Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie

Mazda3 2008–2013

Postprzez haen » 9 paź 2010, 22:16

Witam

Na początek pozdrowienia (/me dostojnie macha ręką).

Szukam wozu (chybasedannonie ;–)) w segmencie C, po ustawianiu filtra na klimatyzację automatyczną + automatyczna skrzynia biegów do pierwszej rundy zakwalifikowała się Mazda 3 2.0 w wyposażeniu Exclusive+. W tygodniu dokonaliśmy z żoną przebieżki po salonach w Białymstoku celem dalszego odfiltrowania wozów nie spełniających kryteriów estetycznych (tu w sumie problem – żona stwierdziła że w porównaniu z Focusem I HB, którym aktualnie jeździmy to te wszystkie nowe wynalazki to pfuj! ale ja wiem lepiej – niech lepiej siedzi cicho i kolor lakieru wybiera...) a dziś były pierwsze jazdy próbne – Honda Civic 1.8 Comfort sedan oraz Mazda 3, najpierw 1.6 Comfort sedan, a potem 2.0 Exclusive+ hatchback dla porównania silnika i wyposażenia. Niestety wszystkie modele to manual :/.Pierwsze wrażenia:

Mazda 3:
+ wyciszone wnętrze – w sedanie naprawdę komfortowo i cichutko
+ bardzo ładnie wyglądający, opływowy kokpit, w tej klasie nic lepszego nie ma
+ lepsze w porównaniu z Civic materiały – dla mnie obydwa były ok, ale ojciec zawyrokował, że Mazda jednak na plus
+ większy bagażnik (430)
+ leasing np. 105% w porównaniu z np. 115% z analogicznym w Hondzie, tu sobie ładnie (Honda, Reifeissen) pojechali – co prawda pewnie można w innym banku finansować, rite?
– mało miejsca w wnętrzu
– brak ksenonów w standardzie
– lusterka trzeba składać przyciskiem
– brak dzielonej kanapy

Honda Civic:
+ wygląd zewnętrzny – elegancki w porównaniu z bardziej sportowym wyglądem 3. Tym niemniej oprócz tych dwóch wozów w tym aspekcie coś tam zdziałać może jedynie Corolla, która podoba mi się ze względu na pewną wizualną masywność.
+ przestronne wnętrze
+ lepiej bierze nierówności
+ właściwie od początku płynnie właziły mi biegi, w Maździe jakoś wyczucia nie mogłem złapać. Ale i tak ma być automat...
– nadspodziewanie głośna
– brak czujników parkowania z tyłu w standardzie
– drogi leasing
– brak dzielonej kanapy
– mały bagażnik (390)
– na forach coś tam na lakier narzekają – Mazda na Polskę ma niby jakąś tam wersję skandynawską z grubszym lakierem, prawda to?

Co do funkcjonalności obydwu wnętrz to jeszcze ciężko wyrokować, poprzeglądam fora, żeby wiedzieć, na co ludzie zwracają uwagę.

Mazda ma chyba twardsze zawieszenie – bardziej odbijało na nierównościach, aczkolwiek o ile 3 zrobiłem przebieżkę po centrum łącznie z brukami to Civic pojechał głównie kawałek na Warszawę, więc poza miastem. I tak będzie dogrywka, wtedy dokładniej ocenię.

Co do niezawodności to 3 to model z 2009, więc ciężko się wypowiadać. Rankingi TÜV, gdzie Mazdy okupują czołówkę nastrajałyby optymistycznie. Made in Japan, huh?

Co do ceny to dosyć podobnie wyposażone modele Executive (Honda) i Exclusive+ (Mazda) oscylują wokół 83k (aczkolwiek Civic już chyba ma metallic w tej cenie). Honda aktualnie daje 2k upustu, ubezpieczenie i zimówki gratis, pewnie czujniki i dywaniki dodali by bez protestów. W Maździe mogliby dorzucić/dać upust na ksenony i metallic, ale jeszcze nie negocjowałem.

Spalanie i tak wyjdzie w eksploatacji, hyhyhy. Według producenta Civic wciąga 0,5-1 mniej...


Takie tam pytania:

1. Pakowność

Mazda ma większy bagażnik, natomiast w środku jest odczuwalnie mniejsza (osobiście mam 1,89m). Totalnie spieprzony jest wysunięty po stronie pasażera kokpit – może żonie (taka raczej drobna jest) nie będzie to przeszkadzać, a to ona będzie tam głównie jeździć. Do tego chyba mniejsza ilość schowków – W Hondzie są np. dwa bardzo fajnie wyglądające zasuwane w linii wzdłuż podłokietnika. Cóż, Focus I też cierpiał na tę przypadłość.

Sugerując się wyglądem można by zaryzykować, że Mazdę wybiera się się ze względu na sportowy wygląd, natomiast dla mnie ma to być samochód rodzinny, który powinien móc przewieźć np. wózek dziecięcy (na szczęście nasz X-lander ładnie się składa i ma zdejmowane kółka) i zabrać te wszystkie tony akcesoriów, które dla 4 miesięcznego dziecka są absolutnie niezbędne do przeżycia. Ktoś ma tu jakieś doświadczenia? Czy może Mazdą jeżdżą głównie napakowani adrenaliną osobnicy bez zobowiązań? ;–)

Można się oczywiście rozglądać za jakimś kombi, ale ciężko je z reguły nazwać urodziwymi, zresztą w segmencie C jest ich niewiele. Na zabawki w rodzaju Toyoty Verso, gdzie się wygląda jak 100% tatuś chyba jeszcze mam czas ;–)


2. Automat

Podobno 3 ma starszą konstrukcję w porównaniu z tym montowanym w Civicu. Jak rozumiem Activematic to tzw. manumatic, jak np. Tiptronic? Ktoś testował/zna się/może się wypowiedzieć? W czym przejawia się jego 'starszość' – brak dynamiki, wolne reakcje? O co chodzi, nie znam się? ;–)

W automat celuję z jednego powodu – głównie jeżdżę po mieście, więc to ciągłe machanie wajchą i zabawa gaz-hamulec-sprzęgło trochę mnie nudzi. Normalnie jeżdżę spokojnie, bez szarpania i niepotrzebnego napinania się, ale jeśli po paru latach użytkowania Focusa 1.4 z 75KM mam kupić samochód ze 150KM, to wolałbym, żeby w razie potrzeby automat nie przeszkadzał mi w szybkim włączeniu się do jazdy czy połknięciu Tira czy innej tam przeszkadzajki na trasie.


Okiedokie, teraz czas na pozostałe marki, a potem druga runda.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2010, 22:04
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM

Postprzez Jarlath » 9 paź 2010, 22:24

Witam,
O chlapaczach pomyślałem na etapie zakupu, więc nie ma problemu – już są. Absolutnie nie zrezygnowałem z felg z ET50 – poszerzyłem tylko swoją wiedzę o cenne opinie.
Pozdrawiam
Jarlath
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 18:20
Posty: 30
Skąd: PL, Gliwice
Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX

Postprzez danstan » 9 paź 2010, 23:31

Witam,
Może kiedyś się przyda:
1. Kalkulator do przeliczania rozmiarów opon jest tutaj:
http://miata.net/garage/tirecalc.html
2. Kalkulator do przeliczania offsetu w zależności od szerokości felgi tutaj:
http://marksink.com/tire_wheel_offset/offset.html
3. Dane dot ET w felgach do Mazd i inne informacje z tym związane:
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=171049.
Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez CezaR83 » 10 paź 2010, 12:58

haen napisał(a):Witam

Witamy na Forum MS ;)
Widze ze wybierasz miedzy Hondą a Mazdą póki co....
Nie bede tu polemizował z +/– bo każdy ma swoje wymagania i oczekiwania :P
Jeżeli chodzi o zawieszenie to tak, M3 jest twarda z założenia to ma być rodzinny kompakt o charakterze sportowym konstruowany w duchu "Zoom Zoom", zawieszenie najlepsze w klasie czyli z Focusa ;)
Mnie to pasuje :)
o Spalaniu , wyposażeniu i awaryjności poczytaj nasze forum:P

haen napisał(a):1. Pakowność

Sedan ma większy bagażnik ale... luk załadunkowy jest mniejszy i HB pod tym względem jest praktyczniejszy.
Schowki i inne udogodnienia w porównaniu z konkurentami sa raczej drugorzędną sprawą (kazdy ma swoje wady i zalety) jeśli sie juz wsiądzie i przejedzie :>
haen napisał(a):Czy może Mazdą jeżdżą głównie napakowani adrenaliną osobnicy bez zobowiązań? ;–)

<rotfl> Różnie to bywa.... ale raczej to nietuzinkowy samochód wyróżniający sie w tłumie i na szczęście póki co mało popularny wśród takich osob. ;)

haen napisał(a):2. Automat

To jest to samo co w poprzednim modelu.
Poszukaj na forum info o tym,
tutaj próbka:
viewtopic.php?f=114&t=93642
viewtopic.php?p=888639#p888639

Pozdr.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2188 (73/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez J.Beck » 10 paź 2010, 22:02

– lusterka trzeba składać przyciskiem

a jak niby maiłyby się składać ? na pstryknięcie palcem ? <serduszka> <serduszka>

– brak ksenonów w standardzie

a która marka daje w standardzie ksenony ? <glupek2>
Początkujący
 
Od: 7 lis 2008, 00:11
Posty: 27

Postprzez mysiak » 10 paź 2010, 22:25

co do pakowności 3 HB. Smigałem wcześniej Golfem V Plus (taki podwyższany dla niewtjaemniczonych, namiastka Tourana) i wózek wchodzil, wszak że zabierał prawie cały bagażnik, ale tragedii nie była. Torba z klamotami dla szkraba też i pare innych rzeczy. A porównując bagażnik VW do 3 to ten w 3 jest dużo fajniejszy i bardziej pakowny.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez haen » 11 paź 2010, 00:17

CezaR83 napisał(a):Jeżeli chodzi o zawieszenie to tak, M3 jest twarda z założenia to ma być rodzinny kompakt o charakterze sportowym konstruowany w duchu "Zoom Zoom", zawieszenie najlepsze w klasie czyli z Focusa ;)


Wrażenia z jazdy były miłe, po prostu Civic trochę przyjemnie łapie nierówności. Nie żeby jakaś drastyczna różnica. Nie wiem, jak Foka II, ale jedynką faktycznie bardzo mi się fajnie prowadzi, toteż nie sądzę, żeby mi się 3 źle jeździło.


CezaR83 napisał(a):To jest to samo co w poprzednim modelu.
Poszukaj na forum info o tym,
tutaj próbka:
viewtopic.php?f=114&t=93642
viewtopic.php?p=888639#p888639


Czytałem, ale oprócz potwierdzenia, że jest a'la Tiptronic więcej sensownego info na temat kultury jazdy nie znalazłem. Na forach obcojęzycznych ludzie nie narzekali nie bardzo, pewnie jako pierwszy automat się sprawdzi. Jeszcze muszę sprawdzić, czy Auto Księżyno (B-stok) nie ma przypadkiem HB na automacie do jazdy próbnej.

J.Beck napisał(a):– lusterka trzeba składać przyciskiem

a jak niby maiłyby się składać ? na pstryknięcie palcem ? <serduszka> <serduszka>

– brak ksenonów w standardzie

a która marka daje w standardzie ksenony ? <glupek2>


a) automatycznie składane po zamknięciu wozu.
b) Civic 1.8 w wersji Executive, który jest cenowo-wyposażeniową alternatywą M3 2.0 E+ ma w standardzie ksenony

haen 2, J.Beck 0 ;–)

mysiak napisał(a):co do pakowności 3 HB. Smigałem wcześniej Golfem V Plus (taki podwyższany dla niewtjaemniczonych, namiastka Tourana) i wózek wchodzil, wszak że zabierał prawie cały bagażnik, ale tragedii nie była. Torba z klamotami dla szkraba też i pare innych rzeczy. A porównując bagażnik VW do 3 to ten w 3 jest dużo fajniejszy i bardziej pakowny.


No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi :].
Początkujący
 
Od: 9 paź 2010, 22:04
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM

Postprzez VHD » 11 paź 2010, 13:16

haen napisał(a):No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi :].

No właśnie – podaj proszę na PM rozmiary wózka i jak on Ci się sprawdza bo ja Mazde 3 już mam a do zakupu X-landera się przymierzam :-D
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 22:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Postprzez mysiak » 11 paź 2010, 22:20

nie wiem jakie gabaryty ma Xlander, ale jesli to takie ustrojstwo z gondlą, którą idzie na spacerówkę przerobic, to spoko wejdzie.
a, i jeśli to koh\goś intersuje – rozkminiłem ISOfixa w 3. fotelik wpina sie jak wszedzie elegancko, ale żeby wyjąć to trzeba zaczepy isofixowe fotelika ustawic tak mniej wiecej pod katem 45 stopni do kanapy i wtedy dopiero wypinac. troche to ciezkie, bo fotelik nieco waży a zapięcie trzyma dziarsko, ale wychodzi (dotyczy fotelików Roemera ale pewnie i innych z ISOfixem).
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Minor » 11 paź 2010, 22:25

Cześć.
Trochę inna kwestia:
mam do was pytanko o silniki na 2011. O ile mi wiadomo, w sprzedaży będą mogły pojawiać się tylko motory spełniające normę Euro5. Czy macie jakieś informacje, co planuje Mazda w tej sprawie? A może w końcu pojawi się w ofercie jednostka benz. pomiędzy 105 a 150 KM? Szkoda, że nie można np. zamówić Mazdy 3 z silnikiem od M6 1.8 120KM.
Cały czas marzy mi się właśnie taka M3 :)

Pozdrawiam

Minor
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez haen » 11 paź 2010, 23:48

VHD napisał(a):
haen napisał(a):No jeszcze sprawdzę, jaki jest wymiar wózka po złożeniu i porównam z bagażnikiem w M3. Ogólnie rzecz biorąc to Civic mnie tu bardziej martwi :].

No właśnie – podaj proszę na PM rozmiary wózka i jak on Ci się sprawdza bo ja Mazde 3 już mam a do zakupu X-landera się przymierzam :-D


To prawdopodobnie ten model – http://cokupic.pl/produkt/X-Lander-XA-G ... elik-X-Car, wymiary po wyjęciu gondoli i złożeniu to (szerokość x długość x wysokość w cm):
– 67 x 93 x 37 z założonymi kółkami,
– 54 x 82 x 29 z zdjętymi kółkami.

Na razie używamy tylko gondoli i jesteśmy zadowoleni, aczkolwiek nie mamy za bardzo porównania – tak naprawdę dopiero przy użytkowaniu wychodzą wady. Dobrze się prowadzi, chyba nieźle składa, parę schowków, pojemnik na dole plus saszetka w standardzie pozwalają poupychać akcesoria. Trochę waży (na szczęście do tej pory winda zawsze działała ;–)) i do spacerówki można mieć podobno parę zastrzeżeń (poczytaj na http://www.ceneo.pl/;0152193486-10.htm).

mysiak napisał(a):nie wiem jakie gabaryty ma Xlander, ale jesli to takie ustrojstwo z gondlą, którą idzie na spacerówkę przerobic, to spoko wejdzie.
a, i jeśli to koh\goś intersuje – rozkminiłem ISOfixa w 3. fotelik wpina sie jak wszedzie elegancko, ale żeby wyjąć to trzeba zaczepy isofixowe fotelika ustawic tak mniej wiecej pod katem 45 stopni do kanapy i wtedy dopiero wypinac. troche to ciezkie, bo fotelik nieco waży a zapięcie trzyma dziarsko, ale wychodzi (dotyczy fotelików Roemera ale pewnie i innych z ISOfixem).


Hmm, a jak to jest w końcu z tym ISOFixem? Znajomy mówił, że to ściema, bo oprócz obsługi ISOFixa w samochodzie i foteliku potrzebna jest baza, która kosztuje 3 x tyle co fotelik. A jeśli chodzi o bezpieczeństwo, to zasadniczo w testach wypada identycznie jak w przypadku normalnego mocowania pasami. BTW – nie ma problemu z długością pasów w M3? W Focusie I są baaardzo na styk i trochę się trzeba namęczyć z zapięciem przy mocowania fotelika.
Początkujący
 
Od: 9 paź 2010, 22:04
Posty: 10
Auto: Mazda 3 Sedan Ex+ 2.0 150KM

Postprzez mysiak » 12 paź 2010, 20:46

w M3 używam tylko 2 fotelików Roemer Kidfix – mocowanych do ISOfixa. Montażi demontaż (jak pisałem po rozkminieniu) zajmuje góra 30 sekund a pewność mocowania w porównaniu do tego na pasy fantastyczna. nie wiem jak to może być w przypadku fotelików przypinanych tyłem do kierunku jazdy z długością pasów. Co zaś do samego ISOfixa – musisz uważać przy kupnie fotelika, bo niektórzy producenci fotelików faktycznie w niższych grupach wagowych sprzedają osobno fotelik i osobno baza (np Maxi Cosi tak ma). Roemer ma od razu uchwyty ISOfixowe wiec problemu nie ma, nie wiem jak z ceną ale jeśli jest tak jak w kategorii wagowej do 36kg to i tak jest lepiej niż równie renomowana konkurencja.
Z wymiarów wózka jakie podałes zaryzykowałbym ze wejdzie bez demontażu kółek.

Mam pytanie – jakto jest ze spryskiwaczami reflektorów na mrozie. To moje pierwsze auto z tym wynalazkiem więc nie mam pojęcia. Są one jakos zabez[pieczone przed mrozem, czy też może im to nie robie specjalnie różnicy. A i przy okazji jaka jest pojemność zbiorniczka spryskiwacza i przy jakiej objetości zapala się kontrolkja niskiego poziomu?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez myManArm » 19 paź 2010, 17:04

Zakupiłem stalówki na zimę.
Wszystkie dane się zgadzają, oprócz ET. Na aukcji podawali 50, przyjechały 45.

Czy będą jakieś problemy z montażem?

PS. Co to jest to ET?
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez Jarlath » 19 paź 2010, 17:13

Witam,
U mnie powinno być ET50 a mam alu na zimę ET48. W temacie ET:http://www.oponeo.pl/narzedzia/budowa-felgi. Jeśli masz 45 to felga będzie bardziej na "zewnątrz"
Pozdrawiam
Jarlath
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 18:20
Posty: 30
Skąd: PL, Gliwice
Auto: Mazda 3 (BL '10) Excl+ SD 2.0 MZR DISI i-stop, Lampy BX

Postprzez pluck » 20 paź 2010, 11:19

opony zimowe mam, ale pytanie czy montować je na fabryczne alufelgi czy kupić stalowe?
Jak Wy robicie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2010, 00:25
Posty: 93
Auto: M3 BL Excl+

Postprzez Bari » 20 paź 2010, 17:30

pluck napisał(a):opony zimowe mam, ale pytanie czy montować je na fabryczne alufelgi czy kupić stalowe?
Jak Wy robicie?


szkoda ori felg:) Kup stalówki, a jak Ci nie zależy na kasie to weź jakieś tańsze alu:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez myManArm » 20 paź 2010, 18:31

pluck napisał(a):opony zimowe mam, ale pytanie czy montować je na fabryczne alufelgi czy kupić stalowe?
Jak Wy robicie?


No właśnie ja jestem na etapie szukania stalowek. Te z ET 45, za radą speców z Euromaster, oddałem sprzedającemu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2008, 16:52
Posty: 107
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda3 BL 1.6 2009

Postprzez mysiak » 20 paź 2010, 20:55

na zime stalowki 15 cali. wygląda to może niekoniecznie, ale wyszło razem z oponami UG7+ 1800 PLN
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Bari » 20 paź 2010, 21:34

mysiak napisał(a):na zime stalowki 15 cali. wygląda to może niekoniecznie, ale wyszło razem z oponami UG7+ 1800 PLN


Jak na 15" to całkiem sporo... Ja dałem za 16" z dunlopami niecałe 2tyś


-----------------
EOT !!! To jest temat o modelu a nie jego czesciach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez mysiak » 25 paź 2010, 20:32

może i sporo, ale coż poradzić.
Co do pojemności zbiorniczka spryskiwacza to na moje oko od zapalenia się kontroli pod kapsel wchodzi około 3 – 3,5 litra. Ile mieści się w tzw rezerwie – nie mam pojęcia.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323