Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez ZOOMik » 29 maja 2011, 19:19

rafalST napisał(a):
skemski napisał(a):Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie? ;)
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.



Dobry pomysł. Wpisujcie jakie spalanie wychodzi wam z systemem, jakie bez i w jakich warunkach.

Moim zdaniem takie porównanie, nawet jeśli ktoś by się o takowe pokusił w co jakoś wątpię, będzie niemiarodajne, gdyż czynników wpływających na zużycie paliwa jest całe mnóstwo a jeszcze dojdą te, które rzutują na działanie i-stop a nie widzę możliwości by w jakiś sensowny sposób to usystematyzować. No, ale jak ktoś chce to niech pisze…poczytamy :)

jarekrk napisał(a):
rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi

Turbo timer turbinę ochroni i owszem, ale jednocześnie system start/stop stanie się wtedy bezużyteczny, bowiem po zatrzymaniu kiedy silnik powinien się wyłączyć dla oszczędności paliwa, ten będzie pracował nadal dla „wychłodzenia” turbiny :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez tomi.msu » 13 cze 2011, 22:57

i-stop – fajna sprawa, ale w upalne dni jak klima ustawiona na 19st. to i-stop działa tylko 10-15 sekund. Na czerwonym świetle najdłużej działał mi ok.1 min. i to przy wyłączonej klimie i radiu. Czy u Was też tak to działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 22:38
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Chojnice PL, Braunschweig DE
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI Ex+, 2010r (do 2017 roku)
Mazda 6 2.0 Benz. 165 KM, 2019 rok

Postprzez skemski » 14 cze 2011, 09:12

tomi.msu napisał(a):(...)Czy u Was też tak to działa?

+/– tak samo. Plus taka obserwacja, że jest też zależność od siły wiatraka – im mocniej nawiew, tym krócej wyłączony jest silnik.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 22:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+

Postprzez b0rderline » 16 wrz 2011, 09:51

Witajcie,

mam w swojej trójce system i-stop. Nie będę ukrywał, że nie przypadł mi do gustu, więc nabrałem nawyku wyłączania go zaraz po uruchomieniu samochodu. Tak przejeździłem ponad 7 tysięcy km, ale ostatnio z ciekawości postanowiłem trochę na nim pojeździć. Jakie było moje zdziwienie, gdy pomimo rozgrzania silnika, wyłączenia klimy, a nawet już radia, moja mazda uparcie nie chciała się wyłączyć na żadnym postoju. Czyżby, w myśl potocznego przysłowia, że nieużywane przestaje działać, mój i-stop wyzionął ducha, czy przez to, że tyle go wyłączałem, teraz zapomniał, jak to jest być włączonym? ;–) Dodam, że auto nie ma jeszcze 2 miesięcy, więc musiałby naprawdę słabą pamięć mieć ;–)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez tomi.msu » 17 wrz 2011, 10:34

Klima nie musi być wyłączona. Sprawdź w instrukcji wszystkie warunki jakie muszą być spełnione by system działał.
Na początku miałem podobny problem – instrukcje trzeba czytać – jeździłem z nawiewem na szybę przednią i nie działał i-stop.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 22:38
Posty: 36 (0/1)
Skąd: Chojnice PL, Braunschweig DE
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI Ex+, 2010r (do 2017 roku)
Mazda 6 2.0 Benz. 165 KM, 2019 rok

Postprzez b0rderline » 19 wrz 2011, 09:19

o kurcze. Jeżdżę z nawiewem na przednią szybę :O sprawdzę dzisiaj wracając z pracy, czy to jest powodem. Ale swoją drogą, bardzo dziwne, żeby akurat to miało znaczenie...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez b0rderline » 19 wrz 2011, 22:21

i faktycznie. Nawiew na przednią szybę = niedziałający i-stop. Jak dla mnie bomba, bo jak mówiłem, istopu nie lubię, a nawiew na szybę jak najbardziej :–) ale, żeby to miało jakiś związek ze sobą, nigdy bym na to nie wpadł ;–)

dzięki!
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez Bartek1986 » 19 wrz 2011, 23:48

Myślę, że jakiś "Pan szef" kazał japońskiemu inżynierowi zamontować ten system.
Inżynier musiał to wprowadzić, ale pomyślał że większość kierowców lubiących "normalne" auta nie gasnące kiedy się nie chce ;p jeździ z nawiewem włączonym na przednią szybę i zrobił im prezent :D

Ps. Gdyby moja opowieść okazała się prawdziwą dałbym temu inżynierowi nagrodę Nobla <czarodziej>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez ZOOMik » 20 wrz 2011, 00:09

tomi.msu napisał(a):Klima nie musi być wyłączona. Sprawdź w instrukcji wszystkie warunki jakie muszą być spełnione by system działał.
Na początku miałem podobny problem – instrukcje trzeba czytać – jeździłem z nawiewem na szybę przednią i nie działał i-stop.
Pozdrawiam.

Owszem instrukcję powinno się czytać, ale tego akurat z niej się nie dowiemy <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 20 wrz 2011, 11:36

Bartek1986 napisał(a):Myślę, że jakiś "Pan szef" kazał japońskiemu inżynierowi zamontować ten system.
Inżynier musiał to wprowadzić, ale pomyślał że większość kierowców lubiących "normalne" auta nie gasnące kiedy się nie chce ;p jeździ z nawiewem włączonym na przednią szybę i zrobił im prezent :D

Ps. Gdyby moja opowieść okazała się prawdziwą dałbym temu inżynierowi nagrodę Nobla <czarodziej>

jestem za takim "sabotażem" bzdurnych technologii :D

ale najlepsze jest to ,że nawet w serwisie Mazdy o czymś takim nie słyszeli, więc to zbrodnia doskonała! :D
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez b0rderline » 20 wrz 2011, 15:33

jestem po rozmowie z serwisem i tak:

to wszystko wynika z faktu, że w Mazdzie nie można w prosty sposób włączyć nawiewu na szybę (nie ma takiej opcji w sterowaniu nawiewem). Oznacza to, że trzeba włączyć dedykowanym przyciskiem, który z automatu uruchamia także ogrzewanie przedniej szyby. I teraz, nawet jak wyłączymy ogrzewanie szyby, to sterownik i-stopu dalej będzie zakładał, że działa ogrzewanie szyby, a jak działa, to nie może być aktywny i-stop. I tyle tajemnicy.

PS kolejna ciekawostka jest taka, że pomimo posiadania dwóch akumulatorów, dalej za rozruch odpowiada tylko jeden, a drugi jest do podtrzymywania systemów jak auto się wyłączy na i-stopie (tak przynajmniej mi powiedzieli w serwisie). A to oznacza, że gdyby się jeden rozładował, to drugi na nic się zda przy rozruchu. Czyli nie chcąc używać i-stopa, wożę tak naprawdę zbędny balast. I tyle mi z tego -stop'a ;–)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez mysiak » 20 wrz 2011, 20:39

zbędny balast to raz, ale dwa to że jak padnie ( co niewątpliwie kiedyś nastąpi) to dodatkowy koszt
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez ZOOMik » 20 wrz 2011, 23:53

Zbędny balast?! Wymontujcie sobie akumulator i „lajcik”. A jak coś padnie to nie naprawiać – kosztów zero i spokój, bo wyłączać nie będzie trzeba za każdym razem <rotfl>
BTW u mnie od jakiegoś czasu i-stop też "zastrajkował" – prawdopodobnie aku „zdechł”, bo mając autko służbowe Mazdą niewiele km robię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Globy » 23 gru 2011, 11:24

Te "zabezpieczenia" są lekko przewrażliwione, ale to wszystko ze względów bezpieczeństwa.

Układ start-stop sprawdza szereg czynników, zanim dopuści do unieruchomienia jednostki napędowej. Jego priorytety to prawidłowe działanie układu hamulcowego, kierowniczego i klimatyzacji. System nie wkroczy do akcji, jeśli miałoby to zagrozić bezpieczeństwu lub ograniczyć komfort pasażerów. Zazwyczaj maska i drzwi kierowcy muszą być zamknięte, pasy bezpieczeństwa – zapięte, silnik – rozgrzany, akumulator – naładowany, a filtr cząstek stałych nie może akurat dokonywać automatycznego oczyszczania (wersje z silnikami wysokoprężnymi). Układ działa w temperaturze do -10 stopni Celsjusza.

Swoją drogą, wielu kierowców gasi i uruchamia samochód z włączonym podgrzewaniem foteli i akumulator daje radę, chyba że auto jest bardzo rzadko używane ;) A propos nawiewu, to poprawcie mnie jeśli się mylę, ale w "trójce" BL jest chyba osobny guzik do podgrzewania i osobny do "szybkiego odparowania", kierujący cały strumień powietrza z układu wentylacji na szybę czołową. Jeśli faktycznie włączenie któregokolwiek z nich powoduje dezaktywację i-stopu, pozostaje chyba tylko wybór ustawienia nogi/szyba. Można na to narzekać, ale taki już urok nowoczesnej motoryzacji... Zastosowanie układu start-stop pozwala "obciąć" w europejskim cyklu pomiarowym jakieś 0,4-0,8 l/100 km. A (niestety) pod ten cykl robi się dzisiaj coraz więcej aut.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ZOOMik » 24 gru 2011, 00:57

Globy napisał(a):Jeśli faktycznie włączenie któregokolwiek z nich powoduje dezaktywację i-stopu, pozostaje chyba tylko wybór ustawienia nogi/szyba.

Tak, ponieważ oba skutkują włączeniem ogrzewania przedniej szyby a to z kolei wyklucza działanie i-stopa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez b0rderline » 7 mar 2012, 13:40

jeśli chodzi o i-stopika, to mam jeszcze jedną obserwację/uwagę. Nie wiem, jak ten system działa w innych autach, ale mam wrażenie, że ogólnie powinno być tak, że auto wyłącza się nie od razu po wysprzęgleniu (a tym bardziej, gdy auto jeszcze się toczy), a dopiero po 2-3 sekundach postoju. Dlaczego? Bo większość naszych postojów w czasie jazdy to właśnie takie 2-3 sekundowe chwile, w których wiemy, że zaraz będziemy podjeżdżać. Natychmiastowe wyłączanie auta jest nie tylko irytujące same w sobie, ale sprawa także, że w przypadku włączonej klimy, co chwile jesteśmy raczeni pięknym zapachem wydobywającym się z wentylacji zawsze wtedy, gdy klima zostaje wyłączona na postoju.

Wystarczyłoby gdyby system odczekał te 2-3 sekundy i dopiero się wyłączał, a irytacja z jego użytkowania byłaby znacznie mniejsza. A tak, trzeba albo zawsze pamiętać przy uruchomieniu auta o dezaktywacji tego systemu albo trzymać auto na sprzęgle gdy wiemy, że za kilka sekund będziemy ruszać dalej. Ani jedno ani drugie nie jest super wygodne i pokazuje, że inżynierowie tworząc swoje wynalazki powinni jednak częściej wychodzić poza swoje laboratorium i sprawdzać jak się w codziennym życiu ich "cuda" sprawują...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:41
Posty: 113 (0/1)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0, rocznik 2011

Postprzez ZOOMik » 8 mar 2012, 23:39

Propozycja warta rozważenia, ale 2-3 sekundy to w praktyce spokojnie z "zapiętym biegiem wytrzymasz" – jeśli już to czas ten musiałby być trochę dłuższy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 21 mar 2012, 22:23

U mnie póki co i-stop działa ok. W sumie zanim wcisnę sprzęgło i wrzucę 1 to już odpalony więc ok... rzadko się zdarza, że zgaśnie w nieodpowiednim momencie... generalnie ok... zastanawiam się tylko czy aby to na pewno wytrzyma trudy użytkowania w mieście... pożyjemy zobaczymy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 23 mar 2012, 01:11

U mnie też nie ma problemów – działa dobrze, ale zdarzyło się, że się "pogubił", tzn, byłem dla niego za szybki ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 23 mar 2012, 16:31

ZOOMik napisał(a):U mnie też nie ma problemów – działa dobrze, ale zdarzyło się, że się "pogubił", tzn, byłem dla niego za szybki ;)


Mazda nie przewidziała, że i-Stop'u będzie używał tak wytrawny kierowca :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323