Strona 1 z 1

Hamulce – swap z 323BG DA

PostNapisane: 18 cze 2006, 11:39
przez Rybens
Witam.Nosze sie z zamiarem wzocnienia hamulców a mianowicie zrobic SWAP`a od 323:) i tu pytanko do was czy sie da bo slyszalem ze moglo by podejsc od mazdy 323 z 88-91 rocznik.
a moja mazda to 121 z 88 wlasnie...inaczej Ford Festiva :)Pozdro

PostNapisane: 18 cze 2006, 13:01
przez bkapust
A uwazasz, ze masz za slabe? Moze poprostu przeglad hamulkow zrob. Nowe klocki, tarcze itp.itd U mnie w Madzi sprawdzaja sie doskonale...

PostNapisane: 18 cze 2006, 17:59
przez Kubutek
Ja mam u siebie założone tarcze i zaciski od 323 C z 95 roku i nie było żadnych problemów z przełożeniem :)
Te od 323 są wentylowane i ciut większe z tego co pamiętam a hamowanie poprawiło się...... znacząco ;)

Podejrzewam, że z poprzednich modelach będzie podobnie...

PostNapisane: 18 cze 2006, 18:35
przez yari
no wlasnie, bo ja zaczynam narzekac na hamulce u siebie...
klocki przod nowe, przejrzane, zmieniony plyn... a czasem brakuje, a przod sie potrafi zaczac palic (opony), no i tyl nigdzie na boki nie idzie, czyli hamuje...

co i jak poprzekladales Kubutek?

PostNapisane: 19 cze 2006, 09:54
przez malolatek38
ja mam orginalne nie robilem zadnych zmian a hamulce mam super po co zmnieniac. ja w swojej madzi bardzo chetnie zmienil bym silnik na 1,4 ale jak narazie to chiba nie mozliwe

PostNapisane: 19 cze 2006, 23:50
przez Rybens
hehheh widze ze dobry wątek zalozylem no ale do rzeczy. Chce zmienic hamulce poniewaz szykuje sie do swapa na 1.6 i hamulce tez by mi pasowalo a dzownilem do Project Xs i powiedzieli mi ze moglo by wlasnie podejsc od 323 takiego rocznika jak moja 121(ford Festiva) i dlatego do was kieruje to pytanie czy na 100% da sie przelozyc tarcze i zaciski? bo wtedy kupie EBC Turbo groove od 323 i wloze do Siebie:) i bedzie cacy hamowanko:P
dzienki za zainteresowanie tematem:)
pozdro czekam na dalsze odpowiedzi

PostNapisane: 22 cze 2006, 19:18
przez yari
OT: Rybens a kto CI robi swap? ProjectX?
ten motor 88KM wkladasz? :)

PostNapisane: 25 cze 2006, 09:24
przez Rybens
Siemka
Nie nie ProjectXtaka firma u mnie w Tarnowie :) a ten silnik ma 84KM bo to 8V..:) jak bedzie to wszystko dobrze chodzilo to moze na nastepne wakacje tam sie do nich przejade w celu pewnych modyfikacji o ile ten silnik bedzie sie nadawal na takie rzeczy hehehe:)
OT. a wlasnie jeszcze jedno pytanko heh niewiecie gdzie moge dostac biale klosze migaczy??(te przy lampie :P) bo mam pomaranczowe a chce biale ;) te od Kia pride podejdą??

PostNapisane: 30 cze 2006, 15:39
przez Kubutek
Wymiana u mnie to była łatwizna.
Zdejmujesz zaciski, tarcze, wkładach tarcze + zaciski z 323 i po krzyku.
Klocki są identyczne.
Zaciski od 121 były za wąskie.... więc trzeba montować kompletami.

Rybens swap na 1.6 :)
Powiem szczerze, że kusiło mnie to i troszkę nadal kusi.... Od wspomnianej wyżej 323 C został mi jeszcze silnik... 1.5 88KM... ale doszedłem do wniosku że to zbyt dużo zabawy a za mały przyrost mocy.... Mierzyłem też 2.0 (140KM) z Nissana 100nx.... ale tym już bym się chyba zabił ;)

PostNapisane: 21 sie 2006, 09:06
przez brii
Rybens – uzupełniej profil o silnik i rok produkcji

w temacie...

PostNapisane: 21 sie 2006, 23:03
przez Kijanka
Rybens cze, ja mam kia pride czyli 121 DA i tak – jeśli chodzi ci o klosze lamp pozycji (czyli te zaraz obok głównych reflektorów) to nie wiem czy ty masz tylko w nich kierunki ? a pozycje w głównym kloszu reflektora tak ? – bo jeśli tak to można dostać takie białe klosze plastikowe, bez problemu powinny pasować , aha są dwa rodzaje jeden z malutkim kierunkiem (wystający "dzyndzel" poza obrys) – tam też mogłeś mieć pozycję.. a drugi to tylko biały klosz bez otworu w "dzyndzlu", różne są na rynku... ja bez problemu kupiłem w łodzi te pierwsze bo miałem małą stłuczkę...
co do hamulcy to też mi się marzą lepsze (wentylowane) od np. 323.. na razie mam pełne Brembo i klocki Ferodo...
pozdro

ps odpisz co zrobiłeś w swojej madzi..

PostNapisane: 22 sie 2006, 14:31
przez yari
Kijanka napisał(a):pełne Brembo i klocki Ferodo...

tzn. zwykle tarcze brembo? czy jakis konkretny model?
a klocki jakies szczegolne? czy pierwsze z katalogu?

PostNapisane: 22 sie 2006, 17:01
przez Kijanka
Yari – uśmiejesz się ale – jedyne jakie są dostępne pod hasłem kia pride (Mazda 121 DA) to właśnie zwykłe tarcze i klocki – fakt że są o niebo lepsze od koreańskich, ale też lepsze od japońskich (trochę jeździłem na japońskich ale są za twarde do tych tarcz), więc reasumując "makaroniarski" zestaw nawet się opłaci ale i tak się "wichrują"... taka ich uroda jednocześnie pamiętając że moja kombi jest cięższa od oryginału 3-drzwiowego o ponad 130 kg...

PostNapisane: 29 sie 2006, 09:24
przez yari
Kijanka napisał(a):tak się "wichrują"

dlaczego?

Kijanka napisał(a):jest cięższa od oryginału 3-drzwiowego o ponad 130 kg

audio? :)

w temacie...

PostNapisane: 29 sie 2006, 18:36
przez Kijanka
moja "kiła" to kombi a jak wiecie oryginał 121 DA był krótki (3 drzwiowy), koreańce przebudowali go na 5 drzwi i wydłużyli o ok 30 cm na wersję kombi, natomiast zawiecha prawie niczym się nie różni od oryginału (tylne amorki mają trochę inne mocowania) więc obciążenia są większe i dlatego jak się "przygina" i rozgrzeje hamulce a potem np wjedzie w kałuże to kicha – nie ma tarczy która by się nie zwichrowała...

ps jakieś tam audio też jest...

pozdro

PostNapisane: 8 wrz 2006, 08:58
przez yari
Kijanka a czym kilowales te autka ze stopki?

PostNapisane: 10 wrz 2006, 00:56
przez Kubutek
Jeździłem sporo taką KIĄ :) samochód mojej ex ;)
Autko naprawdę zrywne :)
skillowałem kiedyś Omege B 2.5 spod świateł i praktycznie do 110 km/h szliśmy równiótko... Koleś na następnych światłach pytał co mam pod maską :D
A wracając do tematu hamulcy. Naprawdę rzadna filozofia i tak naprawdę żadne pieniądze (jeżeli znajdziecie graty na podmiankę z oddaniem fabrycznych). A jeździ się, a raczej hamuje dużo sprawniej :)