Zarówno na benzynie jak i na gazie nie może zapalić.

Mazda 121 1991–1996

Postprzez bargreg » 16 lip 2009, 20:38

Witam.
Zacznę od tego, że jadąc na gazie po równej prostej drodze auto zgasło (tak jak byś wyłączył zapłon). Po odholowaniu do domu sprawdziłem zapon potem czy jest iskra na świecach ,potem wymieniłem cały aparat zapłonowy więc moduł i cewka jest ok. bo są w aparacie zapłonowym, potem wymieniłem cały mono wtrysk , potem sprawdziłem rozrząd czy nie jest przestawiony i ciągle auto nie chce zapalić ani na benzynie ani na gazie. Komputer wyświetla błąd 31 – który jak się doszukałem oznacza awarię zaworu biegu jałowego lub jego obwód, poza tym nie ma innych błędów.

Pomóżcie , co jeszcze można sprawdzić !!
Ostatnio edytowano 17 lip 2009, 20:15 przez bargreg, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez bargreg » 17 lip 2009, 15:10

Wyobraźcie sobie ,że byłem dzisiaj w dwóch renomowanych serwisach i jak opisałem im mój problem to powiedzieli mi ,że nie robią takich aut. Ale to nic bo poszedłem też do jedynego autoryzowanego serwisu mazdy w Rzeszowie i wyobraźcie sobie ,że powiedzieli mi ,że naprawiają tylko auta od 1996 roku bo do starszych to nawet programów nie mają. To już chyba szczyt żeby w serwisie mazdy nie robili mazdy!!!!
Zaczynam powoli zmieniać zdanie o maździe
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez ap2 » 18 lip 2009, 11:03

Nie znam sie, ale:
1. Jesli zmeniles kompletny monowtrys to mozemy wykluczyc uszkodzenie mechaniczno/elektryczne samego zaworu.
2. Jesli pkt 1. to albo wiazka "padla" albo komp nie daje sygnalu (uszkodzil sie, problemy ze stykiem itp, itd)
Zawor ten jest waznym elementem w momencie uruchamiania silnika i bez niego raczej ci nie zapali...
3. Jesli nie wymieniles kompletnego to zaczalbym od wymiany tego zaworu.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez bargreg » 18 lip 2009, 14:59

Wymieniłem kompletny mono- wtrysk. Zawór od regulacji biegu jałowego do zapalenia silnika nie powinien mieć wiele wspólnego. Ciekawe jest to ,że zawór biegu jałowego po wypięciu wtyczki pokazuje błąd 34 tak jak jest w opisie błędów ,natomiast błąd 31- jest opisany dokładnie tak samo lub w rosyjskim opisie jako solenoid valve relief. Żeby odnaleźć znaczenie tego błędu musiałem się trochę naszukać bo nie występuje on w standardowym wykazie błędów. Może to jakiś wirtualny błąd
W tej chwili zastanawiam się czy nie będzie to problem z iskrą . Tylko ,że ja iskra mam , ale podobno jak się dowiedziałem iska może zanikać pod działaniem ciśnienia w cylindrze jak pada moduł zapłonowy. Tylko ,że wymieniłem cały aparat zapłonowy który był na pewno dobry bo na nim jeździłem , a moduł jest w aparacie. I tu się kółko zamyka ,a moja mazda stoi i stoi.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedz bo ja już nie wiem co można jeszcze zrobić.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez ap2 » 18 lip 2009, 16:54

Teraz to mozemy zgadywac :)
Faktycznie tego 31 nie ma nigdzie... A moze to dwa bledy??
01 – Impuls zapłonu
03 – Czujnik położenia wału

Ale czy nasze Mazdy maja taki czujnik?
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez bargreg » 18 lip 2009, 19:14

Na sto procent wyświetla 31.
A tu znalazłem taki opis błędów naszych kaczuszek:

01 Ignition Coil (Trailing) – Trailing ignition pulse cut ('89-'91)
02 Crank Angle Sensor (Ne) – Fuel Injection and ignition cut ( No 2 Signal 626 and MX-6) No 2 Signal (1992-1995 929, MX-3 1.8L)
03 Crank Angle Sensor (G) – Fuel Injection and ignition cut (Distributor – G or G1 Signal, G Signal -MX-3 1.8L)
04 Distributor – No #1 Signal or G2 Signal (Crank Angle Sensor – No 1 Signal -MX-3 1.8L)
05 Knock Sensor
06 Vehicle Speed Sensor
06 Air Flow Meter (MX-3 1.8L)
07 Knock Sensor – right hand side
08 Airflow Meter (AFM) – Basic Fuel Injection and fixed timing (Cripple mode)
09 Water Thermosensor – Coolant temp fixed at 176F
10 Intake Air Thermosensor (AFM) – Intake air fixed at 68F
11 Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F
12 Throttle Sensor (TPS) Full Range – Fixed at 20% open
13 Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
14 Atmospheric (Barometric) Pressure Sensor (Inside of ECU) – Fixed at 29.9 inHg
15 Oxygen Sensor or Heated Oxygen Sensor – Feedback cancelled – left hand side
16 EGR Position/Function Sensor
17 Feedback System (poss O2 sensor) or Closed Loop System- Feedback cancelled – left hand side
18 Throttle Sensor (TPS) Narrow Range – Fixed at full-open
20 Metering Oil Pump (MOP) position sensor – Basic Fuel Inj and fixed timing
23 Oxygen Sensor or Heated Oxygen Sensor – right hand side
24 Feedback System or Closed Loop System – right hand side
25 Solenoid Valve, Pressure Regulator Control Solenoid
26 Solenoid Valve (purge control)
27 MOP (General) – Basic Fuel Injection and fixed timing or Solenoid Valve (Solenoid Valve)
28 Solenoid Valve – EGR Vacuum side (EGR vacuum solenoid)
29 Solenoid Valve – EGR Vent side
30 Cold Start Injector Relay or Solenoid, Split Air Valve
31 Solenoid, Relief Valve
32 Solenoid, Switch Valve
33 Solenoid, Port Air Valve
34 Idle air control (IAC) Valve or Solenoid, Bypass Air Control (BAC) Valve
36 Heated Oxygen Sensor – right hand side
37 Heated Oxygen Sensor – left hand side or MOP (General) – Basic Fuel Injection and fixed timing
38 Solenoid, Accelerated Warm-up System (AWS)
40 Solenoid Valve – Triple Induction Control System & 02S Replay
40 Solenoid Valve – Variable Resonance Induction System Solenoid Valve – VRIS 1 or Solenoid, Auxiliary Port (6PI) Valve
41* Solenoid (VICS), Variable Dynamic Effect Intake (VDI)
42 Wastegate Solenoid Valve
46 Solenoid Valve – VRIS 2
51 Fuel pump resistor relay
64 ECT Sensor
65 A/C Signal – PCMT
67 Coolant Fan Relay No. 1(1993 only)
68 Coolant Fan Relay No. 2
69** ECTF Sensor
71 Injector (Front secondary)
73 Injector (Rear secondary)
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez ap2 » 21 lip 2009, 00:56

Zakladajac ze iskra jest i nie zanika podczas sprezania musialbys sprawdzic czy wtryskiwacz podaje paliwo. Mysle ze zdjecie obudowy filtra powietrza umozliwi dosc wnikliwa obserwacje od gory.
Dodatkowo mozna uzyc startera (???) nie wiem jak to sie nazywa – sluzy do wspomagania zapalania silnika. Jesli odpali choc troche to znaczy ze problem z paliwem. Jesli nie to iskra.
Zakladajac ze jest problem z paliwem to przyczyna moze tez byc przeplywomierz. Jak nie "widzi"powietrza to nie podaje paliwa.
Jesli nie, to z tego co tutaj (i nie tylko) przeczytalem, gaznik "otoczony" jest zaworkami "dbajacymi" o ekologie i inne pierdoly – masz je po lewej stronie na nadkolu i za silnikiem, na grodzi, troche z prawej strony.
Gdzies byly na forum manuale, jak posprawdzac cz sa one dobre i/lub czy dobrze pracuja. W kazdym razie sa one dosc klopotliwe we wspolpracy.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez bargreg » 21 lip 2009, 14:47

Wtryskiwacz podaje paliwo. Spróbuje użyć startera bo jeszcze nie próbowałem.Przepływomierz i inne elementy wtrysku są dobre. Poza tym na gazie auto też nie odpala. Z tym zaworkiem od ekologi tzw. EGR poradziłem sobie wcześniej i usunąłem go według opisu PERICA . Natomiast drugi zaworek jest odpowiedzialny za wolne obroty i nawet po jego odłączeniu auto powinno zapalić. Sprawdziłem kompresje i jest bardzo dobra, rozrząd też jest dobrze ustawiony więc pozostało mi w tej sytuacji
skupić się na iskrze i zapłonie bo na 99 procent według mnie tu musi być problem. Tylko ,że wymieniłem aparat zapłonowy i nic. No i jeszcze za żadne skarby nie wiem gdzie może być ten zawór 31 Solenoid, Relief Valve.

Wielkie dzięki ap2.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez bargreg » 21 lip 2009, 20:41

Właśnie przed chwilą moja mazda ruszyła. Okazało się ,że to wszystko była wina palca. Mogłem tu niektórych wprowadzić w błąd bo przecież pisałem ,że wymieniłem cały aparat zapłonowy.Jak się okazało w błąd wprowadziłem również siebie, bo owszem wymieniłem aparat ale oprócz palca i kopułki gdyż były one praktycznie nowe (3 – miesięczne). Dlatego wymieniając aparat zostawiłem palec i kopułkę bo nawet przez myśl mi nie przeszło ,3 miesięczne czyli praktycznie nowe części kupione zresztą w BENDIKSIE będą popsute.
Błąd 31 wyświetla się nadal i nie mam zielonego pojęcia co on oznacza. Samochód chodzi jak z salonu, więc niech sobie będzie ten błąd skoro nie wadzi. Dziękuję wszystkim odwiedzającym mój post , a w szczególności ap2. Gdybyś miał jakieś problemy z kaczuszką to pisz bo znam się na niej napewno lepiej niż niejeden serwis. A swoją drogą to żeby w serwisie mazdy nie naprawiali mazdy.
Pozdrawiam wszystkich.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2007, 18:34
Posty: 20
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 121 gaz

Postprzez ap2 » 26 lip 2009, 11:47

Nie ma za co. Pozno odpowiadam bo nie mialem dostepu do net'u. W kazdym razie ciesze sie twoja radoscia z uruchomienia Mazdy :D
Co do serwisu, to kiedys ktos juz napisal, ze takie skomplikowane gazniki to jeszcze w motorach mozna znalezc i tam sugerowano zwracac sie o pomoc.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2007, 10:33
Posty: 123
Skąd: Oswiecim
Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995

Postprzez radzio255 » 29 wrz 2009, 22:18

wittam wszyskich na forum mam problem z moim xedosem 9 2.0 v6 kf 95r niechce zapalic mam walniety przeplywomierz ale jezdze na lpg i jak dotad niebylo problemu byla troche mulowata ale jezdzila i palila na gazie od strzala problem pojawil sie gdy postala 2 miesiace po tej przerwie gdy wsiadlem do auta odpalila bez problemu ale po przejechaniu kilometra zgasla i niechciala juz zapalic myslalem ze problem jest w kablach wn bo gdy bylo wilgotno mialy przebicie i kulawo chodzila ale po wymianie na nowe dalej to samo nie pali posprawdzalem rozrzady iskra jest kostki poczyscilem i nic nawet na samostarcie niechce sie odezwac slyszalem ze to moze byc cos z aparatem ze iskra jest ale moze byc zaslaba i ja zdmuchuje wspomuzcie jakas rada bo ja juz niemam pomyslu co dalej
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2009, 21:46
Posty: 5
Skąd: koszalin
Auto: mazda xedos 9 2.0 v6 kf

Postprzez radzio255 » 29 wrz 2009, 22:23

gaz tez podaje normalnie wydaje sie ze wszystko jest w pozadku ale niechce nawet pyrknac
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2009, 21:46
Posty: 5
Skąd: koszalin
Auto: mazda xedos 9 2.0 v6 kf

Postprzez andrzej-w » 1 paź 2009, 12:21

radzio255: napisz w dziale xedosa
moze gazu malo? :) nie szkoda ci bylo katowac auta jezdzac TYLKO na LPG? t
kup przeplywke i zobacz jak wyglada sprawa na benzynie, zresetuj kompa
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121