Mazda 3 BL spalanie – ile pali Twoja Mazda3
OK, na razie mam przejechane 1500 kilometrów. Ale właśnie wybieram się za granicę, i po powrocie będzie już 5 tysięcy. Mam nadzieję, że tak jak piszecie, po tym przebiegu autko się ułoży i będzie 10 w mieście, bo na tyle się gotowałem :–)
Dzięki za odpowiedzi!
Dzięki za odpowiedzi!
scobel napisał(a):ZOOMik napisał(a):... no ale widzę, że Ty wiesz swoje a ja swoje więc może rzeczywiście na tym poprzestańmy.
Dokładnie ... to samo proponowałem... trudno polemizować w oparciu o teorię ...
Nie, w oparciu jedynie o subiektywne odczucia…zrób pomiary lub sięgnij po stosowne dane to może wtedy takie, za przeproszeniem, jałowe dyskusje nie będą miały miejsca

Temat apetytu na paliwo jednostki 2.0 już niejednokrotnie przewijał się w głównym wątku z opiniami – zainteresowani mogą go również przewertować. Tam też m.in. napisałem, że w zasadzie nie bawię się w tego rodzaju statystyki, ale swego czasu z czystej ciekawości dokonałem pomiarów, uzyskując w trasie min. wynik 6,8 L/100 km, czyli dokładnie tyle samo co tomi.msu. Pewno można zejść trochę niżej, ale okupione byłoby to stylem jazdy, którego osobiście nie akceptuję, więc nawet nie silę się na bicie tego typu rekordów.
Co do spalania w mieście to bardzo dużo zależy od tego w jak dużej i jak bardzo zakorkowanej metropolii poruszamy się, więc moim zdaniem porównywanie „cyfr” na tym polu nie ma większego sensu, ale tak gwoli informacji nie przekraczam „dychy”.


witaj,
wlasnie wrocilem z wakacji i wyszlo mi jadac w nocy na trasie Gdansk-Zakopane moj rekordzik 6.6/100km ze srednia predkoscia 86km/h. Wracajac juz bardziej cisnalem i wyszlomi 7.5l/h jadac na autostradzie tempomat 130km no a w innych miejscach tyle na ile pozwalal ruch. Po miescie jadac w Gdansku w korkach potrafi 12l palic ale w sumie jezdzac do pracy i z roboty, jakies zakupy itp mam stala 9,5L. Tak wiec pozdrawiam!
wlasnie wrocilem z wakacji i wyszlo mi jadac w nocy na trasie Gdansk-Zakopane moj rekordzik 6.6/100km ze srednia predkoscia 86km/h. Wracajac juz bardziej cisnalem i wyszlomi 7.5l/h jadac na autostradzie tempomat 130km no a w innych miejscach tyle na ile pozwalal ruch. Po miescie jadac w Gdansku w korkach potrafi 12l palic ale w sumie jezdzac do pracy i z roboty, jakies zakupy itp mam stala 9,5L. Tak wiec pozdrawiam!
zbyszek
- Od: 6 maja 2010, 16:52
- Posty: 16
- Skąd: gdansk
- Auto: Mazda 3BL Ex+ 2.0 151km
Postanowiłem dokonać pomiarów jeszcze raz, a oto wyniki:
1. Trasa: Śląsk – przez Poznań, Koszalin – Dąbki nad morzem – długość 577 km
obłożenie – tylko kierowca
wyjazd po wygranym meczu Wisły – godź. 23.00 – przyjazd 07.30
warunki pogodowe – sucho
temp. na zewnątrz – od 21 do 18 st. C – klimatyzacja wylączona – ruch na drodze – mały
ciśnienie w oponach – przód 2,3 – tył 2,3
spalanie wg komputera: 5,6 l/100 km – średnia prędkość: 73 km/h
2. Trasa: Dąbki nad morzem – przez Koszalin, Poznań – Śląsk – długość 574 km
obłożenie – 2 os dorosłe + dziecko + bagażnik załadowany na max
wyjazd o godź. 20.15 – przyjazd 05.30 ( 1 dłuższa przerwa w Poznaniu )
warunki pogodowe – droga sucha
temp. na zewnątrz – od 22 do 16 st. C – klimatyzacja wylączona – ruch na drodze – mały
ciśnienie w oponach – przód 2,6 – tył 2,9
spalanie wg komputera: 5,8 l/100 km – średnia prędkość: 71 km/h
dodam tylko , że "prędkość przelotowa" to 90 km/h , a przy wyprzedzaniu tylko dochodziła do 110
1. Trasa: Śląsk – przez Poznań, Koszalin – Dąbki nad morzem – długość 577 km
obłożenie – tylko kierowca
wyjazd po wygranym meczu Wisły – godź. 23.00 – przyjazd 07.30
warunki pogodowe – sucho
temp. na zewnątrz – od 21 do 18 st. C – klimatyzacja wylączona – ruch na drodze – mały
ciśnienie w oponach – przód 2,3 – tył 2,3
spalanie wg komputera: 5,6 l/100 km – średnia prędkość: 73 km/h
2. Trasa: Dąbki nad morzem – przez Koszalin, Poznań – Śląsk – długość 574 km
obłożenie – 2 os dorosłe + dziecko + bagażnik załadowany na max
wyjazd o godź. 20.15 – przyjazd 05.30 ( 1 dłuższa przerwa w Poznaniu )
warunki pogodowe – droga sucha
temp. na zewnątrz – od 22 do 16 st. C – klimatyzacja wylączona – ruch na drodze – mały
ciśnienie w oponach – przód 2,6 – tył 2,9
spalanie wg komputera: 5,8 l/100 km – średnia prędkość: 71 km/h
dodam tylko , że "prędkość przelotowa" to 90 km/h , a przy wyprzedzaniu tylko dochodziła do 110
- Od: 27 mar 2010, 23:06
- Posty: 28
- Skąd: Śląsk
- Auto: M3 excl.++ 1,6 MZR
bart.kr napisał(a):ciśnienie w oponach – przód 2,3 – tył 2,3
ciśnienie w oponach – przód 2,6 – tył 2,9
Zmieniałeś ciśnienie w ogumieniu przed wyjazdem w trasę, czy może różnice te wzięły się z nagrzania opon podczas jazdy?
Poza tym świetny wynik, i sądzę że jak najbardziej możliwy do uzyskania zwłaszcza przy jeździe spokojnej bez niepotrzebnego szarżowania
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
- Auto: Mazda3 BP 2024, AT, Takumi, eSkyActiv-X
Ja na razie buszuję po mieście zalałem 44 litry (max) i sprawdzam do ilu uda mi się zejść. Jak na razie przejechałem 170km z czego 150km po mieście- wynik na dziś wg. komputera 7.7l/100km ale wyjeżdżę cały bak i zobaczymy ile wyjdzie. Poruszam się raczej w okresie umiarkowanego ruchu oczywiście bez klimy 
- Od: 23 maja 2010, 17:16
- Posty: 113
- Skąd: Radom/Gdańsk
- Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'
Ja mam średnią na poziomie 9.3, po Krakowie, śmigając dynamicznie to ok 11, trasa 130km/h ~7.5
PS. Na laniu 98 nie zarobisz a możesz nawet stracić jak zacznie ci spalać stukowo i moze to jest problem. Na twoim miejscu nie wariowałbym i lał 95 a kto wie, moze nawet spalanie spadnie. Na klapce masz wyraznie napisane 95! Sila reklamy jest porazajaca.
PS. Na laniu 98 nie zarobisz a możesz nawet stracić jak zacznie ci spalać stukowo i moze to jest problem. Na twoim miejscu nie wariowałbym i lał 95 a kto wie, moze nawet spalanie spadnie. Na klapce masz wyraznie napisane 95! Sila reklamy jest porazajaca.
- Od: 20 paź 2009, 15:12
- Posty: 45
- Skąd: Genewa
- Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km
Mój komputer pokazuje średnią 9,1, leję PB95. Jazda 90% po mieście – Warszawa. Ale przyznam, że dawno nie resetowałem tych liczników, więc może załapały się jakieś trasy, o których teraz nie pamiętam. Styl jazdy raczej spokojny, jak na to szalone miasto – staram się nie przekraczać 70 km/h (obroty w zakresie 2500-3000, czasami trochę więcej
), co generalnie sądząc po zachowaniu wielu kierowców jest prędkością ciągle za małą! Prawie cały czas włączona klimatyzacja, chyba że na zewnątrz jest ok. 18-19 stopni, ale to raczej po godz. 20.
Jak wracałem w lutym z Wierchomli do Warszawy przez Radom, komputer pokazał spalanie na poziomie 6,8. Jazda była nocą, praktycznie żadnych korków, stała prędkość na poziomie 90-100 poza terenem zabudowanym, w terenie ok 60, tam gdzie remonty – wiadomo tempo ślimacze a na fragmentach trasy szybkiego ruchu ok. 130.
Przy kolejnych dwóch tankowaniach zanotuję przebieg i sprawdzę ile litrów faktycznie spali na przejechanym dystansie.
Jak wracałem w lutym z Wierchomli do Warszawy przez Radom, komputer pokazał spalanie na poziomie 6,8. Jazda była nocą, praktycznie żadnych korków, stała prędkość na poziomie 90-100 poza terenem zabudowanym, w terenie ok 60, tam gdzie remonty – wiadomo tempo ślimacze a na fragmentach trasy szybkiego ruchu ok. 130.
Przy kolejnych dwóch tankowaniach zanotuję przebieg i sprawdzę ile litrów faktycznie spali na przejechanym dystansie.
- Od: 17 sty 2011, 22:51
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 2.0 MZR DISI 2010r. HB E+
no więc wróciłem z urlopu i spieszę z raportem. Przejechałem niespełna 6 tysięcy kilometrów w 3 tygodnie, na każdym rodzaju dróg (autostrady, kręte drogi na wybrzeżu Włoch i to samo w Chorwacji – prawdziwe serpentyny w Szwajcarii oraz ostre grzanie w drodze powrotnej przez Niemcy i autostradę A4) i średnie spalanie komputer wyliczył na 9,3 litra. Gdyby taka średnia się utrzymywała po powrocie do Polski, byłbym więcej niż zadowolony :–) no ale tutaj większość po mieście jeżdżę i zobaczymy za kilka dni, ile mi wyjdzie. Oby mniej niż te 12 literków ;–)
fajnie by było jakbyś napisał jaką masz poj. silnika itd 
a najlepiej uzupełnij profil
a najlepiej uzupełnij profil
Polecam stronę motostat.pl, można w bardzo wygodny sposób obliczyć spalanie .
W mojej M3 2.0 spalanie wygląda następująco:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/28041
W mojej M3 2.0 spalanie wygląda następująco:
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/28041
- Od: 28 paź 2008, 10:13
- Posty: 149
- Skąd: Rzeszów
- Auto: 1.Mazda 3 BL'10r. 2.0 Excl Plus BX,
Graphite Grey;
2.Mazda 6 GH'09r. 2.5 Sport, Radiant Ebony;
3.Mazda 323f BA'97r. 1.5 Silver Metalic
10 litrów w jeździe mieszanej to akceptowalny wynik. Ja za parę dni podam pierwszy, miastowy pomiar po urlopie. Bardzo jestem ciekaw, choć po tym, jak z baku ubywa, to mało chyba jednak nie będzie ;–)
ic3man1982 napisał(a):Na laniu 98 nie zarobisz a możesz nawet stracić jak zacznie ci spalać stukowo i moze to jest problem
Troche znam sie na silnikach, przerabianiu ich itd. Kolego piszesz bzdury – wyzsza liczba oktanowa chroni silnik przed spalaniem stukowym , nie wprowadzaj ludzi w blad. Inna sprawa, ze silnik przystosowany do 95 oktanow wcale nie musi lepiej zachowywac sie na paliwie 98, moze byc wrecz przeciwnie( co nie jest dla niego grozne, jedyneijest mniejsza moc). Robilismy testy na hamowni ( w prawdzie nie na Mazdzie ) i wyniki byly nastepujace. Wszystkie paliwa pochodzily ze stacji Shell. Autem byl Mercedes CLK 350, przystosowany do plaiwa od 95 oktanow. ( watpie aby na klapce od wlewu Mazdy bylo napisane , ze paliwo 95 ONLY, raczej jest napisane min 95 ) . Na paliwie 95 oktanow moc 278 KM , paliwo 98 oktanow moc 273 KM , shell v power 280 KM,
shell v power racing 285 KM. Czytalem tez test gazety auto swiat na temat paliw i ich wyniki co do 95 i 98 oraz vpower i racing potwierdzily nasze testy. Tak wiec auto przystosowane do 95 oktanow moze zachowywac sie gorzej na 98 , lepsze wyniki benzyny 100+ byly raczej wynikiem dodatkow stosowanych w niej , tak samo jak w paliwie v power.
Co do spalania silnika 2.0 – mialem to auto jako zastepcze przez jakis czas , w miescie spalanie wyszlo mi 10,1 litra , generalnie tak samo jak w BK z silnikiem 2.0 przy czym w BL jest on duzo niej dynamiczny.
radzi89 napisał(a):Troche znam sie na silnikach, przerabianiu ich itd. Kolego piszesz bzdury – wyzsza liczba oktanowa chroni silnik przed spalaniem stukowym , nie wprowadzaj ludzi w blad
Ja nigdy nie twierdziłem, że jestem ekspertem, a moją wypowiedź bazowałem na artykule który czytałem parę już lat temu w którym autor przekonywał że jest to możliwe. Kłócić się oczywiście nie będę, co chciałem przekazać to to, że nie ma większego sensu lać droższego paliwa i ta teza mimo wszystko wydaje się być prawdziwa.
Co do tego co jest napisane na klapce to jest tam informacja, żeby lać paliwo Pb95 (i analogiczne nazwy występujące we francji: sans plumb 95 i Niemczech itp). Nie ma słowa ONLY, ale nie ma też 95+. Myślę, że 98 czy 100 oktanowe paliwo pewnie szkodliwe nie jest, ale na pewno nie ma żadnych przesłanek, żeby tracić na nie ciężko (lub nie) zarobione pieniądze.
PS. Nie jestem żadnym autorytetem, więc naprawdę nie wydaje mi się, żeby "wprowadzanie ludzi w błąd" było tu problemem.
- Od: 20 paź 2009, 15:12
- Posty: 45
- Skąd: Genewa
- Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km
Witam Wszystkich!
Ja jak narazie zrobiłem dwa baki w bardzo mieszanej jeździe – 70 % miast 30% trasa, przy czym trasa z wieloma postojami itp. Komputer wskazał 7,3 , przy częstym używaniu klimatyzacji. Drugi bak 42 l zatankowane zrobione 620 km , co daje śrdnią 6,8 w/g kalkulatora
...
Zobaczymy jak będzie dalej szło ...
Pozdrawiam
Ja jak narazie zrobiłem dwa baki w bardzo mieszanej jeździe – 70 % miast 30% trasa, przy czym trasa z wieloma postojami itp. Komputer wskazał 7,3 , przy częstym używaniu klimatyzacji. Drugi bak 42 l zatankowane zrobione 620 km , co daje śrdnią 6,8 w/g kalkulatora
Zobaczymy jak będzie dalej szło ...
Pozdrawiam
- Od: 3 maja 2011, 18:18
- Posty: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości