Strona 1 z 1

Prośba o identyfiakację części.

PostNapisane: 29 lis 2009, 23:35
przez sebaszejtan3
Witam ;) Potrzebuje pomocy! Od jakiegoś czasu naprawiam i regeneruje części pod maską mojej Madzi. Nie jestem jednak doświadczonym mechanikiem więc nie znam nazw pewnych części ani też sposobu w jaki można je odnowić / zregenerować.
Jeśli ktoś wie jak nazywa się część zaznaczona na obrazku proszę o odpowiedź ;)
Z góry serdeczne dzięki ;)
Obrazek
alternatywnie link do zdjęcia (pełny rozmiar):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7a96c.html

EDIT, Mateusz: Poprawiłem zdjęcie. Pozdrawiam.

PostNapisane: 1 sty 2010, 02:35
przez RobertPi
Jeśli się nie mylę to podcisnieniowy regulator obrotów.
RP

PostNapisane: 1 sty 2010, 05:05
przez Paweł
RobertPi napisał(a):to podcisnieniowy regulator[...]

...wyprzedzenia zapłonu.

PostNapisane: 1 sty 2010, 13:41
przez rumunn95
tak jak mowi kolega tco_tm podcisnieniowe wyprzedzenie zaplona :D

PostNapisane: 2 sty 2010, 12:56
przez sebaszejtan3
Dziękuje kolegom serdecznie za odpowiedź ;) ;p
A czy macie może bliższe pojęcie za co odpowiada to urządzenie? :)
Dokładniej... czy można je zdjąć bez późniejszej konieczności regulacji zapłonu np.? ;>
Ostatnio zauważyłem że wewnątrz tego urządzenia coś jakby trze o jego obudowę, dając metaliczny pogłos, tak chyba być nie powinno ;/

Chciałbym zdjąć regulator i obadać co tak hałasi, alo boje się że później będe miał problem z jego założeniem.
Czy macie może jakieś wskazówki dotyczące tej czynności?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelakie info :)

PostNapisane: 4 sty 2010, 01:29
przez RobertPi
W dużym uproszczeniu: przy włączonym silniku powstaje na wężyku dochodzącym do regulatora podciśnienie, które ( w zależności od obrotów i obciążenia silnika ) wciąga membramę znajdującą się wewnątrz regulatora.
Po drugiej stronie membramy od strony aparatu jest "ramię", które obraca ( zmienia kąt ) aparatem zapłonowym wewnątrz obudowy oczywiście . Nie wiem z jakiego materiału mogą być elementy wewnątrz ale rozebranie samego regulatora jest chyba nie możliwe . Wewnątrz regulatora powinna być jeszcze sprężyna ustalająca wstępne ustawienie regulatora. Być może pękła. Wewnątrz samego aparatu zapłonowego powinien być jeszcze regulator odśrodkowy. Tam też są spręzyny. Jeśli któraś pękła to w trakcie pracy silnika będzie słychać ocieranie elementów.
Demontaż samego regulatora chyba jest niemożliwy bo wewnątrz chyba powinna być jakaś zawleczka przytrzymująca połączenien regulatora i aparatu. Chyba bez demontażu całości i ponownej regulacji się nieobejdzie