Uszczelka pod głowicą

Mazda 121 1991–1996

Postprzez bebran » 22 lis 2009, 23:39

witam

mam do wymiany uszczelkę pod głowicą w moje Mazdzi ale nie wiem skad wziac informacje na ten temat, dlatego prosze o jakies rady oraz info na temat czesci.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez Morus » 24 lis 2009, 00:02

http://www.allegro.pl/item812931756_100 ... 1_323.html

Przed zakupem podaj dokładne dane z dowodu rejestracyjnego to Ci doradzą.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez andrzej-w » 24 lis 2009, 12:02

sciagnac glowice, dac do warsztatu, gdzie sie TYLKO nimi zajmuja – sprawdzic, splanowac glowice i zakladac z nowa uszczelka.
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Misio » 29 lis 2009, 19:52

Moja luba ostatnio po raz kolejny nie patrzyła na termometr i pech chciał, że rozszczelniła się chłodnica i wszystko w mać wyciekło. Silnik się zagrzał do miliona stopni i podniosło głowicę. Są widoczne bąbelki po odkręceniu korka chłodnicy.

W tym roku była robiona już głowica i nie wiem czy dwukrotne planowanie jest dopuszczalne. Mam jeszcze drugą madzię na części ale ze słabszym silnikiem 1,3. Jeśli głowice są takie same to wymiana będzie raz dwa, bo jeśli będę musiał kupić głowicę to chyba się rozstaniemy.

Czy ktoś kupował na allegro chłodnicę do 121 DB? Jest to coś warte?

Pozdrav
Misio

Jedyna taka Madzia z kaczuszką !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 gru 2004, 20:13
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Auto: 121 DB 1,3

Postprzez funky5 » 30 lis 2009, 01:18

Misio napisał(a):Moja luba ostatnio po raz kolejny nie patrzyła na termometr i pech chciał, że rozszczelniła się chłodnica i wszystko w mać wyciekło. Silnik się zagrzał do miliona stopni i podniosło głowicę. Są widoczne bąbelki po odkręceniu korka chłodnicy.


jakie mogą być jeszcze inne objawy podniesienia głowicy?.. bo zaobserwowałem, że w mojej po przegrzaniu zdarza się, że kapnie olej..
[img]http://www.mx-5.pl/images/signatures/9587186484ffc93c5d9f65.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 14:53
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 '90 nananananana :)
MX-5 '93 Turbo Grinch

Postprzez Morus » 9 gru 2009, 21:10

Ja kupowałem chłodnice przyszło mnie to jakieś 230zł z 2 letnią gwarancją (inni dawali tylko rok). Chłodnica spisuje się znakomicie jest aluminiowa (oryginalna była miedziana), brak wycieków,pasowała idealnie, silnik trzyma stałą temperaturę nawet latem w korkach.


BTW
Olej może kapać z innych części trzepa posprawdzać pokrywę zaworów itp.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez funky5 » 9 gru 2009, 22:41

chłodnicę już wymieniłem, kosztowała mnie 180zł, firmy KOYORAD, mechanik powiedział, że wygląda normalnie ;) oczywiście aluminium – mam nadzieję, że nie będzie z nią problemów – zresztą jest na nią gwarancja.

Jeśli ktoś będzie potrzebował nowej, niedrogiej chłodnicy to polecam tego sprzedającego:
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=1873447

pozdrawiam!
[img]http://www.mx-5.pl/images/signatures/9587186484ffc93c5d9f65.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lis 2009, 14:53
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 '90 nananananana :)
MX-5 '93 Turbo Grinch

Postprzez andrzej-w » 10 gru 2009, 11:56

ja tez mam nowa alu, przez niedopatrzenie z miesiac jezdzilem bez podlaczonego coolera, w tym pare kilometrow na "autostradzie" przy 150km/h wskaznik nie ruszyl sie nawet 1mm powzyej normy, a obserwowalem go bacznie ;p
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Morus » 13 gru 2009, 22:38

Chłodnica mało kiedy się uruchamia ale jak stoi się w korku to silnik wtedy się grzeje i niezbędny jest cooler... sprawdzałem.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez yari » 28 gru 2009, 10:58

Misio napisał(a):Czy ktoś kupował na allegro chłodnicę do 121 DB? Jest to coś warte?

przy kupnie chlodnicy zwracajcie uwage na korek (lepiej, zeby byl w komplecie)
ja kupilem kiedys chlodnice (rowniez na allegro) bez korka, okazalo sie, ze firma ta nie produkuje korkow i nie maja dostepu do zadnych, mialem nielada problem, aby dobrac odpowiedni, ktory bedzie przepuszczal wode do zbiorniczka wyrownawczego
obecnie jezdze na jakims kombinowanym niestety... nie jest to najlepsza opcja...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez Morus » 28 gru 2009, 15:50

Hmm jak ja kupiłem nową chłodnice z allego to pasował mi oryginalny korek z starej chłodnicy. Za moja dałem coś 230zł była droższa od innych ale jako jedyna miała 2 lata gwarancji i wszystko spasowało bez problemów. Trzeba dobrze patrzeć na necie i szukać made in Japan.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez bebran » 15 kwi 2010, 11:49

witam biorę się za wymianę uszczelki pod głowicą w moje Mazdzie ale potrzebuje jakąś instrukcje obsługi.
Interesuje mnie jakim momentem dokręcić ją spowrotem.czy na uszczelce będzie napisane?
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 02:36
Posty: 11
Skąd: Zielona Góra
Auto: Mazda 121 DB r.1994 (B3)

Postprzez Miclosch » 29 gru 2010, 19:37

Bebran wymieniłeś uszczelkę? Jak ci poszło, jakieś niespodzianki, zdażenia nie do przewidzenia... itd.?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez cadzzilac77 » 16 lut 2011, 11:21

kupiłem chłodnicę aluminiową na alledrogo. marka KOYORAD.
zamontowana, teraz wymiana termostatu (za chiny nie mogę zagrzać silnika, termostat musiał paść), przy okazji wymienię uszczelkę pod głowicą. Magda trochę za bardzo pije płyn z chłodnicy. na około 200km zużywa wszystko ze zbiorniczka wyrównawczego :(
wysłałem pytanie do CarSpeedu o cenę oryginalnej uszczelki i markowego zamiennika o bardzo dobrej jakości.
czekam na ich odpowiedź.

czy po wymianie uszczelki konieczne jest planowanie głowicy?
.wolnemedia.net
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 14:03
Posty: 700
Skąd: gołdap
Auto: MAGDA 121 DB 1,3 16V 91' 39kW

Postprzez Morus » 17 lut 2011, 22:37

Konieczne może i nie ale zalecane ponieważ głowica po przebiegu kilkunastu tysi możne nie mieć idealnych powierzchni styku. Planowanie to zazwyczaj 50zł a zbiera się tego tyle co nic wiec bez obaw.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 2 / 121