Brak mocy powyżej 4 tysięcy obrotów
1, 2
Witam, otóż stałem się niestety nieszczęśliwym (w małym stopniu) posiadaczem kaczuchy... Miałem już parę sprzętów i w żadnym nie było takiego problemu, że ciągnął tylko do 4tys a później tylko jakieś wycie było. Tym bardziej że jest to 16v powinien być mocniejszy w górnych partiach obrotów.
Jest to wersja 53kw, 1991r.
Z tego co zdążyłem poczynić w kierunku poprawy :
– Nowy filtr powietrza
– Nowy olej
– Ustawienie przerw na świecy
– Przeczyszczenie palca i kopułki (zaśniedziałe styki)
Stał się mocniejszy, lecz niestety ciągnie dalej tylko do 4tys i nic więcej. Na postoju ciężko go wkręcić na większe obroty niż 5tyś.
Planuje :
Wymianę kopułki
palca
przewodów
świec
No właśnie i co dalej
Proszę o pomoc. Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
Jest to wersja 53kw, 1991r.
Z tego co zdążyłem poczynić w kierunku poprawy :
– Nowy filtr powietrza
– Nowy olej
– Ustawienie przerw na świecy
– Przeczyszczenie palca i kopułki (zaśniedziałe styki)
Stał się mocniejszy, lecz niestety ciągnie dalej tylko do 4tys i nic więcej. Na postoju ciężko go wkręcić na większe obroty niż 5tyś.
Planuje :
Wymianę kopułki
palca
przewodów
świec
No właśnie i co dalej
Proszę o pomoc. Z góry dzięki i pozdrawiam serdecznie
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
Witam,
Miałem to samo w swojej Kaczuszce.
Wogóle się nie zbierała pow 4 tys obrotów
a prędkość maksymalna na 5tce to ok 120-130 km/h....
Okazało się, że 2 rzeczy były przestawione:
– pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek w trakcie wymiany
– aparat zapłonowy pod złym kątem
Zaraz po kupnie, jak wymieniałem z kolegą pasek rozrządu, to zauważyliśmy, że ktoś namalował swoje znaczki i tak auto było ustawione. Pojeździłem tak przez parę dni i nie mogłem uwierzyć, że tak słabo się zbiera to auto Potem przestawiliśmy na oryginalne znaczki i było to samo....
Na koniec, metodą wysunięcia pierwszego tłoka, ustawiliśmy rozrząd tak jak powinien być i od tamtej pory autko śmigało baaaardzo dobrze
U mnie był problem z tymi znaczkami, bo kupiłem Mazde z jakimś innym modyfikowanym wałkiem rozrządu i dlatego seryjne ustawienia nic nie dały.
Powodzenia w naprawie.
Kaczuszka to fajne autko a jak zacznie już chodzić tak jak powinno, to zobaczysz jak się naprawdę potrafi zbierać
Miałem to samo w swojej Kaczuszce.
Wogóle się nie zbierała pow 4 tys obrotów
a prędkość maksymalna na 5tce to ok 120-130 km/h....
Okazało się, że 2 rzeczy były przestawione:
– pasek rozrządu przeskoczył o 1 ząbek w trakcie wymiany
– aparat zapłonowy pod złym kątem
Zaraz po kupnie, jak wymieniałem z kolegą pasek rozrządu, to zauważyliśmy, że ktoś namalował swoje znaczki i tak auto było ustawione. Pojeździłem tak przez parę dni i nie mogłem uwierzyć, że tak słabo się zbiera to auto Potem przestawiliśmy na oryginalne znaczki i było to samo....
Na koniec, metodą wysunięcia pierwszego tłoka, ustawiliśmy rozrząd tak jak powinien być i od tamtej pory autko śmigało baaaardzo dobrze
U mnie był problem z tymi znaczkami, bo kupiłem Mazde z jakimś innym modyfikowanym wałkiem rozrządu i dlatego seryjne ustawienia nic nie dały.
Powodzenia w naprawie.
Kaczuszka to fajne autko a jak zacznie już chodzić tak jak powinno, to zobaczysz jak się naprawdę potrafi zbierać
- Od: 20 sie 2004, 11:51
- Posty: 747
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BA 2,5 V6 '95
Smart ForTwo 0,8 CDI '03
Mazda 6 GY 2.0 CITD '07
Mazda CX7 2.2 CITD '10
Katalizator mam. Dziś byłem się pytać o:
Kopułkę 80zł
przewody 60
świece 56
palec 20
Pod koniec tygodnia zamówię to. Jeżeli dalej będzie tak chodzić to chyba zobaczę luz na zaworach i pojadę na komputer.
Jak sprawdzić pod jakim kątem ma być aparat zapłonowy ?
Kopułkę 80zł
przewody 60
świece 56
palec 20
Pod koniec tygodnia zamówię to. Jeżeli dalej będzie tak chodzić to chyba zobaczę luz na zaworach i pojadę na komputer.
Jak sprawdzić pod jakim kątem ma być aparat zapłonowy ?
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
przewody 60
nie kupuj szitu, szkoda kasy, no ale fakt, z dostepnoscia ngk jest kiepsko (ja kupilem od KIA i chodza)
a pod zlacze diagnostyczne obok aku mozesz podlaczyc diode(na oporniku, chyba ze masz 12v)i odczytac bledy z kompa, bylo o tym na forum, poszukaj
nie kupuj szitu, szkoda kasy, no ale fakt, z dostepnoscia ngk jest kiepsko (ja kupilem od KIA i chodza)
a pod zlacze diagnostyczne obok aku mozesz podlaczyc diode(na oporniku, chyba ze masz 12v)i odczytac bledy z kompa, bylo o tym na forum, poszukaj
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
mi sie cienko wkrecala prawie do 5tysi...
zalozylem filtr K&N i wkreca sie do odcinki,
albo moze kata zapycha wydech...
po mojemu brakuje mu powietrza
zalozylem filtr K&N i wkreca sie do odcinki,
albo moze kata zapycha wydech...
po mojemu brakuje mu powietrza
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
No właśnie on zachowuje się tak jakby mu brakowało powietrza lub wachy. Bo przecież jeżeli byłoby to spowodowane "elektryką" to przerywałby lub coś podobnego...
Dziś całą kopułkę przeczyściłem, styki, palec, końcówki przewodów. Nic się nie zmieniło...
http://pl.youtube.com/watch?v=BaZs673JL04
Film niestety kiepski, no ale tak jak pisałem dochodzi te 4-4.5tys i traci moc... zaczyna wyć....
Dziś całą kopułkę przeczyściłem, styki, palec, końcówki przewodów. Nic się nie zmieniło...
http://pl.youtube.com/watch?v=BaZs673JL04
Film niestety kiepski, no ale tak jak pisałem dochodzi te 4-4.5tys i traci moc... zaczyna wyć....
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
a filtr paliwa zmieniles?
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Z filtrem paliwa nic nie robiłem. Może to być brudna przepływka?
Luz na zaworach jest napewno większy niż 0.3mm, bynajmniej na tym przy korku wlewu oleju jest większy.... Jeszcze dziś może sprobuje wyregulować, tylko nie wiem czy da się złożyć na starej uszczelce pokrywe od klawiatury...
Luz na zaworach jest napewno większy niż 0.3mm, bynajmniej na tym przy korku wlewu oleju jest większy.... Jeszcze dziś może sprobuje wyregulować, tylko nie wiem czy da się złożyć na starej uszczelce pokrywe od klawiatury...
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
andrzej-w napisał(a):warto zainwestowac w filtr K&N ? gdzie kupiles? IC ma w ofercie
kupilem wlasnie w IC
ja jestem zadowolony, silnik ewidetnie odzytl, ale niestety zuzycie paliwa rowniez (to chyba wynika ze zmiany stylu jazdy, im wiecej mozna, tym wiecej sie "wciska" )
na czterech biegach wchodzi z obrotami do odcinki, na piatce jeszcze nie probowalem
no i jest jakas ekonomia -tego filtru nie zmieniasz, tylko go czyscisz i zmarujesz
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Filtr mam taki:
http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... C880pp.jpg
Oczywiście poprzedni właściciel usunął powyższy filtr... Rozumię że powinien się on znajdować tutaj :
http://picasaweb.google.pl/johny66bravo ... 4571791538
I być "podpięty" pod ten przewód ze strzałką??
http://sklep.intercars.com.pl/khpics%5C ... C880pp.jpg
Oczywiście poprzedni właściciel usunął powyższy filtr... Rozumię że powinien się on znajdować tutaj :
http://picasaweb.google.pl/johny66bravo ... 4571791538
I być "podpięty" pod ten przewód ze strzałką??
- Od: 25 sty 2009, 17:46
- Posty: 17
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości