Strona 1 z 1

Dłuższa jazda = słabszy silnik

PostNapisane: 6 mar 2005, 22:24
przez Mayor
Zaczyna mi sie coś niepokojącego dziac z Madzia :( Na chłodnym silniku nie ma zadnych problemow, nawet przy 15 stopniowym mrozie odpala bez problemu, gorzej jest jak sie zagrzeje tak po przejechaniu 40-50km, a z większym bagazem pasażerow nawet po krotszej trasie. Po pierwszena biegu jałowym strasznie nierowno i nisko trzyma obroty, silnik sie trzesie na 500-800rpm, druga sprawa brakuje mu dynamiki, przy wchodzeniu z niższych obrotów, nawet 2000-2500 przerywa i szarpie, jednym slowem nie rozpedza sie płynnie :(. Wcześniej czesto mi sie zdarzalo ze przy 2000RPM przerywa przy przyspieszaniu, ale pomogla wimiana filtrów (szczegolnie paliwa). Teraz juz sam nie wiem o co moze chodzic :( W najbliższej przyszłosci planuje zmienic kable WN i świece (choć te co sa wygladaja na sprawne, NGK BKR6E-11)

Przebieg 200178km

Z góry dzięki za jakiekolwiek porady :)

PostNapisane: 22 mar 2005, 14:53
przez yari
wlasnie kable i swiece...
ale ...dla spokoju ducha, przy wymianie swiec bedziesz mial piekna okazje sprawdzic cisnienie sprezania na cylindrach,
inna kwestia moze warto sprawdzic jakie cisnienie oleju masz,
z ciezszych elementow to sonda lambda /dobrze wnioskuje, ze przy 1.4 16v mpi jest cos takiego w mazdzie?/
ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?

PostNapisane: 24 mar 2005, 15:13
przez Globy
Kup nowy komplet kabli, ewentualnie sprawdz w ciemnym pomieszczeniu stan starych.

yari napisał(a):ile moze kosztowac podlaczenie mazdy pod komputerek w ASO?

80-120 zl, a czasami "dziekuje" :)

PostNapisane: 24 mar 2005, 21:54
przez Mayor
Świece wymieniłem, zostały jeszcze kable :) już jest troszke lepiej, myslec ze jak zmienie kable to wszystko wroci do normy :) Dzieki za odpowiedzi :)

PostNapisane: 25 mar 2005, 21:41
przez yari
Globy napisał(a):80-120 zl

to widze, ze w tej materi ceny sa niestety stale, niezaleznie od marki :D

Mayor, a jakie swieczki zakladales? tak z ciekawosci

PostNapisane: 29 mar 2005, 20:07
przez Mayor
takie jak polecaja, NGK BKR6E-11 :)

PostNapisane: 29 kwi 2005, 08:52
przez Jan Gąsior
Mam podobne objawy ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa, cału układ zasilania z wtryskiem, kable WN i nic! Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full. A tak a propos, czy ktoś z szanownych "MAZDOWICZÓW" ma książkę do mojego autka? Ktoś podobno ją miał zeskanować!

PostNapisane: 29 kwi 2005, 09:08
przez Jan Gąsior
Do czego służy diodka HOLD umieszczona w prawym górnym rogu tablicy wskaźników ( Mazda 121 DB 16V 1990-91) ? Właściwie w tym miejscu mam puste gniazdo i chciałbym założyć odpowiednią żaróweczkę!

PostNapisane: 6 maja 2005, 10:11
przez yari
czemu wymieniles pompe paliwa Gasior? mechanik zasugerowal? czy Ty wnioskowales?
a cewka WN? albo modul? sprawdzales u jakiegos elektromechanika?
dziwne z tym pelnym bakiem paliwa...

PostNapisane: 9 maja 2005, 09:49
przez Jan Gąsior
Dzięki za zainteresowanie moim postem; wszystkich zmian dokonywałem za radą światłych diagnostów samochodowych, a było ich w sumie 4!; nic sam! Cewki nie wymieniłem, bo już kasy brak. Póki co, jeżdżę ciągle na pełnym baku i jest OK. A Ty? Jakim autem jeździsz?

PostNapisane: 24 cze 2005, 15:58
przez Koral
Witam
Jestem od niedawna posiadaczką Mazduni 12116V 1326ccm.
W sprawach mechaniki jestem na razie jeszcze zielona.

Jan Gąsior napisał(a):( Mazda 121 DB 16V 1990-91) tzn. gdy silnik się dobrze nagrzeje zaczyna przerywać przy dodawaniu gazu, jakby go dusiło; wystarczy wyłączyć i ponownie załączyć silnik, by wszystko wróciło do normy na .... jakieś 5 km i zabawa od początku; Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full.


Mam bardzo podobne objawy i nie wiem, od czego zacząć?
Jakie są zalecane świece? Ile kosztują no i te kable

Pomocy <co?> Nie chce się naciąć na niepotrzebne koszty

PostNapisane: 24 cze 2005, 17:42
przez Kubutek
Ja mam u siebie świece NGK V-Line – nie pamiętam ile kosztowały ale żaden duży wydatek.
Jeżeli chodzi za to o kable WN to coś między 100-150 zł. dałem, ale nie powiem Ci ile dokładnie i jakiej firmy, bo kupował mi je i zakładał kolega.

PostNapisane: 19 sty 2007, 23:11
przez Artiks
Jan Gąsior napisał(a): Acha! Dobrze jeździ, gdy w baku mam full

Kolego a ty nie masz czasami czegoś takiego, że jak odkręcasz korek wlewu paliwa to slyszysz wyraźny syk wypychanego powietrza na zewnątrz???Coś mi się zdaje , że tworzy ci się nadciśnienie w baku, w chwili jak tankujesz na full masz malą przestrzeń na gromadzenie się powietrza i mniejsze nadciśnienie, im paliwa mniej tym więcej powietrza,masz chyba zatkane odpowietrzenie baku.

PostNapisane: 14 lis 2007, 23:01
przez grodek
ja tez ma cos takiego to znaczy czasem jakby troszke zamulała i przy odkrecaniu wlewu paliwa slysze syk czasem mam nawet problem z zatankowaniem juz dawno powinienem sie tym zajac ale nie wiem jak sie dotego zabrac jak dostac sie do tego odpowietrzenia? w 323c

PostNapisane: 15 lis 2007, 21:43
przez Kmieciu4ever
U mnie gdy się odkręci korek od baku również słychać syk – czy tak powinno być.

PostNapisane: 24 maja 2008, 12:14
przez Miclosch
no właśnie jak naprawić odpowietrznik baku?

PostNapisane: 7 mar 2009, 14:51
przez Morus
Hmm co tu naprawiać? Z baku idą 3 przewody stalowe:
-zasilający
-zwrotny
-odpowietrzający

Jak się otworzy maskę to po prawej powinna być duża czarna puszka z wężykiem na zewnątrz. Ja odłączyłem przewód z tej puszki i dmuchłem było słychać wyraźny świst w baku. Prymitywna metoda ale skuteczna i prosta ^^