Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Robur1978 » 15 cze 2014, 22:44

Z ciekawostek jakie ostatnio zauważyłem. Komputer zasygnalizował mi, że mam słabą baterię przy kluczyku (właściwie to systemie bezkluczykowym). Jednocześnie zauważyłem, że jadąc w tych samych warunkach na tej samej trasie, nie zadziałał mi ani razu i-stop. Z ciekawości wziąłem drugi kluczyko-breloczek z domu i i-stop znowu działa. Wygląda na to, że bateria przy kluczyku musi być w dobrej kondycji, żeby i-stop działał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 18:24
Posty: 38 (1/1)
Skąd: Lusk, Co Dublin, Ireland
Auto: Mazda 3 Sport, 2.0 benzyna DISI, manual 151 KM, '09 Ocean Blue, right-hand drive

Postprzez sirSpooky » 16 cze 2014, 12:56

U mnie było to samo – w podobnych warunkach, na tej samej trasie, na kluczyku ze słabą baterią i-stop nie działał. Ciekawe jaki jest cel takiego rozwiązania.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2013, 09:28
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 3 BL HB 2010 2.0 151 KM

Postprzez homzic » 8 sie 2014, 16:47

bandi20 napisał(a):ja użyłem do tego złącza serwisowego ELM327 (ogólnie dostępny na portalu aukcyjnym na ALL***)

póki co działa.. zobaczymy jak długo ;)
pozdrawiam

możesz coś więcej napisać czy tylko skasowałeś błędy, czy coś specyficznego jeszcze zrobiłeś, jakim programem?
Początkujący
 
Od: 7 sie 2014, 12:51
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BL – 2.0 DISI – 2010

Postprzez DawidR » 12 sie 2014, 23:13

homzic napisał(a):
bandi20 napisał(a):ja użyłem do tego złącza serwisowego ELM327 (ogólnie dostępny na portalu aukcyjnym na ALL***)

póki co działa.. zobaczymy jak długo ;)
pozdrawiam

możesz coś więcej napisać czy tylko skasowałeś błędy, czy coś specyficznego jeszcze zrobiłeś, jakim programem?


podłączam się pod temat..
druga sprawa ma ktoś zainstalowaną instalację LPG w aucie z tym systemem <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 22:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez ZOOMik » 13 sie 2014, 09:42

Nie spotkałem się i wątpię, aby znalazł się ktoś, kto założył LPG do 2.0 DISI, czyli silnika z wtryskiem bezpośrednim a tylko takim towarzyszył system i-stop.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez DawidR » 10 wrz 2014, 19:40

ma ktoś informację, jakim programem można wyłączyć kontrolkę od
i-stopu przez złącze serwisowe ELM327, bo kolega Bandi20 nie dał żadnej odpowiedzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 22:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez Silo » 10 wrz 2014, 19:53

Mi koledzy skasowali kod błędu o rozładowaniu głównego akumulatora i i-stop zaczął działać.
Przy okazji okazało się, że serwis chciał mnie lekko skroić na nowy akumulator do i-stopa a tak naprawdę to główny wyzionął ducha :)
Warto zanim wymienicie pomocniczy sprawdzić na nowym głównym akumulatorze.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez DawidR » 11 wrz 2014, 02:03

jak ostatnio byłem w serwisie, to też skasowali mi błąd od i-stopu, mrugała od niego cały czas kontrolka na pomarańczowo(rozładowany akumulator), po skasowaniu tego błędu i-stop zaczął działać,
ale trwało to kilka dni, po czym znowu padł akumulator od i-stopu, bo objawy są te same co wcześniej, tzn. mruga na pomarańczowo kontrolka od i-stopu..
dlatego chcę ją wyłączyć, bo nie będę wymieniał tego akumulatora, a w moim przypadku faktycznie może być już padnięty, ponieważ przed kupnem Mazdy, stała ona dłuższy czas i akumulator nie był na pewno w tym czasie ładowany..a czytając ten wątek stwierdzam że oszczędność na i-stopie jest znikoma, więc za pieniądze wydane na nowy akumulator wolę sobie auto zatankować :)

ps. a jakiego programu do tego używali Silo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 22:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez Silo » 11 wrz 2014, 07:25

nie pamiętam nazwy ale chyba coś z Delphi
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 12:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez DawidR » 16 wrz 2014, 00:03

Czy jak wyjmę akumulator od i-stopu, to coś będzie się działo z samochodem?
Odpowiada on z jakieś inne funkcje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 22:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez Ścibi85 » 18 wrz 2014, 10:54

Po wymianie akumulatora od i-stopu wystarczy go tylko zaprogramować. Nic złego z autem się dziać nie będzie, ewentualnie dalej i-stop działał nie będzie bez programowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez moor » 24 sty 2015, 15:24

DawidR napisał(a):Czy jak wyjmę akumulator od i-stopu, to coś będzie się działo z samochodem?
Odpowiada on z jakieś inne funkcje?

Od kilku dni jeżdżę bez akumulatora od i-stopu (czekam na nowy, a stary mam oddać kurierowi). Samochód zachowuje się normalnie. Lampka i-stopu miga na pomarańczowo tak samo jak wtedy, gdy rozładowany akumulator był podłączony.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 15:19
Posty: 18 (1/3)
Auto: Mazda 3 Sport 2009
2.0 DISI

Postprzez moor » 7 mar 2015, 16:05

moor napisał(a):Od kilku dni jeżdżę bez akumulatora od i-stopu (czekam na nowy, a stary mam oddać kurierowi). Samochód zachowuje się normalnie. Lampka i-stopu miga na pomarańczowo tak samo jak wtedy, gdy rozładowany akumulator był podłączony.

Mała aktualizacja: po podłączeniu nowego akumulatora lampka i-stop nadal migała na pomarańczowo. Nie udało się pozbyć migania przez "rozjeżdżenie", czy start z wciśniętym przyciskiem od wyłączania i-stopu.

Postanowiłem się jeszcze tym pobawić przed ostatecznością wydania 50+PLN w warsztacie za skasowanie jednego błędu. Zaopatrzyłem się w mikrokontroler ELM327 z obsługą BT (naturalnie tani klon zakupiony w internecie) i zainstalowałem kilka aplikacji na telefonie. W zasadzie za pomocą każdej udało się połączyć z interfejsem samochodu. Niestety żadna nie wykryła błędów.
Szperając na forum doczytałem, że całkiem dobre wyniki daje FORScan. Niestety nie dysponowałem laptopem z obsługą BT aż do wczoraj, gdy trafił mi się taki w związku z aktualizacją sprzętu w pracy.

Po wykryciu urządzenia kontrolera przez moduł BT komputera i połączeniu z nim odpaliłem FORScan (który ku mojemu zadowoleniu wykrył moduł z dodatkowym akumulatorem). Następnie wystarczyło skasować błędy i lampka i-stop zaczęła migać na zielono. Zielone miganie zniknęło po krótkiej przejażdżce do marketu a w drodze powrotnej system zaskoczył na pierwszym postoju na czerwonym :)
Początkujący
 
Od: 24 sty 2015, 15:19
Posty: 18 (1/3)
Auto: Mazda 3 Sport 2009
2.0 DISI

Postprzez KMBak » 7 mar 2015, 16:47

No i super. Dobre informacje. <spoko>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Robur1978 » 8 mar 2015, 23:02

Dzięki za cenne wskazówki, chociaż nie do końca udało się rozwiązać problem.
Miesiąc temu wymieniłem główną beterię na Varte B32 (oryginalna stara rozładowywała się już przy 15 minutowym słuchaniu radia na postoju), i-stop zgodnie z przewidywaniami nadal migał na pomarańczowo. Zrobiłem jak kolega Moor opisał i w istocie znalazłem i skasowałem 2 błędy, z czym wcześniej Androidowy Torque sobie nie poradził, a właściwie ich nie wykrywał.
Code: P0B25 – Hybrid Battery A Voltage Low
Code: P0B29 – Hybrid Battery B Voltage Low
Kontrolka zgasła, co jest połową sukcesu, gdyż nie drażni oczu. Mimo 40km przelotu miasto/autostrada, przy kilkunastu stopniach na plusie i warunkach, w których zwykle i-stop działał, teraz nie aktywował się ani razu.
Po przyjeździe do domu zmierzyłem napięcie na obu bateriach przy wyłączonym silniku:
– głowna – 12.5V
– pomocnicza 5 letnia oryginalna Yuasa – 12.8V

**** Po edycji ****
Dzień później i-stop ożył i działa jak należy. Happy days :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2013, 18:24
Posty: 38 (1/1)
Skąd: Lusk, Co Dublin, Ireland
Auto: Mazda 3 Sport, 2.0 benzyna DISI, manual 151 KM, '09 Ocean Blue, right-hand drive

Postprzez izud » 28 maja 2015, 18:52

Witam!
Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM i system i-stop to jedna z rzeczy która najbardziej mnie denerwuję . Teraz staram się przy każdym odpaleniu od razu wyłączyć ale wiadomo jak to bywa – czasem się zapomni. W aucie gdzie są 2 turbosprężarki stosowanie tego systemu jest trochę nie przemyślane, szczególnie że nie zwraca on na nie uwagi w ogóle i np zjeżdżając z autostrady po ostrej jeździe od razu na najbliższych światłach gasi mi auto <glupek2> Ciekawe ile turbosprężarki w takim trybie pracy pożyją :| ... Już nie mówiąc że z pracującą klimatyzacja auto często gasi na 3-5 sec co już w ogóle chyba traci sens ...
Orientuje się ktoś czy można ten system wyłączyć na stałe ?
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez KMBak » 28 maja 2015, 19:30

izud napisał(a):Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM


Kolega ma Mazdę BM a ten dział jest o BL. W BL przy i-stop nie ma sprężarek.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez izud » 28 maja 2015, 19:42

KMBak napisał(a):
izud napisał(a):Od miesiąca jestem posiadaczem Mazdy 3 2.2 Skyactiv-D 150KM


Kolega ma Mazdę BM a ten dział jest o BL. W BL przy i-stop nie ma sprężarek.


Rzeczywiście, przepraszam za nieuwagę, byłem pewien że siedzę w "BM" ...
W każdym razie system ten w silnikach diesel to nieporozumienie
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2013, 13:13
Posty: 41
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM

Postprzez DawidR » 3 cze 2015, 11:46

W BL nie da się wyłączyć tego systemu, bo ostatnio jak byłem na wymianie oleju w serwisie, to też chciałem to zrobić, ale usłyszałem że się nie da.. nawet nie można wyłączyć mrugającej kontrolki na stałe ( rozładowany akumulator)..więc myślę że w BM w tej kwestii też się nic nie zmieniło <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 22:35
Posty: 36
Auto: Mazda3 2.0 DISI 151 KM 2010

Postprzez KMBak » 3 cze 2015, 12:10

Tu jeszcze dochodzi kwestia diesla i turbo – i faktycznie jeśli w BM przy ropniaku z turbo i-stop to nieporozumienie.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3819 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323