Prośba o identyfiakację części.

Mazda 121 1981–1988

Postprzez sebaszejtan3 » 29 lis 2009, 22:35

Witam ;) Potrzebuje pomocy! Od jakiegoś czasu naprawiam i regeneruje części pod maską mojej Madzi. Nie jestem jednak doświadczonym mechanikiem więc nie znam nazw pewnych części ani też sposobu w jaki można je odnowić / zregenerować.
Jeśli ktoś wie jak nazywa się część zaznaczona na obrazku proszę o odpowiedź ;)
Z góry serdeczne dzięki ;)
Obrazek
alternatywnie link do zdjęcia (pełny rozmiar):
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7a96c.html

EDIT, Mateusz: Poprawiłem zdjęcie. Pozdrawiam.
I live for speed :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2008, 02:19
Posty: 8
Auto: Mazda 121 1.3 B3 '88r

Postprzez RobertPi » 1 sty 2010, 01:35

Jeśli się nie mylę to podcisnieniowy regulator obrotów.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez Paweł » 1 sty 2010, 04:05

RobertPi napisał(a):to podcisnieniowy regulator[...]

...wyprzedzenia zapłonu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez rumunn95 » 1 sty 2010, 12:41

tak jak mowi kolega tco_tm podcisnieniowe wyprzedzenie zaplona :D
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 15:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebaszejtan3 » 2 sty 2010, 11:56

Dziękuje kolegom serdecznie za odpowiedź ;) ;p
A czy macie może bliższe pojęcie za co odpowiada to urządzenie? :)
Dokładniej... czy można je zdjąć bez późniejszej konieczności regulacji zapłonu np.? ;>
Ostatnio zauważyłem że wewnątrz tego urządzenia coś jakby trze o jego obudowę, dając metaliczny pogłos, tak chyba być nie powinno ;/

Chciałbym zdjąć regulator i obadać co tak hałasi, alo boje się że później będe miał problem z jego założeniem.
Czy macie może jakieś wskazówki dotyczące tej czynności?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelakie info :)
I live for speed :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 gru 2008, 02:19
Posty: 8
Auto: Mazda 121 1.3 B3 '88r

Postprzez RobertPi » 4 sty 2010, 00:29

W dużym uproszczeniu: przy włączonym silniku powstaje na wężyku dochodzącym do regulatora podciśnienie, które ( w zależności od obrotów i obciążenia silnika ) wciąga membramę znajdującą się wewnątrz regulatora.
Po drugiej stronie membramy od strony aparatu jest "ramię", które obraca ( zmienia kąt ) aparatem zapłonowym wewnątrz obudowy oczywiście . Nie wiem z jakiego materiału mogą być elementy wewnątrz ale rozebranie samego regulatora jest chyba nie możliwe . Wewnątrz regulatora powinna być jeszcze sprężyna ustalająca wstępne ustawienie regulatora. Być może pękła. Wewnątrz samego aparatu zapłonowego powinien być jeszcze regulator odśrodkowy. Tam też są spręzyny. Jeśli któraś pękła to w trakcie pracy silnika będzie słychać ocieranie elementów.
Demontaż samego regulatora chyba jest niemożliwy bo wewnątrz chyba powinna być jakaś zawleczka przytrzymująca połączenien regulatora i aparatu. Chyba bez demontażu całości i ponownej regulacji się nieobejdzie
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121