Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
Co by nie mowic stylistycznie nowa M3 do Lancera ma daleka droge (ja bym powiedzial przepasc). Mazda tylko odswierzyla model – ostre wypukle krawedzie jakos mi sie kojarza z nowa Honda Civic – i dzieki "nowemu" grilowi stracila caly swoj harakter z poprzedniego modelu. Lancer jest nowy i ciekawy stylistycznie. Mazda juz nie ma tego klimatu......
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem nowej 3 w sedanie wersja exclusive, to juz kolejny samochód tej marki. Kupujac rozwazalem jeszcze 3 autka, Lancera, nową Megankę i Focusa jeszcze był Fiat Bravo ale błyskawicznie odpadl w przedbiegach. Lancer bardzo mi sie podobał – na zdjęciach, dopuki nie przyjżałem mu się dokładnie w salonie i podczas jazdy próbnej. Autko jest tandetnie niedbale wykończone, fotele kiepsko trzymają na boki, silnik 1,8 to 150 KM to jakaś pomyłka przydatne tylko na trasie powyżej 3 tys obrotów, w mieście muli i pali ogromne ilości paliwa, zawiodłem się bardzo na mitsubishi. Meganka bardzo ładna naprawdę fajne autko, tylko robi wrażenie delikatnego i doposażenie autka kosztuje słono w dodatku opinie użytkowników o awaryjności reno dają do myślenia. Focus po prostu brzydki. Ha i jeszcze fiat w wersji sport wygląda super, tylko że kierowca z pasażerem gryzą się łokciami i ogólnie bardzo ciasno wszędzie. W mazdzie może i nie ma wyrafinowanego wykończenia wnętrza, ale wszystko wykonane jest z bardzo solidnych wytrzymałych materiałów, elegancko skomponowane wnętrze ma sportowy charakter, miejsca jest pod dostatkiem i każdy element jest na swoim miejscu. Kokpit genialnie otacza kierowcę usmiech każdy przycisk jest pod ręką fotele super trzymają i są bardzo wygodne. Jazda mazdą to poezja, autko urzeka prowadzeniem super trzyma się drogi, dynamicznie przyspiesza i zwraca na siebie uwagę innych użytkowników drogi. Nie zamieniłbym tej Mazdy na żadne inne Autko w tej klasie po prostu genialne.
- Od: 4 sie 2009, 09:33
- Posty: 4
- Skąd: Wawa
- Auto: Mazda 3 II sedan
Heh, przeszedłeś podobną drogę co ja, tylko u mnie stanęło na Megane III Grandtour w wersji Dynamique (prawie najbardziej wypasiona). Koszta porównywalne z M3 w Exclusive. Zdecydowało to, że w Maździe miejsca z tyłu praktycznie nie ma (mam 1.93 wzrostu). Elementy takie jak przyciski umieszczone zaraz za skrzynią biegów uważam za wielką wpadkę. Reszta to rewelacja. Z mitsubishi zgodzę się w 100%. Mazda jest dużo lepiej wykonana. Przy okazji jechałem M6 – to jest poezja
Ale nie ta cena. Także uważam, że z tych co podałeś godne jest tylko M3, jeśli nie liczy się miejsce na tylnej kanapie, oraz Megane w wersji kombi (Grandtour). Bo zwykła Megane jest ciasnawa tak samo jak M3.
-
dr4g0n
Dziś w AŚ porównanie wysokoprężnej "trójki" z Golfem 1.6 TDI (nowe serce), Foką i Astrą. Mazda zajęła zasłużone, drugie miejsce, choć o dziwo chwilę temu przerżnęła podobne porównanie z innymi kompaktami w wersji benzynowej
Zastrzeżenia mam tylko co do opinii o zawieszeniu, bo jest wystarczająco komfortowe i daje sporo frajdy z jazdy.
Zaibatsu napisał(a):Golf jest naprawde dobrym autkiem ale ja nawet nie biore go pod uwage zgadnijcie dlaczego
Bo to VW
Poza tym AŚ to Niemiecka odmiana w pl wer. językowej i dokładnie wiemy ze to wszystko jest sponsorowane.
Za kierownicą "trójki" MPS => http://moto.pl/MotoPL/1,99267,7024029,M ... jazda.html
Miałam okazje jezdzic nowa 6 w wersji Exclusive plus z silnikiem benzynowym 2,0 147 konikow przez 2 tyg a obecnie jezdze 3 takze w benzynie 1,6 w wersji Exclusive. Przyznam szczerze ze 6 o wiele bardziej mnie urzakla anizeli 3 po pierwsze wieksze auto, ktore po prostu plynie na drodze. Silnik cichutki prawie w ogole nie slychac jego pracy. System bose z 8 glosnikami, naprawde swietna sprawa. Krotkie biegi, fotohromatyczne lusterko wsteczne, to takie drobne szczegoly a ciesza. 3 to nic szczegolnego, naglosnienie duzo slabsze, ale za to bardziej przejrzyste radio i jego sterowanie. MP3 i zmieniarka to chyba juz troche za duzo, bo kto przeslucha 6 plyt z ponad 150 kawalkami na jednej do tego mozliwosc podlaczenia iPoda, mp4. Co mnie zaskoczylo, w 3 mamy srednie spalanie czego w 6 nie znajdziemy
Siedzenia sa komfortowe, twarde i wyprofilowane wg mnie lepsze niz w 6. Brakuje wysuwanego podlokietnika
by porzadnie oprzec reke. w 3 czuc wszystkie nierownosci nawierzchni i tu niestety minus, kierowca i pasarzerowie czuja sie jak na hustawce
Kolejny fajny szczegol to brak popielniczek
tylko czy nalogowy palacz faktycznie oduczy sie palenia w samochodzie? popiol poleci za szybe i po sprawie. Minus to bardzo maly schowek, ale za to w podsufitce jest miejsce na schowanie okularow
jak widac cos za cos. Silnik pracuje dosc glosno i jak na 105 koni to calkiem niezle sie zbiera, ale nie jest to wielka rewelacja. W tej wersji brakuje bixenonow i systemu doswietlania zakretow, nie ma tez czujnikow parkowania
a przeciez to nie wersja standardowa. Sterowanie w kierownicy nieco inaczej rozwiazane niz w 6 i moim zdaniem lepiej. Brakuje niestety sterowania klimatronikiem
W 6 przy 180 prawie w ogole nie slychac pracy silnika, niestety tego komfortu w 3 nie bedziemy miec bo przy 140 juz jest glosno. Gdybym miala kupic 3 w tej wersji za 68900 zł to grubo bym sie zastanowila. Spodziewalam sie naprawde wielkich rewelacji, a tym czasem 6 przebila mimo ze do tej pory bylam zwolennikiem malych aut w hackbacku
Szybko zmienilam zdanie po przetestowaniu obu modeli tego samego producenta.



- Od: 17 maja 2009, 15:52
- Posty: 8
Porównywanie juz samych klas tych aut wydaje mi sie nie na miejscu o wyposażeniu nie wspomnę.
6 w Exclusive plus
3 w Exclusive
Zdziwiłbym sie Jakby większe wrażanie zrobiła mniejsza 3
Trójka jest kompaktem, twardsza bardziej sportowa, 6 auto rodzinne o klase wyżej wiec...
Faktycznie Nowa 3 jest dość uboga w porównaniu nawet z poprzednimi modelami w podobnych wersjach wyposażenia, no ale to jest inna klasa aut wiec ocenianie jej z 6 w E+ juz zupełnie ja dyskwalifikuje.
Ja rok temu miałem dylemat czy kupić nową 3 czy używana 3 lub 6 zdecydowałem sie na 3 w wersji Full i nie żałuje! Brałem pod uwage oczywiście nie tylko aspekt wyposażenia ale i inne kwestie.
6 w Exclusive plus
3 w Exclusive
Zdziwiłbym sie Jakby większe wrażanie zrobiła mniejsza 3
Trójka jest kompaktem, twardsza bardziej sportowa, 6 auto rodzinne o klase wyżej wiec...
Faktycznie Nowa 3 jest dość uboga w porównaniu nawet z poprzednimi modelami w podobnych wersjach wyposażenia, no ale to jest inna klasa aut wiec ocenianie jej z 6 w E+ juz zupełnie ja dyskwalifikuje.
Ja rok temu miałem dylemat czy kupić nową 3 czy używana 3 lub 6 zdecydowałem sie na 3 w wersji Full i nie żałuje! Brałem pod uwage oczywiście nie tylko aspekt wyposażenia ale i inne kwestie.
Dlaczego na zdjęciach reklamowych, tapetach itd. przednie światła mazdy 3 mają takie dwie łezki (świecące) zakładam że to pozycyjne bo jeszcze nie widziałem na żywo jaki świeci m3. Natomiast na żywo lub zdjęciach ze salonu mają już zwykłe światełka?
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
skoczek82 napisał(a): MP3 i zmieniarka to chyba juz troche za duzo, bo kto przeslucha 6 plyt z ponad 150 kawalkami na jednej do tego mozliwosc podlaczenia iPoda, mp4.
Jak chcesz skorzystac z tego bose to raczej z mp3 sie nie odsluchuje takze ta zmieniarka to bardzo dobra rzecz.
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
DeadlY napisał(a):skoczek82 napisał(a): MP3 i zmieniarka to chyba juz troche za duzo, bo kto przeslucha 6 plyt z ponad 150 kawalkami na jednej do tego mozliwosc podlaczenia iPoda, mp4.
Jak chcesz skorzystac z tego bose to raczej z mp3 sie nie odsluchuje takze ta zmieniarka to bardzo dobra rzecz.
Ja miałem 5CD +1 CD z mp3 , ale to i tak za mało sie okazało
Szkoda ze na iPodzie miałem tylko kilka kawałków
rafalST napisał(a):mają takie dwie łezki (świecące)
rafalST napisał(a):Natomiast na żywo lub zdjęciach ze salonu mają już zwykłe światełka?
Nie wiem o co chodzi, wstaw 2 zdjęcia porównawcze
Już podaje link do zdjęć
To link do świateł seryjnych:
http://img4.imageshack.us/img4/783/3ser.jpg
a to do pokazowych
http://img4.imageshack.us/img4/6227/3poka.jpg
Ale widziałem w modelach sprowadzanych z USA coś takiego. U nas w polskich modelach jeszcze nie...
Czy to są pozycyjne przy ksenonach?
To link do świateł seryjnych:
http://img4.imageshack.us/img4/783/3ser.jpg
a to do pokazowych
http://img4.imageshack.us/img4/6227/3poka.jpg
Ale widziałem w modelach sprowadzanych z USA coś takiego. U nas w polskich modelach jeszcze nie...
Czy to są pozycyjne przy ksenonach?
Z miłości do japonek...
- Od: 22 lut 2009, 13:33
- Posty: 159
- Skąd: Kamieńsk
- Auto: Mazda 323c BA 95' 1.5 16V,
Mazda 3 BK 2005r 1.6 MZR
wydaje mi sie ze przy wersji z bi-ksenonami nie ma świateł drogowych tylko te 'łezki" pozycyjne, ta czerwona wygląda ze nie ma ksenonów tylko soczewkowe halogeny oraz drogowe i pozycje, dlatego ma zmienione klosze (zaślepkami od spryskiwaczy bym sie nie sugerował). Sam musze sprawdzić jakie maja PL wersje
---------
Sprawdziłem w dokumentacji i...
Reflektory biksenonowe z systemem AFS, światła tylne typu LED – są tylko w wersji SPORT i MPS wiec tych wersji (kupionych od MMPOLu) raczej mało będzie jeździło po polskich drogach
zresztą jak patrze na CENY gołych wersji Comfort i Exclusive to nie będzie duzo 3 nowych na drogach naszych
:D
heh BOSE i RVM i inne dodatki tez tylko w tych wersjach, heh. . . proponuje osobom chętnym sprawdzenie i sprowadzenie tego modelu z Niemiec moze tam maja bogatsze wyposażenie w innych wersjach, bo jak widze EXCLUSIVE Plus to tam niczego nadzwyczajnego nie ma w porównaniu do mojej niemieckiej Activ Plus – ogólnie jedno słowo – znowu PORAŻKA!
---------
Sprawdziłem w dokumentacji i...
Reflektory biksenonowe z systemem AFS, światła tylne typu LED – są tylko w wersji SPORT i MPS wiec tych wersji (kupionych od MMPOLu) raczej mało będzie jeździło po polskich drogach
heh BOSE i RVM i inne dodatki tez tylko w tych wersjach, heh. . . proponuje osobom chętnym sprawdzenie i sprowadzenie tego modelu z Niemiec moze tam maja bogatsze wyposażenie w innych wersjach, bo jak widze EXCLUSIVE Plus to tam niczego nadzwyczajnego nie ma w porównaniu do mojej niemieckiej Activ Plus – ogólnie jedno słowo – znowu PORAŻKA!
Mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich.
Piszę z prośbą do osób które zakupiły nowa trójeczkę, o więcej opinii
Mam też chętkę na tą trójkę
Rozważam opcje Exclusive i Exclusive Plus (kilka osób się mało pochlebnie wypowiedziało na temat E+), wprawdzie z tej wersji to interesują mnie tylko światła przeciwmgielne i ładniejsze alumy.
Jednak jak napisałem wcześniej, poczytałbym chętnie więcej informacji.
Piszę z prośbą do osób które zakupiły nowa trójeczkę, o więcej opinii
Jednak jak napisałem wcześniej, poczytałbym chętnie więcej informacji.
- Od: 30 wrz 2009, 12:16
- Posty: 39
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 BM 2014 2.0 120 SkyMOTION HB
Mazda 6 GJ 2015 2.0 165 SkyMotion SDN
Witamy serdecznie! Ja jestem właśnie po pierwszej przejażdżce wersją i-stop. Super silnik, bardzo kulturalny i elastyczny, do tego skrzynia biegów – jak to w Maździe – pierwsza klasa. Opcja pełna, chociaż szkoda, że nie ma czujek parkowania z przodu. Pytaj, o co masz ochotę 
Opcja pełna to niestety trochę poza moim zasięgiem. W gruncie rzeczy to poza tym liczę na jakieś dobre rabaty na koniec roku
No ale do rzeczy. Gdzieś wyżej czytałem, że Exclusive Plus się nie opłaca no i w sumie trochę się zgodzę bo mnie np. z tej wersji to tak w zasadzie interesują światła przeciwmgielne i ładniejsze felgi
Daliby te światła do wersji Exclusive i by grało
Co do silnika to interesują mnie opinie na temat najsłabszej benzynówki, czy daje radę przy 4 osobach na pokładzie (dodam, że przerzuciłbym się z puga 307 75KM).
P.S.
Sorry, za posta bo on w zasadzie to chyba powinien lecieć do działu "co kupić". Jak coś to proszę o przeniesienie jeśli nie bardzo tu pasuje, ale myślę, że taka konwersacja podniesie wartość tego wątku.
EDIT:
Zapomniałem się jeszcze zapytać DSC+TCS to to samo co ESP
No ale do rzeczy. Gdzieś wyżej czytałem, że Exclusive Plus się nie opłaca no i w sumie trochę się zgodzę bo mnie np. z tej wersji to tak w zasadzie interesują światła przeciwmgielne i ładniejsze felgi
Co do silnika to interesują mnie opinie na temat najsłabszej benzynówki, czy daje radę przy 4 osobach na pokładzie (dodam, że przerzuciłbym się z puga 307 75KM).
P.S.
Sorry, za posta bo on w zasadzie to chyba powinien lecieć do działu "co kupić". Jak coś to proszę o przeniesienie jeśli nie bardzo tu pasuje, ale myślę, że taka konwersacja podniesie wartość tego wątku.
EDIT:
Zapomniałem się jeszcze zapytać DSC+TCS to to samo co ESP
- Od: 30 wrz 2009, 12:16
- Posty: 39
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 3 BM 2014 2.0 120 SkyMOTION HB
Mazda 6 GJ 2015 2.0 165 SkyMotion SDN
N1CO Proponuje zostawić ten post tutaj ale zalecam następnym razem edycje swoich postów, powyżej napisałeś prawie to samo, jeśli chcesz dodać kilka dodatkowych zdań wystarczy edytować swój post. Jeżeli będą użytkownicy z tym silnikiem na pewno ci odpiszą.
Pozdr.
DSC=ESP
TCS=ASR
TCS (traction control system) to kontrola trakcji
Pozdr.
N1CO napisał(a):Zapomniałem się jeszcze zapytać DSC+TCS to to samo co ESP
DSC=ESP
TCS=ASR
TCS (traction control system) to kontrola trakcji
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości