Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez KMBak » 1 mar 2013, 14:25

Tytan napisał(a):...wypowiadają się wyłącznie osoby które nie mają tego silnika i starają się coś mądrego wymyśleć nie wiedząc do końca o czym piszą.


A co ja takiego wymyśliłem? Opieram się na kosztach jaki są w przypadku serwisowania w ASO. Również kosztach wejściowych (samochód z silnikiem diesel'a jest droższy niż benzyna). Cena ropy i benzyny taka sama... A w przypadku diesla to już zdecydowanie wolałbym paliwo premium lub z dobrej stacji (cena wyższa)... Ostatnio byłem świadkiem jak Toyota Landcruser 3-litrowa umarła (wtryskiwacze się zapchały) po tankowaniu na Neste.

Tytan napisał(a):To co jest najważniejsze to sposób w jaki się auto z dieslem użytkuje, czy przestrzega się pewnych zasad pomagających wydłużyć jego żywotność.


To mam na myśli – zwłaszcza jeśli chodzi o turbinę. Mam znajomych z dieslem – jeden jeździ ponad 100 tys. bezobsługowo, drugi kupił auto z przebiegiem 20 tys. – w wymienił już połowę osprzętu silnika (włącznie z turbiną).
Ponadto disel tylko do miasta?! Na niedogrzanym silniku – tylko na krótkich odcinkach to wydaje mi się, że eksploatacja FAP będzie większa... Ale co ja tam wiem...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 1 mar 2013, 15:35

KMBak napisał(a):A co ja takiego wymyśliłem? Opieram się na kosztach jaki są w przypadku serwisowania w ASO. Również kosztach wejściowych (samochód z silnikiem diesel'a jest droższy niż benzyna). Cena ropy i benzyny taka sama... A w przypadku diesla to już zdecydowanie wolałbym paliwo premium lub z dobrej stacji (cena wyższa)... Ostatnio byłem świadkiem jak Toyota Landcruser 3-litrowa umarła (wtryskiwacze się zapchały) po tankowaniu na Neste.


Się kolega nie obraża po prostu dziwnie to wygląda jak na zapytanie konkretne w sprawie tego silnika wypowidają się jedynie właściciele benzyn ale ja to właśnie zmieniłem <oczko>
Co do kosztów serwisowania w ASO to nie bardzo mnie ten argument przekonuje, ze względu na to, że to co wydam więcej odwiedzając raz w roku (przy jeżdzie do 20 tys km rocznie) w ASO tyle zaoszczędze w miesiąc, góra dwa na stacji benzynowej. To co stanowi o prawdziwych dodatkowych kosztach (ELOYS, FAP) opisałem już wcześniej ale czy są to takie straszne koszty do poniesienia raz na 3 lata przy założeniu, że użytkuję się auto na zasadach katalogowych średnio 20 tys na rok ? Nie wydaje mi się, te koszty również szybko można sobie odbić dużo niższym spalaniem.
Jeśli chodzi o koszty wejściowe to zupełnie inna kwestia. Ja np kupiłem swój samochód jako fabrycznie nowy z Belgii w cenie odpowiadającej benzynie 1.6 w naszym salonie i to w dodatku w wersji niedostępnej na naszym rynku. W przypadku kupowania auta z drugiej ręki różnica pomiędzy dieslem a benzyną również się zmniejsza w stosunku do róznicy jaka jest w salonie. Poza tym tak jak już pisałem o wyborze diesla nie zawsze decyduję wyłącznie ekonomia.
W sparawie paliwa to akurat mam takie podejście, że wyłącznie tankuję to lepsze i dotyczy to zarówno tego auta jak i moich poprzednich benzynowych samochodów. Zwykle to tak bywa, że co tanio teraz to drogo później ale o tym kolega już zdaje się dobrze wie :)

KMBak napisał(a):Ponadto disel tylko do miasta?! Na niedogrzanym silniku – tylko na krótkich odcinkach to wydaje mi się, że eksploatacja FAP będzie większa... Ale co ja tam wiem...


Oczywiście, że nie tylko do miasta ale patrząc na czas użytkowania w roku a nie tylko sam przebieg to wychodzi w moim przypadku przewaga jazdy w mieście.
Jeśli chodzi o techniczne aspekty to kolega chyba nie docenia do końca inżynierów z Hiroszimy.
Mazda BL (nie wiem jak jest w BK) ma kilka rozwiązań technicznych ułatwiających prawidłową eksploatację diesla.
Po pierwsze lampki kontrolne temperatury silnika – gdy niebieska przestaje świecić daję znać, że silnik osiągnął odpowiednią temperaturę pracy i można zacząć się z nim normalnie obchodzić bez obawy o turbo. Dodam, że naprawdę dosyć szybko gaśnie nawet w zimie. Po drugie dogrzewacz elektryczny paliwa zamontowany na filtrze. Po trzecie bardzo sprawnie i czule działający system chłodzenia silnika. Wentylator zawsze załącza się w chwili wypalania FAPU a gdy zdarzy nam się odpowiednio nie schłodzić silnika po trasie przed zgaszeniem wentylator pracuję tak długo po wyłączeniu silnika i opuszczeniu auta, aż nie schłodzi odpowiednio turbiny i całego układu. Wreszcie zmiany jakie mazda wprowadziła do tego silnika w modelu BL jak filtr powietrza (walcowy zamiast płaskiego) o zwiększonej przepustowości powietrza. Podsumowując nie taki diesel straszny do miasta jak to opisują. Może złą opinię zrobił tutaj inny diesel od mazdy z filtrem DPF (nie mylić z FAP) a mianowicie silnik 2.0 montowany głownie w 6, który faktycznie jest zmorą do użytkowania z przewagą ruchu miejskiego. Ale to już inna bajka do poczytania w innych działach naszego forum.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez KMBak » 1 mar 2013, 15:49

Przy założeniu 20 tys. przebiegu, 10 k w mieście i 10 k w trasie mamy:
Spalanie diesla: dynamiczna trasa – 6 litrów, miasto w korkach ~9 litrów (a we Wrocławiu – może i więcej – zakładam przy średniej 15-20 kph).
Spalanie benzyny: dynamiczna trasa – 7 litów (ja tyle zrobiłem przy pełnym aucie i średniej ~80 kph/max 160kph, normalne trasy 2,5 osoby – 6 l/100), miasto 11 litrów (u mnie tyle jest przy av 15-20 kph, na krótkich odcinkach).
Przy założeniu ceny paliwa na poziomie 5,8 zł, wychodzi ~1700 zł przewagi na korzyść diesla. Choć ja tankuję tylko Vpowera (nie raceing) i pewnie ropę też bym taką lał – wtedy różnica jest większa).
To załatwia kwestię opłacalności przy zakupie. Oczywiście druga ręka zaciera tą różnicę i bardziej dochodzi do głosu eksploatacja. Przewagi mocowe dieasla to już inna bajka i tu patrzę z zazdrością na moment obrotowy...
Co do kontroli temperatury na desce to w benzynie też takowe informacje są (niebieska kontrolka). Ja często pokonuję krótkie odcinki (2-3 km) i zimą "prawidłowa" temperatura wskakuje w połowie drogi. Czy diesel by zdążył? Może też...

Każdy musi to przeliczyć we własnym zakresie.

Żadnych innych kwestii nie poruszam, bo jak na wstępie napisałem:
Co do kwestii technicznej i bolączek wieku dziecięcego tego modelu to niech się mądrzejsi wypowiedzą...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 1 mar 2013, 19:03

Trochę przesadzona ta kalkulacja spalania i opłacalności.
O ile do spalania 6 litrów w dynamicznej trasie gdzie mówimy o prędkościach rzędu 140km/h i więcej jeszcze jestem gotów się przychylić, tak do spalania 9 litrów w mieście w żaden sposób. Skąd taka dana u Kolegi ?, bo na pewno nie dotyczy tego silnika (oczywiście mówimy o sprawnym) w żadnej konfiguracji nawet jeżdżąc w samych korkach bo wtedy nawet turbina się nie załączy. Silnik 2.0 być może ale na pewno nie opisywane 1.6. Odsyłam do raportów spalania tego silnika. U mnie przez 3 lata użytkowania nigdy średnie spalanie liczone na całym zbiorniku od tankowania do tankowania jeżdżąc po mieście nie przekroczyło 7 litrów. W zimie jeżdżąc tylko po mieście jest ok 6,8 l a w lecie z włączoną klimatyzacją 6,4l. We wszystkich pozostałych konfiguracjach tj. cykl mieszany i trasa jest tylko lepiej. Odpowiednio 5.5 i 4.7 litra. Zaznaczam przy tym, że bynajmniej nie mam lekkiej nogi. Myślę więc, że kalkulacja spalania nawet dla Wrocławia i korków jest zawyżona o 2 litry w mieście, a co do trasy też bym się kłócił z tymi 6 litrami zwłaszcza jeśli mówimy o średnim wyniku jazdy w trasie na 10 tys. km. Myślę, że realnie będzie to 5-5.5 litra. Co do nagrzewania się silnika to zależy od bardzo wielu czynników ale z doświadczenia wiem, że trwa trochę dłużej niż w benzynie ale nie jest aż tak źle w przypadku tego konkretnego modelu i przytoczony dystans wystarczy na jego rozgrzanie. Zupełnie inną kwestią jest natomiast nagrzanie się wnętrza od silnika i tutaj diesel ustępuje wyraźnie pola benzynie. Zakładając oczywiście brak zainstalowanego Webasto.
Nie mniej jednak, tak jak Kolega wspomniał każdy musi sam przekalkulować sobie całą ekonomię oraz plusy i minusy diesla.
Ja w każdym razie z czystym sumieniem polecam BL z tym silnikiem, nawet do miasta :)
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez KMBak » 1 mar 2013, 19:20

Jest miasto i miasto... Jak mówię – mi się zdarza jechać 2 x 3 km dziennie. Zajmuje mi to czasem nawet godzinę. Samo centrum. Wtedy spalanie leci do 16 litrów na 100 km, a średnia prędkość ~10kph.

Przy średniej 15-20 kph mam już 11-12 litrów.

Przy jakiej prędkości średniej masz takie spalanie – bo zawsze się zastanawiałem jakby się diesel zachowywał w takich okolicznościach...
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 1 mar 2013, 21:34

Z ciekawości muszę sprawdzić przy jakiej średniej prędkości wychodzi mi wspomniane spalanie. Szczerze nigdy nie zwracałem na to specjalnej uwagi bo zawsze istotniejsze jest dla mnie spalanie i jego bezpośredni wpływ na wydatki. Średnia prędkość to raczej taki dodatek, ciekawostka w komputerze.
Nie mniej jednak nawet w tak ekstremalnych warunkach jakie opisuje Kolega diesel będzie palił dużo mniej niż benzyna a to ze względu na jego pracę w dolnym zakresie obrotów praktycznie bez udziału turbiny.
Inną sprawą jest fakt, że w takich warunkach diesel będzie się bardziej grzał i częściej dopalał FAP co podnosi chwilowe spalanie o ok 1.5 litra. Z tego powodu byłoby mi go trochę szkoda, co nie oznacza, że sobie z tym nie poradzi czy będzie nie ekonomiczny. Mam nadzieję, że opisane przez Kolegę średnie prędkości są raczej chwilowymi a nie średnimi dla całego zbiornika paliwa bo jeśli tak to naprawdę współczuję poruszania się po Wrocławiu. Miasto rzeczywiście miastu nie równe ale diesel zawsze będzie dużo bardziej ekonomiczny jeśli chodzi o spalanie a pozostałe wydatki eksploatacyjne zrekompensuję właśnie tym spalaniem.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez mysiak » 1 mar 2013, 22:24

z mojego doświadczenia – poprzednie auto to Golf 1.9 TDI – to co zaoszczędzisz na paliwie, prędzej czy później zostawisz w serwisie. Myślę że w przypadku konfrontacji 1.6 MZ-CD z 1.6 MZR jest podobnie
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez wercyngetoryx » 2 mar 2013, 00:22

Wtrącę swoje 3 grosze jako użytkownik dokładnie tej samej wersji co Tytan ... no i też z Belgii :) ... może nawet kiedyś przypadkowo miniemy się w Bielsku, bo bywam tam :) ... W zasadzie te 3 grosze sprowadzają się do tego, że nie napiszę nic nowego, a tylko przytaknę temu co napisałeś :). Kwestie sposobu użytkowania diesla, jakichś szczególnych zabiegów, to wg mnie demonizowanie sprawy. To są pewne nawyki, które po prostu się wyrabia, a nie jakaś czarna magia dla wtajemniczonych :) – tak, jak opróżnianie kieszeni z ciuchów do prania, niewkładanie pewnych naczyń do zmywarki czy mikrofali. Poza tym sporadyczne złamanie tych "reguł" nie zabije silnika po pierwszym czy drugim ich złamaniu, bez jaj :)

Auto fajnie się zbiera, z nagrzewaniem tez nie widzę problemu, bo kto mieszka w takiej lokalizacji by zaraz po opuszczeniu garażu (parkingu) cisnąć gaz do dechy i tak trzymać? Raczej małe prawdopodobieństwo. Dodanie gazu i wzrost i spadek obrotów przy zmianie biegu nie zabiją turbiny, tym bardziej, że na 3 czy 4 można jechać w całkiem przyzwoitym zakresie prędkości.
Nie raz i nie dwa widziałem w necie "wojnę" o wyższości diesla nad benzyną i odwrotnie i zastanawiałem się po kiego grzyba ludzie tak się pienią. Każdy ma rozum, własne pieniądze i jakieś argumenty czy to za benzyną czy "klekotem". Mało co jest czarno-białe i tak jest wg mnie w tym przypadku. Jeśli ktoś kupuje diesla, a nie robi wielkich przebiegów (przytaczane 20k), to mimo wszystko skłaniałbym się ku benzynie. Jeśli większość jazdy jest po mieście na krótkich trasach to też byłbym za benzyną. Jednak jak na razie nie mam powodów do narzekania na diesla. Co będzie za kilka lat czy ileśtam kilometrów? Czas pokaże. Dbam o auto, tankuję raczej lepsze paliwo – mam nadzieję, że to przyniesie korzyści, choć w przypadku benzyny robiłbym tak samo.

Co do mojego spalania to jeszcze nigdy średnie z całego baku wg komputera nie przekroczyło 6,0 l, a jeżdżę w mieszanych warunkach (trasa – dużo powiedziane – drogi powiatowe poza miastem :) to ok 65%, reszta zazwyczaj po Kraku). W lecie z racji szerszych opon i klimy wynosi ok 5,6 -5,7 l/100. Teraz na węższych gumach, ale z bagażnikiem na narty to ok 5,3-5,4l przy średniej prędkości ok 40-45 km/h. Rzeczywiste spalanie – ilość paliwa z dystrybutora/przejechane km – wskazuje, że licznik zaniża o ok. 0,2 l/100. Jako że dojeżdżam tą samą trasa do pracy, to obserwacja z tankowania "ulepszonego" ON jest taka, że tankując po zapaleniu się rezerwy, mniej więcej w tym samym czasie, na zwykłym ON robię ok. 730km, a na "poprawionym" ok. 780km.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez Tytan » 2 mar 2013, 12:37

Witam Kolegę z Krakowa. Całkiem możliwe, że miniemy się również gdzieś w Krakowie bo jestem tam przynajmniej raz w miesiącu, a zauważyć naszą wersję i kolor nie jest trudno :)
Cieszę się, że również Tobie autko sprawuje się dobrze i przede wszystkim potwierdzasz niskie spalanie tego silnika w mieście. U mnie wskazanie komputera raczej pokrywa się z rzeczywistymi obliczeniami a jeśli jest odchyłka to raczej zawyża o 0,1 i 0,2l a nie zaniża. Swoją drogą ciekawe dlaczego, może jest to kwestia indywidualnej kalibracji każdego komputera. Co do niskich przebiegów rocznych i opłacalności diesla to kwestia dyskusyjna i bardzo indywidualna. Prawda jest taka, że jeśli nawet robisz małe przebiegi i nie oszczędzasz miesięcznie na stacji tyle co inny użytkownik diesla jeżdżący bardzo dużo to także dodatkowe wydatki eksploatacyjne związane chociażby z FAPem ponosisz dużo rzadziej, bo są one uzależnione od przebiegu. Wszystko jest tutaj matematycznie proporcjonalne. Inna sprawą, i o to głównie chodzi w dieslu jest uzasadnienie poniesienia wyższych kosztów na starcie kupując auto w salonie. Ale ta kwestia jak już pisałem wcześniej (a auto mamy z tego samego źródła) Nas nie dotyczy, a ekonomię jazdy mamy poniekąd w gratisie :)
Do zobaczenia na trasie pozdrawiam
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez KMBak » 2 mar 2013, 12:53

Tytan napisał(a):Nas nie dotyczy, a ekonomię jazdy mamy poniekąd w gratisie :)
Do zobaczenia na trasie pozdrawiam


Trochę dotyczy. Przecież można było kupić taniej w Belgii benzynkę prawda – i byłoby jeszcze taniej! :] Chyba, że to taki piękny kraj, gdzie auta z silnikami benzynowymi są w cenie ropniaków i odwrotnie. W związku z tym wolałbym określenie większego zysku w tej samej cenie. ;P

Swoją drogą ciekawe dlaczego tam auta są tańsze? <głaszcze>
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez Tytan » 2 mar 2013, 20:51

To nie do końca tak. My nie mieliśmy wyboru benzyna czy diesel bo auta nie kupowaliśmy w Belgii sami tylko w Krakowie, w firmie która kupiła je u dealera w Belgii. Do kupienia były tylko wersje diesel ale ja nie narzekam na brak wyboru dobrze się stało :) Cena była tak atrakcyjna również z tego względu, że auto musiało zostać zarejestrowane w Belgii, żeby można je było wwieść do Polski a tym samym mieliśmy troszkę skróconą gwarancję. Nie mniej jednak to była prawdziwa okazja na kupno nówki z foliami na kołach w cenie dużo niższej niż u Nas w salonie.
Japan – the best producer in the world !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2011, 13:59
Posty: 200 (1/3)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 3 BL HB 1,6 MZ-CD Sand Speed

Postprzez mirfex69 » 23 cze 2013, 18:53

Witam.Wstukalem w wyszukiwarce -koszty przegladow w ASO i skierowalo mnie tutaj :) Dobijam do 60 tys. i zastanawiam sie czy przeglad zrobic na miejscu,czy kalkuluje sie bardziej w PL?Napisalem do dwoch ASO w Poznaniu..mijaja z dwa tygodnie i cisza <co?> Moze maja jakis odgorny cennik tych uslug?
Jesli ktos z klubowiczow ma wiedze na temat przyblizonego kosztu to bede wdzieczny :)
Pozdrawiam ,przyczepnosci i szerokosci <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez Ścibi85 » 23 cze 2013, 22:10

Jest wątek o cenach przeglądów BL. U mnie przegląd po 60 tyś / 3 latach zamkną się w kwocie chyba 470zł. Czy to jest kwota odgórna nie wiem. Jakieś rabaty tam były.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez ZOOMik » 23 cze 2013, 22:13

No to coś trochę nieprecyzyjnie Cię skierowało...no i piszesz nie w tym temacie, bo ten jest z opiniami o aucie :P
Wątek o przeglądach, kosztach serwisu był odrobinę niżej, o ten:
viewtopic.php?f=113&t=111341
Jak go przejrzysz to znajdziesz to czego szukasz :) Cennik odgórny (rekomendowany) zdaje się istnieje, ale w praktyce każde ASO trochę inaczej się ceni (daje rabaty).
Swoją drogą nie najlepiej o nich świadczy brak odpowiedzi na Twoje maile...może tel. byłby bardziej skuteczny ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mirfex69 » 24 cze 2013, 21:41

ZOOMik napisał(a):No to coś trochę nieprecyzyjnie Cię skierowało...no i piszesz nie w tym temacie, bo ten jest z opiniami o aucie :P
Swoją drogą nie najlepiej o nich świadczy brak odpowiedzi na Twoje maile...może tel. byłby bardziej skuteczny ;)

Wyszukiwarka mnie tak pokierowala :D Sorki,wiele po forum nie grasuje -z reguly tylko po naszym kaciku Benelux i De :) stad moja niesfornosc <glupek2>
Nie wiem czy mi sie chce do nich dzwonic skoro nie maja czasu ,czy nie wiem czego tam-zeby skrzynke przejrzec i laskawie odpowiedziec..
Dzieki Twojemu pokierowaniu przejrzalem caly temat i zorientowalem sie ile moga odemnie wykasowac w PL wiec najpierw skontaktuje sie z Mazda Pirsch na miejscu i zobacze ile oni sobie eurasow zawolaja..Tak czy owak o kosztach sumiennie poinformuje..we wlasciwym dziale oczywiscie :)
A poki co dzieki za informacje <ok>
Pozdrawiam,przyczepnosci i szerokosci ..i nie przekraczania predkosci <diabełek>

Dopisano 24 cze 2013, 21:54:

Ścibi85 napisał(a):Jest wątek o cenach przeglądów BL. U mnie przegląd po 60 tyś / 3 latach zamkną się w kwocie chyba 470zł. Czy to jest kwota odgórna nie wiem. Jakieś rabaty tam były.

Dzieki,watek przekopalem od poczatku do konca :)W sumie koszt Twojego przegladu wyglada na niski (chyba sie ostro targowales :D ) przy tych ,ktore tam widzialem-czyzby koszt spadal z przebiegiem?Eeeeee,to niemozliwe <glupek2>
Jedno wiem napewno czeka mnie troche dzwonienia.I do Poznania skad mi nikt do tej pory nie odpisal na mail (i nie wiem czy po takim traktowaniu chce im dac zarobic..) i tu na miejscu-aaale tu gorzej bo sam sobie z serwisantem nie pogadam :)
Jak sprawa sie skonczy-znaczy o kosztach poinformuje,tak jak obiecalem ZOOMik-owi :) <ok>
Pozdrowki papa

Dopisano 24 cze 2013, 23:00:

Tytan napisał(a):Panowie proszę piszcie może również o tym co lubicie i jest fajne w naszych BLach, piszcie jeśli są bezawaryjne i jesteście zadowoleni bo później przychodzi taki kolega, który zastanawia się co wybrać a tu widzi więcej niezadowolonych i narzekających niż tych co są szczęśliwi i zadowoleni z wyboru.

To moze ja kilka slow :)Moja Trojeczka wpadla mi w rece wlasciwie z dnia na dzien bo przed letnim urlopem rok temu postanowilem,ze nie bede sie juz pol dnia tlukl do kraju autokarem.A jeszcze pozniej nad morze wysluzona Jetta..bez klimy.Od dnia gdy ja zobaczylem na parkinu wiedzialem ,ze musze ja miec:)Stalo tam sporo aut ale kolor lakieru mojej madzi wybijal sie z tego tlumu-i to pierwszy plus,blekit ktory nie moze byc nie zauwazony:)
Dalej:sylwetka..ja tam nie moge sie napatrzec <serduszka> Pod maska rechocik,pomyslalem-a co tam.Moj pierwszy w zyciu i poki co mmmmoidzio :)Pracuje rowno i cicho,wciskam gaz przyspiesza bez oporow-na moje potrzeby fabryczne 109KM wystarczaja w zupelnosci a ponad 1000km do PL mija bardzo sprawnie,i niejeden na trasie widzi mnie bardzo krotko:)
Wnetrze:jak dla mnie przy wyborze auta bylo wazne a w trojce jest wszystko czego bym chcial.Ergonomia,materialy,stylizacja wszystko jak trzeba :D Fotele z ktorych nie chce sie wysiadac nawet po wielu godzinach.Naglosnienie fabryczne ale naprawade bardzo wydajne <faja>
Co mnie najbardziej przyciagnelo do tego auta to pogodzenie wygladu z zewnatrz i wewnatrz,a gdy juz zasiadlem za kolkiem i uruchomilem motorek wiedzialem,ze spedze w niej z frajda wiele czasu <serduszka>
Taaak,te chwile po calym ciezkim dniu pracy gdy biore do reki klucz i juz wiem ze za chwile do niej wsiade..bezcenne <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez ZOOMik » 24 cze 2013, 23:14

mirfex69 napisał(a): Ścibi85 napisał(a):Jest wątek o cenach przeglądów BL. U mnie przegląd po 60 tyś / 3 latach zamkną się w kwocie chyba 470zł. Czy to jest kwota odgórna nie wiem. Jakieś rabaty tam były.


Dzieki,watek przekopalem od poczatku do konca :)W sumie koszt Twojego przegladu wyglada na niski (chyba sie ostro targowales :D ) przy tych ,ktore tam widzialem-czyzby koszt spadal z przebiegiem?Eeeeee,to niemozliwe <glupek2>

Robiliśmy przegląd z Kolegą Scibi85 w tym samym ASO i u mnie, jeśli temat "przekopałeś" to zapewne natrafiłeś na wpis, również po 3 latkach 500 zł – kwota zawiera cenę oleju i filtra, które sam dostarczyłem. Jeśli "oliwa" miałby być z serwisu to będzie trochę drożej, no i oczywiście mogą dojść ewentualnie jeszcze jakieś inne części, więc musisz się z tym liczyć, ale jakąś tam orientację już masz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

PostTen post został usunięty przez radzi89 25 cze 2013, 23:43.
Powód: Dubel :)

PostTen post został usunięty przez radzi89 25 cze 2013, 23:44.
Powód: Sprzątanie :)

Postprzez mirfex69 » 25 cze 2013, 20:33

kryniu69 napisał(a):Może kogoś zainteresuje wygląd nowej Mazdy 3. Jak znam życie pomyliłem dział... ;)

Z reakcji ZOOMik -a wyglada,ze tak .. :) Czyli nie tylko ja bladze <glupek2> Za to dzieki Twojej pomylce dowiedzialem sie o istnieniu takiego watku ,no i zobaczylem nowa trojeczke :)Aaaaa mnie sie tam moja podoba <serduszka> <serduszka>

Dopisano 25 cze 2013, 20:48:

ZOOMik napisał(a):Robiliśmy przegląd z Kolegą Scibi85 w tym samym ASO i u mnie, jeśli temat "przekopałeś" to zapewne natrafiłeś na wpis, również po 3 latkach 500 zł – kwota zawiera cenę oleju i filtra, które sam dostarczyłem. Jeśli "oliwa" miałby być z serwisu to będzie trochę drożej, no i oczywiście mogą dojść ewentualnie jeszcze jakieś inne części, więc musisz się z tym liczyć, ale jakąś tam orientację już masz :)

Dzieki,tak-jakas orientacje teraz mam.Dokladnie napisales"6 paczek” ASO Impex Lublin" czyli jakby mi tu zawolali do 200eurasow (z ich olejem itd) to nie bede krotkiego czasu na wypoczynek w kraju spedzal w serwisach,ktore w dodatku nadal gdzies maja zeby mi odpisac..
Trzeba bedzie sie powoli brac za dzwonienie i ustalenie terminu rendez-vous bo licznik pokazuje coraz mniej do przegladu :|
Poki co dzieki za info,pozdrowki i szeeerokosci <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2012, 22:41
Posty: 552 (86/16)
Skąd: Luxembourg
Auto: Jest:
M3 BP Sky Cruise ,19'
Byla:
M3 BM Sky Passion 14'
M3 BL Navigator 12'
M3 BL Active 09'

Postprzez Ścibi85 » 25 cze 2013, 22:08

mirfex69 napisał(a):to nie bede krotkiego czasu na wypoczynek w kraju spedzal w serwisach,ktore w dodatku nadal gdzies maja zeby mi odpisac..


I słusznie :) Ja tam nie mam takich znajomości w serwisach jak ZOOMik :) Ale w serwisie często im się przypominałem jako forumowicz i pytałem o rabaty :) Powodzenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323