Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez Tytan » 28 sty 2014, 08:38

Kurcze tak czytam te wszystkie opisy problemów z akumulatorami, zapalającymi się kontrolkami i tak sobie myśle, że chyba więcej z tytułu posiadania i-stopu wad niż zalet.
Czy Ktoś z Was robił jakieś testy i obliczenia rzeczywistego wpływu systemu na obniżenie spalania, czy może jest to kolejna eko ściema ?
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 12:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez widmo82 » 28 sty 2014, 10:59

Widze, ze są z ten istop wiecej problemu generuje niz pozytku, dlatego w dyskusji padl pomysl na jakies deaktywowanie czy to przyciskiem czy tez fizyczne wyciagniecie akumulatora lub jakas grubsza ingerencja w aucie.
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 09:23
Posty: 3600 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez ZOOMik » 28 sty 2014, 16:18

widmo82,
Wyłączenie i-stop przyciskiem na desce dezaktywuje go, ale tylko do chwili wyłączenia/ponownego włączenia zapłonu, więc nie jest sposobem eliminacji na stałe. Skutecznym i jednocześnie najprostszym wyjściem, będzie po prostu fizyczne odłączenie/wyjęcie pomocniczego akumulatora.

Tytan napisał(a):Kurcze tak czytam te wszystkie opisy problemów z akumulatorami, zapalającymi się kontrolkami i tak sobie myśle, że chyba więcej z tytułu posiadania i-stopu wad niż zalet.
Czy Ktoś z Was robił jakieś testy i obliczenia rzeczywistego wpływu systemu na obniżenie spalania, czy może jest to kolejna eko ściema ?

Powiedzmy, że średnio ok. 0,70 zł/100km :)
Należy jednak wiedzieć, że ewentualne oszczędności na paliwie, jakie przyniesie jazda z systemem i-stop mogą nie zrekompensować kosztów związanych z jego eksploatacją (wymiana akumulatora), nie mówiąc już o tym, gdyby jeszcze „po drodze” wystąpiła jakaś usterka. Innymi słowy, finalnie możemy na tym nie zarobić a wręcz jeszcze „dołożyć do interesu”. Oczywiście „wynik” zależy w dużej mierze od warunków, w jakich eksploatujemy auto (przewaga trasy czy miasta), ile km rocznie pokonujemy, itd. ale nawet, jeśli przyjąć optymistyczny wariant to może na „waciki” dla żony zostanie ;) Kiedy systemy te wchodziły masowo na rynek, stanowiły swego rodzaju „wabik” na klienta. Chęć a w zasadzie to konieczność dorównania konkurencji spowodowała, że dziś w bardzo wielu autach start-stop to standard. Nie zmienia to jednak faktu, że z punktu widzenia użytkownika jest to bardziej „bajer” niż „must have”.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Tomek79 » 28 sty 2014, 17:58

Sorry za offtop ale po prostu duma mnie rozpiera, (thx ZOOMik) właśnie się dowiedziałem że zaoszczędziłem jakieś 700zł na paliwie na 100tkm hahaha
Ok, a teraz na temat, już wiem na co w portfelu odłożyła mi się ta kwocina, na nowe baterie !! :D
Kurde, toż to istne "perepetuum mobile" hahaha
Oby trend się utrzymał i dalej system pracował bez awarii ;)
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 18:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez Tytan » 29 sty 2014, 15:07

Ciekawi mnie tylko jak sobie radzą tego typu systemy u konkurencji. Rzeczywiście są teraz bardzo popularne i modne. Pytanie tylko czy są podobnie zrealizowane jak w M3 BL poprzez dodatkowy akumulator itd. Zastanawiam się także, czy samo wyjęcie akumulatora bez dezaktywacji w komputerze nie będzie się wiązać z permamentnym palenie się jakiejś kontrolki na desce rozdzielczej, a mówiącej o awarii systemu ?
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 12:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez KMBak » 29 sty 2014, 15:22

W nowych Mazdach (CX5, M6, M3) i-Stop zasilany jest z głównego akumulatora.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 29 sty 2014, 17:54

Tytan napisał(a):Ciekawi mnie tylko jak sobie radzą tego typu systemy u konkurencji. Rzeczywiście są teraz bardzo popularne i modne. Pytanie tylko czy są podobnie zrealizowane jak w M3 BL poprzez dodatkowy akumulator itd.

Obecnie auta (w tym nowe modele Mazd, jak już wspomniał Konrad) wyposażone w systemy start-stop posiadają jeden akumulator, ale za to specjalny, tzn. przystosowany do nazwijmy to „cięższych warunków”. Minusy są takie, że niestety jest on kosztowniejszy niż „tradycyjny” a poza tym wymiany może dokonać tylko serwis.

Tytan napisał(a):Zastanawiam się także, czy samo wyjęcie akumulatora bez dezaktywacji w komputerze nie będzie się wiązać z permamentnym palenie się jakiejś kontrolki na desce rozdzielczej, a mówiącej o awarii systemu ?

Oczywiście, kontrolka od i-stopu będzie się palić, ale to co z tego? O wyłączeniu i-stop na stałe za pomocą IDS-a nic mi nie wiadomo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 29 sty 2014, 19:46

Ponoć jeszcze te nowe akumulatory specjalne (w wersjach z iStop) ładuje się bardzo szybko – czyli na krótkich odcinkach.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 29 sty 2014, 23:10

To prawda, ale akurat ta właściwość tych baterii nie ma bezpośredniego związku z systemami start-stop, lecz z towarzyszącymi im, w bardziej zaawansowanych wersjach, układami odzyskiwania energii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez KMBak » 30 sty 2014, 08:26

Hmm... Mi w ASO powiedzieli, że to właśnie jakaś specyfika tych baterii – szybko się ładują, ale nie tolerują długiego niejeżdżenia... w CX-5 nie ma żadnych "odzyskiwaczy" energii, a właśnie na przykładzie baterii CX-5 rozmawialiśmy. Nie weryfikowałem w zasadzie tych informacji później, więc może nie do końca są prawdziwe. <oczy>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 13:36
Posty: 3818 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 30 sty 2014, 11:36

ZOOMik napisał(a):Oczywiście, kontrolka od i-stopu będzie się palić, ale to co z tego? O wyłączeniu i-stop na stałe za pomocą IDS-a nic mi nie wiadomo.


Tak myślałem – mnie osobiście drażniłoby wszystko co się na desce pali a nie powinno. Może przy całkowitym odłączeniu systemu warto byłoby wywalić podświetlenie tej kontrolki pytanie tylko jak jest to rozwiązane z tyłu licznika.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 12:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez Ścibi85 » 30 sty 2014, 12:37

KMBak napisał(a):Hmm... Mi w ASO powiedzieli,


Konrad, Ty i ZOOM'ik to chyba w ASO Mazdy meldunki macie :P
Co do i-Stopu. Czy one mają jakieś ograniczenia temperaturowe? W tamtym tygodniu wyjechałem w góry. 400km, w okolicach celu i-stop się włączał spoko, temp powyżej 0. Samochód stał bez ruszania od poniedziałku do soboty. W sobotę powrót znowu 400km w temperaturach poniżej -12. System ani razu auta nie wyłączył. Po naciśnięciu przycisku nic na desce się nie zaświeciło, zamrugało czy przygasło. Normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 30 sty 2014, 19:00

Ścibi85,
Zostawiłeś „Magdalenę” na prawie tydzień jak bezpańską sukę to się nie dziw, że focha walnęła <lol> A tak na serio to może poziom naładowania aku spadł przez ten czas na tyle, że i-stop przestał się włączać...chociaż później 4stówki zrobiłeś, więc teoretycznie powinien się naładować(?) Ograniczeń temp. zewnętrznej, z tego co wiem, nie ma. Po naciśnięciu przycisku i-stop kontrolka powinna się zapalić na żółto/złoto – jeśli nie, to nienormalne.

KMBak napisał(a):Hmm... Mi w ASO powiedzieli, że to właśnie jakaś specyfika tych baterii – szybko się ładują, ale nie tolerują długiego niejeżdżenia... w CX-5 nie ma żadnych "odzyskiwaczy" energii, a właśnie na przykładzie baterii CX-5 rozmawialiśmy. Nie weryfikowałem w zasadzie tych informacji później, więc może nie do końca są prawdziwe. <oczy>

Systemy start/stop wymagają od baterii przede wszystkim większej odporności na dużą liczbę cykli rozruchu oraz „głębokie rozładowania”, przy których nadal zachowują zdolność rozruchową. Owszem, ładują się szybciej z tym, że albo ASO coś pokręciło albo źle zrozumiałeś, bo w stanie „bezczynności” cechuje je raczej niskie samo rozładowanie. W Cx5 i pozostałych nowych Mazdach z tego, co wiem akumulator nie jest wprawdzie klasyczny, ale też nie jest to żaden „cud techniki” ;)

Tytan napisał(a):
ZOOMik napisał(a):Oczywiście, kontrolka od i-stopu będzie się palić, ale to co z tego? O wyłączeniu i-stop na stałe za pomocą IDS-a nic mi nie wiadomo.


Tak myślałem – mnie osobiście drażniłoby wszystko co się na desce pali a nie powinno. Może przy całkowitym odłączeniu systemu warto byłoby wywalić podświetlenie tej kontrolki pytanie tylko jak jest to rozwiązane z tyłu licznika.

Moim zdaniem nie warto, ale jak Ci bardzo przeszkadza to oczywiście jest to do zrobienia – kontrolki są na LED-ach – można diodę zakleić czarną taśma lub "wypatroszyć" :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 31 sty 2014, 22:27

Dziś ja byłem w ASO Impex. Są ograniczenia temperaturowe co do działania i-stopu. Coprawda nie dowiedziałem się jak nisko jest ustawiony próg działania systemu ale jest on niżej niż u innych producentów, którzy w większości ustawiają go ok +5stC. Także jadąc w temperaturach poniżej -12stC i-stop się nie włączy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 31 sty 2014, 23:10

No patrz, aż z ciekawości muszę przetestować tylko...cholera ocieplenie ponoć idzie <slonko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ścibi85 » 31 sty 2014, 23:17

ZOOMik napisał(a):cholera ocieplenie ponoć idzie <slonko>


Wydaje mi się, że zdążysz przetestować ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 21:53
Posty: 1288 (14/10)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez bandi20 » 13 lut 2014, 14:27

tak tylko informacyjnie.. dla osób które chciałyby używać i-stop ale skończył im się akumulator a ten z ASO jest za drogi..

na zamiennik czekałem tydzień – 250 zł
system można włączyć bez wizyty w ASO
ja użyłem do tego złącza serwisowego ELM327 (ogólnie dostępny na portalu aukcyjnym na ALL***)

póki co działa.. zobaczymy jak długo ;)


pozdrawiam
zoom-zoom ;)
Początkujący
 
Od: 5 maja 2013, 09:56
Posty: 22
Skąd: kraśnik / warszawa
Auto: mazda 3, 2010r. 2.0 DISI Excl+ :)

Postprzez ZOOMik » 13 lut 2014, 21:57

Dzięki za info <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez monkahead » 15 lut 2014, 15:40

Ile wytrzymuje Wam i-stop na wyłączonym silniku przy obecnych warunkach pogodowych? Codziennie robię na autostradzie około 80km, później wjeżdżam do miasta gdzie robię około 20km. i-stop działa w mieście na każdych światłach ale zauważyłem że po trzecim pełnym postoju od czerwonego do zielonego światła (około 3 minuty na cykl), system nie wytrzymuje kolejnego pełnego cyklu, uruchamia silnik wcześniej, po około 90 sekundach. Dane szacunkowe, nie robiłem pomiarów z zegarkiem. Jak to wygląda u Was?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2013, 09:18
Posty: 243 (1/6)
Skąd: Sosnowiec
Auto: MX-5 NC Summer Edition

Postprzez ZOOMik » 16 lut 2014, 18:00

Bardzo dobry wynik :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323