Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez ic3man1982 » 29 gru 2012, 11:40

Witam,
wiem, że o i-stop było już kilka tematów ale wydaje mi się, że nikt nie miał tak często powracającego problemu.

Mój samochód ma już ponad 3 lata (skończone 27 października) a problem zaczął się pojawiać jakieś 3-4 miesiące temu. Problem polega na tym, że system odmawia posłuszeństwa. Pomarańczowa lampka i-stop zaczyna migać non-stop i system przestaje wyłączać silnik. Dzieje się to podczas postoju (np na światłach), nagle i-stop przestaje działać i zaczyna się migać lampka tak jakby tuż przed planowanym wyłączeniem silnika lub gdy system już wyłączył silnik i chciał go odpalić (w tym wypadku zaczyna migać lampka a silnik pozostaje wyłączony, muszę go włączać kluczykiem). System oczywiście nie resetuje się sam, muszę za każdym razem jechać do serwisu.

W samochodzie, na polecenie z serwisu, został wymieniony akumulator na nowy (centra) zgodny ze specyfikacją, zresztą serwis go jeszcze sprawdzał, czy aby to co włożyłem (akumulator) jest ok. Serwis wykonał coś co nazywają "przyuczeniem systemu do nowego akumulatora". Niestety już po raz 4-ty system odmówił posłuszeństwa. W tej chwili zbieram się do umówienia na termin wizyty w serwisie.

Może ktoś spotkał się z takim problemem i mógłby coś doradzić bo nie wydaje mi się, żeby panowie z serwisu wymyślili coś więcej niż skasowanie błędu.

Najbardziej irytuje mnie to, że i-stop nawet nie jest mi potrzebny bo poziomy oszczędności jakie zapewnia nie zmieniają nic w moim budżecie a muszę z tym jeździć i tracić na to czas regularnie. Serwis oczywiście na czas naprawy nie zapewnia samochodu zastępczego.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez radzi89 » 29 gru 2012, 15:51

Łącze Twój temat z istniejącym wątkiem o i-stop.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez tomi.msu » 18 sty 2013, 17:31

Teraz nadeszła kolej na moją Madzię. Przebieg 35tys. Jazda 80% po mieście.

Po przejechaniu ok. 50 km wyłączył się silnik na czerwonym, po kilkudziesięciu sekundach miga pomarańczowa dioda od i-stop’u, niby O.K. silnik się uruchamia, a dioda dalej miga. Po wyłączeniu przyciskiem dalej miga, dopiero po wyłączeniu silnika oczywiście zgasła.

Pisał o tym dar1605 i ic3man1982, ale nie doczytałem jaki akumulator wymienić mały czy duży, a w przypadku ładowania to który podpiąć do prostownika? No i pozostaje problem restartu i-stop’u.
Jakiś czas temu czytałem na forum o parametrach akumulatorów, więc z tym nie będzie problemu.

Czy można sobie poradzić z takim problemem bez serwisu?

Po sprawdzeniu akumulatorów (20.01) okazało się, że w głównym jest trochę mało prądu. Doładowany do pełna, a dioda dalej miga.
Zapewne nie pozostaje nic innego jak tylko odwiedzić ASO.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 22:38
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Chojnice PL, Braunschweig DE
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI Ex+, 2010r (do 2017 roku)
Mazda 6 2.0 Benz. 165 KM, 2019 rok

Postprzez VHD » 26 sty 2013, 19:36

Restart i-stop można wykonać trzymając wciśnięty przycisk wyłącznika i-stop w czasie rozruchu silnika do momentu, w którym kontrolka zacznie migać na zielono. Potem przycisk należy zwolnić – kontrolka będzie migała na zielono do zakończenia kalibracji (u mnie trwało to ok 10 km).
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 22:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Postprzez Tomek79 » 29 sty 2013, 12:33

VHD gdzieś dostał/wyszperał takie info?
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez tomi.msu » 29 sty 2013, 21:20

Niestety u mnie kontrolka nie zaświeciła się na zielono, w przyszłym tygodniu odwiedzę ASO. Sądzę, że poradzą sobie z taką drobną usterką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 22:38
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Chojnice PL, Braunschweig DE
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI Ex+, 2010r (do 2017 roku)
Mazda 6 2.0 Benz. 165 KM, 2019 rok

Postprzez VHD » 30 sty 2013, 21:17

Tomek79 napisał(a):VHD gdzieś dostał/wyszperał takie info?

Serwisant w ASO tak właśnie włączył w moim samochodzie i-stop gdy ten przestał działać i jeno smutno mrugał na żółto. Spróbuję jutro zrobić to jeszcze raz na działającym – zobaczymy co się stanie :–)
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 22:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Postprzez Silo » 4 lut 2013, 10:53

U mnie to nie pomogło – wizyta w ASO odblokowała iStop.
Ponieważ to robiłem na przeglądzie nic nie skasowali.
Podobno nałapał błędów i dopiero ich wykasowanie pomogło :)
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez PolOle68 » 22 lut 2013, 13:17

Mam takie troszkę inne pytanie w sprawie i-stop,czy da się uruchomić samochód nie wciskając pedału sprzęgła,bo jeszcze nie próbowałem z samego kluczyka i nie wiem jak to wygląda z praktyki.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2013, 13:01
Posty: 10
Auto: Mazda3sport 2.0 BL 2009r.

Postprzez Silo » 22 lut 2013, 13:27

Nie da się.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez Ścibi85 » 22 lut 2013, 18:03

Nie da się. A czemu pytasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez PolOle68 » 26 lut 2013, 09:43

Pytam się ze względu takiego ,że chce założyć blokadę na pedały i zastanawiałem się,czy nieuprawniony człowieczek będzie mógł odjechać moją madzią,bez wciskania sprzęgła,czy jednak będzie musiał pokonać blokadę.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2013, 13:01
Posty: 10
Auto: Mazda3sport 2.0 BL 2009r.

Postprzez Silo » 26 lut 2013, 10:42

Będzie musiał pokonać blokadę, bez sprzęgła nie uda się uruchomić.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez Ścibi85 » 26 lut 2013, 21:20

PolOle68 napisał(a):Pytam się ze względu takiego ,że chce założyć blokadę na pedały i zastanawiałem się,czy nieuprawniony człowieczek będzie mógł odjechać moją madzią,bez wciskania sprzęgła,czy jednak będzie musiał pokonać blokadę.


Sprytnie, ciekawe czy skutecznie. Miejmy nadzieję, że nigdy nie będzie potrzeby aby to sprawdzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 5 cze 2013, 12:58

Jeśli trafisz na kumatego jak to nazwałeś „człowieczka”, amatora cudzej własności, to konieczność wciśnięcia sprzęgła potrzebna do uruchomienia auta, w przypadku wersji Sport, nie będzie dla niego żadną przeszkodą – teoretycznie wystarczy „zablokować” mikrowyłącznik sterowany przez pedał i już. A tak w ogóle to o czym piszesz nie jest żadnym zabezpieczeniem – złodziej musi pokonać inne bariery aby odjechać Twoim autem, no ale z tych rzeczy, o których piszesz to już prędzej ta blokada go może zniechęcić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 5 cze 2013, 23:15

Niestety nie ma auta, którego się nie da ukraść :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez Tomexss » 18 cze 2013, 23:51

Niestety i-stop to system który w zasadzie nie nadaje się do niczego, o ile mazda 3 jest piękna i nie ma się do czego doczepić tak istop to kicha, gadżet który nie daje się wykorzystać.
Ja w swojej mazdzie zrezygnowałem z używnia tego systemu by nie ryzykować awarii systemu – czyli irytującego migania kontrolki. Nie da się inaczej, ten system jest wadliwie skonstruowany i po jakimś czasie każdy doświadczy tego typu awarii a wizyta w serwisie niczego niestety nie zmieni. Piszcie o swoich doświadczeniach z tym systemem może komuś po 2-3 latach użytkowania ten system nie spawił do tej pory kłopotu?
Tomexss
 

Postprzez danstan » 19 cze 2013, 08:00

Witam
Poza wymianą w okresie gwarancji akumulatora podtrzymującego do i-stop system ten od lipca 2009 roku działa bezawaryjnie. <faja>

Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez Tomek79 » 19 cze 2013, 10:05

U mnie też, od stycznia 2011 roku działa bez zarzutu. W ASO przy trzecim przeglądzie powiedzieli że powoli mam myśleć nad wymianą akku bo jest już słaby, ale w związku, że głównie robię dłuuugie trasy to i tak do tej pory nie widziałem żadnej mrugającej – awaryjnej – kontrolki z i-stop'u. Zobaczymy co powiedzą po kolejnym przeglądzie, za miesiąc.
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 19:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez ZOOMik » 20 cze 2013, 22:52

Tomexss,
myślę, że Twoja krytyka i-stop jest grubo przesadzona, ale oczywiście masz prawo do własnej opinii.
Co do awaryjności to u mnie, podobnie jak u Kolegów wyżej, działa on póki co bez usterek – aku od nowości ten sam i nigdy migania pomarańczowej kontrolki nie uświadczyłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323