Mazda3 (BL) – Wrażenia i opinie
Niestety, wszystkie nowe Mazdy mają zawyżone dane fabryczne. Niektóre marki mają zgodne z pomiarami, niektóre zaniżone, ale rzadko zdarza się taka sytuacja Jeśli wierzyć fabryce, w 10,4 s do "setki" rozpędza się dwulitrowa wersja i-stop, a według mnie spokojnie zamyka się w 10 sekundach (ma 150 koni, a 147-konna "szóstka" rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s!). To samo dotyczy CX-7 (pomiary wskazują na 7,6 s zamiast 8,2 s w 2.3 DISI i 10 z groszami zamiast 11,5 s w 2.2 MZR-CD). A później ludzie na to popatrzą i psioczą, ech... Dowód na to, żeby się samemu przejechać, a nie wierzyć tabelkom i mnożyć stereotypy
Globy napisał(a):A później ludzie na to popatrzą i psioczą, ech... Dowód na to, żeby się samemu przejechać, a nie wierzyć tabelkom i mnożyć stereotypy
Kiedy zacząłem interesować się nową 3 i zobaczyłem w danych te 12,2 sek. to od razu pomyślałem że ten silnik to będzie niezły muł. A potem się przejechałem raz i drugi i od razu czułem że po pierwsze mocy jak dla minie wystarczy, a po drugie chyba coś nie tak z tym pomiarem producenta!
Fajny test, w pełni się zgadzam z jego treścią.
- Od: 29 wrz 2009, 12:20
- Posty: 33
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 MZR 2009
Dla mnie na razie nie jest istotne jak się zbiera "trójka w dwójce"... Czuję, że może, ale... Tak przyjemnie się nim płynie... Jest taki precyzyjny, cichutki i ułożony. Jak dobrze ujeżdżony wierzchowiec pełnej krwi... Może, wie o tym, że może i... nie musi tego udowadniać. Dla mnie bomba. Jestem zachwycony tym autem, bo decydując się na niego po jeździe z 1.6 nie spodziewałem się, że będzie aż tak dobrze...
Przyczyna i skutek to iluzje słabego umysłu
Jacek Dukaj – Lód
Jacek Dukaj – Lód
- Od: 18 sty 2010, 12:00
- Posty: 16
- Skąd: Sandheim am Teichstrom
- Auto: Mazda 3 (BL)
2.0 DISI i-stop
Exclusive Plus
Też mogę z czystym sercem potwierdzić, że Mazda 3 BL z silnikiem 2.0 zbiera się do jazdy znacznie żwawiej niż wynikałoby to z danych producenta.
Co do pytania Buczosa – jeżdżę na Lotos Dyamic. Próbuję też czasem 95 z Orlenu – cóż czy Mazda na paliwie o wyższej liczbie oktanowej jeździ bardziej dynamicnzie – nie wiem. Zaobserwowałem natomiast, że jeżdżąc tą samą trasą na paliwie 95 spala o około 1-1,5 l/100 km mniej.
Przyjemnej jazdy.
Co do pytania Buczosa – jeżdżę na Lotos Dyamic. Próbuję też czasem 95 z Orlenu – cóż czy Mazda na paliwie o wyższej liczbie oktanowej jeździ bardziej dynamicnzie – nie wiem. Zaobserwowałem natomiast, że jeżdżąc tą samą trasą na paliwie 95 spala o około 1-1,5 l/100 km mniej.
Przyjemnej jazdy.
- Od: 4 paź 2009, 16:29
- Posty: 14
- Skąd: Kraków/Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Exclusiv+ 2.0 MZR DISI i-stop sedan
myManArm napisał(a):I pomyśleć, że już niedługo będą taką pomykał – już nie mogę się doczekać.
Dużo czytam różnych testów, i jak na moje oko, to nowa 3 przynajmniej dorówna popularności BK, a i w całym segmencie nieźle namiesza..
Bardzo możliwe. 3 BK w swojej klasie jest bardzo dobrym samochodem. W BL poprawiono wygłuszenie i pewnie inne drobne wady (np praca klimatyzacji itp), dodano nowy wygląd – większości nie trzeba było zmieniać bo była ok. Trójka jest teraz (tak mi sie wydaje) lepiej dopracowana. Mnie tylko razi w niej przód, ale to moja subiektywna opinia
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
W końcu dostałem ją w swoje łapy. Póki co cudo, choc za bardzo byłem rozentuzjazmowany, aby dokładnie sie wszystkiemu przyjrzec.
Póki co, jest SUPER.
PS. Sprzedaje opony Toyo, jakie dostałem wraz z samochodem (205/55 R16).
Więcej w dziale sprzedam.
Póki co, jest SUPER.
PS. Sprzedaje opony Toyo, jakie dostałem wraz z samochodem (205/55 R16).
Więcej w dziale sprzedam.
- Od: 16 gru 2008, 16:52
- Posty: 107
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda3 BL 1.6 2009
Witam kolegów, miłośników Magdalen (w końcu postanowiłem się zarejestrować )
Widzę, że coraz więcej tu właścicieli nowej 3, lecz niestety mało wersji Sport – w związku z tym jeżeli ktoś takową posiada – zwłaszcza sedan proszę o wrzucenie fotek.
Bardzo podoba mi się wersja sprzedawana w USA oraz Australii z silnikiem 2.5l, niestety u nas wiadomo z jakich względów takiej wersji nie ma.
Ciekaw jestem natomiast jak prezentuje się wizualnie wersja sprzedawana w Polsce – w salonie w Rzeszowie gdzie miałem przyjemność odbywać jazdę próbną dostępne były jedynie wersje z silnikami 1.6.
Gratuluję koledze buczosowi oraz pozostałym właścicielom fajnego autka.
Jak na razie nie miałem przyjemności spotkać na drodze kolegi buczosa, jednak pewnie prędzej czy później to nastąpi
Od niedawna mam za to widok z okna na BL sąsiada Niestety także 1.6 E
Buczos: Ciekawe do jakiego miasta pojechała ta nowa MPS... jeszcze jej nie widziałem – szkoda, że nie wiedziałem, że jest u nas w salonie to bym podjechał pomacać
Pozdrawiam,
Marcin
Widzę, że coraz więcej tu właścicieli nowej 3, lecz niestety mało wersji Sport – w związku z tym jeżeli ktoś takową posiada – zwłaszcza sedan proszę o wrzucenie fotek.
Bardzo podoba mi się wersja sprzedawana w USA oraz Australii z silnikiem 2.5l, niestety u nas wiadomo z jakich względów takiej wersji nie ma.
Ciekaw jestem natomiast jak prezentuje się wizualnie wersja sprzedawana w Polsce – w salonie w Rzeszowie gdzie miałem przyjemność odbywać jazdę próbną dostępne były jedynie wersje z silnikami 1.6.
Gratuluję koledze buczosowi oraz pozostałym właścicielom fajnego autka.
Jak na razie nie miałem przyjemności spotkać na drodze kolegi buczosa, jednak pewnie prędzej czy później to nastąpi
Od niedawna mam za to widok z okna na BL sąsiada Niestety także 1.6 E
Buczos: Ciekawe do jakiego miasta pojechała ta nowa MPS... jeszcze jej nie widziałem – szkoda, że nie wiedziałem, że jest u nas w salonie to bym podjechał pomacać
Pozdrawiam,
Marcin
- Od: 13 lut 2010, 18:02
- Posty: 16
- Auto: CR-V
Witam!
Po latach bezczelnego romansu z Fordem, dla ktorego porzucilem poprzednia Mazde przychodzi czas nawrocenia
W weekend zaczynam Tour de Salon w poszukiwaniu ciekawej oferty na nowej (ew. powystawowa/demonstracyjna/rocznik 2009) "trojki".
W gre wchodzi sedan – ze wzgledow finansowych chyba 1.6 – ale mam pytanie do tych mazdowiczow, ktorzy mieli przyjemnosc z madzia 16 i madzia 20... Czy warto dorzucic troche grosza na wiekszy silnik? Czy nic wielkiego nie strace bujajac sie 1,6?
Jezdze glownie po miescie – pare razy w roku jakas trasa, czasami nawet po dalszych krajach.
Po latach bezczelnego romansu z Fordem, dla ktorego porzucilem poprzednia Mazde przychodzi czas nawrocenia
W weekend zaczynam Tour de Salon w poszukiwaniu ciekawej oferty na nowej (ew. powystawowa/demonstracyjna/rocznik 2009) "trojki".
W gre wchodzi sedan – ze wzgledow finansowych chyba 1.6 – ale mam pytanie do tych mazdowiczow, ktorzy mieli przyjemnosc z madzia 16 i madzia 20... Czy warto dorzucic troche grosza na wiekszy silnik? Czy nic wielkiego nie strace bujajac sie 1,6?
Jezdze glownie po miescie – pare razy w roku jakas trasa, czasami nawet po dalszych krajach.
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
Do miasta bym nie fatygował 2.0, ale w trasę – owszem. Teraz mam okazję jeździć Astrą 1.6T (180 KM) i przyznam, że pod względem dynamiki wypada niewiele lepiej niż 2.0 i-stop (graniczne zużycie paliwa 7-12,5 l/100 km). Powodzenia
Hmm tak ale 180KM jak na kompakta to IMO za duzo. Jak bym chcial dynamiczne auto to bym po prostu zainwestowal w sportowe ;–) A tu chodzi glownie o komfortowe toczydelko miejsko-weekendowe
Chyba jednak zostane przy 1.6.
W zasadzie wszystkie istotne decyzje zapadly teraz musze sprawdzic elastycznosc negocjacyjna sprzedawcow Mazdy
Chyba jednak zostane przy 1.6.
W zasadzie wszystkie istotne decyzje zapadly teraz musze sprawdzic elastycznosc negocjacyjna sprzedawcow Mazdy
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
bkapust napisał(a):Po latach bezczelnego romansu z Fordem, dla ktorego porzucilem poprzednia Mazde przychodzi czas nawrocenia
Kolego, ale Ty nikogo nie porzuciłeś, ani nigdzie się nie nawracasz... ciagle jesteś w tym samym
WINNING BLUE MICA
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Zasadniczo tak (cale zycie Fordy lub Mazdy:).
Mam jeszcze jedno pytanie: jak koszty utrzymania-serwisowania Mazdy 3? Chodzi mi dokladnie o czestotliwosc przegladow i ich koszt w ASO w okresie gwarancji.
Mam jeszcze jedno pytanie: jak koszty utrzymania-serwisowania Mazdy 3? Chodzi mi dokladnie o czestotliwosc przegladow i ich koszt w ASO w okresie gwarancji.
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
bkapust napisał(a):Mam jeszcze jedno pytanie: jak koszty utrzymania-serwisowania Mazdy 3? Chodzi mi dokladnie o czestotliwosc przegladow i ich koszt w ASO w okresie gwarancji.
Generalnie raz na rok starczy... koszt ok 800zł przy większych przebiegach pewnie wyższy ze względu na wymianę innych podzespołów jak filtry itp
Temat pomocniczy:
Ile kosztuje przegląd gwarancyjny?
bkapust napisał(a):Zasadniczo tak (cale zycie Fordy lub Mazdy:).
Mam jeszcze jedno pytanie: jak koszty utrzymania-serwisowania Mazdy 3? Chodzi mi dokladnie o czestotliwosc przegladow i ich koszt w ASO w okresie gwarancji.
Na moje pytanie o koszty pierwszego przeglądu (z czystek ciekawości) w ASO Olsztyn, powiedziano ~600 PLN. Zaśmiałem się, że wiem gdzie jest taniej – od razu Pani dodała, że dostanę rabat za bycie ich klientem. Więc nie jest tak najgorzej. Kumpel jeżdżący też Mazdą twierdzi ,że jest dużo taniej niż przy przeglądach w Renault (miał Megane)
- Od: 16 gru 2008, 16:52
- Posty: 107
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Mazda3 BL 1.6 2009
DeadlY napisał(a):O ile się nie myle to tylko pierwszy przegląd trzeba robić w ASO. Następne można robić poza ASO i gwarancja dalej obowiązuje.
I tak – i nie
Z jednej strony faktycznie dyrektywa GVO (tak to sie chyba nazywa) daje takie mozliwosci, z drugiej jednak korzystanie z ASO w okresie gwarancji daje pewne dodatkowe korzysci – latwiej uzyskac swiadczenie z gwarancji, latwiej o akcje serwisowe i promocje, jest to jakis + przy sprzedazy (bo jest elektroniczna ewidencja historii serwisowej – beirzesz nabywce pod pache i pokazujesz mu co kiedy i jak bylo robione, w dobie podrabiania ksiazek serwisowych to spory bonus).
Beztroskich, drwiących, gwałtowników – takimi chce nas mieć mądrość. Jest niewiastą, kocha zawsze tylko wojownika.
Miala byc Mazda a jest Ford
Miala byc Mazda a jest Ford
- Od: 5 maja 2006, 16:23
- Posty: 236
- Skąd: Warszawa
- Auto: Ford Mondeo'04 2.0 TDCI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości