Technologia i-stop – działanie, problemy i awarie

Mazda3 2008–2013

Postprzez rafalST » 16 maja 2011, 20:59

Rozważam zakup M3 z technologią i-stop? Co możecie powiedzieć po dłuższej eksploatacji cackiem z takim bajerem??? Nic nie dzieje się z rozrusznikiem? Czy podczas używania samochody występowały jakieś problemy?
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez ZOOMik » 16 maja 2011, 22:21

Nie mam i nie miałem a myślę, że inni posiadacze również, żadnych problemów z i-stop. System działa bardzo dobrze, choć jego przydatność/użyteczność w dużej mierze zależy od warunków eksploatacji auta, ale generalnie lepiej mieć go niż nie mieć :) O rozrusznik bym się specjalnie nie martwił bowiem pełni on jedynie pomocniczą funkcję, więc raczej nie zostanie "nadwyrężony" z tego tytułu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez rafalST » 18 maja 2011, 21:02

Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez ZOOMik » 18 maja 2011, 22:59

Owszem i może właśnie dlatego Mazda przezornie stosuje i-stop wyłącznie z wolnossącą jednostką 2.0, ale są i tacy (producenci), którzy mają to <dupa> i pakują ten system nawet do TD. Czas pokaże kto miał rację… ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Jarlath » 19 maja 2011, 14:45

Witam,
Użytkuję M3 z i-Stop od sierpnia 2010r. Nie miałem z tym systemem żadnych problemów. Nie ukrywam, że czasami używam przycisku, który pozwala zablokować wyłączanie silnika, w w szczególności na "ruchomych korkach", gdzie wkurza zwłoka pomiędzy wyłączeniem silnika a ponownym włączeniem (około 3-4s). Ogólnie pozytywnie...
Pozdrawiam
Jarlath
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 17:20
Posty: 30
Skąd: PL, Gliwice
Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX

Postprzez Chaty » 19 maja 2011, 18:06

Ja użytkuje go od niedawna i na razie brak jakichkolwiek problemów, ale czas pokaże. póki co jest dobrze, szybko się włącza silnik (choć niektórzy debile jak nie ruszę na żółtych to już trąbią).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2011, 19:44
Posty: 320
Skąd: Bialystok

Postprzez mysiak » 19 maja 2011, 19:10

system podobno jest i nawet fajny, tylko pytanie jak akumulatori i alternator. Słyszałem, że podobno potrzeba specjalnych, które tanie nie są. Mogę się jednak mylić
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 20:02
Posty: 935 (1/9)
Skąd: pomorskie
Auto: Honda Civic FK2 Elegance Pasion Red Pearl

Postprzez ic3man1982 » 20 maja 2011, 09:57

40000km i system wciąż działa bez zarzutu.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 14:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez ZOOMik » 22 maja 2011, 09:20

Jarlath napisał(a):Witam,
Użytkuję M3 z i-Stop od sierpnia 2010r. Nie miałem z tym systemem żadnych problemów. Nie ukrywam, że czasami używam przycisku, który pozwala zablokować wyłączanie silnika, w w szczególności na "ruchomych korkach", gdzie wkurza zwłoka pomiędzy wyłączeniem silnika a ponownym włączeniem (około 3-4s). Ogólnie pozytywnie...

I słusznie, po to właśnie jest możliwość wyłączenia. Z systemów start-stop należy korzystać z głową, w przeciwnym razie koszty mogą przewyższyć oszczędności.

mysiak napisał(a):system podobno jest i nawet fajny, tylko pytanie jak akumulatori i alternator. Słyszałem, że podobno potrzeba specjalnych, które tanie nie są. Mogę się jednak mylić

Z tego co wiem to akurat w tym systemie akumulator rozruchowy nie jest żaden specjalny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez rafalST » 23 maja 2011, 13:46

A jak ten system sprawuje się w sezonie zimowym? Nie nadwyręża zbytnio akumulatorów?
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez Jarlath » 23 maja 2011, 14:01

W zimie system włącza się rzadziej, właściwie tylko na dłuższych trasach i to pod warunkiem spełnienia zależności, które opisane są w instrukcji (m.in. temperatura oraz stopień naładowania akumulatora). Przez całą zimę nie miałem żadnego problemu z odpalaniem i to nawet po dłuższym postoju. Możliwe, że to zasługa drugiego akumulatora, który znajduje się w M3 i służy właśnie do podtrzymywania pracy systemów w czasie zatrzymania silnika.
Pozdrawiam
Jarlath
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 17:20
Posty: 30
Skąd: PL, Gliwice
Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX

Postprzez ZOOMik » 24 maja 2011, 19:39

Producent przewidział pewne warunki, które muszą być spełnione aby i-stop zadziałał. Jeden z nich to odpowiedni poziom naładowania akumulatora – jest to „zabezpieczenie” właśnie przed nadmiernym „nadwyrężeniem baterii”, które mogłoby w końcu spowodować kłopoty z rozruchem. Z powodu oczywistego „deficytu prądu” zimą, jak już nadmienił przedmówca, aktywność i-stop w praktyce jest ograniczona. Podobnie ma się rzecz upalnym latem – nawet, jeśli system wyłączy silnik to na krótko, bo wtedy na ogół intensywnie korzystamy z klimatyzacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez rafalST » 25 maja 2011, 08:32

Czyli latem i zimą nie będzie z tego pożytku...
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez jarekrk » 25 maja 2011, 11:22

rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 08:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez rafalST » 25 maja 2011, 12:34

jarekrk napisał(a):
rafalST napisał(a):Podobno ta technologia to zabójstwo dla turbiny

wystarczy dokupić turbo timer i turbina nic nie ucierpi



Co to? Pierwsze słyszę
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez Jarlath » 26 maja 2011, 13:35

rafalST napisał(a):Czyli latem i zimą nie będzie z tego pożytku...


Nie do końca. Na pewno będzie wyłączała się na krócej , jeżeli klima w lecie będzie działała, a w zimie grzanie i słaby akumulator po krótkich trasach. Ogólnie najdłużej działa jesienią i wiosną – to fakt
Pozdrawiam
Jarlath
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 17:20
Posty: 30
Skąd: PL, Gliwice
Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX

Postprzez rafalST » 26 maja 2011, 13:52

A zauważyliście istotną różnicę w spalaniu przy jeździe z włączonym systemem i bez?
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Postprzez skemski » 27 maja 2011, 09:02

Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie? ;)
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2011, 21:51
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+

Postprzez Silo » 27 maja 2011, 11:10

Co do działania to mogę tylko dorzucić, że podoba mi się ta cisza na skrzyżowaniach :)
Nie przeszkadza mi włączanie/wyłączanie absolutnie.
W lecie (np. teraz) jak postoisz na słońcu, to oczywiste, że pierwsze postoje na światłach będą na włączonym silniku, bo klima najpierw musi zadbać o komfort pasażerów :) a potem dopiero silnik może zadbać o "środowisko" i kieszeń kierowcy.
W zimie znowu jak fotele i szyba jest włączona to właśnie one mają priorytet nad spalaniem.
Jak na razie jest ok – i oby tak pozostało.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 11:28
Posty: 67
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez rafalST » 27 maja 2011, 21:10

skemski napisał(a):Ja na razie jeżdżę z cały czas włączonym, przez co muszę czasami odpowiadać na uwagi, że samochód owszem fajny, ale czy mi "przypadkiem" slinik nie gaśnie? ;)
Ale chętnie poznam porównanie, jeśli ktoś takowe wykonał.



Dobry pomysł. Wpisujcie jakie spalanie wychodzi wam z systemem, jakie bez i w jakich warunkach.
Z miłości do japonek...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 12:33
Posty: 159
Skąd: Kamieńsk
Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323