rafalST napisał(a):skemski napisał(a):Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie?
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.
Dobry pomysł. Wpisujcie jakie spalanie wychodzi wam z systemem, jakie bez i w jakich warunkach.
Moim zdaniem takie porównanie, nawet jeśli ktoś by się o takowe pokusił w co jakoś wątpię, będzie niemiarodajne, gdyż czynników wpływających na zużycie paliwa jest całe mnóstwo a jeszcze dojdą te, które rzutują na działanie i-stop a nie widzę możliwości by w jakiś sensowny sposób to usystematyzować. No, ale jak ktoś chce to niech pisze…poczytamy
jarekrk napisał(a):rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny
wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi
Turbo timer turbinę ochroni i owszem, ale jednocześnie system start/stop stanie się wtedy bezużyteczny, bowiem po zatrzymaniu kiedy silnik powinien się wyłączyć dla oszczędności paliwa, ten będzie pracował nadal dla „wychłodzenia” turbiny