Strona 1 z 2

Brak mocy powyżej 4 tysięcy obrotów

PostNapisane: 26 sty 2009, 01:21
przez b-rad
Witam, otóż stałem się niestety nieszczęśliwym (w małym stopniu) posiadaczem kaczuchy... Miałem już parę sprzętów i w żadnym nie było takiego problemu, że ciągnął tylko do 4tys a później tylko jakieś wycie było. Tym bardziej że jest to 16v powinien być mocniejszy w górnych partiach obrotów.


Jest to wersja 53kw, 1991r.

Z tego co zdążyłem poczynić w kierunku poprawy :
– Nowy filtr powietrza
– Nowy olej
– Ustawienie przerw na świecy
– Przeczyszczenie palca i kopułki (zaśniedziałe styki)

Stał się mocniejszy, lecz niestety ciągnie dalej tylko do 4tys i nic więcej. Na postoju ciężko go wkręcić na większe obroty niż 5tyś.



Planuje :

Wymianę kopułki
palca
przewodów
świec

No właśnie i co dalej ??

Proszę o pomoc. Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie

PostNapisane: 26 sty 2009, 14:15
przez Kubutek
Witam,

Miałem to samo w swojej Kaczuszce.
Wogóle się nie zbierała pow 4 tys obrotów
a prędkość maksymalna na 5tce to ok 120-130 km/h....

Okazało się, że 2 rzeczy były przestawione:
– pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek w trakcie wymiany
– aparat zapłonowy pod złym kątem

Zaraz po kupnie, jak wymieniałem z kolegą pasek rozrządu, to zauważyliśmy, że ktoś namalował swoje znaczki i tak auto było ustawione. Pojeździłem tak przez parę dni i nie mogłem uwierzyć, że tak słabo się zbiera to auto :( Potem przestawiliśmy na oryginalne znaczki i było to samo....
Na koniec, metodą wysunięcia pierwszego tłoka, ustawiliśmy rozrząd tak jak powinien być i od tamtej pory autko śmigało baaaardzo dobrze :)
U mnie był problem z tymi znaczkami, bo kupiłem Mazde z jakimś innym modyfikowanym wałkiem rozrządu i dlatego seryjne ustawienia nic nie dały.

Powodzenia w naprawie.
Kaczuszka to fajne autko a jak zacznie już chodzić tak jak powinno, to zobaczysz jak się naprawdę potrafi zbierać ;)

PostNapisane: 26 sty 2009, 15:39
przez andrzej-w
katalizator masz, czy wyciety?

PostNapisane: 26 sty 2009, 17:40
przez b-rad
Katalizator mam. Dziś byłem się pytać o:

Kopułkę 80zł
przewody 60
świece 56
palec 20

Pod koniec tygodnia zamówię to. Jeżeli dalej będzie tak chodzić to chyba zobaczę luz na zaworach i pojadę na komputer.



Jak sprawdzić pod jakim kątem ma być aparat zapłonowy ?

PostNapisane: 26 sty 2009, 18:41
przez ReNOz
Nie wiem czy coś zbadasz na komputerze, bo 121 chyba nie ma gniazda żeby go podłączyć :/

PostNapisane: 26 sty 2009, 19:06
przez b-rad
A co to za złącze w okolicach akumulatora ?? Parę osób już mi mówiło że to do komputera...


Po za tym sprawdzę jeszcze czy jest syf w zbiorniku.

PostNapisane: 26 sty 2009, 21:47
przez andrzej-w
przewody 60

nie kupuj szitu, szkoda kasy, no ale fakt, z dostepnoscia ngk jest kiepsko (ja kupilem od KIA i chodza)
a pod zlacze diagnostyczne obok aku mozesz podlaczyc diode(na oporniku, chyba ze masz 12v)i odczytac bledy z kompa, bylo o tym na forum, poszukaj

PostNapisane: 27 sty 2009, 00:06
przez b-rad
Jan mor kosztuje 44zł
NGK chyba coś ok 75
I jakieś japońskie 60zł.


A może to być poprzez źle wyregulowane zawory ?? Bo znajomy mi podsunął taki pomysł, lecz pracują cicho.

PostNapisane: 27 sty 2009, 13:27
przez yari
mi sie cienko wkrecala prawie do 5tysi...
zalozylem filtr K&N i wkreca sie do odcinki,
albo moze kata zapycha wydech...

po mojemu brakuje mu powietrza

PostNapisane: 27 sty 2009, 13:46
przez b-rad
No właśnie on zachowuje się tak jakby mu brakowało powietrza lub wachy. Bo przecież jeżeli byłoby to spowodowane "elektryką" to przerywałby lub coś podobnego...


Dziś całą kopułkę przeczyściłem, styki, palec, końcówki przewodów. Nic się nie zmieniło...

http://pl.youtube.com/watch?v=BaZs673JL04


Film niestety kiepski, no ale tak jak pisałem dochodzi te 4-4.5tys i traci moc... zaczyna wyć....

PostNapisane: 27 sty 2009, 15:04
przez yari
a filtr paliwa zmieniles?

PostNapisane: 27 sty 2009, 15:53
przez b-rad
Z filtrem paliwa nic nie robiłem. Może to być brudna przepływka?

Luz na zaworach jest napewno większy niż 0.3mm, bynajmniej na tym przy korku wlewu oleju jest większy.... Jeszcze dziś może sprobuje wyregulować, tylko nie wiem czy da się złożyć na starej uszczelce pokrywe od klawiatury...

PostNapisane: 27 sty 2009, 18:17
przez andrzej-w
Yari, warto zainwestowac w filtr K&N ? gdzie kupiles? IC ma w ofercie, ale brak na stanie

PostNapisane: 27 sty 2009, 22:09
przez b-rad
Katalizator wyciąłem przed momentem. Raczej się nic nie poprawiło. Jeszcze sprawdzę w najbliższym czasie czy pasek nie jest przestawiony... niby wszystko jest tak jak być powinno a chodzi jak cc700 :|

PostNapisane: 28 sty 2009, 13:28
przez yari
andrzej-w napisał(a):warto zainwestowac w filtr K&N ? gdzie kupiles? IC ma w ofercie

kupilem wlasnie w IC
ja jestem zadowolony, silnik ewidetnie odzytl, ale niestety zuzycie paliwa rowniez (to chyba wynika ze zmiany stylu jazdy, im wiecej mozna, tym wiecej sie "wciska" ;) )
na czterech biegach wchodzi z obrotami do odcinki, na piatce jeszcze nie probowalem ;)
no i jest jakas ekonomia -tego filtru nie zmieniasz, tylko go czyscisz i zmarujesz ;)

PostNapisane: 29 sty 2009, 15:04
przez b-rad
A gdzie się znajduje filtr paliwa?? Kupiłem dziś takowy i jakoś nie mogę się go doszukać pod maską :(

PostNapisane: 29 sty 2009, 15:52
przez andrzej-w

PostNapisane: 29 sty 2009, 16:00
przez b-rad
Filtr mam taki:
http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... C880pp.jpg


Oczywiście poprzedni właściciel usunął powyższy filtr... Rozumię że powinien się on znajdować tutaj :

http://picasaweb.google.pl/johny66bravo ... 4571791538

I być "podpięty" pod ten przewód ze strzałką??

PostNapisane: 29 sty 2009, 17:15
przez andrzej-w
o lol
ciekawe ile chodzila bez filtra, calkiem mozliwe ze wtryskiwacz jest zasyfiony, jak zalozysz filtr to moze sprobuj odsyfic uklad jakims srodkiem np stp

PostNapisane: 29 sty 2009, 17:17
przez b-rad
Też o tym pomyślałem, mam jakiś środek shell'a do czyszczenia wtryskiwaczy. Wlewa się w zbiornik go... Bo raczej o rozbieraniu wszystkiego nie ma mowy ??