Strona 1 z 9

Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

PostNapisane: 16 maja 2011, 21:59
przez rafalST
Rozważam zakup M3 z technologią i-stop? Co możecie powiedzieć po dłuższej eksploatacji cackiem z takim bajerem??? Nic nie dzieje się z rozrusznikiem? Czy podczas używania samochody występowały jakieś problemy?

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 16 maja 2011, 23:21
przez ZOOMik
Nie mam i nie miałem a myślę, że inni posiadacze również, żadnych problemów z i-stop. System działa bardzo dobrze, choć jego przydatność/użyteczność w dużej mierze zależy od warunków eksploatacji auta, ale generalnie lepiej mieć go niż nie mieć :) O rozrusznik bym się specjalnie nie martwił bowiem pełni on jedynie pomocniczą funkcję, więc raczej nie zostanie "nadwyrężony" z tego tytułu.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 18 maja 2011, 22:02
przez rafalST
Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 18 maja 2011, 23:59
przez ZOOMik
Owszem i może właśnie dlatego Mazda przezornie stosuje i-stop wyłącznie z wolnossącą jednostką 2.0, ale są i tacy (producenci), którzy mają to <dupa> i pakują ten system nawet do TD. Czas pokaże kto miał rację… ;)

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 19 maja 2011, 15:45
przez Jarlath
Witam,
Użytkuję M3 z i-Stop od sierpnia 2010r. Nie miałem z tym systemem żadnych problemów. Nie ukrywam, że czasami używam przycisku, który pozwala zablokować wyłączanie silnika, w w szczególności na "ruchomych korkach", gdzie wkurza zwłoka pomiędzy wyłączeniem silnika a ponownym włączeniem (około 3-4s). Ogólnie pozytywnie...

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 19 maja 2011, 19:06
przez Chaty
Ja użytkuje go od niedawna i na razie brak jakichkolwiek problemów, ale czas pokaże. póki co jest dobrze, szybko się włącza silnik (choć niektórzy debile jak nie ruszę na żółtych to już trąbią).

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 19 maja 2011, 20:10
przez mysiak
system podobno jest i nawet fajny, tylko pytanie jak akumulatori i alternator. Słyszałem, że podobno potrzeba specjalnych, które tanie nie są. Mogę się jednak mylić

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 20 maja 2011, 10:57
przez ic3man1982
40000km i system wciąż działa bez zarzutu.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 22 maja 2011, 10:20
przez ZOOMik
Jarlath napisał(a):Witam,
Użytkuję M3 z i-Stop od sierpnia 2010r. Nie miałem z tym systemem żadnych problemów. Nie ukrywam, że czasami używam przycisku, który pozwala zablokować wyłączanie silnika, w w szczególności na "ruchomych korkach", gdzie wkurza zwłoka pomiędzy wyłączeniem silnika a ponownym włączeniem (około 3-4s). Ogólnie pozytywnie...

I słusznie, po to właśnie jest możliwość wyłączenia. Z systemów start-stop należy korzystać z głową, w przeciwnym razie koszty mogą przewyższyć oszczędności.

mysiak napisał(a):system podobno jest i nawet fajny, tylko pytanie jak akumulatori i alternator. Słyszałem, że podobno potrzeba specjalnych, które tanie nie są. Mogę się jednak mylić

Z tego co wiem to akurat w tym systemie akumulator rozruchowy nie jest żaden specjalny.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 23 maja 2011, 14:46
przez rafalST
A jak ten system sprawuje się w sezonie zimowym? Nie nadwyręża zbytnio akumulatorów?

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 23 maja 2011, 15:01
przez Jarlath
W zimie system włącza się rzadziej, właściwie tylko na dłuższych trasach i to pod warunkiem spełnienia zależności, które opisane są w instrukcji (m.in. temperatura oraz stopień naładowania akumulatora). Przez całą zimę nie miałem żadnego problemu z odpalaniem i to nawet po dłuższym postoju. Możliwe, że to zasługa drugiego akumulatora, który znajduje się w M3 i służy właśnie do podtrzymywania pracy systemów w czasie zatrzymania silnika.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 24 maja 2011, 20:39
przez ZOOMik
Producent przewidział pewne warunki, które muszą być spełnione aby i-stop zadziałał. Jeden z nich to odpowiedni poziom naładowania akumulatora – jest to „zabezpieczenie” właśnie przed nadmiernym „nadwyrężeniem baterii”, które mogłoby w końcu spowodować kłopoty z rozruchem. Z powodu oczywistego „deficytu prądu” zimą, jak już nadmienił przedmówca, aktywność i-stop w praktyce jest ograniczona. Podobnie ma się rzecz upalnym latem – nawet, jeśli system wyłączy silnik to na krótko, bo wtedy na ogół intensywnie korzystamy z klimatyzacji.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 25 maja 2011, 09:32
przez rafalST
Czyli latem i zimą nie będzie z tego pożytku...

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 25 maja 2011, 12:22
przez jarekrk
rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 25 maja 2011, 13:34
przez rafalST
jarekrk napisał(a):
rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi



Co to? Pierwsze słyszę

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 26 maja 2011, 14:35
przez Jarlath
rafalST napisał(a):Czyli latem i zimą nie będzie z tego pożytku...


Nie do końca. Na pewno będzie wyłączała się na krócej , jeżeli klima w lecie będzie działała, a w zimie grzanie i słaby akumulator po krótkich trasach. Ogólnie najdłużej działa jesienią i wiosną – to fakt

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 26 maja 2011, 14:52
przez rafalST
A zauważyliście istotną różnicę w spalaniu przy jeździe z włączonym systemem i bez?

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 27 maja 2011, 10:02
przez skemski
Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie? ;)
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 27 maja 2011, 12:10
przez Silo
Co do działania to mogę tylko dorzucić, że podoba mi się ta cisza na skrzyżowaniach :)
Nie przeszkadza mi włączanie/wyłączanie absolutnie.
W lecie (np. teraz) jak postoisz na słońcu, to oczywiste, że pierwsze postoje na światłach będą na włączonym silniku, bo klima najpierw musi zadbać o komfort pasażerów :) a potem dopiero silnik może zadbać o "środowisko" i kieszeń kierowcy.
W zimie znowu jak fotele i szyba jest włączona to właśnie one mają priorytet nad spalaniem.
Jak na razie jest ok – i oby tak pozostało.

Re: Technologia i-stop

PostNapisane: 27 maja 2011, 22:10
przez rafalST
skemski napisał(a):Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie? ;)
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.



Dobry pomysł. Wpisujcie jakie spalanie wychodzi wam z systemem, jakie bez i w jakich warunkach.