Witam,
wlasnie kupilem Mazde 121 Ginza z 1995 roku. Niestety jest problem z jej odpaleniem. Zaczyna krecic ale nieodpala do konca. Dodam jeszcze ze byla stuknieta i niewiem czy to moze miec cos z tym wspolnego. Probowalem juz sposobu testu z dioda ale nic niewykrylo. Jesli ktos ma jakis pomysl piszcie.
Pozdrawiam
Kreci ale niechce odpalic (Mazda 121 95r DB)
Strona 1 z 1
pokaz zdjecia koniecznej tej GINZY
a moze prundu nie ma?
sprawdz swiece, przewody, aparat zaplonowy i cewke na pierwszy rzut, a pozniej napiszemy Ci jeszcze kilka wskazowek
(paliwo napewno juz sprawdziles, czy dochodzi do silnika?)
a moze prundu nie ma?
sprawdz swiece, przewody, aparat zaplonowy i cewke na pierwszy rzut, a pozniej napiszemy Ci jeszcze kilka wskazowek
(paliwo napewno juz sprawdziles, czy dochodzi do silnika?)
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Pascal_pl, obawiam sie, ze sam nie sprawdzisz, spytaj kogos znajomego, albo w rodzinie, kto ma jakis staz motoryzacyjny, zeby Ci pomogli sprawdzic swiece i przewody, albo jedz do elektryka odraz jakiegos zaufanego, nie da sie tak opisac w prostych slowach, bo jezeli wczesniej nie brales udzialu w takiej operacji, to Cie prad moze kopnac zwyczajnie i sie zniechecisz...
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Pascal_pl napisał(a):Jakbys mogl mi napisac jak moge pojedyncze rzeczy sprawdzic ...
Wykrecasz swiece i sprawdzasz czy przerwa jest OK, elektrody nie "wypalone" i czy na izolatorze (biale) nie ma przebarwien (zolto-pomaranczowych). Dokladnie mozesz w googlach poszukac jak wyglada uszkodzona swieca.
Jesli chodzi o przewody i aparat to tak "domowo" nie sprawdzisz ale, mozesz zrobic tak:
1. Wykrecasz swiece z pierwszego cylindra, zakladasz na nia przewod, dotykasz gwintem swiecy silnika. Pomocnik kreci rozrusznikiem a ty obserwujesz czy pojawia sie iskra na swiecy. TYLKO NIE TRZYMAJ TEGO GOLYMI REKOMA Najlepiej przez jakies szczypce plastikowe.
2. Tak dla kazdego cylindra.
Jesli to bedzie OK, to sprawdzasz czy jest paliwo.
Jak to wszytko jest OK to raczej mechanik...
Pzdr,
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
teoretycznie po zmroku zaraz po zapaleniu (przy kreceniu silnikiem) mozna pod maska widac "blyski" na kablach (oznacza to, ze kable sa do wymiany)
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
Blyski beda widoczne tylko jesli kable maja "blisko" do czesci metalowych – mozna to tez w ciemnosci sprawdzic przykladajac cos metalowego w poblize kabla. Niektorzy, np zakladaja takie plastikowe rurki (peszle) na kable zeby wlasnie zapobiec temu zjawisku. IMO nawet na kablach z przebiciem powinna byc iskra i auto powinno dac sie odpalic.
- Od: 21 maja 2007, 10:33
- Posty: 123
- Skąd: Oswiecim
- Auto: Mazda 121 GLX CT,1991,73KM
Mazda Xedos 1.6, 1995
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości