Falujące obrory
Strona 1 z 1
witam,jestem pośadaczem Mazdy 121,r 92,silnik 1,4 16v,i mam problem z pływającymi obrotami,do tego stopnia że autko gaśnie,elektromechanicy roskładają rece każdy, mówi co innego,i nikt nie potrafi tego zrobić,prosze o pomoc,dodam że jestem z okolic czestochowy może wiecie czy jest ktoś kto mógłby temu zaradzić,dzieki.
-
nuniek
Gdzieś już był temat o falujących obrotach ... sprawdź stan płynu chłodniczego, mogło też wydmuchać uszczelkę pod przepustnicą.
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Nowego usera zapraszam do zapoznania się z zasadami forum. Temat do warsztatu. Los jego w rękach tamtejszych modów.
jesli stan plynu chlodzacego jest ok, moze gdzies lapac powietrze, a moze przeplywomierz lub cos innego, mozna gdybac. na pocztek odczytaj bledy ze zlacza diagnostycznego i daj znac, czy cos ta operacja wykazala
btw. zapoznaj sie z regulami dt. zakladania nowych tematow na tutejszym forum
btw. zapoznaj sie z regulami dt. zakladania nowych tematow na tutejszym forum
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Moja 323C
- Od: 16 maja 2007, 15:02
- Posty: 787
- Skąd: Nowy Dwor Maz.
- Auto: Mazda MX-3 white V6
Opcje:
1. Wizyta u elektryka (chyba ze masz dobry miernik) i sprawdzenie sondy lamba czy podaje dobre napiecia.
2. Sprawdz czy nie lapie lewego powietrza przy ktoryms kolektorze (dolot/wydech). Najlatwiej uzyc WD40 i psikac na uczelki w czasie gdy faluja obroty.
3. Kopulka rozdzielacza. Odkreci obejrzyj jaki jest jej stan – moze byc tak wytarta, ze juz nie podaje dobrze impulsow na swiece.
Inne wersje obmysle pozniej.
1. Wizyta u elektryka (chyba ze masz dobry miernik) i sprawdzenie sondy lamba czy podaje dobre napiecia.
2. Sprawdz czy nie lapie lewego powietrza przy ktoryms kolektorze (dolot/wydech). Najlatwiej uzyc WD40 i psikac na uczelki w czasie gdy faluja obroty.
3. Kopulka rozdzielacza. Odkreci obejrzyj jaki jest jej stan – moze byc tak wytarta, ze juz nie podaje dobrze impulsow na swiece.
Inne wersje obmysle pozniej.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
To na 100% sonda lambda.
Ja też tak miałem w swojej Madzi (121 ZQ '96). Jak jechałem to wszystko była oki ale jak na skrzyżowaniu stałem i czekałem na zielone to widziałem jak wskaźnik obrotomierza tak sobie faluje a czasem nawet musiałem troszkę gazu jej dać bo inaczej mi by zgasła. Sondę wymieniłem u mechanika i jest wszystko dobrze. (sonda 200 zł + 50 zł ustawienie wszystkiego aby grało i huczało:)). Można też samemu sondę wymienić ale trzeba też samemu komputer zrestartować a jak go niechcący uszkodzisz to za nowy bekniesz jakieś 1200-1500 zł więc czy warto ryzykować dla 50 zł?
Pozdrawiam
Ja też tak miałem w swojej Madzi (121 ZQ '96). Jak jechałem to wszystko była oki ale jak na skrzyżowaniu stałem i czekałem na zielone to widziałem jak wskaźnik obrotomierza tak sobie faluje a czasem nawet musiałem troszkę gazu jej dać bo inaczej mi by zgasła. Sondę wymieniłem u mechanika i jest wszystko dobrze. (sonda 200 zł + 50 zł ustawienie wszystkiego aby grało i huczało:)). Można też samemu sondę wymienić ale trzeba też samemu komputer zrestartować a jak go niechcący uszkodzisz to za nowy bekniesz jakieś 1200-1500 zł więc czy warto ryzykować dla 50 zł?
Pozdrawiam
-
Rafał_Pabianice
Rafał_Pabianice – jak sprawdzic ze to na pewno sada ?
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Te falujące obroty się objawiają na postoju ? W czasie dodawania gazu ? W II generacji 121 często uszkodzeniu ulega czujnik położenia przepustnicy jak dobrze poczytasz forum to znajdziesz nawet jego reanimację. Ale zacznij od sprawdzenia błędów !
-
rufio
te obroty to faluja roznie...
1.
np dzisiaj.....
jade na IV biegu wrzucam na luz i obroty po zejsciu do 750 zaczely schodzic az do 500 pozniej znowu wgore do 700 pozniej znowu do 500 i strasznie ciezko sie podnosily z 500 do 750
2.
Czasami tez stoje na skrzyzwaniu i spadaja do 500 obr
3. jesli silnik chodzi na biegu jalowym i zwieksze obroty do okolo 4 tys to jak opadaja to gwaltownie do 750 i pozniej troche spadno do okolo 650 i znowu sa na 750. Powinno byc chyba tak po wkreceniu na np 4 tys i puszczeniu gazu powinny spasc na okolo 1 tys i powoli zejsc na 750.
1.
np dzisiaj.....
jade na IV biegu wrzucam na luz i obroty po zejsciu do 750 zaczely schodzic az do 500 pozniej znowu wgore do 700 pozniej znowu do 500 i strasznie ciezko sie podnosily z 500 do 750
2.
Czasami tez stoje na skrzyzwaniu i spadaja do 500 obr
3. jesli silnik chodzi na biegu jalowym i zwieksze obroty do okolo 4 tys to jak opadaja to gwaltownie do 750 i pozniej troche spadno do okolo 650 i znowu sa na 750. Powinno byc chyba tak po wkreceniu na np 4 tys i puszczeniu gazu powinny spasc na okolo 1 tys i powoli zejsc na 750.
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości