Strona 1 z 3

Silnik przerywa po wymianie swiec

PostNapisane: 21 cze 2008, 11:23
przez yarek shalom
Tak jak w temacie postu – silnik przerywa na 2 biegu po wymianie swiec i kabli wysokiego napiecia. Nie wiem co to moze byc? Jak poznac ze nie na wszystkich swiecach samochod jedzie? Ogolnie wydaje mi sie ze ma mniejsze przyspieszenie niz przed wymiana

PostNapisane: 21 cze 2008, 19:29
przez brudzio1987
zdejmij kopułke i moze przeczyść styki jak mówisz ze nie na wszystkich świecach chodzi :)

PostNapisane: 22 cze 2008, 13:11
przez yarek shalom
Wszystko jest czyste ;)

Moze to pytanie bedzie proste i smieszne ale czy dana swieca powinna wystawac na takim poziomie z silnika co inne swiece? Bo mam tak ze w przypadku 3 swiecy ona bardziej wystaje ponad trzy pozostale swiece. Wkrecam ja tylko kilka obrotow, potem niestety nie moge dalej krecic bo jest bardzo duzy opor, a nie chce zniszczyc gwintu. Czy to moze byc przyczyna? W starych swiecach mialem wiekszy odstep na swiecy, w nowych (NGK) on jest mniejszy. Moze to to jest przyczyna? Na nowych jest 1 mm odstepu, na starych 2 mm

PostNapisane: 22 cze 2008, 21:19
przez koksik
a jakie rodzaj świec zakupiłeś, chodzi mi o dokładną symbolikę NGK, z tego co pamiętam to u mnie świece były równo...

PostNapisane: 22 cze 2008, 21:23
przez yarek shalom
Swiece NGK BKR5E – maja odstep 1 mm

Wczesniej (stare) mialem odstep 2 mm

Jaki powinien byc odstep na swiecy? oraz czy jest sens ingerowac w nowe swiece?

A moze po prostu kable sa winne? Kupilem za 75 zl – Sentech

PostNapisane: 22 cze 2008, 21:46
przez koksik
a świece nie powinny być BKR6E-11?? to jest chyba N20 jak dobrze pamiętam??

PostNapisane: 22 cze 2008, 21:54
przez yarek shalom
Takie mi polecono w ASO – tak wiec powinny byc ok ?

PostNapisane: 22 cze 2008, 22:11
przez koksik
wg katalogu NGK powinno być BKR6E-11, zarówno do 1.1 jak i do 1.3, a odstęp elektrody to 1.1mm, więc różnica nie powinna być tak odczuwalna, sprawdź lepiej dlaczego jedna świeca Ci odstaje
katalog NGK:
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... AZDA&m=121

PostNapisane: 23 cze 2008, 00:05
przez yarek shalom
Te moje swiece BKR5E-11 wg instrukcji do mazdy moga byc rowniez stosowane – tak wiec mysle ze to nie jest przyczyna. Ta jedna swieca po prostu bardziej wystaje, nie wiem dlaczego, wkrecilem ja do oporu

PostNapisane: 23 cze 2008, 09:04
przez P_iter
Prawdopodobnie zostala Ci podkladka po poprzedniej swiecy. Wykrec ta wyzsza i sprawdz, czy nic nie siedzi na gwincie w ktory wkrecasz swiece. Oczywiscie sprawdz takze gwint wkrecanej swiecy, czy nie jest uszkodzony czy podkladka dochodzi do konca. Nie wykluczam, ze probowales krzywo wkrecic swiece i uszkodziles gwint.
Co do samego przerywania, to bardzo mnie dziwi, ze przerywa tylko na drugim biegu. Swieca moze nie pracowac w zakresie jakis obrotow a nie przy zalaczonym ktoryms biegu. Nie ma zwiazku przyczynowu – skutkowego.
Niepracujaca swieca powinna byc mokra od paliwa.

PostNapisane: 23 cze 2008, 12:43
przez yarek shalom
Dzis sprawdzalem dokladnie wszystkie swiece – nie znalazlem zadnej podkladki, wszystkie stare swiece maja swoje podkladki, tak wiec nie ma mozliwosci aby cos pozostalo. Gwint na swiecy rowniez jest ok. Raczej nie ma mozliwosci abym krzywo probowal wkrecac swiece. Jezeli idzie o przerywanie to obserwuje je gdy rozpedzam samochod z 1 a potem na 2 biegu. Na pozostalych przelozeniach nie zaobserwowalem przerywania. Najbardziej widoczne przerywanie jest na jezdzie na pb, gdy jezdze na lpg to nie bardzo widac to przerywanie. Wszystkie swiece sa suche

Postanowilem porobic kilka zdjec i zapytac Was o kilka spraw. Po zdjeciu kabli zauwazylem ze to nie tylko trzecia swieca jest wyzej od pozostalych, ale rowniez pierwsza swieca jest wyzej. Czyli 1 oraz 3 swieca sa wyzej niz 2 czy 4. Czy to normalne? POnizej zamieszczam zdjecia jak to wygladu na przykladzie 1 i 2 swiecy:

1 swieca (po lewej), 2 swieca (po prawej)

Obrazek

Identycznie to wyglada w przypadku 3 i 4 swiecy. Czyli 3 swieca wystaje bardziej niz 4

Inna sprawa, to aby byc pewnym ze podlaczylem wlasciwie przewody WN podpisalem poszczegolne swiece, czy na pewno jest podlaczone tak jak ma byc?

Obrazek

I tak sa przyporzadkowane:

Obrazek

Przy wyciagania starych swiec zauwazylem ze na kablu WN z 1 swiecy, wokol tego kabla obkrecony byl taki przewod:

Obrazek

Ten przewod biegnie za filtr powietrza:

Obrazek

A nastepnie wchodzi w taki ciąg kabli:

Obrazek

Co to moze byc? Do czego jest ten kabel, za co odpowiada?

PostNapisane: 23 cze 2008, 18:16
przez koksik
-skoro świece są wyżej i niżej parami to może ma tak być, nie pamiętam na 100% jak było w mojej,

-co do przerywania na PB, dużo masz paliwa w zbiorniku?? na forum zdarzały się przypadki przerywania silnika gdy było około 1/4 paliwa i mniej,

-co do tego kabelka owiniętego to nie mam pojęcia co to może być

PostNapisane: 23 cze 2008, 19:17
przez yarek shalom
A moze gaznik jest zanieczyszczony? to mozliwe?

PostNapisane: 23 cze 2008, 20:11
przez P_iter
Co ma gaznik do przerywania na I ew. na II biegu? Trzeba sprawdzic zakres obrotow w ktorym nastepuje przerywanie. Problemy elektryczne powinny wystepowac w calym zakresie obrotow, lecz na wyzszych moga byc trudne do zauwazenia. Natomiast jesli silnik przerywa w zakresie niskich lub wysokich obrotow, na ssaniu lub pod wiekszym obciazeniem, jest szansa na brudy w ukladzie dolotowym paliwa.

PostNapisane: 23 cze 2008, 20:26
przez yarek shalom
Tak wiec od czego proponujesz szukanie przyczyny?

PostNapisane: 23 cze 2008, 21:30
przez koksik
najpierw postaraj się zaobserwować w jakim zakresie obrotów występuje szarpanie autem...

PostNapisane: 23 cze 2008, 21:32
przez yarek shalom
Nie mam obrotomierza...

PostNapisane: 23 cze 2008, 21:37
przez koksik
... zawsze możesz dolać paliwa do 1/2 zbiornika i sprawdzić czy dalej będzie przerywać na Pb

PostNapisane: 23 cze 2008, 21:38
przez yarek shalom
Mialem ostatni polowe zbiornika i dalej przerywalo, tak wiec mysle ze to jednak nie to :/

PostNapisane: 24 cze 2008, 08:19
przez andrzej-w
a na starych swiecach zachowuje sie tak samo? filtr paliwa/powietrza kiedy wymieniany?