z przyciskiem, ale myślę, że byłaby to ta sama procedura.


Tak właśnie pomyślałem jak napisałeś, ze trzeba było odpalić z kluczyka a nie wiedziałem wtedy jeszcze ze nie masz przycisku Stop/Start. Teraz jak już wiem jestem trochę spokojniejszy :)

Co do systemu bezkluczykowego, masz trochę racji. Widziałem program o złodziejach samochodów, którzy za pomocą pewnego uzadzenia skanowali na odległość kluczyki, po takim zeskanowaniu otwierali auto i odpalali jak swoje. Zbytnio się tym jednak nie przejmuje ponieważ mieszkam w Anglii, wydaje mi się ze skoro ktoś już się bawi w takie kradzieże to jego celem są auta nowe i przede wszystkim drogie, których tutaj nie brakuje.

Wracając do naszego wątku, przydalby się ktoś kto miał problem z i-stop dwa lub trzy lata temu, wymienił akumulator (lub zrobił coś innego co rozwiązało problem) i jeździ do tej pory bez dalszych problemów.
Szczerze mówiąc, wydaje mi się ze jeżeli usterka ta miała by występować częściej niż co minimum dwa lata (i to i tak zbyt często jak na coś co nie powinno się w ogóle psuć), nie opłaca się jej naprawiać ponieważ koszty napraw, wymian itd. przekroczą sporo oszczędności płynące z zastosowania tego systemu.
Początkujący
 
Od: 17 lip 2017, 17:13
Posty: 6
Auto: Mazda3 BL 2010, 2.0L DISI i-stop, 151KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323