Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
Witam
Na początek pozdrowienia (/me dostojnie macha ręką).
Szukam wozu (chybasedannonie ;–)) w segmencie C, po ustawianiu filtra na klimatyzację automatyczną + automatyczna skrzynia biegów do pierwszej rundy zakwalifikowała się Mazda 3 2.0 w wyposażeniu Exclusive+. W tygodniu dokonaliśmy z żoną przebieżki po salonach w Białymstoku celem dalszego odfiltrowania wozów nie spełniających kryteriów estetycznych (tu w sumie problem – żona stwierdziła że w porównaniu z Focusem I HB, którym aktualnie jeździmy to te wszystkie nowe wynalazki to pfuj! ale ja wiem lepiej – niech lepiej siedzi cicho i kolor lakieru wybiera...) a dziś były pierwsze jazdy próbne – Honda Civic 1.8 Comfort sedan oraz Mazda 3, najpierw 1.6 Comfort sedan, a potem 2.0 Exclusive+ hatchback dla porównania silnika i wyposażenia. Niestety wszystkie modele to manual :/.Pierwsze wrażenia:
Mazda 3:
+ wyciszone wnętrze – w sedanie naprawdę komfortowo i cichutko
+ bardzo ładnie wyglądający, opływowy kokpit, w tej klasie nic lepszego nie ma
+ lepsze w porównaniu z Civic materiały – dla mnie obydwa były ok, ale ojciec zawyrokował, że Mazda jednak na plus
+ większy bagażnik (430)
+ leasing np. 105% w porównaniu z np. 115% z analogicznym w Hondzie, tu sobie ładnie (Honda, Reifeissen) pojechali – co prawda pewnie można w innym banku finansować, rite?
– mało miejsca w wnętrzu
– brak ksenonów w standardzie
– lusterka trzeba składać przyciskiem
– brak dzielonej kanapy
Honda Civic:
+ wygląd zewnętrzny – elegancki w porównaniu z bardziej sportowym wyglądem 3. Tym niemniej oprócz tych dwóch wozów w tym aspekcie coś tam zdziałać może jedynie Corolla, która podoba mi się ze względu na pewną wizualną masywność.
+ przestronne wnętrze
+ lepiej bierze nierówności
+ właściwie od początku płynnie właziły mi biegi, w Maździe jakoś wyczucia nie mogłem złapać. Ale i tak ma być automat...
– nadspodziewanie głośna
– brak czujników parkowania z tyłu w standardzie
– drogi leasing
– brak dzielonej kanapy
– mały bagażnik (390)
– na forach coś tam na lakier narzekają – Mazda na Polskę ma niby jakąś tam wersję skandynawską z grubszym lakierem, prawda to?
Co do funkcjonalności obydwu wnętrz to jeszcze ciężko wyrokować, poprzeglądam fora, żeby wiedzieć, na co ludzie zwracają uwagę.
Mazda ma chyba twardsze zawieszenie – bardziej odbijało na nierównościach, aczkolwiek o ile 3 zrobiłem przebieżkę po centrum łącznie z brukami to Civic pojechał głównie kawałek na Warszawę, więc poza miastem. I tak będzie dogrywka, wtedy dokładniej ocenię.
Co do niezawodności to 3 to model z 2009, więc ciężko się wypowiadać. Rankingi TÜV, gdzie Mazdy okupują czołówkę nastrajałyby optymistycznie. Made in Japan, huh?
Co do ceny to dosyć podobnie wyposażone modele Executive (Honda) i Exclusive+ (Mazda) oscylują wokół 83k (aczkolwiek Civic już chyba ma metallic w tej cenie). Honda aktualnie daje 2k upustu, ubezpieczenie i zimówki gratis, pewnie czujniki i dywaniki dodali by bez protestów. W Maździe mogliby dorzucić/dać upust na ksenony i metallic, ale jeszcze nie negocjowałem.
Spalanie i tak wyjdzie w eksploatacji, hyhyhy. Według producenta Civic wciąga 0,5-1 mniej...
Takie tam pytania:
1. Pakowność
Mazda ma większy bagażnik, natomiast w środku jest odczuwalnie mniejsza (osobiście mam 1,89m). Totalnie spieprzony jest wysunięty po stronie pasażera kokpit – może żonie (taka raczej drobna jest) nie będzie to przeszkadzać, a to ona będzie tam głównie jeździć. Do tego chyba mniejsza ilość schowków – W Hondzie są np. dwa bardzo fajnie wyglądające zasuwane w linii wzdłuż podłokietnika. Cóż, Focus I też cierpiał na tę przypadłość.
Sugerując się wyglądem można by zaryzykować, że Mazdę wybiera się się ze względu na sportowy wygląd, natomiast dla mnie ma to być samochód rodzinny, który powinien móc przewieźć np. wózek dziecięcy (na szczęście nasz X-lander ładnie się składa i ma zdejmowane kółka) i zabrać te wszystkie tony akcesoriów, które dla 4 miesięcznego dziecka są absolutnie niezbędne do przeżycia. Ktoś ma tu jakieś doświadczenia? Czy może Mazdą jeżdżą głównie napakowani adrenaliną osobnicy bez zobowiązań? ;–)
Można się oczywiście rozglądać za jakimś kombi, ale ciężko je z reguły nazwać urodziwymi, zresztą w segmencie C jest ich niewiele. Na zabawki w rodzaju Toyoty Verso, gdzie się wygląda jak 100% tatuś chyba jeszcze mam czas ;–)
2. Automat
Podobno 3 ma starszą konstrukcję w porównaniu z tym montowanym w Civicu. Jak rozumiem Activematic to tzw. manumatic, jak np. Tiptronic? Ktoś testował/zna się/może się wypowiedzieć? W czym przejawia się jego 'starszość' – brak dynamiki, wolne reakcje? O co chodzi, nie znam się? ;–)
W automat celuję z jednego powodu – głównie jeżdżę po mieście, więc to ciągłe machanie wajchą i zabawa gaz-hamulec-sprzęgło trochę mnie nudzi. Normalnie jeżdżę spokojnie, bez szarpania i niepotrzebnego napinania się, ale jeśli po paru latach użytkowania Focusa 1.4 z 75KM mam kupić samochód ze 150KM, to wolałbym, żeby w razie potrzeby automat nie przeszkadzał mi w szybkim włączeniu się do jazdy czy połknięciu Tira czy innej tam przeszkadzajki na trasie.
Okiedokie, teraz czas na pozostałe marki, a potem druga runda.
Na początek pozdrowienia (/me dostojnie macha ręką).
Szukam wozu (chybasedannonie ;–)) w segmencie C, po ustawianiu filtra na klimatyzację automatyczną + automatyczna skrzynia biegów do pierwszej rundy zakwalifikowała się Mazda 3 2.0 w wyposażeniu Exclusive+. W tygodniu dokonaliśmy z żoną przebieżki po salonach w Białymstoku celem dalszego odfiltrowania wozów nie spełniających kryteriów estetycznych (tu w sumie problem – żona stwierdziła że w porównaniu z Focusem I HB, którym aktualnie jeździmy to te wszystkie nowe wynalazki to pfuj! ale ja wiem lepiej – niech lepiej siedzi cicho i kolor lakieru wybiera...) a dziś były pierwsze jazdy próbne – Honda Civic 1.8 Comfort sedan oraz Mazda 3, najpierw 1.6 Comfort sedan, a potem 2.0 Exclusive+ hatchback dla porównania silnika i wyposażenia. Niestety wszystkie modele to manual :/.Pierwsze wrażenia:
Mazda 3:
+ wyciszone wnętrze – w sedanie naprawdę komfortowo i cichutko
+ bardzo ładnie wyglądający, opływowy kokpit, w tej klasie nic lepszego nie ma
+ lepsze w porównaniu z Civic materiały – dla mnie obydwa były ok, ale ojciec zawyrokował, że Mazda jednak na plus
+ większy bagażnik (430)
+ leasing np. 105% w porównaniu z np. 115% z analogicznym w Hondzie, tu sobie ładnie (Honda, Reifeissen) pojechali – co prawda pewnie można w innym banku finansować, rite?
– mało miejsca w wnętrzu
– brak ksenonów w standardzie
– lusterka trzeba składać przyciskiem
– brak dzielonej kanapy
Honda Civic:
+ wygląd zewnętrzny – elegancki w porównaniu z bardziej sportowym wyglądem 3. Tym niemniej oprócz tych dwóch wozów w tym aspekcie coś tam zdziałać może jedynie Corolla, która podoba mi się ze względu na pewną wizualną masywność.
+ przestronne wnętrze
+ lepiej bierze nierówności
+ właściwie od początku płynnie właziły mi biegi, w Maździe jakoś wyczucia nie mogłem złapać. Ale i tak ma być automat...
– nadspodziewanie głośna
– brak czujników parkowania z tyłu w standardzie
– drogi leasing
– brak dzielonej kanapy
– mały bagażnik (390)
– na forach coś tam na lakier narzekają – Mazda na Polskę ma niby jakąś tam wersję skandynawską z grubszym lakierem, prawda to?
Co do funkcjonalności obydwu wnętrz to jeszcze ciężko wyrokować, poprzeglądam fora, żeby wiedzieć, na co ludzie zwracają uwagę.
Mazda ma chyba twardsze zawieszenie – bardziej odbijało na nierównościach, aczkolwiek o ile 3 zrobiłem przebieżkę po centrum łącznie z brukami to Civic pojechał głównie kawałek na Warszawę, więc poza miastem. I tak będzie dogrywka, wtedy dokładniej ocenię.
Co do niezawodności to 3 to model z 2009, więc ciężko się wypowiadać. Rankingi TÜV, gdzie Mazdy okupują czołówkę nastrajałyby optymistycznie. Made in Japan, huh?
Co do ceny to dosyć podobnie wyposażone modele Executive (Honda) i Exclusive+ (Mazda) oscylują wokół 83k (aczkolwiek Civic już chyba ma metallic w tej cenie). Honda aktualnie daje 2k upustu, ubezpieczenie i zimówki gratis, pewnie czujniki i dywaniki dodali by bez protestów. W Maździe mogliby dorzucić/dać upust na ksenony i metallic, ale jeszcze nie negocjowałem.
Spalanie i tak wyjdzie w eksploatacji, hyhyhy. Według producenta Civic wciąga 0,5-1 mniej...
Takie tam pytania:
1. Pakowność
Mazda ma większy bagażnik, natomiast w środku jest odczuwalnie mniejsza (osobiście mam 1,89m). Totalnie spieprzony jest wysunięty po stronie pasażera kokpit – może żonie (taka raczej drobna jest) nie będzie to przeszkadzać, a to ona będzie tam głównie jeździć. Do tego chyba mniejsza ilość schowków – W Hondzie są np. dwa bardzo fajnie wyglądające zasuwane w linii wzdłuż podłokietnika. Cóż, Focus I też cierpiał na tę przypadłość.
Sugerując się wyglądem można by zaryzykować, że Mazdę wybiera się się ze względu na sportowy wygląd, natomiast dla mnie ma to być samochód rodzinny, który powinien móc przewieźć np. wózek dziecięcy (na szczęście nasz X-lander ładnie się składa i ma zdejmowane kółka) i zabrać te wszystkie tony akcesoriów, które dla 4 miesięcznego dziecka są absolutnie niezbędne do przeżycia. Ktoś ma tu jakieś doświadczenia? Czy może Mazdą jeżdżą głównie napakowani adrenaliną osobnicy bez zobowiązań? ;–)
Można się oczywiście rozglądać za jakimś kombi, ale ciężko je z reguły nazwać urodziwymi, zresztą w segmencie C jest ich niewiele. Na zabawki w rodzaju Toyoty Verso, gdzie się wygląda jak 100% tatuś chyba jeszcze mam czas ;–)
2. Automat
Podobno 3 ma starszą konstrukcję w porównaniu z tym montowanym w Civicu. Jak rozumiem Activematic to tzw. manumatic, jak np. Tiptronic? Ktoś testował/zna się/może się wypowiedzieć? W czym przejawia się jego 'starszość' – brak dynamiki, wolne reakcje? O co chodzi, nie znam się? ;–)
W automat celuję z jednego powodu – głównie jeżdżę po mieście, więc to ciągłe machanie wajchą i zabawa gaz-hamulec-sprzęgło trochę mnie nudzi. Normalnie jeżdżę spokojnie, bez szarpania i niepotrzebnego napinania się, ale jeśli po paru latach użytkowania Focusa 1.4 z 75KM mam kupić samochód ze 150KM, to wolałbym, żeby w razie potrzeby automat nie przeszkadzał mi w szybkim włączeniu się do jazdy czy połknięciu Tira czy innej tam przeszkadzajki na trasie.
Okiedokie, teraz czas na pozostałe marki, a potem druga runda.
- Od: 9 paź 2010, 22:04
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM
Witam,
O chlapaczach pomyślałem na etapie zakupu, więc nie ma problemu – już są. Absolutnie nie zrezygnowałem z felg z ET50 – poszerzyłem tylko swoją wiedzę o cenne opinie.
O chlapaczach pomyślałem na etapie zakupu, więc nie ma problemu – już są. Absolutnie nie zrezygnowałem z felg z ET50 – poszerzyłem tylko swoją wiedzę o cenne opinie.
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
Witam,
Może kiedyś się przyda:
1. Kalkulator do przeliczania rozmiarów opon jest tutaj:
http://miata.net/garage/tirecalc.html
2. Kalkulator do przeliczania offsetu w zależności od szerokości felgi tutaj:
http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
3. Dane dot ET w felgach do Mazd i inne informacje z tym związane:
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=171049.
Pozdrawiam
Może kiedyś się przyda:
1. Kalkulator do przeliczania rozmiarów opon jest tutaj:
http://miata.net/garage/tirecalc.html
2. Kalkulator do przeliczania offsetu w zależności od szerokości felgi tutaj:
http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
3. Dane dot ET w felgach do Mazd i inne informacje z tym związane:
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=171049.
Pozdrawiam
- Od: 10 paź 2009, 20:00
- Posty: 45
- Skąd: 100-lica
- Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09
haen napisał(a):Witam
Witamy na Forum MS
Widze ze wybierasz miedzy Hondą a Mazdą póki co....
Nie bede tu polemizował z +/– bo każdy ma swoje wymagania i oczekiwania
Jeżeli chodzi o zawieszenie to tak, M3 jest twarda z założenia to ma być rodzinny kompakt o charakterze sportowym konstruowany w duchu "Zoom Zoom", zawieszenie najlepsze w klasie czyli z Focusa
Mnie to pasuje
o Spalaniu , wyposażeniu i awaryjności poczytaj nasze forum:P
haen napisał(a):1. Pakowność
Sedan ma większy bagażnik ale... luk załadunkowy jest mniejszy i HB pod tym względem jest praktyczniejszy.
Schowki i inne udogodnienia w porównaniu z konkurentami sa raczej drugorzędną sprawą (kazdy ma swoje wady i zalety) jeśli sie juz wsiądzie i przejedzie
haen napisał(a):Czy może Mazdą jeżdżą głównie napakowani adrenaliną osobnicy bez zobowiązań? ;–)
haen napisał(a):2. Automat
To jest to samo co w poprzednim modelu.
Poszukaj na forum info o tym,
tutaj próbka:
viewtopic.php?f=114&t=93642
viewtopic.php?p=888639#p888639
Pozdr.
co do pakowności 3 HB. Smigałem wcześniej Golfem V Plus (taki podwyższany dla niewtjaemniczonych, namiastka Tourana) i wózek wchodzil, wszak że zabierał prawie cały bagażnik, ale tragedii nie była. Torba z klamotami dla szkraba też i pare innych rzeczy. A porównując bagażnik VW do 3 to ten w 3 jest dużo fajniejszy i bardziej pakowny.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
CezaR83 napisał(a):Jeżeli chodzi o zawieszenie to tak, M3 jest twarda z założenia to ma być rodzinny kompakt o charakterze sportowym konstruowany w duchu "Zoom Zoom", zawieszenie najlepsze w klasie czyli z Focusa
Wrażenia z jazdy były miłe, po prostu Civic trochę przyjemnie łapie nierówności. Nie żeby jakaś drastyczna różnica. Nie wiem, jak Foka II, ale jedynką faktycznie bardzo mi się fajnie prowadzi, toteż nie sądzę, żeby mi się 3 źle jeździło.
CezaR83 napisał(a):To jest to samo co w poprzednim modelu.
Poszukaj na forum info o tym,
tutaj próbka:
viewtopic.php?f=114&t=93642
viewtopic.php?p=888639#p888639
Czytałem, ale oprócz potwierdzenia, że jest a'la Tiptronic więcej sensownego info na temat kultury jazdy nie znalazłem. Na forach obcojęzycznych ludzie nie narzekali nie bardzo, pewnie jako pierwszy automat się sprawdzi. Jeszcze muszę sprawdzić, czy Auto Księżyno (B-stok) nie ma przypadkiem HB na automacie do jazdy próbnej.
J.Beck napisał(a):– lusterka trzeba składać przyciskiem
a jak niby maiłyby się składać ? na pstryknięcie palcem ?![]()
– brak ksenonów w standardzie
a która marka daje w standardzie ksenony ?
a) automatycznie składane po zamknięciu wozu.
b) Civic 1.8 w wersji Executive, który jest cenowo-wyposażeniową alternatywą M3 2.0 E+ ma w standardzie ksenony
haen 2, J.Beck 0 ;–)
mysiak napisał(a):co do pakowności 3 HB. Smigałem wcześniej Golfem V Plus (taki podwyższany dla niewtjaemniczonych, namiastka Tourana) i wózek wchodzil, wszak że zabierał prawie cały bagażnik, ale tragedii nie była. Torba z klamotami dla szkraba też i pare innych rzeczy. A porównując bagażnik VW do 3 to ten w 3 jest dużo fajniejszy i bardziej pakowny.
No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 9 paź 2010, 22:04
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM
haen napisał(a):No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi.
No właśnie – podaj proszę na PM rozmiary wózka i jak on Ci się sprawdza bo ja Mazde 3 już mam a do zakupu X-landera się przymierzam :-D
nie wiem jakie gabaryty ma Xlander, ale jesli to takie ustrojstwo z gondlą, którą idzie na spacerówkę przerobic, to spoko wejdzie.
a, i jeśli to koh\goś intersuje – rozkminiłem ISOfixa w 3. fotelik wpina sie jak wszedzie elegancko, ale żeby wyjąć to trzeba zaczepy isofixowe fotelika ustawic tak mniej wiecej pod katem 45 stopni do kanapy i wtedy dopiero wypinac. troche to ciezkie, bo fotelik nieco waży a zapięcie trzyma dziarsko, ale wychodzi (dotyczy fotelików Roemera ale pewnie i innych z ISOfixem).
a, i jeśli to koh\goś intersuje – rozkminiłem ISOfixa w 3. fotelik wpina sie jak wszedzie elegancko, ale żeby wyjąć to trzeba zaczepy isofixowe fotelika ustawic tak mniej wiecej pod katem 45 stopni do kanapy i wtedy dopiero wypinac. troche to ciezkie, bo fotelik nieco waży a zapięcie trzyma dziarsko, ale wychodzi (dotyczy fotelików Roemera ale pewnie i innych z ISOfixem).
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Cześć.
Trochę inna kwestia:
mam do was pytanko o silniki na 2011. O ile mi wiadomo, w sprzedaży będą mogły pojawiać się tylko motory spełniające normę Euro5. Czy macie jakieś informacje, co planuje Mazda w tej sprawie? A może w końcu pojawi się w ofercie jednostka benz. pomiędzy 105 a 150 KM? Szkoda, że nie można np. zamówić Mazdy 3 z silnikiem od M6 1.8 120KM.
Cały czas marzy mi się właśnie taka M3
Pozdrawiam
Minor
Trochę inna kwestia:
mam do was pytanko o silniki na 2011. O ile mi wiadomo, w sprzedaży będą mogły pojawiać się tylko motory spełniające normę Euro5. Czy macie jakieś informacje, co planuje Mazda w tej sprawie? A może w końcu pojawi się w ofercie jednostka benz. pomiędzy 105 a 150 KM? Szkoda, że nie można np. zamówić Mazdy 3 z silnikiem od M6 1.8 120KM.
Cały czas marzy mi się właśnie taka M3
Pozdrawiam
Minor
VHD napisał(a):haen napisał(a):No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi.
No właśnie – podaj proszę na PM rozmiary wózka i jak on Ci się sprawdza bo ja Mazde 3 już mam a do zakupu X-landera się przymierzam :-D
To prawdopodobnie ten model – http://cokupic.pl/produkt/X-Lander-XA-G ... elik-X-Car, wymiary po wyjęciu gondoli i złożeniu to (szerokość x długość x wysokość w cm):
– 67 x 93 x 37 z założonymi kółkami,
– 54 x 82 x 29 z zdjętymi kółkami.
Na razie używamy tylko gondoli i jesteśmy zadowoleni, aczkolwiek nie mamy za bardzo porównania – tak naprawdę dopiero przy użytkowaniu wychodzą wady. Dobrze się prowadzi, chyba nieźle składa, parę schowków, pojemnik na dole plus saszetka w standardzie pozwalają poupychać akcesoria. Trochę waży (na szczęście do tej pory winda zawsze działała ;–)) i do spacerówki można mieć podobno parę zastrzeżeń (poczytaj na http://www.ceneo.pl/;0152193486-10.htm).
mysiak napisał(a):nie wiem jakie gabaryty ma Xlander, ale jesli to takie ustrojstwo z gondlą, którą idzie na spacerówkę przerobic, to spoko wejdzie.
a, i jeśli to koh\goś intersuje – rozkminiłem ISOfixa w 3. fotelik wpina sie jak wszedzie elegancko, ale żeby wyjąć to trzeba zaczepy isofixowe fotelika ustawic tak mniej wiecej pod katem 45 stopni do kanapy i wtedy dopiero wypinac. troche to ciezkie, bo fotelik nieco waży a zapięcie trzyma dziarsko, ale wychodzi (dotyczy fotelików Roemera ale pewnie i innych z ISOfixem).
Hmm, a jak to jest w końcu z tym ISOFixem? Znajomy mówił, że to ściema, bo oprócz obsługi ISOFixa w samochodzie i foteliku potrzebna jest baza, która kosztuje 3 x tyle co fotelik. A jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to zasadniczo w testach wypada identycznie jak w przypadku normalnego mocowania pasami. BTW – nie ma problemu z długością pasów w M3? W Focusie I są baaardzo na styk i trochę się trzeba namęczyć z zapięciem przy mocowania fotelika.
- Od: 9 paź 2010, 22:04
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM
w M3 używam tylko 2 fotelików Roemer Kidfix – mocowanych do ISOfixa. Montażi demontaż (jak pisałem po rozkminieniu) zajmuje góra 30 sekund a pewność mocowania w porównaniu do tego na pasy fantastyczna. nie wiem jak to może być w przypadku fotelików przypinanych tyłem do kierunku jazdy z długością pasów. Co zaś do samego ISOfixa – musisz uważać przy kupnie fotelika, bo niektórzy producenci fotelików faktycznie w niższych grupach wagowych sprzedają osobno fotelik i osobno baza (np Maxi Cosi tak ma). Roemer ma od razu uchwyty ISOfixowe wiec problemu nie ma, nie wiem jak z ceną ale jeśli jest tak jak w kategorii wagowej do 36kg to i tak jest lepiej niż równie renomowana konkurencja.
Z wymiarów wózka jakie podałes zaryzykowałbym ze wejdzie bez demontażu kółek.
Mam pytanie – jakto jest ze spryskiwaczami reflektorów na mrozie. To moje pierwsze auto z tym wynalazkiem więc nie mam pojęcia. Są one jakos zabez[pieczone przed mrozem, czy też może im to nie robie specjalnie różnicy. A i przy okazji jaka jest pojemność zbiorniczka spryskiwacza i przy jakiej objetości zapala się kontrolkja niskiego poziomu?
Z wymiarów wózka jakie podałes zaryzykowałbym ze wejdzie bez demontażu kółek.
Mam pytanie – jakto jest ze spryskiwaczami reflektorów na mrozie. To moje pierwsze auto z tym wynalazkiem więc nie mam pojęcia. Są one jakos zabez[pieczone przed mrozem, czy też może im to nie robie specjalnie różnicy. A i przy okazji jaka jest pojemność zbiorniczka spryskiwacza i przy jakiej objetości zapala się kontrolkja niskiego poziomu?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Witam,
U mnie powinno być ET50 a mam alu na zimę ET48. W temacie ET:http://www.oponeo.pl/narzedzia/budowa-felgi. Jeśli masz 45 to felga będzie bardziej na "zewnątrz"
U mnie powinno być ET50 a mam alu na zimę ET48. W temacie ET:http://www.oponeo.pl/narzedzia/budowa-felgi. Jeśli masz 45 to felga będzie bardziej na "zewnątrz"
Pozdrawiam
Jarlath
Jarlath
- Od: 14 lip 2010, 18:20
- Posty: 30
- Skąd: PL, Gliwice
- Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX
pluck napisał(a):opony zimowe mam, ale pytanie czy montować je na fabryczne alufelgi czy kupić stalowe?
Jak Wy robicie?
szkoda ori felg:) Kup stalówki, a jak Ci nie zależy na kasie to weź jakieś tańsze alu:)
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
pluck napisał(a):opony zimowe mam, ale pytanie czy montować je na fabryczne alufelgi czy kupić stalowe?
Jak Wy robicie?
No właśnie ja jestem na etapie szukania stalowek. Te z ET 45, za radą speców z Euromaster, oddałem sprzedającemu.
- Od: 16 gru 2008, 16:52
- Posty: 107
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda3 BL 1.6 2009
mysiak napisał(a):na zime stalowki 15 cali. wygląda to może niekoniecznie, ale wyszło razem z oponami UG7+ 1800 PLN
Jak na 15" to całkiem sporo... Ja dałem za 16" z dunlopami niecałe 2tyś
-----------------
EOT

- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
może i sporo, ale coż poradzić.
Co do pojemności zbiorniczka spryskiwacza to na moje oko od zapalenia się kontroli pod kapsel wchodzi około 3 – 3,5 litra. Ile mieści się w tzw rezerwie – nie mam pojęcia.
Co do pojemności zbiorniczka spryskiwacza to na moje oko od zapalenia się kontroli pod kapsel wchodzi około 3 – 3,5 litra. Ile mieści się w tzw rezerwie – nie mam pojęcia.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
http://www.4kolkaszczescia.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość